Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma asuntoni, oma televisio, enkä saa katsoa mitä haluan - esim tänään oli väärin katsoa luonto-ohjelmaa, kun keskityn siihen liikaa

Vierailija
04.04.2022 |

Jos vaikka imetän, tv pitää sulkea. Pitää tuijottaa taukoamatta vauvaa. Sekin on väärin, jos katselen maisemia tai luen. Olen muutenkin vauvassa kiinni n. 20 tuntia päivässä. Toki rakastan lastani, mutta en saisi edes pientä vapaa-aikaa ottaa?? Tuleeko vauvasta luonnehäiriöinen jos keskityn 15 minuuttia johonkin muuhun? Sen saarnan olen kuullut äidin siskoilta eli tädeiltäni moneen kertaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on kontrolloivia omaisia.

Aseta rajasi.

Tai sitten et kerro kaikkea...

Vierailija
2/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heitä ne sukulaiset pihalle sieltä asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo tädit luulevat, että aina katsot tv tmv. Tuskin pahaa tarkoittavat, ehkä jostain lukeneet, että vauva tarvitsee paljon katsekontaktia ja keskittymistä itseensä kasvaakseen ja kehittyäkseen ja luodakseen tunnesiteitä läheisiinsä.

Onneksi olet itse tajunnut, että ollaksesi hyvä äiti, tarvitset myös omia hetkiä, vaikka sitten katsomalla tv:ta imettäessäsi. Useimmiten luonto kyllä neuvoo miten toimia, jos sitä pysähtyy kuuntelemaan.

Vierailija
4/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sinun tätisi ovat pistäneet kaksivuotiaat lapset yksin pihalle tai jättäneet vauvan yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Hyvä se on nyt hurskastella sädekehä pään päällä.

Vierailija
5/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sinun tätisi ovat pistäneet kaksivuotiaat lapset yksin pihalle tai jättäneet vauvan yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Hyvä se on nyt hurskastella sädekehä pään päällä.

Mistä tiedät?

Vierailija
6/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heitä ne sukulaiset pihalle sieltä asunnosta.

Näitä tosi rakentavia ehdotuksia en ymmärrä.

Saattaapa olla, että tätien apukin joskus tulee olemaan tarpeen. Mitenkäs sitten suu pannaan?

Vierailija
7/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Ihan tavallista oli 70 ja 80 luvulla, että me lapset leikittiin keskenään/yksin pihalla ihan pienestä pitäen.

Vierailija
8/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas imettäminen on rauhallista, kahdenkeskistä, intensiivistä aikaa vauvan kanssa. Silloin haluan keskittyä täysin meidän yhteiseen hetkeemme. Muulloin on niin paljon pyykinpesua, siivousta, tavaroiden järjestelyä ym. käytännön puuhia. Lapsi nukkuu myös aika paljon.

Vierailija
9/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kettua nyt taas? Kuka sinua noin komentaa? Vai oletko siis joku teiniäiti?

Vierailija
10/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas imettäminen on rauhallista, kahdenkeskistä, intensiivistä aikaa vauvan kanssa. Silloin haluan keskittyä täysin meidän yhteiseen hetkeemme. Muulloin on niin paljon pyykinpesua, siivousta, tavaroiden järjestelyä ym. käytännön puuhia. Lapsi nukkuu myös aika paljon.

Good for you. Minulle imetys oli lähinnä ahdistava kokemus. 

Vierailija
11/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina katselin pari minuuttia vauvaa silmiin imetyksen aluksi ja sitten rupesin lukemaan kirjaa. Oli ihanaa istua ja lukea pitkiä aikoja. Normaaleja koululaisia ovat nyt. 

Vierailija
12/12 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty jatkuvaan intensiiviseen vuorovaikutukseen. Omat vauvani olivat täysimetyksellä, joten sitä imetykseen meni paljon aikaa. He eivät muutenkaan halunneet seurustella imetyksen aikana. Mm. luin tosi paljon imettäessä.