Poikaystävä käytti minusta nimitystä EMÄNTÄ, mitä mieltä?
Hyi hyi ja hyi! Puhui kavereilleen ja mainitsi minut lauseessa "Meillä emäntä hoitaa nuo laskujen maksut"
Olen 20-vuotias, en ole lihava, en omista lehmiä enkä kanoja, en pukeudu kukkamekkoon, EN OLE EMÄNTÄ.
Tämän tein myös hänelle selväksi.
Mitä nimitystä ei haluaisi sinusta käytettävän?
Kommentit (123)
Miehesi on töissä alalla jossa on myös vanhempia duunareita. Sitä kieltä hän yrittää nyt omaksua jotta on yhtä ukko kun työpaikan "tosimiehet".
Nuoret eivät keskenään puhu emännästä, ehkä korkeintaan muijasta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 10:28"]Hyi hyi ja hyi! Puhui kavereilleen ja mainitsi minut lauseessa "Meillä emäntä hoitaa nuo laskujen maksut"
Olen 20-vuotias, en ole lihava, en omista lehmiä enkä kanoja, en pukeudu kukkamekkoon, EN OLE EMÄNTÄ.
[/quote] Hei ymmärrän sua! Mulla yks tampio eksä keksi monenmoista "lempinimeä" mulle, joka kerta kun se lausui niitä ääneen se sai mun huomion herpaantumaan...Jos juttu sopii molemmille niinkäs siinä, mutta jos mies keksii vittuilumielessä erilaisia nimityksiä mitkä voi tulkita monin eri tavoin, kuten emäntä eli maatalon emäntä...niin jos oma kumppani ei tykkää nimittelystä, koska siinä vaiheessa se on sitä jos toinen ei pidä, niin vaihtoon. Itse taaa en pidä ihmisistä, jotka käyttää eei nimityksiä toisista, ja kun ihan omalla nimelläkin voi kutsua. Ja muutenkin jos toinen ei pidä niin eikö sw silloin pitäisi tajuta ja lopettaa...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:05"]Mäntä ku mäntä.
[/quote]
Mäntä pitäisi olla kyllä sillä miehellä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:12"]Minun mielestä taas emäntä on oikeastaan kehu, se viittaa vakaaseen parisuhteeseen ja siihen että olet ns vaimomatskua.
[/quote] Ei se aina oo kehu, varsinkaan jos et ole edes yhdessä koko tyypin kanssa, ja jotkuhan tykkää vaimotella vaikka ei edes seurustella, kyllä mua häiritsisi!
Yks mies kutsui mua akaksi...Mietin, joka kerta että mikä tuota tampiota vaivaa???.....
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 11:12"]Tuon "emäntä" vielä ymmärtää mutta ei sitä että joku kutsuu eukkoaan "mammaksi". Silloin tulee mieleen puhuuko mies äidistään vai vaimostaan:D D D
[/quote] Kato haluaa rinnalle päästä...:D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 10:38"]Joo ja ärsyttää sana vaimo tai vaimoke, jos olen vain pelkässä avoliitossa. Näen niin punaista siinä kohtaa.
[/quote]
Vaimo= avioliitossa vaimoke= avoliitossa. Ihan yleisessä käytössä oleva termi.
Että joku voi olla pikkusieluinen, hermostuu kun sanotaan Emännäksi. Mulla oli sellainen sanan mukainen teinisuhde joka jatkui kiusallisen kauan kunnes kasvoin yli pissisvaiheesta lukioon mennessä.
Lutka, huora,lortto,huoruli... Mutta puhuttelimme kyllä pissiskset keskenämme toisiamme noilla nimillä.
En ole varma mitä kaikkea niitä kauniita hellittelynimiä oli, lehmäksi muistan tulleeni puhutelluksi, emmäntä termiä en muista.
Mutta se että skitsoaa palstalle asti jostain kuintenkin tunnistettavasta sanasta tarkoittaa että pillussa on ylimääräistä kitkaa ei tollaisesta voi hermostua muuten.
Joku femistihän oli sitämieltä että kaikki naisesta käytetyt sanat alkaen sanasta nainen ovat alentavia ja luokkaavia. Ei hyvää päivää.
Jos on normaalissa rajoissa ja toiselle sopii, eikä siitä pahastu niin mikäs siinä...mutta itse en kuttuis ukoksi, tai äijäksi...ellei toinen sitten oo ihan äijä....siis tekee jotain todella äijämäistä tai emäntämäistä....niin sillon on kunnon emäntä, mutta vakituinen nimi akka, ukko, ämmä, niin halventavia nimiä nuo on...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 10:28"]Hyi hyi ja hyi! Puhui kavereilleen ja mainitsi minut lauseessa "Meillä emäntä hoitaa nuo laskujen maksut"
[/quote] Hei ymmärrän sua! Mulla yks tampio eksä keksi monenmoista "lempinimeä" mulle, joka kerta kun se lausui niitä ääneen se sai mun huomion herpaantumaan...Jos juttu sopii molemmille niinkäs siinä, mutta jos mies keksii vittuilumielessä erilaisia nimityksiä mitkä voi tulkita monin eri tavoin, kuten emäntä eli maatalon emäntä...niin jos oma kumppani ei tykkää nimittelystä, koska siinä vaiheessa se on sitä jos toinen ei pidä, niin vaihtoon. Itse taaa en pidä ihmisistä, jotka käyttää eei nimityksiä toisista, ja kun ihan omalla nimelläkin voi kutsua. Ja muutenkin jos toinen ei pidä niin eikö sw silloin pitäisi tajuta ja lopettaa...
[/quote]
Voihan se tarkoittaa bordellin emäntääkin, kaikki ei ole maalta kotoisin ja kotonakin lehmät kävelee kahdella jalalla.
Kyllä toi mamma on pahin. :D Vai kuka nainen kutsuu miestään papaksi, varsinkin jos on parikymppinen, kasikymppiselle se nyt on jo ok...
Hah, mun mies kutsuu mua kavereiden kesken muruksi tai rakkaaksi :D
Esim. soittaa kaverilleen "Voinko tulla käymään vaikka kahvilla kun murukin lähtee käymään kaverinsa luona?" "Mun rakas tekee maailman parasta mustikkapiirakkaa" "Ei voi nyt kun pitää mennä murun luokse".
Ja kyseessä on 39v mies, ei mikään teinipoika enään! Mutta ihanan söpöö!
Mies sanoi mua joskus eukoksi ja se jos mikä tuntui kauhealta vaikka vähän naurattikin:)
Onko poikaystävä wt? Löytyykö suomileijona tatuointia tms? Katselee Latelaa jne?
Eihän se hyvältä kuullosta, sillä se kertoo poikaystäväsi arvostuksesta ja kunnioittamisesta sinusta tai yleensä naisista. Seurusteluvaiheessa se ehkä kuulostaa huvittavalta, jos poikaystävä kutsuu emännäksi, muijaksi tai jopa äidiksi, niin kuin eräs työkaveri puhutteli vaimoaan.
Mutta muttia tulee matkaan, jos haaveena on pitkä, onnellinen ja tasavertainen parisuhde, kun mies katsoo kumppaniaan alentavasti, jossa toisen arvostus ja kunnioitus ei kohtaa toisiaan, poikaystävän/miehen asenteiden vuoksi tai malli on opittu omilta vanhemmilta, jossa parisuhde ei ole tasavertainen.
Luulen, jos tarkkailet poikaystävääsi, niin emännän nimittelyn lisäksi, poikaystäväsi arvostaa "emäntäpalveluita" kumppanissa enemmän kuin suurta rakkautta ja suhteen tasavertaisuutta.
Emäntä ja muija menis mulla sillee vitsin matkassa, mut en tykkäis jos näin kutsuttais. "Joo tällä mun emännällä ei hommat menny ko strömssöössä" "isännästä se on tämä emäntä tainnu ottaa mallia." :-D
Akka ei mee enkä käyttäis sanaa ukko.
-18v
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:28"]Hah, mun mies kutsuu mua kavereiden kesken muruksi tai rakkaaksi :D
Esim. soittaa kaverilleen "Voinko tulla käymään vaikka kahvilla kun murukin lähtee käymään kaverinsa luona?" "Mun rakas tekee maailman parasta mustikkapiirakkaa" "Ei voi nyt kun pitää mennä murun luokse".
Ja kyseessä on 39v mies, ei mikään teinipoika enään! Mutta ihanan söpöö!
[/quote]
Tää oli ihana <3
Minä olen 22-vuotias, normaalipainoinen ja asumme rivitalossa, maalla tosin. Mies on tästä pikkupitäjästä kotoisin, ja jonkinlainen maatalon kasvatti. Itse enemmän kaupunkilainen, mutta muutinpa vaan silti tänne. Emäntäkin on ihan ok, mutta miehen alusta asti käyttämään mammaan on ollut hiema totuttelemista, ja tiheään tästä alkuaikoina keskusteltiinkin. Oli vaan miehelle juurtunut niin syvään mammattelu, että parempi oli tottua siihen, ja nykyään ajateltuna onhan tuo ihan söpö hellittelynimi. :)