Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle ERITTÄIN halpoja ruokia! Ruokaan ei saisi nyt mennä yli 5e päivässä

Vierailija
04.04.2022 |

Itse tehdyt sämpylät, karjalanpiirakat, perunapiirakat, perunamuussin, hernekeiton jne tiedän jo. Kaurapuurosta en pidä. Kertokaa lisää vinkkejä.

ps. tonnikala ei ole halpaa

Kommentit (318)

Vierailija
301/318 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista ruokaa saa helposti tehtyä alle 5€ päivä budjetilla. Ei tarvitse edes pihistellä. 

Eikö ala tökkiä ne ruuat aamuisin ja iltaisin eikä tuolla budjetilla hirveän hyviä raakaaineita saa

5 euron päiväbudjetilla syö erittäin monipuolista kotiruokaa, joka sisältää niin liha-, kala- kuin kasvisruokiakin. Eikä samaa ruokaa tarvii syödä aamuisin ja iltaisin. 

Edes 3 hengen perhe ei pärjää 5€ pvä-missä todellisuudessa ja vuodessa elät?! 

Ap ei kertonut että 5€ pitäisi riittää useammalle henkilölle.

Vierailija
302/318 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla voi syödä vain sellainen työtön,jolla on paitsi mahdollisuus leipäjonoon myös kykyä,osaamista ja jaksamista tehdä aivan kaikki alusta loppuun itse eikä sekään enää ole halpaa-saat juosta monessa marketissa haaliaksesi kokoon tarvittavat ainekset mahdollisimman halvalla-se vie paljon aikaa ja on todella raskasta,jos matkaa on paljon. Teet itse leivät, etkä osta mitään valmiina-alkoholia tarvitsevat turvautuvat kotiviineihin,nikotiinin orjat kasvattavat kessua jos on mahdollisuus. Jokaiseen uunivuokaan ja risottoon on itse käytettävä moninkertainen määrä aikaa,vaivaa, sähköä ja vettä suhteessa heihin, jotka voivat ostaa edes osan tuotteistaan esikäsiteltyinä tai puolivalmiina. Köyhän kymppi oli ennen riittävästi nälkään, nyt se ei riitä edes pas ka paperiin. Lähdenpä tästä taas huomenna keräilemään sammalta vessatarpeisiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/318 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista ruokaa saa helposti tehtyä alle 5€ päivä budjetilla. Ei tarvitse edes pihistellä. 

Eikö ala tökkiä ne ruuat aamuisin ja iltaisin eikä tuolla budjetilla hirveän hyviä raakaaineita saa

5 euron päiväbudjetilla syö erittäin monipuolista kotiruokaa, joka sisältää niin liha-, kala- kuin kasvisruokiakin. Eikä samaa ruokaa tarvii syödä aamuisin ja iltaisin. 

Mulla on "aina" sama aamiainen ja iltapala. Kumma kyllä en kyllästy niihin

Mutta tuskin syöt samaa ruokaa koko päivän?

edellinen puhui ruuista "aamuisin ja iltaisin", oletin että kyse on aamu- ja iltapalasta. 

Muuten syön 2pv samaa ruokaa. Yhtä lounaaksi ja toista päivälliseksi

Vierailija
304/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kallista on ruoka nykyään että sitä pitää pystyä kolme päivää syömään putkeen. Joka päivälle ei mitään mahdollisuuksia tehdä eri ruokaa. Joka päivä pitää toivoa että lapset syövät tarhassa ja koulussa sen verran tukevasti että kotona riittäisi tarpeeksi. 

Vierailija
305/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahat on tiukilla, yleensä ostan ison säkillisen perunaa.

Keitän niitä ison kattilallisen, ja syön esin voin kanssa. Seuraavana päivänä paistan niitä voin kanssa. Kolmantena päivänä teen perunarieskoja.

Vierailija
306/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanat, peruna ja munat. Halpaa ja ravitsevaa 

Vierailija
307/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet ja pavut, molemmat pitäää hyvin myös nälän loitolla. Eri asia miten suoli kestää.

Vierailija
308/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rahat on tiukilla, yleensä ostan ison säkillisen perunaa.

Keitän niitä ison kattilallisen, ja syön esin voin kanssa. Seuraavana päivänä paistan niitä voin kanssa. Kolmantena päivänä teen perunarieskoja.

Hyviä ehdotuksia. Minä teen usein noin vaikka en suoranaisesti rahan puutteesta mutta hyvä, että halpaa, helppoja tehdä ja maistuu hyvälle. Jos paistaa munan mukaan niin vielä parempi. Ja budjettiin mahtuisivat vielä porkkanatkin jossain muodossa.

Vierailija
309/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävikkikasviksia ja -hedelmiä kannattaa etsiä. Eilen ostin pussillisen täysin kelvollisia avokadoja 0,45 euroa ja mangon 0,20 euroa.

Vierailija
310/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki tomaattimurskaa 1€, iso sipuli 0,3€, paputetra 1-1,50€, öljy ja mausteet ehkä 0,5€, soijarouhetta tai jauhelihaa lopuilla rahoilla ja vettä lisätään sopivan koostumuksen aikaansaamiseksi. Kaksinkertainen annos tätä, ja lisäksi voi keitellä makaronia/ohraa/perunaa tms. Halvimmillaan makaronipussin saa 20 sentillä. 

Itse syön tiukkoina aikoina samaa ruokaa päivän kaikilla aterioilla. 

Vierailija
311/318 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty hernekeitto. Ei oo pakko laittaa edes lihaa, koska herne on proteiinipitoista.

Itse tehty pizza - pohjan tekeminen ei maksa juuri mitään ja täytteiden hinta riippuu siitä mitä siihen valitsee. Itse ostan esim ison halvan juustoraastepussin ja heitän pakastimeen, kestää pakastamisen ihan mainiosti ja näin juustoraastetta on aina saatavilla.

Kasvissosekeitto 

Soijarouhelasagne (lasagnesta ei juuri edes huomaa, ettei seassa ole lihaa).

Uunimunakas

Perunasta ja porkkanasta saa edullisesti tehtyä monenlaista ruokaa - proteiinilähteiden tarjouksia hyödyntämällä esim kanakeitto, erilaiset uunivuuat jne tulevat edulliseksi.

Tai jos tuo soijarouhe sopii makumaailmaasi, niin se yksi pussihan riittää todella moneen ruokaan.

Vierailija
312/318 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kunnon savolaiset herkut. Leipäressu. Eli vanhat leivät ensin kannattaa kuivattaa, ettei homehdu.

Leipäressu tehdään niin, että maitoa ja voita/margariinia ja sinne ne kuivat leivät. Suolaa maun mukaan. Keitetään kuumaksi. Periaatteessa voi olla hyvinkin leipäistä tai keittoa riippuen leivän määrästä.

Ei se mikään savolainen ruoka ole. Meillä itärajan pinnassa sitä on tehty vuosikymmeniä ellei -satoja, eli varmaan kaikkialla maassa pehmeän leivän alueella.

Vierailija
313/318 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Marttojen Penninvenyttäjän keittokirja.

Liian kallis 

Mene kirjastoon, aivokääpiö.

Vierailija
314/318 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VE1: Sipsipussi ja pahvitölkki jugurttia

VE2: Makaronia ja näkkäriä

VE3: Joissain kaupoissa on iltaisin 60 % alessa lasagnea rasioissa

Ehkä noita yhdistelemällä pärjää pari kuukautta, mutta pitkän ajan ruokavalioksi ei noista oikein ole.

Vierailija
315/318 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kunnon savolaiset herkut. Leipäressu. Eli vanhat leivät ensin kannattaa kuivattaa, ettei homehdu.

Leipäressu tehdään niin, että maitoa ja voita/margariinia ja sinne ne kuivat leivät. Suolaa maun mukaan. Keitetään kuumaksi. Periaatteessa voi olla hyvinkin leipäistä tai keittoa riippuen leivän määrästä.

Ei se mikään savolainen ruoka ole. Meillä itärajan pinnassa sitä on tehty vuosikymmeniä ellei -satoja, eli varmaan kaikkialla maassa pehmeän leivän alueella.

En ole kyllä ikinä syönyt enkä nähnyt missään. Varsinais-Suomessa. Ja sitäpaitsi: savo ja itärajan pinnassa on samaa aluetta, että sikäli iha sama.

Vierailija
316/318 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kalastetut hauki,lahna,särki ja ahven.

Vierailija
317/318 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta  paketti kuivattuja kikherneitä, liota ja keitä ohjeen mukaan. Pakasta osa pienissä annoksissa. Niissä on paljon proteiinia ja voi käyttää lihan sijasta.

Sopivat salaatteihin, patoihin, keittoihin jne. Minusta ovat maukkaitakin. Reseptejä löytyy netistäkin.

Kuivatuissa kikherneissä on paljon parempi maku, kuin niissä pikkutötsissä, joissa niitä myydään suolaliemessä,

Vierailija
318/318 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jotkut ruoka-aineet eivät ole kilohinnaltaan halpoja, niitäkin voi kohtuudella käyttää. Jauhelihaa voi jatkaa soijarouheella jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi