Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömät kuluttavat aikaansa päivisin?

Vierailija
24.09.2015 |

Meneekö ihan vaan makoiluksi vai harrastatteko aktiivisesti esim. liikuntaa ja puhdetöitä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedän paljon hirsiä kotona.

Vierailija
2/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole työtön, mutta kohta taas olen. Oi että kaipaan kiireettömiä aamuja, lapset kouluun, kotitöitä, koiran kanssa lenkkeilyä, ruoanlaittoa pitkän kaavan mukaan.. On aikaa kierrellä kirppareilla, marjastaa, kyläillä jne.. Kokopvtyö vie voimat, iltaisin ei tahdo jaksaa mitään ihmeellistä.
Parhaiten minulle sopisi 4-5 h työ päivässä. On kokeiltu. Jäisi aikaa tärkeämmillekin asioille.

Ja vielä työpäiviä halutaan pidentää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan joka päivä urheilua ainakin pari tuntia, syön todella terveellisesti ja säännöllisesti (vie aikaa, kun tekee kaiken ja pitää miettiä mitä syö ja milloin!), nään kavereita, shoppailen, oon tietokoneella tooooosi paljon (haen myös töitä tietokoneella ollessani), suunnittelen tulevaisuutta, luen kirjoja ja salilla käydessä aivan varmasti vietän puoli tuntia infrapuna saunassa nyt kun sitä aikaa on!

Urheilua harrastan tällä hetkellä samalla mentaliteetilla kuin nuorempana kun olin olympiatason urheilija. Kiva palata vanhaan rutiiniin mitä ei voi ylläpitää kun on töissä.

Vierailija
4/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä nyt varsinaisessa merkityksessä puhdetöiksi voi sanoa, kun aloitan aamusta ruokkimalla elukat töihin lähtevän miehen. Tavanomaisten kotitöiden lisäksi teen käsitöitä, luen ja tähän aikaan vuodesta riittää marjoja ja kasvimaallakin tekemistä.

Työtä tietenkin haen, ja opiskelu on mainittava työnhaun tukena.

Vierailija
5/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tulee netissä surffailtua, masturboitua, kirjoja luettua ja yleistä ruuan sekä kodin laittoa. Minulla ei ole varaa käydä töissä mutta elellään näin sitten. 4,5v työttömänä jo mennyt.

Vierailija
6/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lapsia. Laitan ruokaa, teen kotitöitä, ulkoillaan, leikitään, mitä nyt pienten lasten kanssa puuhaillaan.

Vierailija
7/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioiden vatvomiseen menee luvattoman paljon aikaa. Päivitän tulevaisuuden kassavirta-arvioita, seuraan osaakemarkkinaa ja mietin sijoituksia. Hengaan Kauppalehden keskustelupalstalla ja Vauvalla ja kavereiden kanssa yhteisellä sähköpostilistalla. Ja nyt olen jäänyt uutiskoukkuun. Ensin seurasin hallitusneuvotteluja, sitten yhteiskuntaneuvotteluja ja nyt viimeisimpänä nämä pakolaiskuviot. Seuraan myös asuntomarkkinaa jonkin verran. Välillä saatan miettiä lapsen ensiasuntokuvioita, vaikka hän on vasta 15. Tutkin Kelan asumistukea ja opintotukia ja katselen, mitä ASP-lainalla voisi saada Helsingistä tai Espoosta.

Jonkin verran aikaa menee kotitöihin, vaikka en mikään kodin hengetär ole. Teen minimin, jos sitäkään. 

Koska minulla on eniten aikaa, minulle lankeaa kaikkien juoksevien asioiden hoito. Hoidan maksuliikenteen ja toimin autokuskina. Auton huollot, pesut, katsastukset ja renkaanvaihdot jäävät aina minun kontolleni.

Vierailija
8/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä "käsitöitä" vaan taita tehdä moni työtön ja ihan joka päivä.

Vierailija
9/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet että elämän sisältö on vain työelämässä? Kyllä ne päivät kummasti kuluvat ilman työtäkin.

Vierailija
10/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ja olen. En kuluta aikaa odottaen jotain tapahtuvaksi. Elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
11/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä odotan iltaa, jotta voin taas tehdä hakuja työvoimatoimiston tietokantaan. Tarkistan päivän saldon ja päätän, mihin haen. Mietin, koska ja miksi pesen ja laitan hiukset. Kuntoilen. Luen kaikki mahdolliset uutiset erinäisistä tietoläheistä ja päätän olla seuraamatta uutisia. Luen kirjaa. Kuntoilen. Siivoan. Käsitöitä? Lasken rahat, mietin, mitä kuluja voin karsia. Luen mainoslehdet ja tarjoukset.

Vierailija
12/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä. Kävin ensiksi oman kodin läpi, pidin kotikirppiksiä, myin alueen fb.ssä rompetta, torissa, huutiksessa.

Kun oma koti tuli tyhjäksi, kesti lähes kk, tein 2 ekaa viikkoa ihan 8 h työpäivää, aloin sitten ystävistä.

Lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa, tyhjensin kummankin huoneet, sängyt, koulupöydät, lamput, matot myin ekassa satsissa, sitten toiseen tein muiden kirpputoritavaroiden huoneen.

Esim. ystäväni toi minulle autollisen tavaraa. Kauanhan siinä meni kun kaikki kuvasin ja laitoin nettiin, tai valtaosan laitoin. 4 kk oli lomautus ja onneksi oli marras - helmikuussa, tein vain tätä, ei liikaa voinut ulkoilla.

Onneksi lomautuksen jälkeen on töitä piisannut, vieläkin koti on tyhjemmässä kunnossa eikä yhtä pahaksi enää tule.

Vierailija
13/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:40"]

Siivosin kotia, hoidin lemmikkejäni, tein käsitöitä, soitin pianoa, pelasin tietokoneella, tein ruokaa ja leivoin, hoidin mansikkamaata, luin kirjoja, katsoin leffoja ja sarjoja, harrastin kirpparimyyntiä ja tuohon tietenkin se työnhaku päälle. Nyt olen töissä.

[/quote]

Tosi tehokas päivä! Yksi päivä työttömänä ja saa kaiken tuon aikaiseksi ja vielä töihin pääsi! Yksi päivä!

Vierailija
14/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:40"]

Siivosin kotia, hoidin lemmikkejäni, tein käsitöitä, soitin pianoa, pelasin tietokoneella, tein ruokaa ja leivoin, hoidin mansikkamaata, luin kirjoja, katsoin leffoja ja sarjoja, harrastin kirpparimyyntiä ja tuohon tietenkin se työnhaku päälle. Nyt olen töissä.

[/quote]

Tosi tehokas päivä! Yksi päivä työttömänä ja saa kaiken tuon aikaiseksi ja vielä töihin pääsi! Yksi päivä!
[/quote]

No kyllä tuon kaiken nyt päivässä tekee. (Eri asia on sit se, pääseekö seuraavana päivänä alkavaan työhön vai ei...)

Vierailija
15/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan makoilen ja ihmettelen.

Vierailija
16/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:12"]

Elän ja olen. En kuluta aikaa odottaen jotain tapahtuvaksi. Elämä on tässä ja nyt.

[/quote]

Sama. Nukun puoleenpäivään. Laitan hitaasti nautiskellen aamupalaa, kahvia ja nautin ne terassilla. Sitten menen koiran kanssa lenkille. Takaisin tultuani luen netistä päivälehdet ja selailen nettiä. Sitten ehkä vähän kotitöitä. Iltapäiväkahvit, joiden jälkeen puolentoista tunnin päiväunet. Niiden jälkeen lenkille koiran kanssa taas. Sieltä tultua katselen telkkaria vähän, ja laitan päivällistä. Teen kaikkia ihania ruokalajeja, joiden laittamiseen menee aikaa, ja nautin siitä kun aikaa on vaikka kuinka. Sitten vähän nettailen, kuuntelen musaa, katson telkkaria, mitä vaan. 1-2 aikaan yöllä käyn vielä koiran kanssa lenkillä.

Olen vasta työttömänä löytänyt aidon elämästä ja hetkestä nauttimisen. Olen kuin paratiisissa nyt verrattuna aikaan kun olin stressaantunut it-orja. Ei se enempi raha todellakaan korvaa työstä aiheutuvaa vaivaa ja stressiä.

Vierailija
17/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä? Kuten osa töissäkäyvistäkin. 

Vierailija
18/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sitä: olen lasten kanssa, ulkoillaan, pelataan, luetaan. Vien harrastuksiin. Laitan ruuat, siivoskelen, luen (sekä kirjoja, lehtiä että nettiä), lenkkeilen, teen kyllä vähän palkkatöitäkin. Olen puolityötön, mutta en syrjäytynyt millään tapaa. Seuraan politiikkaa, aikaani, oman alan kirjallisuutta jne. Sitten päiviin mahtuu joskus pientä "luksusta", joka ei toisessa tilanteessa olisi mahdollista: päiväkahvit ystävän kanssa kaupungilla tai aamupäiväuinti tyhjässä ja rauhallisessa uimahallissa tms. Toisaalta rahallisesti voisi mennä paremmin, joten kokopäivätyö on haussa kuitenkin.    

Vierailija
19/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdetyö? En ole työtön, kysyn vaan.

Vierailija
20/34 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisetkin vaan istuu kädet ristissä kotona ja odottaa kuolemaa. Perkules, ei tänäänkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi