Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa pikku hiljaa keittämään, kun mies saa aina sanottua viimeisen sanan

Vierailija
24.09.2015 |

Olemme viime aikoina päätyneet mieheni kanssa riitelemään aivan ihmeellisistä asioista. Viimeksi tänään puhuimme ihan yleisellä tasolla Suomeen tulevista pakolaisista, ja ihan hypoteettisesti mietimme, pitäisikö suomalaisten ottaa pakolaisia kotiinsa asumaan vai ei. No, menin sitten sanomaan mielipiteeni tästä, eli että minun mielestäni suomalaisten pitäisi auttaa hädässä olevia, koska meiltäkin lähti sotalapsia Ruotsiin sodan aikana. Mieheni raivostui ihan silmittömästi tästä, siis en minä ollut majoittamassa ketään meidän kotiimme, vaan tosiaan ihan vain pohdimme asiaa. Mies on sellainen jankuttaja, jonka pitää aina päästä sanomaan viimeinen sana, oli asia mikä hyvänsä. Lopulta sitten yleensä lyö minua, jotta tajuan lopettaa väittelemisen, siis ei nyt mitenkään hakkaamalla hakkaa kuten elokuvissa, vaan saattaa esim. avokämmenellä lyödä kasvoihin tai tukistaa hiuksista tms. En nyt varsinaisesti pidä sitä väkivaltana, mutten tietysti mukavanakaan koe.

No, tälläkin kertaa riita päättyi sitten siihen, että työnsi minut päin ikkunaa ja lähti itse ulos, joten en tietenkään päässyt enää jatkamaan keskustelua. Tällaisissa tilanteissa alkaa aina jotenkin ärsyttämään, että toinen ei voi keskustella asiallisesti, kun sanojensa mukaan se olen minä, joka "kaivaa verta nenästä". Tapojensa mukaan mies todennäköisesti taas kömpii yöllä kännissä sänkyyn viereeni ja minä saan taas monta päivää pyydellä anteeksi ja varoa sanomisiani. Välillä tuntuu, että tekisi jättää koko ukko, mutta kun tuo on vain yksi huono puoli hänessä, niin ei haluaisi heittää koko liittoa menemään. Lähinnä kaipailen nyt vinkkejä, että miten voisin kasvaa paremmaksi keskustelijaksi, ettei riidat aina äityisi turpakäräjiin...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"]

Miehesi harjoittama läpsiminen ja tukistaminen ei ole pientä, vaan parisuhdeväkivaltaa. Kun hän ei saa tahtoaan läpi sanoin, hän käyttää fyysistä ylivoimaisuuttaan. Jos et puutu tähän nyt, tilanne pahenee. Jätä miehelle kirje, Lyömättömän linjan tms. puhelinnumero, pakkaa arvokkaimmat tavarasi mukaan ja mene jonkun luo punkkaamaan, kunnes mies osoittaa muutoshalukkuutta. Jos ei, hae loputkin tavarat.

[/quote]

En oikeastaan edes tiedä, miksi mainitsin tuosta lyömisestä, kun ei kyse ole yhtä isosta asiasta kuin te ehkä ajattelette. Mietin lähinnä että miten voisin muuttaa käyttäytymistäni, ettei mieheni kilahtelisi tuolla tavalla.

ap

[/quote]

Miehesi temperamentti on ongelma ja se että hän katsoo  oikeudekseen lyödä sinua. Miksi annat sen tapahtua, etkö tiedä ettei se ole ok millään tasolla? Tuo tulee eskaloitumaan. Sinulla on oikeus olla sellainen kuin olet ja oikeus ilmaista mielipiteesi, vastuu on kuulijalla eikä  mielipiteen ilmaisu oikeuta miestäsi läpsimään sinua.

Tiedoksesi: Suomessa on miehiä jotka pystyvät keskustelemaan läpsimättä. Neuvon sinua vaihtamaan väkivallattomaan mieheen. Älä_jatka_tuota_suhdetta. Tuollainen mies ei ole parisuhdekelpoinen ennen kuin opettelee itsehillintää.

Vierailija
2/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:52"]Nyt joku roti tähän hommaan. Ei jaksettais trollailla näin vakavilla asioilla. :( Kun moni oikeasti kokee just tuota. [/quote] Entä jos ap onkin tosissaan pyytämässä apua? Ei kaikki ihmiset tajua, että väkivaltainen puoliso ei saisi olla väkivaltainen.

[/quote]

Siis kirjoitettuna tuo varmaan vaikuttaa pahemmalta, mitä todellisuudessa on. Monesti mies vain tukistaa hiuksista, ja en nyt varsinaisesti kutsuisi silloin, että hän pahoinpitelee minua. Te kaikki takerrutte nyt tuohon "hakkaamiseen", kun ei se sitä ole.

ap

[/quote]

Sun miehellä ei ole mitään oikeutta käyttää minkäänlaista väkivaltaa sinuun. Tukistaminen on väkivaltaa. Kuritus-tai ojennusmielessä koskeminen on väkivaltaa. Silmät auki, nainen! Kenelläkään ei ole lupaa koskea sinuun  tuolla tavalla. Et ole miehesi  omaisuutta. Mies läpsii, tukistaa ja kännää ja sinä pyytelet anteeksi? Sairas kuvio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas. Jos oot, niin kyllä vähän ansaitsetkin kuritusta, tuollainen lattialuutu.

Vierailija
4/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi harjoittama läpsiminen ja tukistaminen ei ole pientä, vaan parisuhdeväkivaltaa. Kun hän ei saa tahtoaan läpi sanoin, hän käyttää fyysistä ylivoimaisuuttaan. Jos et puutu tähän nyt, tilanne pahenee. Jätä miehelle kirje, Lyömättömän linjan tms. puhelinnumero, pakkaa arvokkaimmat tavarasi mukaan ja mene jonkun luo punkkaamaan, kunnes mies osoittaa muutoshalukkuutta. Jos ei, hae loputkin tavarat.

Vierailija
5/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"]

[/quote]

En oikeastaan edes tiedä, miksi mainitsin tuosta lyömisestä, kun ei kyse ole yhtä isosta asiasta kuin te ehkä ajattelette. Mietin lähinnä että miten voisin muuttaa käyttäytymistäni, ettei mieheni kilahtelisi tuolla tavalla.

ap

Vierailija
6/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku roti tähän hommaan. Ei jaksettais trollailla näin vakavilla asioilla. :( Kun moni oikeasti kokee just tuota.

Vierailija
7/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:52"]Nyt joku roti tähän hommaan. Ei jaksettais trollailla näin vakavilla asioilla. :( Kun moni oikeasti kokee just tuota.
[/quote]

Entä jos ap onkin tosissaan pyytämässä apua? Ei kaikki ihmiset tajua, että väkivaltainen puoliso ei saisi olla väkivaltainen.

Vierailija
8/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele, että miehesi käytös johtuu sinusta! Hänellä on ongelma. Tilanteessasi sinun keskustelutaitosi eivät mielestäni ole tärkein pohdinnan aihe, vaan nimenomaan miehesi harjoittama väkivalta. Avokämmenkään ei ole oikein, se on rikos!

Vierailija
9/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:52"]Nyt joku roti tähän hommaan. Ei jaksettais trollailla näin vakavilla asioilla. :( Kun moni oikeasti kokee just tuota. [/quote] Entä jos ap onkin tosissaan pyytämässä apua? Ei kaikki ihmiset tajua, että väkivaltainen puoliso ei saisi olla väkivaltainen.

[/quote]

Siis kirjoitettuna tuo varmaan vaikuttaa pahemmalta, mitä todellisuudessa on. Monesti mies vain tukistaa hiuksista, ja en nyt varsinaisesti kutsuisi silloin, että hän pahoinpitelee minua. Te kaikki takerrutte nyt tuohon "hakkaamiseen", kun ei se sitä ole.

ap

Vierailija
10/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"]

[/quote]

ap
[/quote]Ei kyse ole sinun muuttumisesta vaan miehesi muuttumisesta!!!!!

Vierailija
11/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"]

[/quote]

ap
[/quote]

Siis ihan tosissaan aattelet että miehessä ei oo mitään vikaa kun lyö?! Onko susta ok tulla lyödyksi edes vähän?!

Vierailija
12/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"] Miehesi harjoittama läpsiminen ja tukistaminen ei ole pientä, vaan parisuhdeväkivaltaa. Kun hän ei saa tahtoaan läpi sanoin, hän käyttää fyysistä ylivoimaisuuttaan. Jos et puutu tähän nyt, tilanne pahenee. Jätä miehelle kirje, Lyömättömän linjan tms. puhelinnumero, pakkaa arvokkaimmat tavarasi mukaan ja mene jonkun luo punkkaamaan, kunnes mies osoittaa muutoshalukkuutta. Jos ei, hae loputkin tavarat. [/quote] En oikeastaan edes tiedä, miksi mainitsin tuosta lyömisestä, kun ei kyse ole yhtä isosta asiasta kuin te ehkä ajattelette. Mietin lähinnä että miten voisin muuttaa käyttäytymistäni, ettei mieheni kilahtelisi tuolla tavalla. ap [/quote]Ei kyse ole sinun muuttumisesta vaan miehesi muuttumisesta!!!!!

[/quote]

Olisi toki ihanaa, jos mies yhtäkkiä oivaltaisi tuon turhan hiiltymisensä ihan itse, mutta en usko että niin tulee tapahtumaan. Helpompaa vain mukautua itse, ja tosiaan, kuten sanoin, niin hän osaa kyllä muuten olla tosi ihana ja romanttinen, kun on sillä tuulella. Ei hän siis läpeensä paha ole. Luulen, että hän on pohjimmiltaan vain ihan sairaan mustasukkainen, kun tässä pakolaisasiassakin hän alkoi syyttää minua siitä että minä haluaisin tänne meille kotiin muita miehiä... huoh...

Vierailija
13/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:45"] Miehesi harjoittama läpsiminen ja tukistaminen ei ole pientä, vaan parisuhdeväkivaltaa. Kun hän ei saa tahtoaan läpi sanoin, hän käyttää fyysistä ylivoimaisuuttaan. Jos et puutu tähän nyt, tilanne pahenee. Jätä miehelle kirje, Lyömättömän linjan tms. puhelinnumero, pakkaa arvokkaimmat tavarasi mukaan ja mene jonkun luo punkkaamaan, kunnes mies osoittaa muutoshalukkuutta. Jos ei, hae loputkin tavarat. [/quote] En oikeastaan edes tiedä, miksi mainitsin tuosta lyömisestä, kun ei kyse ole yhtä isosta asiasta kuin te ehkä ajattelette. Mietin lähinnä että miten voisin muuttaa käyttäytymistäni, ettei mieheni kilahtelisi tuolla tavalla. ap [/quote] Siis ihan tosissaan aattelet että miehessä ei oo mitään vikaa kun lyö?! Onko susta ok tulla lyödyksi edes vähän?!

[/quote]

No ei se tietenkään kivaa ole, mutta toki tiedostan, että välttäisin sen ihan vaan sillä, etten provosoituisi väittelemään miehen kanssa, vaan antaisin olla. Jotenkin vaan on vaikea olla hiljaa, kaksonen kun olen horoskoopiltani...

Vierailija
14/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala provo.

Vierailija
15/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nuo äskeiset viestit eivät olleet minun!! Joku vastailee täällä nyt puolestani :(

ap

Vierailija
16/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, ei kannata keksiä liian stereotyyppistä tarinaa.

Vierailija
17/17 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvat paremmaksi keskustelijaksi vaihtamalla keskustelukumppania. Sinä et provosoi yhtään mitään, mies provosoi ihan itse itsensä pahoinpitelemään sinut, teet mitä tahaansa, mies vain päättää että se ärsyttää häntä joten hän mielestään saa lyödä. Sillä ei ole mitään väliä, oletko eri mieltä, oletko olematta mitään mieltä vai oletko samaa mieltä, mies syyttää joka tapauksessa että provosoit häntä ja lyö.

Vika ei ole sinussa, sinun horoskoopissasi, mielipiteissäsi tai siinä ettet osaa olla hiljaa, vika on täysin miehesi korvien välissä. Eikä se parane jos sinä olet siinä. Ei välttämättä parane vaikka et enää ole siinä mutta et ainakaan enää sinä ole siinä ottamassa lyönnit vastaan.