Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettajan peruspalkka 2770 e. Mikä lastentarh.open?

luokanope Hki
04.04.2022 |

Onko opettajilla oikeus alkaa lakkoon palkastaan? Eri opettajilla hyvin erisuuruiset palkat. Lastentarhanopet saa vähiten, lukion opettajat eniten.

Pätevän luokanopen peruspalkka tosiaan 2770 e. Siihen kuuluu 24 h opetusta sekä suunittelu, arviointi, yhteydenpito vanhempiin ja koulun kaikenlaiset palaverit. Töitä kertyy, ainakin itselläni, n. 40-45 h / vko.

Ikälisät palkkaan saa 10, 15 ja 20 vuoden kuluttua. 24 tunnin päälle menevistä ylitunneista saa kai ihan hyvän lisän, mutta itse en jaksa opettaa yhtään enempää, kuintuo 24 h. Ei jäisi sitten energiaa ja aikaa enää niille muille töille.

Omassa luokassani on 27 oppilasta, joista neljällä tehostetun tuen paperit, ja kaksi on integroitua erityisopppilasta.

Tsemppiä opet ja erityisesti hoitajat!

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen lastentarhanopen? He ovat päiväkodin tätejä, opettajat ovat koulussa.

Vierailija
2/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajilla on pitkät opetuksettomat jaksot (ts. Lomat) etköhän palaudu hyvin noista 24h/vko (ja palkka on teille ihan riittävä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen lastentarhanopen? He ovat päiväkodin tätejä, opettajat ovat koulussa.

Ihmettelen aivan samaa, lastentarhan opettaja? Tittelin keitä nuo tarhan täditkin. 

Vierailija
4/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajilla on pitkät opetuksettomat jaksot (ts. Lomat) etköhän palaudu hyvin noista 24h/vko (ja palkka on teille ihan riittävä).

24 h/viikko ei ole työtunnit, vaan opetustunnit. Etkö huomannut AP:n viestistä, mitä muita tehtäviä kuuluu luokanopettajan työvelvollisuuksiin kuin opetustunnit? Uskaltaisin väittää, että listasta unohtui jotain. Kyseisellä yksilöllä työtunteja kertyy 40-45 tuntia viikossa. Väittäisin, että keskivertoa vähemmän on tuo. Mitä olen opettajilta kuullut.

Vierailija
5/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, lastentarha??

Varhaiskasvatuksen opettajia ovat.

Vierailija
6/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24 h/viikko ei ole työtunnit, vaan opetustunnit. Etkö huomannut AP:n viestistä, mitä muita tehtäviä kuuluu luokanopettajan työvelvollisuuksiin kuin opetustunnit? Uskaltaisin väittää, että listasta unohtui jotain. Kyseisellä yksilöllä työtunteja kertyy 40-45 tuntia viikossa. Väittäisin, että keskivertoa vähemmän on tuo. Mitä olen opettajilta kuullut.

Väitätkö, että suurimmalla osalla opettajilla tuo 45h viikossa jopa ylittyy?

Vierailija
7/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat siis varhaiskasvatuksen opettajia. Peruspalkka löytyy OVTES:sta.

Vierailija
8/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia on kouluissa. Piste.

Vierailija
9/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettajat ja luokanopet ansaitsevat ainakin roimat korotukset. Vaka-opet jo ihan pelkästään siksi, että nyt jo päiväkoteja suljetaan kesken päivää, kun opettajia ei vain ole.

TÄNÄÄNKIN työkaveri sai päiväkodista puhelun, että ryhmässä ei ole aikuisia ja lapset on haettava kotiin. Sitä ennen ollut lähinnä kerran viikossa vaihtuvat, kouluttamattomat sijaiset. Aivan hullua meininkiä, kestämätöntä kaikille osapuolille. Lapset ovat sekaisin kuin seinäkellot.

Luokanopettajilla taas nykyään aivan järkyttävät inkluusio-katastrofit käsissään. Ai niin, ja erkkaopet! Niitäkään ei enää löydy mistään.

Vierailija
10/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologina en suostu edes vilkaisemaan vaimon pillua, vaikka on räplännyt itsensä märäksi. Sanon vaan, että ei töitä kotiin tule vastaanotolle.

Vierailija
11/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-45 tuntia viikossa? Eli max 9h päivässä? Kuulostaa vähältä. Asun Aasiassa ja normipäivä yli 12 tuntia.

Vierailija
12/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen vakaope, vaihdoin monen muun tavoin jo melkein heti muihin hommiin. Vuosi sitten vakaopena palkkani oli noi 2500€ kuussa. Selviydyin kahden lapseni kanssa asumistuen voimin.

Never again.

Vierailija
13/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tsemppiä, todella paljon. Koulupäivien määrä vuodessa on 187. Normityöpäivien määrä vuodessa on 227. Siinä on keskimäärin noi 40 työpäivää eroa. Eli 2kk. Jos open keskipalkka on siis 2770 e/kk, pitäisi normaaleilla lomilla varustetun duunarin tienata 3350 e/kk, ja pitää 2kk palkatonta vapaata vuodessa, jotta vuosiansioita ja vapaita voisi verrata.

Vierailija
14/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaopettaja ystäväni näytti palkkakuittiaan. Käteen jäi just ja just 1800e. Kuulemma palautuksia tulossa 200e. Eli ei maksa mitenkään liikaa verojakaan. Olin aivan ällikällä lyöty. En tosiaan tiedä mikä on bruttopalkka..kai jotai 2500e? Itse olen kotihoidossa lähihoitajana ja saan saman palkan...

Vierailija
15/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että suurimmalla osalla opettajilla tuo 45h viikossa jopa ylittyy?

Riippuu opetettavasta aineesta, kuinka paljon on kokemusta, onko tuttu koulu, vai vasta vaihtanut uuteen paikkaan, mikä on koulun varustetaso ja kuinka hyvin osaa sitä käyttää, millaisia oppilaita on ja kuinka paljon, millaiset vanhemmat jne.

Vierailija
16/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka Vakassa 2780,

Päälle opettajien lomat eli pitkä kesäloma, talviloma, syysloma ja kahden viikon joululoma.

Vierailija
17/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen vakaope, vaihdoin monen muun tavoin jo melkein heti muihin hommiin. Vuosi sitten vakaopena palkkani oli noi 2500€ kuussa. Selviydyin kahden lapseni kanssa asumistuen voimin.

Never again.

Täytyy ihmetellä ihmisiä, jotka opiskelevat ammattiin,josta lähes heti vaihtavat pois... miten tietämätön ihminen voikaan olla, mut joo, vakaope :)

Vierailija
18/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka Vakassa 2780,

Päälle opettajien lomat eli pitkä kesäloma, talviloma, syysloma ja kahden viikon joululoma.

Missä näin hyvin on asiat? Voisin kattella työtä samalta paikkakunnalta...

Vierailija
19/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakaopettaja ystäväni näytti palkkakuittiaan. Käteen jäi just ja just 1800e. Kuulemma palautuksia tulossa 200e. Eli ei maksa mitenkään liikaa verojakaan. Olin aivan ällikällä lyöty. En tosiaan tiedä mikä on bruttopalkka..kai jotai 2500e? Itse olen kotihoidossa lähihoitajana ja saan saman palkan...

Siinä näkee ettei ne hoitajien palkat ole huonoja.

Vierailija
20/108 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu rikasta. Eri ala kuin aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi