Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ostaa kaliit Englannissa käsintehdyt kengät?

Vierailija
18.06.2026 |

Palstamiehet ja yksi nainenkin tuossa toisessa ketjussa kovasti mainostivat, että kannattaa ostaa kunnolliset, siis Englannissa käsintehdyt. Tarvitsisin kävelykengät kesäksi ja nilkkurit syksyyn/talveen.
Ja nyt olen vähän ostanut noita perusteluita:
- pintakäsittelemätön nahka hengittää ja ottaa paremmin vastaan hoitoaineita (minulle kerrottiin, että useimmissa kengissä käytetään huonoa nahkaa ja se saadaan näytämään kivalta lisäämällä päälle muovipinnoite)
- ovat tukevammat ja muotoutuvat jalkaan paremmin
- voi uudelleenpohjata suutarilla ja kestävät hyvin huolettuina eliniän
- ovat eettisesti valmistettuja ja tukisin käsityöperinteitä
Mutta sitten...se hinta 😬
Loakea suositeltiin halvimmaksi vaihtoehdoksi, ja kävisi tuuri koska heidän ainoa naisten mallinsa miellyttäisi silmää!
https://www.loake.com/product/brighton-burgundy/
Mutta sitten syyskengät. Ihanat ihanat ihanat. Mutta tuo hinta...
https://eu.crockettandjones.com/collections/all-womens-styles/products/…
Sanokaa onko tässä mitään järkeä!? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nimenomaan on sitä järkeä. Voisi lisätä, että laatukenkiin kehittyy ajan saatossa hieno patina. Polyuretaanilla päällystetty corrected grain-nahka puolestaan alkaa halkeilla ennemmin tai myöhemmin.
Nuo ovat juurikin hyviä valmistajia. Loake tosin teettää kenkiä myös muualla, eli minä pitäytyisin Englannissa valmistetuissa malleissa. Parhaita ovat Loake heritage/1880-mallit, joilla on ihan Englannin hovinkin virallinen suositus.
Tricker's valmistaa myös naisten kenkiä. Kannattaa käydä tutkailemassa, etenkin jos sellainen country-tyyli toimii nilkkureissa.
Church's on perinteisistä brittivalmistajista ainoa jota välttelisin. Sen kun omistaa nykyisin muotiroskaa valmistava Prada, ja se näkyy kenkien laadussa.
121212

Vierailija
2/5 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin sellaiset niin en miettisi hetkeäkään.  Kaiken olen "saanut" mitä olen halunnut.  Välillä käteisellä ja välillä lainalla.  Nyt velkaa 6000€ ja kaksi asuntoa, matkailuauto, HT vene uisteluun, mönkkäri yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että on kyse joistain monen tonnin kengistä. Eihän noi ole edes pahanhintaiset. Osta jos talous kestää ja mieli tekee. Kerran täällä vaan eletään. 

Vierailija
4/5 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluan hyvät kengät, tilaan ne mittojen mukaan osaavalta suutarilta. Silloin saan oikeasti jalkoihini sopivat, jotka kestävät vaikka loppuelämäni. Muutama pari noita kaapissa ja eteisessä onkin, eri tarkoituksiin.

Ketjun aloituksessa en näe mitään järkeä. 

Vierailija
5/5 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin että on kyse joistain monen tonnin kengistä. Eihän noi ole edes pahanhintaiset. Osta jos talous kestää ja mieli tekee. Kerran täällä vaan eletään. 

Ja eipä tuota voi tuhlaamisena pitää vaikka olisikin pulaa rahasta, se kun on halvempaa pitkässä juoksussa ostaa kunnolliset.
121212

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme