En ymmärrä plus-kokoja vaatekaupoissa
Selittäkääs nyt tyhmälle.
Miksi pitää olla erikseen "plus-kokoisille" oma tuotelinja? Siinähän oikein julistetaan että joku on läski ja että "tässä teille läskeille on vaatetta". Kiitos, tiedän olevani läski. Tiedän, että pitää laihtua. En elä harhakuvitelmissa että olisin mitenkään hyvä tällaisena. Mutta tarviiko sitä hieroa naamaan joka hiton kaupassa? Täällä on läskiosasto, tule tänne! "Myös isoja kokoja" - kyltti saa minut pikemminkin ostamaan sipsipussin kuin lähtemään lenkille. Kaikenmaailman kehopositiiviset ovat muka niin hiton energisiä jne, mutta me kaikki emme ole samaa mieltä omasta itsestämme.
Jos tämä jokaisen vaatefirman lanseeraama "nämä vaatteet ovat läskeille" -linjasto johtuu siitä, että pitää saada isommasta koosta erillinen hinta ja joku on vetänyt herneen nenään siitä, että laiha maksaisi samasta vaatteesta vähemmän niin ollaan kyllä niin hukassa. Jos vaatteeseen menee enemmän kangasta niin tottakai se saa maksaa enemmän. Pitääkö sitä varten olla läskimallisto erikseen? Minä haluan läskeistäni huolimatta pitää vaatteita, joissa on jonkin sortin malli ja tilaa rinnolleni niin, että koko vaate ei ole kuin teltta. Plus-osastolta löytyy aina vain telttoja tai muuten niin järkyttäviä rättejä, että pää särkyy. Ostaisin mieluummin samoja vaatteita kuin laihatkin, mutta isommilla mittasuhteilla. Ja sitten joka ikinen vaatekauppakäynti ei aiheuttaisi masennusta ja jatkaisi kierrettä läskiintyä. Koska joudun menemään hiivatin plus-hyllylle kokoni 44 perässä. Siellä sitten seison sen kissankokoisen plus-kyltin alla oikein huutomerkkinä että katsokaa nyt kaikki täällä läski shoppailee jättitelttoja!
Taidan tilata pizzan lounaaksi.
Eipä ole herkkua minullakaan: 168cm, 50kg, ei vyötäröä, ei lanteita, jalat kauhean pitkät, olen siis suora puikula kuin nuori poika. Kokoni on 32-34 enkä löydä ainuttakaan istuvaa vaatetta naisten osastoilta. Joudun asioimaan nuorison kaupoissa. Ja olen viisikymppinen, näytän naurettavalta murrosikäisten poikien vaatteissa. Että tässä vaan toinen näkökulma.