Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero ja yhteisen sijoitusasunnon hankkiminen -- kannattaako?

Vierailija
23.09.2015 |

Olemme eroamassa mieheni kanssa ja itse olen siis velaton, mutta myöskään en omista muuta kuin omat tavarani. Avioehtoa ei ole, mutta en vaadi ositusta, sillä pidän sanani miehelle. Minun ja lasten pitäisi nyt löytää joku asunto, joten aloin harkita oman asunnon ostamista, mutta itse en saisi koko summalle velkaa, joten mietinkin, että voisin ostaa asunnon puoliksi mieheni kanssa. Hänelle se olisi ainoastaan sijoitusasunto ja itse muuttaisin siihen lasten kanssa. Jänskättää vain se, jos tuleekin jotain vääntöä eron myötä. Miehellläni on ihan mukavasti varallisuutta ja hänelle ei ole ongelma ostaa sitä puoliksi ja toisaalta yksin en pystyisi ko. asuntoa ostamaan. Miltä kuulostaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ostaisi. Kun mies löytää uuden, niin se alkaa vänistä tilanteesta välittömästi ja on kohta pahimmassa tapauksessa sinun vuokraemäntäsi. Siis käytännössä. Nähty on. Siis isäni on tällainen varoissaan oleva kiltti ja höveli, mutta hänen uusi vaimonsa ei ole, eikä isä osaa sanoa sillekään napakasti ei, kuten ei äidillenikään (ex) ja kaikenlaista sotkua on ajan mittaan nähty.

Vierailija
2/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille ole muuten kertynyt yhteistä omaisuutta avioliiton aikana? Et siis saa mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaadi ositusta, onhan sulla miehen lapset elätettävänä? Tehkää vaan paperit ja anna miehen ostaa sulle puolikas asunto, toisen puolen maksat itse. 

Vierailija
4/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinun kannattaa ottaa osuustesi, jotta voit hankkia asunnon. Jos sulla ei ole sopivaa asuntoa, niin luuletko saavasi lapset itsellesi. Entä jos mies haluaakin lapset? Jos mies jää asumaan vanhaan kotiin, niin helposti mies saisi myös läjivanhemmuuden.

Vierailija
5/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole oikeutettu ositukseen?

Vierailija
6/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko enemmän järkeä vaatia ositus ja ostat sitten itsellesi ja lapsille asunnon? Älä ole kynnysmatto vaan ajattele lapsia. 

Vierailija
7/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi maksanut ihan kaiken koko liiton ajan. Ei.

Vierailija
8/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus puolisoiden yhteiseen kotiin, ota se oikeus osana uutta asuntoa. Neuvottele nyt hyvä diili, muuten kaduttaa myöhemmin. Ihan reilu voi olla vaikka vähän "elatustukea" saakin.

Vierailija
9/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:36"]

Tottakai sinun kannattaa ottaa osuustesi, jotta voit hankkia asunnon. Jos sulla ei ole sopivaa asuntoa, niin luuletko saavasi lapset itsellesi. Entä jos mies haluaakin lapset? Jos mies jää asumaan vanhaan kotiin, niin helposti mies saisi myös läjivanhemmuuden.

[/quote]

Mies on sanonut, että ei aio muuttaa asunnostaan minnekään ja että eron myötä mun on etsittävä asunto, joka on miehen mielestä riittävän hyvä myös lapsille. En toki edes himoitse hänen omaisuuttaan ja olen luvannut suullisesti, että en vaadi ositusta. Toisaalta mies on uhkaillut minua sen varalta, jos muuttaisin mieleni, ts. hän muuttuisi mahdollisesti vaaralliseksi ja todella ilkeäksi minua kohtaan, jos vaatisinkin jotain. Toivottavasti tuo nyt ei vaikuta siten, että mies saakin lähivanhemmuuden. Olemme sinänsä molemmat sillä kannalla, että lapset muuttaisivat kanssani uuteen kotiin.

Vierailija
10/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä "mies" nyt nainen kasvata selkäranka!!

Vierailija
11/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:39"]

Onko miehesi maksanut ihan kaiken koko liiton ajan. Ei.

[/quote]

Ei ole, vaan olemme maksaneet kaiken puoliksi, jopa euron tarkkuudella yleensä (paperille on kirjattuna kaikki kauppaostokset jne.). Ideana tässä on se, että sinänsä pihi ja tarkka mieheni innostui ajatuksesta, että ostaisi sijoitusasunnon ja toisaalta itse en voisi saada lainaa koko summalle, joten olisi pakko ottaa mieheni siihen mukaan. Saisimme siis asunnon osakkeista puolet kumpainenkin.

Vierailija
12/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta!

Vierailija
13/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteistä asuntoa! Ainut hyvä asia tässä keskustelussa on se että olet pääsemässä eroon moisesta äijästä!

Vierailija
14/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:40"]

Sulla on oikeus puolisoiden yhteiseen kotiin, ota se oikeus osana uutta asuntoa. Neuvottele nyt hyvä diili, muuten kaduttaa myöhemmin. Ihan reilu voi olla vaikka vähän "elatustukea" saakin.

[/quote]

Yritän tilanteen huomioiden neuvotella. Mieheni on tosiaan aika "kova luu" niin sanotusti, mutta on valmis tekemään myös diilejä, jos hänellä on itsellään rahat samalla tallessa.

Vierailija
15/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:40"]

[/quote]

Yritän tilanteen huomioiden neuvotella. Mieheni on tosiaan aika "kova luu" niin sanotusti, mutta on valmis tekemään myös diilejä, jos hänellä on itsellään rahat samalla tallessa.
[/quote]

Ota ulkopuolinen avuksi. Ammattilainen

Vierailija
16/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitten olisit täysin exmiehesi vallassa. Sehän voi vaatia adunnon myyntiä sit milloin vain. Mielummin vuokraa. Tosin hanki asiaajaja, ja anna sen hoitaa ositus.

Vierailija
17/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:45"]

Ei yhteistä asuntoa! Ainut hyvä asia tässä keskustelussa on se että olet pääsemässä eroon moisesta äijästä!

[/quote]

Mulla on tosiaan se ongelma, että omin voimin en voi ostaa asuntoa, vaan sitten pitäisi mennä vuokralle ja kotikaupungissani on erittäin korkeat vuokrat, joten kohtuuhintainen omistusasunto tulisi jopa halvemmaksi. Sinänsä vuokralla asumisessa ei olisi mitään ongelmaa, mutta mietin vain sitä, että samalla hinnalla kartuttaisin viimeinkin omaa omaisuutta, vaikkakin sitten puolikkaan asunnon verran.

Vierailija
18/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:45"]

[/quote]

Mulla on tosiaan se ongelma, että omin voimin en voi ostaa asuntoa, vaan sitten pitäisi mennä vuokralle ja kotikaupungissani on erittäin korkeat vuokrat, joten kohtuuhintainen omistusasunto tulisi jopa halvemmaksi. Sinänsä vuokralla asumisessa ei olisi mitään ongelmaa, mutta mietin vain sitä, että samalla hinnalla kartuttaisin viimeinkin omaa omaisuutta, vaikkakin sitten puolikkaan asunnon verran.
[/quote]

Etkö halua eroon mielestäsi? Mieti nyt hyvä ihminen oikeasti!

Vierailija
19/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:47"]

Siis sitten olisit täysin exmiehesi vallassa. Sehän voi vaatia adunnon myyntiä sit milloin vain. Mielummin vuokraa. Tosin hanki asiaajaja, ja anna sen hoitaa ositus.

[/quote]

Se on totta, tosin noissa omaisuusasioissa mies on maltillinen. Mun kyllä varmaan pitäisi tarkistella asiaa vielä joltain asianajajalta juuri sen varalta, miten asunnon myyntitilanteen osalta olisi tilanne. Mieheni yritti ehdottaa, että maksaisin oman osuuteni lisäksi vielä hänelle hänen osuutensa korotkin sekä tietenkin vastikkeen, mutta ihan niihin hänen korkojensa maksuun en suostunut.

Vierailija
20/22 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:36"]

[/quote]

Mies on sanonut, että ei aio muuttaa asunnostaan minnekään ja että eron myötä mun on etsittävä asunto, joka on miehen mielestä riittävän hyvä myös lapsille. En toki edes himoitse hänen omaisuuttaan ja olen luvannut suullisesti, että en vaadi ositusta. Toisaalta mies on uhkaillut minua sen varalta, jos muuttaisin mieleni, ts. hän muuttuisi mahdollisesti vaaralliseksi ja todella ilkeäksi minua kohtaan, jos vaatisinkin jotain. Toivottavasti tuo nyt ei vaikuta siten, että mies saakin lähivanhemmuuden. Olemme sinänsä molemmat sillä kannalla, että lapset muuttaisivat kanssani uuteen kotiin.

[/quote]

No tämähän ratkaisi asian. Et muuta minnekään ennenkuin on hankkinut sulle uuden kodin, tai osan siitä.

Ositushan tehdään joka tapauksessa, tasinko on se mitä et ole vaatimassa, mutta jos tyyppi on tuollainen, vaadi että ostaa osan sun uudesta asunnosta SUN NIMIIN. Ilmoitatte sen tasinkona, muuten maksat lahjaveroa.

Muista, ettet lähde. Uhkaile, kiristä jos kerran toinenkin niin tekee. Olet kai palkannut hyvän juristin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi