Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero ja yhteisen sijoitusasunnon hankkiminen -- kannattaako?

Vierailija
23.09.2015 |

Olemme eroamassa mieheni kanssa ja itse olen siis velaton, mutta myöskään en omista muuta kuin omat tavarani. Avioehtoa ei ole, mutta en vaadi ositusta, sillä pidän sanani miehelle. Minun ja lasten pitäisi nyt löytää joku asunto, joten aloin harkita oman asunnon ostamista, mutta itse en saisi koko summalle velkaa, joten mietinkin, että voisin ostaa asunnon puoliksi mieheni kanssa. Hänelle se olisi ainoastaan sijoitusasunto ja itse muuttaisin siihen lasten kanssa. Jänskättää vain se, jos tuleekin jotain vääntöä eron myötä. Miehellläni on ihan mukavasti varallisuutta ja hänelle ei ole ongelma ostaa sitä puoliksi ja toisaalta yksin en pystyisi ko. asuntoa ostamaan. Miltä kuulostaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:45"] Ei yhteistä asuntoa! Ainut hyvä asia tässä keskustelussa on se että olet pääsemässä eroon moisesta äijästä! [/quote] Mulla on tosiaan se ongelma, että omin voimin en voi ostaa asuntoa, vaan sitten pitäisi mennä vuokralle ja kotikaupungissani on erittäin korkeat vuokrat, joten kohtuuhintainen omistusasunto tulisi jopa halvemmaksi. Sinänsä vuokralla asumisessa ei olisi mitään ongelmaa, mutta mietin vain sitä, että samalla hinnalla kartuttaisin viimeinkin omaa omaisuutta, vaikkakin sitten puolikkaan asunnon verran. [/quote] Etkö halua eroon mielestäsi? Mieti nyt hyvä ihminen oikeasti!

[/quote]

Haluan toki, mutta yritän ajatella realistisesti. Asuntojen vuokrat ovat korkeita jne.

Vierailija
22/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain muuta, mutta älä sotke raha-asioita hänen kanssaan. Olette eronneet. Tulee vaaninhottavia tilanteita kun esim. parantelet asuntoa omalla rahallasi ja hän ei maksa osuuttaan, tai kuvioihin tulee hankala uusi naisystävä tai sinulle miesystävä, jolle tämä kuvio on ongelma.  En suosittele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla