Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä on mielestäsi normaali alkoholinkäyttö?

Vierailija
22.09.2015 |

eli, tiedostan että mulla on ehkä tiukempi käsitys kuin monella alkoholinkäytön normaaliudesta, olematta silti absolutisti.

eli millaista pidät kohtuullisena ja normaalina alkoholinkäyttönä?

itse olen sitä mieltä, että arki-iltaisin en ota mitään ja en haluaisi elää ihmisen kanssa joka juo viikolla. edes yhtä olutta, jos se olisi jokailtaista.

mitä mieltä olet? millaiseen alkholinkäyttöön ja alkoholinkäyttöympäristöön pyrit?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:39"]

Mies osti noin kuukausi sitten kaljan, mutta ei ole muistanut sitä juoda. Koska se vie tilaa jääkaapissa, olen muistutellut sen juomisesta välillä, mutta aina on kuulemma jotenkin huono hetki. Yleensä kello on niin paljon (lähemmäs 22, kun menemme nukkumaan), ettei hän viitsi enää pulloa avata. Yhden viskilasillisen hän kesällä joi. Minä puolestani olen ollut raskaana tai imettänyt viimeiset vuodet, joten ei ole pahemmin tullut juotua. Muuten juon yleensä juhannuksena yhden tai kaksi siideriä. Meillä on tosi monta pulloa viinaksia, esim. jotain rommia, jonka ostimme jotain leivoksia varten ja juomia, joita ostimme tupareihimme vuonna 2006! Hmm... Pitäisi ehkä katsastaa, ovatko edes juomakelpoisia enää :D

[/quote]

Miehesi söi viskilasin wat o.O

Vierailija
42/43 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:34"]

Normaali käyttö on sitä että onnistuu pyörittämään arkeaan olematta päissään, oli ne vastuut sitten mitä hyväns.

Viikolla juomista en jaksaisi katsoa, se on jo itelle liian wt-meininkiä. No muutama tölkki jaoteltuna arkipäiville ei ole vielä paha, mutta monet vain naureskelee tuollaisille määrille juoden niin paljon kuin huvittaa. 

[/quote]

no wt-meininkiä se kyllä on. tiedän ihmisiä, jotka juovat runsaasti joka arki-ilta, ja käyvät töissä normaalisti. mutta kyllähän nuo alkholimäärät vaikuttaa ihmiseen ja elämään. en itse jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:03"]

Viikolla ei alkoholia eikä edes viikonloppuisinkaan joka viikko. Satunnainen lasi viiniä ruoan kanssa jos mennään ulos. Edellisestä lasillisesta neljä kk. Kotona ei säilötä alkoholia lainkaan. Tiukkis olen mutta tämä sopii minulle.

[/quote]

onko tuo aktiivinen päätös alkolin riskit tiedostaen vai onko sulla vaan muuta tekemistä kuin juominen (provosoiva väite suurkuluttajien mielestä, tiedän ;))?

[/quote]

:) Haastava kiva työ ja liikunta arkisin mihin ei alkoholi sovi. Riskit tiedostan samoin kuin turhat kalorit mitä alkoholista saa. Ei oikeastaan tee edes mieli alkoholia eikä vanhemmiten jaksa yhtään krapuloita. Viikonloppunsa voi käyttää paremminkin. 

[/quote]

Jos tulee krapula, on juotu liikaa. Normaali lasi pari ruuan kanssa ei aiheuta krapulaa. Se on aika helppo mittari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi