Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kirjasuosituksia!!

Vierailija
09.02.2010 |

suositellaan hyviä kirjoja vapaa-ajalle luettavaksi! kerro mikä kirja ja kirjoita pieni kuvaus kirjan sisällöstä.

Marianne Käcko - Tapa minut äiti

kertoo kirjailijan anoreksiaa sairastavasta tyttärestä. koskettava

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalna on ehkä parasta mitä yhdelle vuodelle voi saada. Se täyttää arjen ja sivistää niin lukijaa kuin kirjahyllyä. Etenkin metroissa Jalna tuo ÿyy ÿÿ elämyksiä kaikkien akateemisten piirissä.

Vierailija
2/39 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan nimi oli muistaaksni Åsa Lindenborg. Kertoo suhteellisen onnellisesta lapsuudesta alkoholisti-isän tyttärenä, tositarina. Isä oli siis Åsan huoltaja. Nauroin ja itkin kirjaa lukiessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen osa".

Vierailija
4/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siirtyy kontrolloimattomasti ajassa ja tapaa vaimonsa, kun tämä on vasta lapsi. Aikamatkustamisessa on myös ongelmansa...

Vierailija
5/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja on Jyrki Vainosen Tornit. Valitettavasti on aika vaikeaa selittää, mistä se kertoo, mutta se on tavallaan fantasiakirja, joskaan ei todellakaan sellainen perinteinen Tolkienin tyylinen.

Tällä hetkellä luen Kjell Westön uusinta nimeltään Älä käy yöhän yksin. Vaikuttaa hyvältä.

Mä luen tosi paljon ja mulla on aina kirja kesken, mutta jostain syystä mun on nyt tosi vaikeaa muistaa, mitä olen viime aikoina lukenut. Outoa.

Vierailija
6/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan, joudut luultavimmin jossain vaiheessa kirjaa itkemään. Minä ainakin jouduin, ja paljon.

Vierailija
7/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marianne käckon kirja on todella vetoava!

Vierailija
8/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään kotoisin (ruots. Kalla det vad fan ni vill tai jotai), en muista kirjailijan nimeä. Oli tosi hyvä. Kertoo ruotsalaisista maahanmuuttajista.

Vierailija
9/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni puolesta

Vierailija
10/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan, joudut luultavimmin jossain vaiheessa kirjaa itkemään. Minä ainakin jouduin, ja paljon.

Vierailija
11/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija on itse psykologi ja osa kirjoista on tositarinoita. En kaikkia ole lukenut mutta mitkä olen, on ollu tosi hyviä! Erityisesti Sähkökissa:Perheterapeutti alkaa tutkia syitä älykkään yhdeksänvuotiaan pojan taantumiseen ja törmää asioihin, joita terapeutinkin on vaikea uskoa todeksi. Koskettavista selviytymistarinoista tunnetun lapsipsykologin mukaansatempaava romaani.

Hän on erityisopettaja.

Vierailija
12/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conn Igguldenin! Ihan erilaista kuin useat aiemmat suositukset.

Historiaa fiktion siivin! Muun muassa sarja Caesarin elämästä. Kohdusta hautaan kaikkine ihanine historian kuvauksineen ja juonineen. Kaikki aidot historian käänteet on ujutettu ihanaan fiktiiviseen kerrontaan. Itse rakastan uppoutua aivan toiseen maailmaan ja muunm uassa näissä kirjoissa se on helppoa.

Vierailija
13/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritetään. Näistä olen pitänyt kovasti.

Zadie Smith: Kauneudesta. Kertomus perheestä, muistaakseni näkökulma perheen teini-ikäisen tyttären.

Jo Nesbön Harry Hole -dekkarit, ensimmäinen kirjoista on Lepakkomies.

Siri Hustvedt: Kaikki mitä rakastin. Kertoo kahdesta ystäväperheestä aikuisten näkökulmasta.

Lionel Shriver: KAksoisvirhe. Parisuhdekuvaus tennisammattilaisten keskinäisestä kilpailusta ja rakkaudesta.

Johanna Sinisalo: Lasisilmä. Konttorin epätavallinen työelämäkuvaus, taisi olla mainostoimisto.

Vigdis Grimsdottir: Z rakkaustarina. Kahden naisen rakkaustarina.

Paul Austerilta mitä tahansa.

Voi, kunpa en olisi jo lukenut näitä kaikkia!

Mitä annatte vaihdossa? :)

Vierailija
14/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merete MAzzarellan Täti ja krokotiili. Ihania pieniä kaskuja ja huomioita, omaelämäkerrallisia esseitä. Mazzarellan Marraskuu myös loistava, se on neljän kertomuksen sarja, ihmissuhdekuvauksia, ei mitään heiheihömppää.

Vierailija
15/39 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diana Gabaldon : Muukalainen-sarja, aikamatkailua, romanttinen seikkailu.

Stephenie Meyer: Houkutus-sarja ja Vierailija

Jean M.Untinen-Auel: Luolakarhun klaani-sarja,

Anna Gavalda: Kimpassa

Liza Marklund, dekkareita

Stephen King: kauhua

Vierailija
16/39 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irène Némirovskyn Tanssiaiset

Kaari Utrion tuotanto

Hannu Raittila: Canal Grande

Vierailija
17/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deborah Spungen - Nancy.

"Nancyn elämästä on kirjoitettu kirja, Nancy (alkuperäisen teoksen nimi And I Don't Want To Live This Life). Kirjan on kirjoittanyt Nancyn äiti Deborah Spungen. Deborah sanoo kirjoittaneensa kirjan, jotta ihmiset tietäisivät myös Nancyn toisenlaisen puolen lehdistön luoman huora- ja narkkarikuvan sijaan. Deborah halusi kirjassaan kertoa Nancyn vaikeasta elämästä, tämän itsetuhoisuudesta ja siitä, kuinka vakavasti sairas Nancy oli. Kirja on myös puolustuspuheenvuoro niiden vanhempien puolesta, joilla on vaikeita lapsia."

Lainaus wikipediasta.

Torey Hayden - Tiikerin lapsi. Erittäin koskettava tositarina yhdestä Toreyn oppilaasta.

Ja teille jotka nyt tappelette Toreyn ammatista niin tässä lainaus wikipediasta:

Victoria Lynn Hayden (s. 21. toukokuuta 1951 Livingston, Montana) eli Torey Hayden on yhdysvaltalainen psykologi ja erityisopettaja. Hayden on työskennellyt laitoksissa, sairaaloissa ja kouluissa erityistarpeita omaavien lasten parissa. Hän on myös toiminut vuosia yliopiston opettajana ja tutkijana.

Vierailija
18/39 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Native Son - Richard Wright, kertoo mustan Bigger Thomasin elämästä Chicagossa 1930 -luvulla.

Last Exit to Brooklyn - Hubert Selby Jr, tarina New Yorkin laitapuolen kulkijoista.

The Day of the Triffids - John Wyndham, todella mukaansa tempaava scifi satu.

A Short History of Nearly Everything - Bill Bryson, hauskasti ja helppolukuisesti kirjoitettu tiedekirja. Tosi kiehtovaa luettavaa, vaikka sisältääkin joitain asiavirheitä..

Ja ihanan viihdyttävänä hömppänä suosittelen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse novelleja.

Vierailija
19/39 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudenmorsian (Aino Kallas)-oisko kauhua?

Oswald-eno (Roald Dahl)-mustaa huumoria

Leviatanin purjehdus (Boris Akunin)-dekkari

Vuosi Provencessa (Peter Mayle)-tosielämän brittihuumoria

Dorian Grayn muotokuva (Oscar Wilde)-kauhu?

Suloinen myrkynkeittäjä ja Maailman paras kylä (Arto Paasilinna)

Paroni puussa ja Halkaistu varakreivi (Italo Calvino)-huumori

Yhdeksäs portti ja Flaamilainen taulu (Arturo Perez-reverte)-dekkareita kai lähinnä

Lentsu (Veikko Huovinen)

Vierailija
20/39 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisalon Lasisilmä kertoo muuten saippuasarjan käsikirjoitustiimistä. Jonkin verran yhtymäkohtia Salattuihin elämiin, jossa J.S. oli aikanaan töissä.

Suosittelen seuraavia:

John Irving: A Widow for One Year, Until I Find You

Virpi Hämeen-Anttila: Alastonkuvia, Muistan sinut Amanda

Anja Kauranen/Snellman: Ihon aika, Pelon maantiede

Hermann Hesse: Narkissos ja Kultasuu

Zinaida Lindén: Nuorallatanssija

Gabriel García Márquez: Sadan vuoden yksinäisyys

Äänet lähtevät myös Hustvedtille, Gavaldalle, Hietamiehelle (Kannas-sarja), Loelle ja Nousiaiselle.

Dekkareita en lue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi