Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko sanoa äidilleni, että meillä ei sitten käytetä alkoholia?

Vierailija
22.09.2015 |

Äitini on alkoholisti ja tulossa toiselta paikkakunnalta käymään. Puhelimessa mietti ääneen, että yöpyisikö hotellissa, mihin sitten sanoin, että no kyllä meillekin mahtuu yöpymään. Nyt vaan mietin, voinko vielä sanoa äidilleni, että meillä ei sitten käytetä alkoholia, jos hän päättää meille tulla yöpymään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:40"]

Äitini on alkoholisti ja tulossa toiselta paikkakunnalta käymään. Puhelimessa mietti ääneen, että yöpyisikö hotellissa, mihin sitten sanoin, että no kyllä meillekin mahtuu yöpymään. Nyt vaan mietin, voinko vielä sanoa äidilleni, että meillä ei sitten käytetä alkoholia, jos hän päättää meille tulla yöpymään?

[/quote]

Voit sanoa. Minunkin äitini on alkoholisti enkä taatusti katsoisi ryyppäämistä kotonani. Sano että menee hotelliin. Jos on tosi pahasti koukussa alkoholiin, ei pysty olla ilman. SInä olet raskaana ja sinun olisi nyt oikeasti syytä olla stressaamatta. 

Vierailija
22/25 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:47"]Miksi hän ei saa mennä sinne hotelliin. Saa sitten vierailupäivän päätteeksi rentoutua.
[/quote]
Toki saa mennä hotellin, mutta kun siinä puhelimessa ääneen mietti, menisikö hotelliin vai, niin jotenkin tunsin tässä tapauksessa velvollisuudekseni mainita, että kyllä meillekin mahtuu. Nyt sitten pelkään vaan, että marttyyrina pahoittaa taas mielensä, jos sanon erikseen etukäteen, että meillä ei sitten juoda. Ollaan pidetty sen verran vähän yhteyttä viimevuodet, että olen itse jotenkin etääntynyt ja vieraantunut hänestä, ja yritän aina olla kohtelias hänelle niin kuin kelle tahansa muillekin ihmisille. Hän itse ei vain käyttäydy samoin, etenkään kännipäissään.
Minua kiinnostaa, miksi tuota hakemaan "kaupasta maitoa" -viestiäni oli alapeukutettu?
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/25 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä vanhassa vauva lehdessä sanoi hyvin eräs psykologi että alkoholisti päätää itse juoko vai ei. Sillä mitä sinä toivot tai pyydät, ei lopulta ole väliä. Jos äitisi haluaa juoda, hän juo.

Älä silottele tilannetta. Vaikka tuntuisi kuinka inhottavalta, asia on hyvä tuoda julki. Joskus on tosiaan parempi katkaista pahasti alkoholisoituneeseen vanhempaan välit kokonaan. Alkoholisti osaa manipuloida, hän osaa kääntää asiat muiden syyksi.

Neuvoni siis on että puhu reilusti. Mutta jos yhtän tuntuu ettei hän pysty olemaan juomatta, pyydä hotelliin yöksi.

Vierailija
25/25 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sanot. Meillä sekakäyttäjä mummon vierailut meni alussa hyvin ja selvinpäin. Kunnes putkimies kaiveli keittiön allaskaapin syövereistä tyhjiä viinipulloja. Meidänkin mummo kävi maitokaupassa ja joi sit maitonsa kun me oltiin nukkumassa. Voi sitä putkimiehen irstasta ilmettä ja lausetta: Taitaa pikkurouvalle vinkku maistua. Se häpeän ja vihan tunne oli ihan kamala ja niin tuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme