Nettimiestä tapaamaan ulkomaille! Kokemuksia, neuvoja?
Lyhykäisyydessään tilanne on tämä että olen tavannut netissä miehen, joka asuu noin 10 000 kilometrin päässä. Päivittäin kirjoitellaan ja videopuhellaan yms ja juttu on edennyt siihen pisteeseen, että on puhuttu tapaamisesta.
Mies on myös kiinnostunut tulemaan tänne vierailulle, mutta mieluummin menisin itse kuitenkin ensin hänen maahansa koska siellä on alkamassa kesä (no, lämpötilojen puolesta siellä on aina minulle kesä) ja pieni loma tekisi hyvää.
Lennot ei tietenkään ole halvat, mutta ei varsinaisesti tuo suurta lovea minun talouteen. Mietin vaan sitä, että mitä jos mies feidaakin ja jään sitten yksin täysin vieraaseen maahan viikoksi tai pariksi. Toisaalta - olenhan minä ennenkin yksin matkustellut, mutta en tuolla maassa käynyt joten ei varmasti aika kävisi pitkäksi.
Mutta mitäs sitten jos meillä on aivan ihanaa ja sydän särkyy kun joudun lähtemään :( Voikohan tälläisestä jutusta tulla ikinä mitään. Olemme kolmikymppisiä molemmat, molemmat hyvissä töissä jne, että noin lähtökohtaisesti aika 'tasapuolisessa' asemassa, että mitään kalastelua ei -pitäis-i olla kumminkaan puolin.
Kuulisin mielelläni teiltä vinkkejä / omia kokemuksia!
Kommentit (52)
Muistathan aloittaja säilyttää matkatavarasi hotellissa, minkä ehdottomasti varaat. Ettet tyhmyyttäsi joudu kuriiriksi. Sekään ei vielä takaa mitään. Ei kannata olla sokea todellisuudelle. Hauskaa lomaa!
Etelä-amerikassa on niin vaarallisia alueita että huh huh. Olet suorastaan miljonääri sille miehelle kun voit tuosta vaan lentää paikan päälle.
Kusetuksen makua. Sinua ei ikinä löydetä.
Olen ollut parissa suhteessa, joissa kumppani asunut toisella puolella maapalloa, toisen kanssa päästiin niinkin pitkälle, että kumppani muutti Suomeen.. Minä olin se, joka ensimmäisenä meni vierailulle toisen luo. Ja kotiin. Ei olisi tullut mieleenkään varata hotellia, koska mun tapauksissa olimme jo rakastuneita ja olin hyvin varma, että henkilö on kuka on väittänytkin olevansa. Nähtiin perheitämme webcamissa ennen tapaamisita, puhuttiin puhelimessa, läheteltiin satoja kuvia, olin jokseenkin varmistanut henkilöllisyyden netin kautta..
Ei kai tullut vielä ilmi, kauanko olette jutelleet? Sen perusteellakin voisi jotain sanoa, miten luotettava tyyppi voi olla.. Että siis ole vielä 'suhteessa' vaan olet vain menossa katsomaan miten kemiat kasvotusten pelaa? Miten pitkäksi ajaksi menet? Sinuna menisin vain sen luokse, niin hän varmaan olettaakin? Jos ei tunnu hyvältä, lähdet hotelliin. Vaikka luulisi, että olette sen verran jo jutelleet, että voit olla aika varma siitä, että tulette hyvin juttuun kasvotustenkin? Etäsuhteesta voi myös tulla jotain, ei se ole mahdottomuus. Monet eivät siihen pysty kuitenkaan, vaatii luottamusta, kärsivällisyyttä ym ym. Olisi mukava kuulla, miten reissu sitten meni... Tsemppiä! :)
Onpas täällä mielipiteitä....
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa - tosin sillä erotuksella että itse olen mies ja lähdin Etelä-Amerikkaan tapaamaan nettinaista.
Omalta osaltani kaikki meni hyvin - ehkä oli tuuriakin matkassa. Ensimmäinen matka meni lähemmin tutustuessa vaikka yhteyttä olikin jo pidetty pitkä tovi. Toisella matkalla tutustuin paremmin hänen perheeseensä ja lähisukulaisiin.
En nyt ainakaan itse huomannut mitään kusetuksen makua missään vaiheessa...vai olinko vain rakkauden sokaisema? : )
Itse suosittelisin hotellia paitsi turvallisuussyistä, niin myös kulttuurisyistä. Suhtautuminen tapailemiseen/seurusteluun siellä päin maailmaa on hiukan toisenlaista. Mutta teet tietysti niin kuin itse näet parhaaksi. Itse olen asunut em. matkoillani hotelleissa - oma tupa, oma lupa.
Buena suerte!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:36"]Onpas täällä mielipiteitä....
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa - tosin sillä erotuksella että itse olen mies ja lähdin Etelä-Amerikkaan tapaamaan nettinaista.
Omalta osaltani kaikki meni hyvin - ehkä oli tuuriakin matkassa. Ensimmäinen matka meni lähemmin tutustuessa vaikka yhteyttä olikin jo pidetty pitkä tovi. Toisella matkalla tutustuin paremmin hänen perheeseensä ja lähisukulaisiin.
En nyt ainakaan itse huomannut mitään kusetuksen makua missään vaiheessa...vai olinko vain rakkauden sokaisema? : )
Itse suosittelisin hotellia paitsi turvallisuussyistä, niin myös kulttuurisyistä. Suhtautuminen tapailemiseen/seurusteluun siellä päin maailmaa on hiukan toisenlaista. Mutta teet tietysti niin kuin itse näet parhaaksi. Itse olen asunut em. matkoillani hotelleissa - oma tupa, oma lupa.
Buena suerte!
[/quote]
Et lähempää löytänyt siivooja-kokkia torppaasi? Ainiin, suominainen ei työskentele ruokapalkalla.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:36"]Onpas täällä mielipiteitä.... Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa - tosin sillä erotuksella että itse olen mies ja lähdin Etelä-Amerikkaan tapaamaan nettinaista. Omalta osaltani kaikki meni hyvin - ehkä oli tuuriakin matkassa. Ensimmäinen matka meni lähemmin tutustuessa vaikka yhteyttä olikin jo pidetty pitkä tovi. Toisella matkalla tutustuin paremmin hänen perheeseensä ja lähisukulaisiin. En nyt ainakaan itse huomannut mitään kusetuksen makua missään vaiheessa...vai olinko vain rakkauden sokaisema? : ) Itse suosittelisin hotellia paitsi turvallisuussyistä, niin myös kulttuurisyistä. Suhtautuminen tapailemiseen/seurusteluun siellä päin maailmaa on hiukan toisenlaista. Mutta teet tietysti niin kuin itse näet parhaaksi. Itse olen asunut em. matkoillani hotelleissa - oma tupa, oma lupa. Buena suerte! [/quote] Et lähempää löytänyt siivooja-kokkia torppaasi? Ainiin, suominainen ei työskentele ruokapalkalla.
[/quote]
Ei nyt tällä kertaa löytynyt lähempää.
Naiseni siellä käy palkkatyössä ja tekee paikalliseen tapaan hyvin pitkiä työpäiviä.
En ole ollut mitään piikaa etsimässä ja itse asiassa anoppikin oli tyytyväinen kun osallistuin siellä oma-aloitteisesti ruokakuluihin ja kotitöihin.
Oletko mahdollisesti noussut tänään väärällä jalalla sängystä? Otahan asia uusiksi - mukavaa päivänjatkoa!
Älä tee sitä! Olet meille rakas av-mamma!!!
Oletko hullu?????????????? Täysin tuntematon mies, et voi tietää mitä valehtelee netissä tai nettikamerassa. Ei voi kukaan olla noin tyhmä, että lähtisi noin kauas TUNTEMATTOMAN LUO! Herran Jumala sentään! Jos nyt välttämättä haluat tavata, niin testaa nyt hyvä ihminen se mies sillä, että onko todella valmis tulemaan SUN luokse ensin. Ei missään nimessä naisen kuulu juosta toiselle puolelle maailmaa miehen takia, jota ET TUNNE. Nyt vähän järki käteen, ja lähde jollekin extreme matkalle muuten vaan ilman mitään tuollaisia taka-ajatuksia. Tajuton riski lähteä jonkun kotiin, jota ei tunne, ja kohdemaassa sulla ei ole mitään tuttuja. Toivottavasti olet provo.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:52"]
Jos molemmat olette hyva tuloisia miksi ette tapaa puolessavalissa? Nain kummallekaan ei tule kohtuutonta matkaa ja samalla nakisit merkitsetko miehelle sen verran etta matkustaa tapaamaan. Ja ehdottomasti hotelliin!
[/quote]
Mä nimenomaan haluaisin käydä hänen maassaan. Se on sitten ihan sama laittaako sitä lentoihin sen 500 vai 1000e, ei ole niin paljoa eroa, ettenkö laittaisi tuon muutaman satasen lisää että pääsisin ihan sinne kohteeseen asti :)
Lisäksi tuntuisi jotenkin omituiselta tuo hotellijuttu.... Koska olen nähnyt hänen asuntonsa ja lemmikkinsä yms niin monta kertaa kameran kautta livekuvana jo niin miksi en menisi suoraan sinne? Jos kemiat eivät irl kohtaakkaan niin voinhan ottaa kassini, hypätä taksiin ja mennä hotelliin sitten?
[/quote] NIin, voithan sä hypätä taksiin jos kemiat ei toimi, JOS olet vielä hengissä. Järki käteen nainen!!!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:38"] Et lähempää löytänyt siivooja-kokkia torppaasi? Ainiin, suominainen ei työskentele ruokapalkalla.
[/quote]
Katkera much?
AP täällä taas hei!
Onpa tullut kiinnostavia kommentteja tosiaan niinkun tuolla aikaisemminkin joku jo totesi.
Kaupunki, jossa mies asuu on Suomen mittapuulla iso, mutta taas muuten kyseisen maan mittapuulla ei niin varsinaisesti. Asuu rauhallisen näköisessä lähiössä, omakotitalossa (ei missään isossa hulppeassa lukaalissa kuitenkaan). Netissä kuka vaan voi olla toki mitä vaan, mutta olen aika hyvin mielestäni varmistunut miehen henkilöllisyydestä, sillä hänen nimensä ja kuvansa löytyy työpaikkansa nettisivuilta koska työskentelee esimiestasolla ja facebookissa "näen" hänen kavereitansa ja perhettään ja mitä hän siellä juttelee. Kieli jota käyttää on Portugali.
En oikein ymmärrä näitä että mitä sitten jos olen vieraassa maassa yksin - olenhan mä ollut ennenkin. Ja jos jotakin tapahtuu niin tokihan osaan englantia? Kyllä siellä paikassa sillä kielellä pärjää, olen tietysti googlaillut alueen turvallisuudesta yms netistä aika paljon kun olen tätä matkaa alkanut suunnitella.
Mies on tarjoutunut todellakin tulemaan itse tänne Suomeen ensin kylään, mutta kuten jo aloitusviestissä sanoin, mielummin menen itse nyt tässä talven aikana sinne lämpimään. Joka tapauksessa lähtisin jonnekin ulkomaille talvella, Aasiaan lämmittelemään ja sinnekin tosiaan ihan ypöyksin ja uuteen paikkaan/maahan missä en ole ennen ollut, mutta nyt kun on jokin 'syy' lähteä tuonne niin miksi en tekisi sitä kun varaa on,
Haluaisin jokatapauksessa lisää teidän näkemyksiä ja mielipiteitä lukea, vaikka monet tuntuvat aika syyllistäviä tai kyseenalaistavia olevankin. Varsinkin kuulisin mielelläni sellaisia joissa on jutusta syntynyt ihan vakavampaakin.
Miksi mä olisin provo, ei ole vaan yhtä tai kahta kertaa kun joku ihminen lähtee toiselle puolen palloa henkilön takia jota on nähnyt ehkä kerran jos sitäkään ja monilla tarinoilla on oikeinkin onnellisia loppuja.
Pyydä miestä tulemaan vastaan lentokentälle ja nähkää kaupungilla rauhassa. Jos intuitio sanoo että jokin voisi olla pielessä, niin ota hotellihuone. Olen itse nähnyt monta nettituttua ja kaikkien kanssa on ollut sellaista kuin olen olettanutkin. Toki aina kannattaa olla varuillaan. Rohkeasti vaan :)
Onhan noita onnellisia loppuja nähty, mutta minun kokemukseni oli sieltä toisesta päästä skaalaa. Onneksi ei sentään loppuni koittanut.
Vastassa oli mies, joka oli puhunut totta ulkonäöstään, työstään ja asunnostaan. Hän ei ollut maininnut sitä, että hän osasi bluffata hyvin pitkään paljastamatta oikeaa luonnettaan, eikä sitä, että hän oli houkutellut luokseen varmaankin kymmeniä kumppanuutta ja rakkautta etsiviä naisia ja houkuttelee yhä kymmenen vuotta sen jälkeen, kun minä otin hatkat. Hän oli kertonut rehellisesti kariutuneista avioliitoistaan ja avioeron tuskasta, muttei tietenkään sitä, että erot olivat pitkälti hänen vaimoonsa kohdistuvan henkisen ja fyysisen pahoinpitelyn seurausta. Mutta charmantti tyypi hän oli, totisesti. Sekä kirjallisesti että ruudun kautta katseltuna, kun ylimielisyys oli peitelty, kärsimättömyyden voi salata touhuamalla keskustellessaan mitä sattuu ruudun ulkopuolella eikä pieni alkoholin tuoksahduskaan tunnu.
Jätä Suomeen tarkka selvitys siitä, ketä olet menossa tapaamaan. Ota passistasi ja muista papereistasi ainakin kahdet kopiot ja piilota ne vaatteisiisi ja matkatavaroihisi, yhdet kotiin. Pane paperille muistiin lähimmän lähetystön tai konsulaatin yhteystiedot ja paperi taskuun - mikään älypuhelimeen säilötty tieto ei ole käytettävissä, jos puhelin on jonkun toisen hallussa. Pidä aina muutaman kympin arvosta paikallista käteistä taskuissasi. Asu hotellissa, älä miehen luona - se lähtö saattaa olla mutkikkaampi kuin vain kamojen kerääminen ja taksiin hyppääminen. Älä luota siihen, että turvalliselta seuralaiselta tuntuva mies olisi sitä myös tositilanteen tullen.
Voi se hienostikin mennä, mutta kannattaa oikeasti varautua myös pahimpaan. Voitte sitten vanhoilla päivillänne naureskella sille keskenänne.
Mulla oli melkein sama tilanne 2 vuotta sitten. Tapasin netissä ihanan brittimiehen. Hän päätti tulla käymään 2,5kk skypettelyn jälkeen. Asuin vielä tuolloin kotona ja vieläpä muutaman tunnin junamatkan päästä Helsingistä, missä päätimme siis tavata. Nukuimme samassa hotellihuoneessa ja olimme ikäänkuin muutaman päivän mittaisilla treffeillä. Nyt takana 1,5 vuotta yhdessä asumista. Kannattaa lähteä, eihän sitä muuten tiedä, että kannattaako suhdetta jatkaa.
Ausseihinko olet menossa? Mitä tuohon nyt pitäisi sanoa? Vietä mukava loma. Tee joku varasuunnitelma, jos heti loman alussa tuleekin esiin ettei huvitakkaan palloilla sen miehen kanssa.
Mun mielestä britti- tai aussimies on aivan eri asia kuin eteläamerikkalainen. Kulttuurierot ovat ihan toista luokkaa. Ap:n mies on kai Brasiliasta, ja se on hyvin eriarvoinen, korruptoitunut ja vaarallinen maa. On siellä toki vaarallisempiakin maita. Ei siellä osata englantia samalla lailla kuin vaikka Suomessa, siellä on paljon jengejä, huonoja alueita, väkivaltaa, rikollisuutta jne. Ap vaikuttaa vähän liian optimistiselta, jopa sinisilmäiseltä. Vaikka talvella olisi varmaan kiva matkustaa sinne aurinkoon, suosittelen, että ensikohtaaminen tapahtuu Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:36"]
Mun mielestä britti- tai aussimies on aivan eri asia kuin eteläamerikkalainen. Kulttuurierot ovat ihan toista luokkaa. Ap:n mies on kai Brasiliasta, ja se on hyvin eriarvoinen, korruptoitunut ja vaarallinen maa. On siellä toki vaarallisempiakin maita. Ei siellä osata englantia samalla lailla kuin vaikka Suomessa, siellä on paljon jengejä, huonoja alueita, väkivaltaa, rikollisuutta jne. Ap vaikuttaa vähän liian optimistiselta, jopa sinisilmäiseltä. Vaikka talvella olisi varmaan kiva matkustaa sinne aurinkoon, suosittelen, että ensikohtaaminen tapahtuu Suomessa.
[/quote]
Komppaan. Kun ajattelee, miten moni pettyy tai ainakin yllättyy ihan samassa kaupungissa asuvan nettitreffikumppanin kohdalla, pitäisi olla jokaiselle selvää, että selusta suojataan kunnnolla ulkomaille lähtiessä.
Nro 38
Kuka vittu alkaa ylipäätään "tutustumaan" ihmiseen joka asuu 10 000km päässä? Ymmärrän jos on tavattu jossain livenä ja sitten jatkettu juttua.. mutta ei helvetti en ole tyhmempää ikinä kuullut. Varmaan uskot, että se ainoa ja oikea on siellä 10 000km päässä.... Varmaa on kauheet perhoset jne vatsassa mutta voin kertoa että ne samat perhoset olisi vatsassa sen naapurikaupungin pertin kanssa jutellessa netissä.
Jos ei jotain slummin rötöstelykunkkua ole onnistunut löytämään, ihan tavallisia miehiä siellä Etelä-Amerikassa on. Itse tunnen henkilökohtaisesti todella hyviä miehiä, yhtäkään sammakkoa ei laajaan ystäväpiirimme kuulu.
Toivottavasti tämä on provo. Jos ei ole, niin...
Netissä tutustuessa kuka tahansa voi esittää mitä tahansa. Riskit ovat todella suuret, että tapahtuu asioita, mitä et toivoisi tapahtuvan. Olisit vieraassa paikassa, tuntematta ketään, täysin toisen, täysin vieraan ihmisen armoilla.
Jos seikkailua haluaa, sen voi toteuttaa myös järjen kanssa. Tuossa on aivan liikaa turhia riskejä.
Itse en ikinä maksaisi bussilippua/lyhyttä taksimatkaa enempää siitä, että pääsisi jonkun kanssa treffeille.
Jos kuitenkin päätät lähteä, niin toivotaan, ettei tarvitse lukea joskus Ilta-Sanomista miten kävi. :(