SF mitta viikolla 32+4 ??
Kohdun pohjan korkeus viikolla 32+4 ---- 26cm
Heip,
Onko paikalla muitan " pienimahaisia" ?
Masu ei kasva ihan odotetulla tahdilla, nyt viimeisinä viikkoina kasvanut 1cm...
Lähete tuli ultraan tarkistukseen...
Voiko kaikki kuitenkin olla ok??
Liikkeet tuntuu hyvin...
Mikä vois olla vikana? vai onko vaan pieni vauva tulossa :-)
Kommentit (6)
Mulla oli rv 32+3 sf-mitta 23 cm. Tasaisesti on kyllä kokoajan kasvanut, mutta viikon päästä ultra. Koko raskauden ajan ollut todella alhainen verenpaine ja mietin, että saattaisiko se minun tapauksessani osaltaan vaikuttaa vauvan pienikokoisuuteen..
Ekassa raskaudessani taisi sf-mitta olla aika lailla samaa luokkaa mitä sulla nyt ja epäiltiin kans vaikka mitä ja juoksin ultrassa. Pienikokoinen vauva sitten syntyi mutta epäilys jäi että viikkoja oli todellista vähemmän ja vauva sen takia pieni (en käynyt alkuraskauden ultrassa jossa la olisi varmasti siirretty eteenpäin). Vauva oli ihan terve muuten eikä mitään ongelmia ole hänellä myöhemminkään ilmennyt, nyt jo koululainen :)
Toisessa raskaudessani en myöskään koskaa päässy sf-mitassa 30 senttiin, nyt kolmas on selvästi isoin näistä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja se saattaa ehkä vaikuttaa mittauksiin kun kohtu " uppoaa" lantioon. Joka tapauksessa sf-mitta ei ole se kaikista varmin tapa selvittää lapsen kasvua, hyvä että pääset ultraan. Kaikki on mitä luultavimmin ihan kunnossa ja jotkut vauvat vain ovat pienempiä kuin toiset :)
Pienimahainen ilmoittautuu! Mulla sf-mitta oli viikolta 29 alkaen 26 cm, ja kun terkka neuvolassa ei saanut siitä vielä viikolla 34 sen isompaa, tuli lähete äitipolille ultraan. Siellä oon nyt käynyt useammankin kerran, mutta näyttää siltä, että vauvalla on kaikki hyvin. Eli pieni vauva on tulossa, mutta kuitenkin kasvaa omalla käyrällään. Nyt mulla on viikkoja 37+2 ja vauvan painoarvio oli tänään 2,4 - 2,5 kg. En ole itsekään ollut mikään iso syntyessäni, kun kuulemma myös äidin syntymäpaino saattaa vaikuttaa asiaan. Joten älä siitä sf-mitasta välitä :)
t. Pienimahainen Ope rv 37+2
Minulla oli rv31 noin 26cm eli samoissa kuin sinulla. Vauva oli kylläkin pieni ja painoi 2,4 kiloa (rv40+4). Mutta eihän se aina noin mene, että pieni sf - pieni vauva?
Ihan on meillä muuten terve tyttö syntymäkoostaan huolimatta!
Onnea odotuksen loppuvaiheisiin!
Marjo
Minäkin olen pienimahainen.
Tässä kolmannessa raskaudessa rv 28+ sf-mitta 24 cm, rv 30+ sf-mitta 25 cm. Katsotaan sitten parin viikon päästä, vielä terveydenhoitaja mistään lisätutkimuksista ei ole puhunut.
Vauvan asennosta voi olla kiinni... onko vauva raivotarjonnassa? kuinka alhaalla?
Mulla toisessakin raskaudessa oli sf-mitta aika pieni, kun vauva oli kauan viistosti kohdussa: pää alhaalla vasemmalla lonkalla ja peppu ylhäällä oikealla. Mahan muotokin oli sen takia vähän omituinen, matala ja levelähkö.
Mutta tämän kerran mulla ainakin ei taida olla vauvan asennosta kiinni, koska ainakin mittauksen aikana oli nätisti pääalaspäin, eikä mitenkään liian alhaalla. Kai se on sitten vaan pienempi vauva. Painoakaan mulle ei ole tässä raskaudessa tullut yhtä paljon, kuin edellisissä...
Kerro sitten kuulumisia, kun olet ultrassa käynyt...
Lilia rv 30+3
Mitä ultrassa selvisi?
Mulla taitaa olla myös ultra edessä... Tänään oli neuvola, rv 32+2 ja sf-mitta ei ole kasvanut ollenkaan... 25 cm niin kuin oli 2 viikkoa sitten.
Vauva vaikuttaa kuitenkin hyvin energiselta, liikkuu paljon..
Lisää kokemuksia kaivataan... kontrollikäynti neuvolassa on siis viikon päästä maanantaina ja sitten mahdollisesti lähete ultraan, jos tilanne ei ole muuttunut.
Lilia rv 32+2