Itken tällä hetkellä autossa..
..nelostien varressa olevan abc:n parkkipaikalla.
Kävin suihkussa, ja laitoin makkarin verhot kiinni, jottei mahdolliset ohikulkijat näkisi kun vaihdan kylpytakista yömekkoon. Mies sanoi mulle sitten, että "kuka sua nyt kattois..". Kysyin häneltä sitten, että olenko sinusta hirveä, johon hän vastasi että en ole, vaan tottapuhuen lihava. No niin jumalauta olen. En tarvitse ketään sitä minulle kertomaan.
Tokaisin vain, että jos olen niin lihava niin voin vyöryä läskeineni pois pilaamasta elämääsi, puin vaatteet päälle ja ajoin 30 kilometrin päähän kotoa.
Nyt mietin mihin päin ajelisin.
Olen miehelle sanonut joskus, että vaikka olen ylipainoinen, olen terve ja jaksan ja pystyn liikkumaan siinä missä kuka tahansa normaalipainoinen (en siis ole läheskään liikalihava), joten mun ei tarvitse yrittää vielä kaupan päälle näyttää joltain hänen silmäänsä miellyttävältä naisvartalolta. Ja että mun kanssa ei todellakaan tarvitse olla.
Nyt se yrittää soittaa jo viidennen kerran. Mitä se tällaisen läskin perään oikein vinkuu, eikö tajua että nyt olisi vapaus etsiä joku toinen.
Kommentit (112)
Minkä tason lihavuudesta tässä on kyse ja millä se on syntynt?
Ikävä totuus on, että osa ihmisistä lähtee suhteeseen siinä toivossa, että kumppania saa ja kykenee muokkaamaan mieleisekseen ajan kuluessa. Oli se sitten ulkonäköön tai tapoihin liittyvää.
On ap:n miehen häpeä ollut lähteä suhteeseen ellei ole pitänyt/pitää ap:n vartaloa itselleen täydellisenä, mutta myös ap:n oma häpeä jäädä kuuntelemaan tuollaista puhetta noinkin kauan. Kypsymätöntä meininkiä puolin ja toisin.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:44"]
Kannattaa silti antaa miehelle mahdollisuus sopia asia ja pyytää anteeksi. Virheitä tulee kaikille. Hän ei soittelisi perääsi, jos ei kuitenkin välittäisi sinusta.
[/quote]
Öö, ei. Jos välittää - ei loukkaa. On säälittävää antaa kerta toisensa jälkeen anteeksi tuollaista henkistä pahoinpitelyä. Soittaminen ei ole tae mistään.
Anteeksi nyt vaan, mutta en todellakaan pysty ynmärtämään tota naisten hysteerisyyttä omasta lihavuudestaan. Jos se asia on niin arka ja häiritsee, niin miksi sille ei sitten tee jotain?? Laihduttaminen on helppoa, pientä matematiikkaa.
Nolottaa äitinikin puolesta, ainoa kerta kun olen nähnyt hänen itkevän oli se, kun itki jonkun haukkuneen häntä läskiksi! Siis oikeasti kasvakaa aikuisiksi!! Mitä esimerkkiä annatte meille nuoremmille, kun itse itkette niitä läskejänne, ja osoitatte sen olevan itkemisen arvoinen asia! Kasvakaa henkisesti.
N24
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 07:59"]
Anteeksi nyt vaan, mutta en todellakaan pysty ynmärtämään tota naisten hysteerisyyttä omasta lihavuudestaan. Jos se asia on niin arka ja häiritsee, niin miksi sille ei sitten tee jotain?? Laihduttaminen on helppoa, pientä matematiikkaa.
Nolottaa äitinikin puolesta, ainoa kerta kun olen nähnyt hänen itkevän oli se, kun itki jonkun haukkuneen häntä läskiksi! Siis oikeasti kasvakaa aikuisiksi!! Mitä esimerkkiä annatte meille nuoremmille, kun itse itkette niitä läskejänne, ja osoitatte sen olevan itkemisen arvoinen asia! Kasvakaa henkisesti.
N24
[/quote]
Miten suhteessa, onko se OK, että oma mies sanoo rumaksi? Tai että tissit on huonot? Normaali paino ei riitä, vaan pitäisi olla vielä timmimpi. Nuo kaikki asiat ovat näkyvissä, eli vapaasti kommentoitavissa?
Juuri sun kaltaiset epämiellyttävät ihmiset on niitä, jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja pahoinpitelemään henkisesti toisia "koska ihan sama". Sinulla on velvoite jättää tilanne koska tahansa tai olla lähtemättä siihen: ei velvoite tietoisesti loukata.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:35"]..
Olen miehelle sanonut joskus, että vaikka olen ylipainoinen, olen terve ja jaksan ja pystyn liikkumaan siinä missä kuka tahansa normaalipainoinen (en siis ole läheskään liikalihava), joten mun ei tarvitse yrittää vielä kaupan päälle näyttää joltain hänen silmäänsä miellyttävältä naisvartalolta. Ja että mun kanssa ei todellakaan tarvitse olla.
[/quote] Hyvä asenne noin niinku parisuhteen kannalta, toista osapuolta ei tarvitse miellyttää? En mäkään haluaisi katsella jos mies tosta lihois ihan vaan välinpitämättömyyttään, kyllä sen pitää mun silmiäkin miellyttää.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:35"].. Olen miehelle sanonut joskus, että vaikka olen ylipainoinen, olen terve ja jaksan ja pystyn liikkumaan siinä missä kuka tahansa normaalipainoinen (en siis ole läheskään liikalihava), joten mun ei tarvitse yrittää vielä kaupan päälle näyttää joltain hänen silmäänsä miellyttävältä naisvartalolta. Ja että mun kanssa ei todellakaan tarvitse olla. [/quote] Hyvä asenne noin niinku parisuhteen kannalta, toista osapuolta ei tarvitse miellyttää? En mäkään haluaisi katsella jos mies tosta lihois ihan vaan välinpitämättömyyttään, kyllä sen pitää mun silmiäkin miellyttää.
[/quote]
Ap oli jo tutustuessa yhtä lihava mitä nyt. Eli mies on TIETOISESTI valinnut ap:n ja tästä syystä ei asiaan ole mitään sanomista enää.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:02"]
N24
[/quote]
Miten suhteessa, onko se OK, että oma mies sanoo rumaksi? Tai että tissit on huonot? Normaali paino ei riitä, vaan pitäisi olla vielä timmimpi. Nuo kaikki asiat ovat näkyvissä, eli vapaasti kommentoitavissa?
Juuri sun kaltaiset epämiellyttävät ihmiset on niitä, jotka kuvittelevat olevansa oikeutettuja pahoinpitelemään henkisesti toisia "koska ihan sama". Sinulla on velvoite jättää tilanne koska tahansa tai olla lähtemättä siihen: ei velvoite tietoisesti loukata.
[/quote]
Jokainen on vastuussa vain omasta hyvinvoinnistaan. Jos se ap:n mies ei enää halua katsoa sen läskejä, niin on vaan reilua ilmoittaa asiasta ennen kuin lähtee pettämään. Nyt se on antanut varoituksen johon kannattaa tarttua.
Kyllä, olen sanonut miehelleni alkavasta vatsasta, eikä se siitä loukkaantunut. Nyt ollaan edelleen hoikkia, koska ei olla annnettu toistemme lihoa. Se on myös rakkautta!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:12"]
N24
[/quote]
[/quote]
Jokainen on vastuussa vain omasta hyvinvoinnistaan. Jos se ap:n mies ei enää halua katsoa sen läskejä, niin on vaan reilua ilmoittaa asiasta ennen kuin lähtee pettämään. Nyt se on antanut varoituksen johon kannattaa tarttua.
Kyllä, olen sanonut miehelleni alkavasta vatsasta, eikä se siitä loukkaantunut. Nyt ollaan edelleen hoikkia, koska ei olla annnettu toistemme lihoa. Se on myös rakkautta!
[/quote]
Et käsitä lainkaan asiaa :D AP edelleen oli yhtä lihava kun tutustui mieheensä. Jos miehellä on asian kanssa ongelma: hänen tulee jättää ap. Ei loukata kerta toisensa jälkeen.
Ylipäänsä jos ap:n läskit eivät miellyttäneet, ei ap:n miehen olisi tullut lähteä edes suhteeseen. Naiivia olettaa, että toisen tulee ja täytyy laihtua vain siksi, koska hän naljailee asiasta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:15"]
N24
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Et käsitä lainkaan asiaa :D AP edelleen oli yhtä lihava kun tutustui mieheensä. Jos miehellä on asian kanssa ongelma: hänen tulee jättää ap. Ei loukata kerta toisensa jälkeen.
Ylipäänsä jos ap:n läskit eivät miellyttäneet, ei ap:n miehen olisi tullut lähteä edes suhteeseen. Naiivia olettaa, että toisen tulee ja täytyy laihtua vain siksi, koska hän naljailee asiasta.
[/quote]
No voihan olla että miehen itsetunto oli aiemmin huonompi? Nyt hän kokee ansaitsevansa paremman näköisen puolison? Se ja sama, jos ap ei laihduta niin ei se tule olemaan onnellinen tuossa suhteessa. Mutta en heti laittaisi asiaa vain miehen syyksi. Lihavuus on terveysriski, ehkä mies oli ymmärtänyt vasta nyt miten vaarallista on olla lihava.
Miehesi vaan sanoi ääneen sen mitä 80% lihavien naisten miehistä ajattelee jos itse ovat normaalipainoisia ja tekevät töitä että myös sellaisena pysyvät.
Hohhoijjaa. Sinä itse esitit miehelle kysymyksen oletko hirveä, mies sanoi että et, mutta tottapuhuen lihava. Jäi nyt vähän epäselväksi mistä vedit johtopäätöksen, että mies pitää sinua kamalana ja haluaa vain laihoja naisia jne. Tyypillistä naisten touhua, kysytään jotain ja kun saadaan rehellinen vastaus otetaan oikeudeksi vetää herne nenään ja ollaan marttyyria. Selkeästi, et ole sinut itsesi kanssa jos totuuden kuuleminen toisen suusta ottaa noin koville vaikka itse sen muka tietääkin. Jos olisit sinut lihojesi kanssa, et olisi reagoinut noin. Kannattaa ehkä punnita mikä olisi itselle hyväksi.
Minä olen itse bmi:n mukaan lievästi ylipainoinen, onnekseni se kertyy minulla reisiin ja peppuun ja on rinnat, joten olen perus tiimalasimallia. Mieheni jumaloi tällaista vartalotyyppiä, mutta minua itseäni ahdistaa ja tällä hetkellä on painonpudotus päällä. Minun itseni takia, on paljon parempi olla jos omissa nahoissaan viihtyy. Suosittelen lämpimästi sinullekin terveellisemmän elämän aloittamista ja positiivista suhtautumista kehoosi. Tosiasioista ei vedä hernettä nenään jos on sinut niiden kanssa.
Ap, mäkin olen lihava, mutta myönnän sen olevan ongelma. On se varmaan niin että lihavasta naisesta ei unelmoida villeissä seksifantasioissa? Parisuhteen vuoksi yritän laihtua... Jos miehesi on miettinyt asiaa pitkään ja nyt se tuli tuolla tavalla rumasti ulos suusta kun ei osaa kommunikoid kauniisti, koska miehet.:(
Miehesi on kuitenkin aika ikävä ja arva miksi? Hän kuvittelee että lihavalla naisella ei oleoikeus pitää vartaloaan intiiminä asiana ja valita kenelle sitä esittelee. Myöskihavan naisen vartalo on arvokas eikä sun tarvitse nöyryyttää itseäsi riisumalla kaiken kansan edessä!
Siis itse voit sanoa ja tiedostaa olevasi lihava, mutta kun mies sanoo saman, hän automaattisesti haluaa laihan herkkupeppunaisen? Hänhän vielä sanoikin että ei haittaa häntä. Vai meneekö juttu samaan kategoriaan kun "näyttääkö peppuni/mahani isolta tässä" -varmisteluihin. Nolo ap.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 23:43"]Sano sille miehellesi, että ÄLÄ ENÄÄ KOSKAAN KOHTELE MUA NOIN. Katsot sitä tiukasti silmiin ja sanot ETKÖ SINÄ TIEDÄ KUKA MINÄ OLEN? MINÄ OLEN SINUN VAIMOSI.
...ja sitten kävelet huoneesta ulos ja menet nukkumaan.
[/quote]
Onpa vitun tiukkaa kuin jostain vanhasta suomifilmistä:D Meillä taidetaan olla tottuneita niin kovaan verbaliikkaan että tuollaiselle show'lle taitaisi mies vain naureskella. :)
Vääntäkää mulle rautalangasta: miksi lihavaa ihmistä ei saa sanoa lihavaksi? Sehän on aivan asiallinen, neutraali termi, joka kuvaa itse-aiheutettua ulkonäköpiirrettä. Lihava on ylipainoisen synonyymi, ihan erilainen termi kuin läski, laardikasa, tankki tms.
Mitä saa sanoa naiselle, joka on värjännyt tukkansa vaaleaksi ja hankkinut hiuspidennykset, vai eikö saa sanoa mitään tai hän lähtee jonnekin parkkikselle itkemään?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:15"]
N24
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No voihan olla että miehen itsetunto oli aiemmin huonompi? Nyt hän kokee ansaitsevansa paremman näköisen puolison? Se ja sama, jos ap ei laihduta niin ei se tule olemaan onnellinen tuossa suhteessa. Mutta en heti laittaisi asiaa vain miehen syyksi. Lihavuus on terveysriski, ehkä mies oli ymmärtänyt vasta nyt miten vaarallista on olla lihava.
[/quote]
Miksi hänen tulisi ansaita paremman näköinen puoliso, kun itse on luonteeltaan jo epämiellyttävä ja töykeä :D
Ihan totta: ylipainosta voi ja saakin keskustella asiallisesti, mutta ap:n miehen naljailu ei ole asiallista keskustelua nähnytkään. Jos se teoriassa asiallisesti esiin otettu asia ei muutu, tulee teiden erota.
Ap:n mieshän kuulostaa sen verran kultakimpaleelta, että uusi, timmimpi nainen löytyy nanosekunnissa. Eikun...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 08:34"]
Vääntäkää mulle rautalangasta: miksi lihavaa ihmistä ei saa sanoa lihavaksi? Sehän on aivan asiallinen, neutraali termi, joka kuvaa itse-aiheutettua ulkonäköpiirrettä. Lihava on ylipainoisen synonyymi, ihan erilainen termi kuin läski, laardikasa, tankki tms.
Mitä saa sanoa naiselle, joka on värjännyt tukkansa vaaleaksi ja hankkinut hiuspidennykset, vai eikö saa sanoa mitään tai hän lähtee jonnekin parkkikselle itkemään?
[/quote]
Kerro syy miksi sinulla on halu ottaa esille asia, jonka 1) asianomainen tietää hyvin itsekin, 2) lihavuus on ollut jo alunperin tiedossa ja nähtävillä ollut asiantila.
Onko itku uusi laihdutuskeino?