Hyväksytkö veden yksityistämisen?! nyt kansan aika vaikuttaa
Lain valmistelu on tapahtunut myös täysin kansalaisten ulottumattomissa. Metsähallituksen sisällä hanke on tiettävästi julistettu salaiseksi.
"Vaadimme laajasti suomalaisia koskevan Metsähallituslain valmistelua avoimeksi siten, että lopullisia päätöksiä ei tehdä ennen kunnollista kansalaiskeskustelua", sanoo Suomen luonnonsuojeluliiton puheenjohtaja Risto Sulkava.
Gallup. Peukku ylös jos hyväksyt ja peukku alas jos et.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:29"]Eikö vesi ole uusiutuva luonnonvara siinä missä metsäkin? Eikö ole luonnollista, että sitä myydään? Tuskin meiltä vesi loppuu vaikka jostain lutakosta sitä tuotantoon otetaan. [/quote]monikansallinen yhtiökohtaisesti maat ja saa vedet. Luuletko, että Suomi rikastuu? [/quote] Suomi ei rikastu, mutta Sipilä rikastuu. Mitä vetoja, niin sillä on näppinsä pahemman kerran tässäkin pelissä. Kuinka kauan nykyinen sikahallitus saa jatkaa? Mitä härskeimmillä tavoilla se vaan ryöstää itselleen mahdollisimman paljon rahaa, ennenkuin joutuvat viralta. Vittu mitä rosvosakkia. [/quote]miksi haukut Sipilää. Kateudesta. Kyllä uskon että hän on tehnyt hyvää työtä ensin yrittäjänä ja nyt meidän kaikkien hyväksi. Laittais tiskiin paljon on maksanut veroja vrt sinä. Mun mies yrittäjä ja on maksanut veroja varmaan 100 000 € per vuosi.
[/quote]
Niin. Tekeekö sun miehesi sellaista verosuunnittelua, että saa mahdollisimman vähän maksettua veroja tänne Suomeen? Jos ei, niin turha verrata häntä ja Sipilää.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:23"]Kauanhan menee että kaikki järvet ja metsät on yksityistetty ja jokamiehenoikeus poistetaan? Siihen loppuu sitten kalastus ja marjastus. USA:ssahan on jo joissain osavaltioissa kielletty sadeveden keruu. Ettei vaan kukaan hyötyisi ilmaisesta vedestä, siinähän menee Nestleltä voitot sivusuun. Ei hyvää päivää tätä touhua. Mä en halua olla näkemässä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.. [/quote] nyt tekoja
[/quote]
"Nyt tekoja", sanotaan, ja toisaalta sitten taas niitä, jotka yrittävät asioihin jotenkin edes vaikuttaa, pilkataan viherpiipertäjiksi ja ituhipeiksi...
[/quote]wt-ihmiset pilkkaa viherpiipertäjiksi. Ja sellaiset joiden äö on 3-vuotiaan tasolla. Itse kyllä haluan, että pohjavedet säilyy suomalaisilla. Joku lobbaa päättäjiä isolla rahalla.
Kukahan sen päätöksen öljylähteiden myynnistä teki Nigeriassa? Tajuaakin ne edes siellä, että mitä heiltä vietiin...luonnonvara ja hyvinvointi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:23"]Kauanhan menee että kaikki järvet ja metsät on yksityistetty ja jokamiehenoikeus poistetaan? Siihen loppuu sitten kalastus ja marjastus. USA:ssahan on jo joissain osavaltioissa kielletty sadeveden keruu. Ettei vaan kukaan hyötyisi ilmaisesta vedestä, siinähän menee Nestleltä voitot sivusuun. Ei hyvää päivää tätä touhua. Mä en halua olla näkemässä mitä tulevaisuudessa tapahtuu.. [/quote] nyt tekoja
[/quote]
"Nyt tekoja", sanotaan, ja toisaalta sitten taas niitä, jotka yrittävät asioihin jotenkin edes vaikuttaa, pilkataan viherpiipertäjiksi ja ituhipeiksi...
[/quote]wt-ihmiset pilkkaa viherpiipertäjiksi. Ja sellaiset joiden äö on 3-vuotiaan tasolla. Itse kyllä haluan, että pohjavedet säilyy suomalaisilla. Joku lobbaa päättäjiä isolla rahalla.
Kukahan sen päätöksen öljylähteiden myynnistä teki Nigeriassa? Tajuaakin ne edes siellä, että mitä heiltä vietiin...luonnonvara ja hyvinvointi.
[/quote]ja tulevaisuus...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:23"]Kauanhan menee että kaikki järvet ja metsät on yksityistetty ja jokamiehenoikeus poistetaan? Siihen loppuu sitten kalastus ja marjastus.
USA:ssahan on jo joissain osavaltioissa kielletty sadeveden keruu. Ettei vaan kukaan hyötyisi ilmaisesta vedestä, siinähän menee Nestleltä voitot sivusuun.
Ei hyvää päivää tätä touhua. Mä en halua olla näkemässä mitä tulevaisuudessa tapahtuu..
[/quote]
Joo. Ei kannata enää tehdä lapsia tähän maahan. Niillä tulee olemaan surkea elämä vuokralaisia omassa maassaan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 13:29"]
[/quote]
[/quote]
Jenkeissähän on siten ettet omista tonttisi alla olevia vesivaroja. Et saa tehdä kaivoa omalle maalle, koska veden omistaa Nestle.
Norjassa ymmärrettiin, että öljyvarat ovat valtion omaisuutta ja Ruotsissa ymmärrettiin, että malmivarat ovat valtion omaisuutta.
Suomen paskakokkare-wannabe:t eivät ymmärrä mistään mitään.
Monikansalliset yhtiöt päättävät sitten Suomenkin asioista.
Tuleeko nimeksi Nestle-Suomi?
Ihan satavarmaa kokoomus myy vedet.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:21"]Norjassa ymmärrettiin, että öljyvarat ovat valtion omaisuutta ja Ruotsissa ymmärrettiin, että malmivarat ovat valtion omaisuutta.
Suomen paskakokkare-wannabe:t eivät ymmärrä mistään mitään.
[/quote]meillä on varmaan joku idiotismigeeni. Kun joku sanoi, että vedet pitää myydä, niin heti myydään.
Miksi noi kokoomuslaiset on iästä riippumatta kuin teinipoikia? Sellaisia kärttyisiä?
Onko kokoomuslaiset vain ryhmä ahneita ihmisiä? Alkaa vaikuttaa siltä. Ikinä en ole äänestänyt kokoomusta enkä äänestä.
Mitä järkeä on ahneuksissaan kerätä rahaa liikaa?! Kenen etu?
Ja milloinka ne veronkiertoparatiisin rahat oikein kotiutetaan? Siis niiden Luxemburgissa olevien postilaatikkofirmojen? Jos nekin verot ois msksettu niin tuskin mitään hätää olis kellään.
Se, joka mahdollisesti allekirjoittaa tuon sopimuksen, sietää kuolla - perheineen...
Kansan muisti on lyhyt, joten uppista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
23.09.2015 klo 12:36
Omistan itsekkin vettä. Eli olen aikanaan perinyt sellaista maata johon on kuulunut pari pientä järveä. Nuo järvet on minun omaisuuttani ja minä ykin voin päättää kuka siellä kalastaa ja millä vehkeellä. Hieno juttu. Enkä kyllä hevillä luovu tuosta vanhasta oikeudesta muiden eduksi. Lapseni sitten aikanaan perii ja saa samat oikeudet kuin minulla on nyt. Ihanaa että jokin asia menee vanhojen lakien mukaan.
Eiköhän järvesi vielä ehdi saastuttaa joku viereen nouseva teollisuuslaitos tjtn muuta, ennen kuin perintöäsi ovat jakamassa...
On sellasella paikalla ettei sinne teollisuutta tule. Omistan maatkin ympäriltä sen verran isolta alalta ettei pelkoa.
Voit päättää itseksesi mitä haluat vaan oikeutta kieltää jokamiehenoikeuksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
23.09.2015 klo 12:37
Vierailija
23.09.2015 klo 12:35
Vierailija
23.09.2015 klo 12:31
Vierailija
23.09.2015 klo 12:29
Eikö vesi ole uusiutuva luonnonvara siinä missä metsäkin? Eikö ole luonnollista, että sitä myydään? Tuskin meiltä vesi loppuu vaikka jostain lutakosta sitä tuotantoon otetaan.Vesi EI UUSIUDU. Makeaa vettä on hyvin pieni prosentti maapallon vesistä. Se ei uusiudu!! Likaista vettä sen sijaan kyllä riittää
aha, ok.. mitä lie tuolta taivaalta on tänäänkin tullut niin perkeleesti. Luulin vedeksi, mutta taitaa sitten olla jotain muuta.
samaa vettä se on mikä kiertää, vesi höyrystyy maasta ylös --> sataa takaisin alas
missä olit koulutunneilla
Meillä on vettä enemmän kuin tarpeeksi. Nyt siirretään ihmisiä köyhiltä alueilta tänne Suomeen jossa eläminen vie paljon energiaa, mutta ei olla valmiita antamaan vettä niille jotka sitä tarvitsevat. Voisiko joskus ajatella näitä asioita järjellä? Suomen velvollisuus vesirikkaana maana on myydä tuota elämälle välttämätöntä luonnonvaraa niille keillä sitä ei ole. Katsokaa maailma vesirikkaimmat maat. Niihin kuuluu mm. Kanada, Venäjä ja myös pikku Suomi.
Nyt olisi hyvä kaikkien ymmärtää, mitä eroa on veden myymisellä ja vesivarantojen tai oikeuksien myymisellä. Eli olemme myymässä oikeutemme myydä vettä toisille ja tällöin joudumme pian itsekin sitä ostamaan ulkopuoliselta taholta, joka voi hinnoitella sen haluamallaan tavalla, käsitellä sitä halumillaan lisäaineilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
23.09.2015 klo 12:29
Eikö vesi ole uusiutuva luonnonvara siinä missä metsäkin? Eikö ole luonnollista, että sitä myydään? Tuskin meiltä vesi loppuu vaikka jostain lutakosta sitä tuotantoon otetaan.
Vesi EI UUSIUDU. Makeaa vettä on hyvin pieni prosentti maapallon vesistä. Se ei uusiudu!! Likaista vettä sen sijaan kyllä riittää
Oletko koskaan kuullut sateesta?
Muuten kyllä olen ehdottomasti veden yksityistämistä vastaan, mutta ei väärin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija23.09.2015 klo 12:36
Omistan itsekkin vettä. Eli olen aikanaan perinyt sellaista maata johon on kuulunut pari pientä järveä. Nuo järvet on minun omaisuuttani ja minä ykin voin päättää kuka siellä kalastaa ja millä vehkeellä. Hieno juttu. Enkä kyllä hevillä luovu tuosta vanhasta oikeudesta muiden eduksi. Lapseni sitten aikanaan perii ja saa samat oikeudet kuin minulla on nyt. Ihanaa että jokin asia menee vanhojen lakien mukaan.
Eiköhän järvesi vielä ehdi saastuttaa joku viereen nouseva teollisuuslaitos tjtn muuta, ennen kuin perintöäsi ovat jakamassa...
On sellasella paikalla ettei sinne teollisuutta tule. Omistan maatkin ympäriltä sen verran isolta alalta ettei pelkoa.
Elät todellisuuden ulkopuolella. Oletko kuullut pakkolunastuksista? Tai lakimuutoksista?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 12:00"]Mikä ihme päättäjiä riivaa kun hamuavat Suomen alasajoa...??!? Ei ymmärrä pieni ihminen, ei :((
[/quote]
Kyllä se taitaa olla että näiden päätösten hyväksyjät saa aivan älyttömiä rahasummia ylemmiltä tahoilta (eli suuryrityksiltä) tai esim huippuvirkoja EU:sta. Rahan valta ihmisiin on liian suuri. Jos ei olisi niin ei suuryritykset koskaan olisi tällaista valtaa saavuttanut maailmassa.
Esimerkiksi Petteri Orpo, luuletteko että mies oikeasti hyväksyisi tuollaista määrää maahanmuuttajia Suomeen jos hänellä ei kiiltelisi EU:n huippuvirat silmissä?
[/quote]luulen kans että näin on. Pakenihan Katainenkin ja vielä kauden kesken.