Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyttekö että tulevaisuudessa ette saa tarvitsemaanne sairaanhoitoa? Tai lapsesi jää vaille hoitoa?

Vierailija
03.04.2022 |

On aivan sama mitä mieltä kukakin on hoitajien palkkavaatimuksista tai onko niihin varaa vai ei. Nyt ollaan arvovalinnan äärellä, haluammeko säilyttää terveydenhuollon palvelut vai ei, siitä on nyt kyse. Nykyisiä palveluita ei voida ylläpitää ilman hoitajia. Ja koska hoitajista on pulaa, jokainen varmasti osaa päätellä mitä se tarkoittaa palveluiden järjestämisen kannalta.

Hyväksytkö esim tilanteen, missä lapsesi ei saa hoitoa vaikka olisi tarve? Oletko ok sen kanssa, että lapsesi voi pahimmassa tapauksessa vaikka kuolla hoitohenkilökunnan puutteen vuoksi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa palveluita.

Vierailija
2/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kysymyksiä, sääli vaan, että vain hoitajat tuntuvan tajuavan missä mennään.

Ja huom. Meilläkin on perhettä ja sairauksia ja juuri siksi nyt lakkoillankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun lapseni ei saanut eläessään asianmukaista hoitoa, vaikkei mitään lakkoa ollutkaan.

Niin käy kuin käy.

Vierailija
4/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hoitoa ei tulevaisuudessa saa verorahoista, itse joutuu maksamaan. Yksityisellä puolella palkka on työntekijän ja työnantajan välinen sopimus johon muut eivät sekaannu, ei kuulu muille.

Vierailija
5/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne tulioita on, varma työpaikka ja tasainen tulo. Millään muulla alalla ei oo noin varmaa.

Vierailija
6/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oikeus tapahtuu useammin. Itsensä elintavoillaan pilanneet kuolevat nopeammin.

Vierailija
7/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hoitoa ei tulevaisuudessa saa verorahoista, itse joutuu maksamaan. Yksityisellä puolella palkka on työntekijän ja työnantajan välinen sopimus johon muut eivät sekaannu, ei kuulu muille.

Ai ei vai, miksi verrataan koko ajan sairaanhoitajien palkkaa yksityisiin aloihin?

Vierailija
8/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne tulioita on, varma työpaikka ja tasainen tulo. Millään muulla alalla ei oo noin varmaa.

Kun ei ole! Tämä on se ydinongelma!

Vierailija
9/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa palveluita.

Siis mitä palveluita ja mistä? Mistä saat rahalla esim erikoissairaanhoidon palveluja? Mihin menet kun saat sydäninfarktin tai vauvasi syntyy keskosena? Kuka hoitaa ja missä?

Vierailija
10/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotakuu. Monessa paikassa ei toteudu. Yritin selvittää mitä korvauksia potilas eli asiakas saa jos ei pääse luvatussa ajassa hoitoon, käsitin että ei mitään. Palveluntuottaja saa ehkä nuhteet. Jos näin on, tulee säätää laki niin että asiakas saa korvauksen niin vaatiessaan. Kun maksamme veroja siitä että pääsemme hoitoon emmekä pääsekään miksi maksamme veroja ?

Vierailija
11/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa palveluita.

Siis mitä palveluita ja mistä? Mistä saat rahalla esim erikoissairaanhoidon palveluja? Mihin menet kun saat sydäninfarktin tai vauvasi syntyy keskosena? Kuka hoitaa ja missä?

No eihän nytkään elvytetä yli 65v ikäistä ja keskosten kanssa kokeillaan, lakkaako hengittämästä.

Vierailija
12/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa palveluita.

Tässä tätä Ukrainaa puolustavien fasistipaskojen ajatusmaailmaa. 

Vierailija
13/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mun hyväksymisestä kiinni mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Hoitajien kohtuuttomiin palkankorotuksiin ei vain ole varaa. 

Vierailija
14/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai, miksi verrataan koko ajan sairaanhoitajien palkkaa yksityisiin aloihin?

Koska jos verrattaisiin julkisiin, vaikka poliisiin, niin kävisi ilmi että palkka on keskimääräistä parempi ja korotustarve maksimissaan sen 2% mitä muutkin pyytää.

Vierailija
15/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia nytkin liian vähän, jatkossa osa ihmisistä jää ilman hoitoa, se on fakta

Vierailija
16/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuolemilla uhkailu ja mehustelu on vienyt vihoviimeiset arvostuksenrippeet tuosta pohjasakasta. Yhyyy 2200 euroa ei riitä vuittoneihin!

Vierailija
17/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että hoitoalalle riittää jatkossakin hoitajia ja nimenomaan niitä, joilla on ammattietiikka, sydän, arvot ja ihmishenkien arvostus paikallaan. Hyvä vaan, jos alalta karsittaisiin tai hakeutuisivat pois kateelliset rahan ahneet hoitajat, jotka ovat arvoiltaan täysin alalle soveltumattomia. Harmittaa, että he pilaavat nyt julkisesti kaikkien hoitajien maineen. Julkisia palveluita voisi tehostaa, joitakin palveluita/ henkilöstöä karsia tai yksityistää, antaa sopivan tasoinen palkankorotus ja testata jo opiskelijoilta alalle soveltuvuus.

Vierailija
18/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut hoitoon pääsyä 3v. Eli ihan sama. Ei sinne nytkään hoitoon pääse. Haen kohta jonkun arkisto-ohjeen hoitotyöhön ja opettelen hoitamaan itseäni ja perhettäni itse. Saadaan edes joskus hoitoa.

Vierailija
19/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole! Tämä on se ydinongelma!

Ensimmäinen sattumanvaraisesti haettu Laurea-ammattikorkeakoulu (jos kiinnostaa linkistä voi hakea muitakin koulutuksia)

Sairaanhoitaja (AMK), monimuotototeutus

Aloituspaikkoja: 110

Hakijoita yhteensä: 1 617

Hakijoita / aloituspaikka: 14,7

Ensisijaisia hakijoita: 408

Ensisijaisia hakijoita / aloituspaikka: 3,71

https://yle.fi/uutiset/3-11866587

Vierailija
20/49 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu scheissea. Ollut alalla yli 20 vuotta itse, tulijoita ei ole. Nytkin valtaosa on jo hoono soomi jengiä kun suomalaiset hoitajat ovat lähteneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi