miksi naisille oma kuntosali?
Ajatellaan että kaksi täysin samanlaista kuntosalia yhtä lähellä kotoasi, molemmat saman hintaisia, mutta toinen on vain naisille. Miksi nainen valitsee juuri sen kuntosalinsalin missä vain naiset käyvät?
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:15"] On hyvä, että musliminaisetkin pääsevät liikkumaan. [/quote] Ja minne unohtui se "maassa maan tavalla"? Jos olet sitä mieltä että musliminaisten ei tartte sopeutua suomen tapoihin, niin varmaan myöskään miesten ei tartte. He saavat rauhassa pitää (suomalaisia) naisia arvottomina horoina joita saa panna vaikka pakolla, koska hei, sehän kuuluu heidän kulttuuriin! Et voi poimia rusinoita pullista ja sallia musliminaisille eri oikeuksia kulttuurinsa pohjalta, jos et salli miehillekään. [/quote] Mun mielestä se salille lähteminen sinänsä on irtiotto nelikymppiseltä somalinaiselta. Ei tarvitse tehdä sitä huivitta tai miesten seassa (kun ei edes suostuisi siihen, kun en minäkään vaikka olen ev lut).
[/quote]
Olkoot mitä vaan, mutta et voi olla sitä mieltä että musliminainen saa elää täällä niinkuin muslimivaltiossa, mutta muslimimies ei. Ihan käsittämätöntä kaksinaismoralistisuutta. Jos tulee suomeen, niin helvetti soikoon täällä miehet SEKÄ naiset opettelee elämään niinkuin suomessa eletään.
[/quote]
Kysehän on siitäkin, ettei mies päästäisi. Nyt naiset saavat itsenäistyä pienin askelin. Pidän sitä hyvänä, sano mitä sanot.
Eikö miesten ja naisten jakaminen sukupuolen mukaan ole juuri harjoittelua kasvavaa monikulttuurisuutta varten?
Yhdessä mailman monikulttuurisimmista maista, Saudi-Arabiassa, on jopa ehdotettu perustettavaksi kaupunkia missä vain naiset kävisivät töissä, ettei tapahtuisi näitä sukupuolten kohtaamisia.
miehillä on tapana omia pienen salin vapaapainoalue, joten siksi olen käynyt naisten vuorolla, kun saa rauhassa tehdä. joskus miehiä tulee naisten vuorolla, ja sanovat vaan että oho emme tienneet että naisten vuoro mutta ei kai vaan haittaa. no totta helvetissä haittaa, kun on nimenomaan naisten vuoro, mutta en viitsinyt heitä häätääkään ja myöntää että heidän läsnäolonsa haittaa. no nykyään on myös miesten vuoro, etä tasa-arvo.
ja miehillä on helvetin paha tapa kyylätä. phumattakaan, että kun isokokoisempi mies kyylää ja tulee juttelemaan niin ahdistaahan se, koska on kokoeroa. miehillä ei naisista ole tällaista uhkaa. naisena on epämukava tehdä jotain kyykkyjä, kun yhteiskunta on senkin liikkeen seksualisoinut ja sitten miehet kokevat oikeudekseen kyylätä ja kommentoida. mutta siis enimmäkseen haittaa se omahyväisyys että toi ei osaa ja sitten se että vallataan vapaapainoalue, karjutaan, ei siivota jälkiä.
korostetaan että kaikki miehet eivät tällaisia ole, mutta menen salille nimenomaan treenaamaan ja silloin haluan olla omissa mietteissäni ja keskittyä suoritukseen. ahdistaisi jos lenkkipolulla joku tulisi viereen juoksemaan ja puhumaan. no nyt kun on tullut kokemusta salilla käymisestä, niin ei enää niin paljoa haittaa jos miehiä on myös salilla. riippuu salistakin. nykyisellä ihan mahtavat asiakkaat, jossa kaikki keskittyy treenaukseen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:27"]Minä naisena en halua käydä naisten salilla, koska haluan vain nostaa rautaa, ja naisten saleilla ei ole tarpeeksi painoja ja esim. maastavetopaikkoja.
Naisten saleilla on myös iltaisin tauotta jumppia, ja ennen jumppien alkua ja niiden jälkeen pukuhuoneet ovat tupaten täynnä porukkaa, ja jumppasalista kuuluva basson rytkytys ja ohjaajan huutaminen häiritsevät.
Sitä, katsooko joku tekemisiäni tai kroppaani salilla, en ole koskaan pistänyt merkille, koska keskityn omiin tekemisiini.
[/quote]
No perusta sitten oma naisten maastavetosali ja lähde vittuun miesten salilta tuijottamasta ja häiriköimästä!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:15"] On hyvä, että musliminaisetkin pääsevät liikkumaan. [/quote] Ja minne unohtui se "maassa maan tavalla"? Jos olet sitä mieltä että musliminaisten ei tartte sopeutua suomen tapoihin, niin varmaan myöskään miesten ei tartte. He saavat rauhassa pitää (suomalaisia) naisia arvottomina horoina joita saa panna vaikka pakolla, koska hei, sehän kuuluu heidän kulttuuriin! Et voi poimia rusinoita pullista ja sallia musliminaisille eri oikeuksia kulttuurinsa pohjalta, jos et salli miehillekään. [/quote] Mun mielestä se salille lähteminen sinänsä on irtiotto nelikymppiseltä somalinaiselta. Ei tarvitse tehdä sitä huivitta tai miesten seassa (kun ei edes suostuisi siihen, kun en minäkään vaikka olen ev lut).
[/quote]
Olkoot mitä vaan, mutta et voi olla sitä mieltä että musliminainen saa elää täällä niinkuin muslimivaltiossa, mutta muslimimies ei. Ihan käsittämätöntä kaksinaismoralistisuutta. Jos tulee suomeen, niin helvetti soikoon täällä miehet SEKÄ naiset opettelee elämään niinkuin suomessa eletään.
[/quote]
Olen uskovainen enkä opettele ryyppäämään tai kiroilemaan, vaikka kaikki muut niin tekevät. Laajenna tajuntaasi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:35"]
Miehet eivät osaa käyttäytyä. Olen muutaman kerran käynyt sekasalilla, ensimmäisillä kerroilla miehet naureskelivat ja mulkkasivat halveksuen, vuosia myöhemmin flirttailivat ja riisuivat silmillään.
Ihan sama, vaikka kaikki miehet eivät olisi tuollaisia. En treenaa salissa, jossa on edes yksi tuollainen kusipää.
[/quote]
Miettikää vähän mitä kirjoitatte ja myös sitä että teillä on todistustaakka. Tällaiset viestit ovat miesvihan ydin. Miehet leimataan sioiksi koska nainen KOKEE asian X miesten katseiden perusteella. Ja leimaa tämän kusipääksi.
Millainen nainen haukkuu toisia vain oman päänsisäinen mielikuvituksen takia? ---> Miesvihaaja.
Miesvihapalsta mikä miesvihapalsta. Kuvottavaa tekstiä ketjussa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"]
[/quote]
Minun mielestäni jokainen saa elää täällä oman kulttuurinsa mukaan, jos siitä ei ole haittaa muille. Siitä, että musliminainen ei halua näyttäytyä vähissä vaatteissa vieraille miehille, ei ole haittaa, toisin kuin alistamisesta ja raiskaamisesta (jotka tosin oman kokemukseni mukaan eivät ole mikään olennainen ja välttämätön osa muslimikulttuuria).
Ohis
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"]Olen tällä hetkellä ylipainoinen ja mua ei kiinnosta mennä miesten yököteltäväksi salille. Mutta haluan pitää kunnostani huolta.
[/quote]
Naiset eivät halveksu läskejä miehiä salilla, mutta voimmeko sanoa samaa toisin päin...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Minun mielestäni jokainen saa elää täällä oman kulttuurinsa mukaan, jos siitä ei ole haittaa muille. Siitä, että musliminainen ei halua näyttäytyä vähissä vaatteissa vieraille miehille, ei ole haittaa, toisin kuin alistamisesta ja raiskaamisesta (jotka tosin oman kokemukseni mukaan eivät ole mikään olennainen ja välttämätön osa muslimikulttuuria).
Ohis
[/quote]
Kun musliminaiset vaativat omaa salivuoroa, he syyllistyvät miesten syrjintään. Eli siitä ON haittaa muille. Muslimimiehetkin varmaan mielellään ottaisivat oman ruokakaupan tai vaikka kahvilan jonne ei saa naisia tulla - sun logiikan mukaan sekin olisi sitten ihan ok, koska syrjintä ei vahingoita ketään?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:35"]Miesvihapalsta mikä miesvihapalsta. Kuvottavaa tekstiä ketjussa.
[/quote]
Juuri näin.
Suurimmalle osalle palstan mammoista pitää olla oma naisten sali, naissiivooja pesuhuoneissa jne
Mutta sitten, kun on jotain vain miehille, niin nousee kauhea meteli..
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:15"] On hyvä, että musliminaisetkin pääsevät liikkumaan. [/quote] Ja minne unohtui se "maassa maan tavalla"? Jos olet sitä mieltä että musliminaisten ei tartte sopeutua suomen tapoihin, niin varmaan myöskään miesten ei tartte. He saavat rauhassa pitää (suomalaisia) naisia arvottomina horoina joita saa panna vaikka pakolla, koska hei, sehän kuuluu heidän kulttuuriin! Et voi poimia rusinoita pullista ja sallia musliminaisille eri oikeuksia kulttuurinsa pohjalta, jos et salli miehillekään. [/quote] Mun mielestä se salille lähteminen sinänsä on irtiotto nelikymppiseltä somalinaiselta. Ei tarvitse tehdä sitä huivitta tai miesten seassa (kun ei edes suostuisi siihen, kun en minäkään vaikka olen ev lut). [/quote] Olkoot mitä vaan, mutta et voi olla sitä mieltä että musliminainen saa elää täällä niinkuin muslimivaltiossa, mutta muslimimies ei. Ihan käsittämätöntä kaksinaismoralistisuutta. Jos tulee suomeen, niin helvetti soikoon täällä miehet SEKÄ naiset opettelee elämään niinkuin suomessa eletään. [/quote] Olen uskovainen enkä opettele ryyppäämään tai kiroilemaan, vaikka kaikki muut niin tekevät. Laajenna tajuntaasi.
[/quote]
Älä viiti leikkiä tyhmää. Kukaan ei ole vaatinut uskovaisia ryyppämään tai kiroilemaan vaan sitä, että he eivät saa uskontonsa varjolla syrjiä ketään. Vain naisille osoitetut salit ja salivuorot yksiselitteisesti syrjivät miehiä. Se on väärin, ja uskonnon väärinkäyttöä. Suomessa sukupuolet ovat samanarvoisia, ja se pitää heidänkin hyväksyä. Ja tätä mieltä olen kuule ihan naisena.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Ohis
[/quote]
Kun musliminaiset vaativat omaa salivuoroa, he syyllistyvät miesten syrjintään. Eli siitä ON haittaa muille. Muslimimiehetkin varmaan mielellään ottaisivat oman ruokakaupan tai vaikka kahvilan jonne ei saa naisia tulla - sun logiikan mukaan sekin olisi sitten ihan ok, koska syrjintä ei vahingoita ketään?
[/quote]
Onko tässä yksikään musliminainen vaatinut omaa salivuoroa? Vai onko yrittäjä laittanut pystyyn naisten kuntosalin, koska sille on ollut kysyntää ihan suomalaisten naisten taholta, ja nämä musliminaiset ovat sitten siitä innostuneet saliharrastukseen? Näissä on aika iso ero.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:27"]Minä naisena en halua käydä naisten salilla, koska haluan vain nostaa rautaa, ja naisten saleilla ei ole tarpeeksi painoja ja esim. maastavetopaikkoja. Naisten saleilla on myös iltaisin tauotta jumppia, ja ennen jumppien alkua ja niiden jälkeen pukuhuoneet ovat tupaten täynnä porukkaa, ja jumppasalista kuuluva basson rytkytys ja ohjaajan huutaminen häiritsevät. Sitä, katsooko joku tekemisiäni tai kroppaani salilla, en ole koskaan pistänyt merkille, koska keskityn omiin tekemisiini. [/quote] No perusta sitten oma naisten maastavetosali ja lähde vittuun miesten salilta tuijottamasta ja häiriköimästä!
[/quote]
Tui tui :-). Varo, ettei suoni katkea päästä, kun siellä ruudun takana raivoat. Salini ei ole "miesten sali", vaan sinne ovat kaikki tervetulleita.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:20"] Naisten kuntosalista ei ole kenellekään vahinkoa. Kukaan ei kiellä miehiä perustamasta omaa miessalia jonne otetaan vain miehiä jäseneksi. Ketä muka haittaa, että naiset jumppaa naisporukassa? [/quote] Sitten saa varmaan perustaa esim. vain miehille sallittuja kauppoja, autopesuloita, parkkitaloja, tai apteekkeja? Eihän se ketään haittaa, ja kuka tahansa voi sitten perustaa myös naisille sallitun kaupan jne. [/quote] Kirjoitin jo, ettet viihtyisi naisten salilla, vaikka saisitkkn tulla, koska se on erilailla varusteltu. Miesten pukuhuone olisi turha tyhjä tila.
[/quote]
Eikö tällä lailla perusteltu joskus 50-luvulla sitä, miksi naiset eivät saa esim. mennä kahvilaan tai kapakkaan - "ei ne naiset kuitenkaan viihtyisi siellä". Jopa naisten työssäkäyntiä vastaan perusteltiin, että ei naiset viihdy työelämässä ja kivempaahan heidän on kotona. Nykyihmisen korvaan kuulostaa kovin epätasa-arvoiselta, eikö? Ja nyt samalla argumentilla puolustellaan kuitenkin miesten syrjintää... surullista.
Ja minä saisin tulla naisten salille, olen nainen (vaikka tällaisia aivopierukeskusteluja lukiessa se hävettääkin syvästi)
Mihet on Suomen n**kereitä. Se tulee mieleen tätä ketjua lukiessa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:15"] On hyvä, että musliminaisetkin pääsevät liikkumaan. [/quote] Ja minne unohtui se "maassa maan tavalla"? Jos olet sitä mieltä että musliminaisten ei tartte sopeutua suomen tapoihin, niin varmaan myöskään miesten ei tartte. He saavat rauhassa pitää (suomalaisia) naisia arvottomina horoina joita saa panna vaikka pakolla, koska hei, sehän kuuluu heidän kulttuuriin! Et voi poimia rusinoita pullista ja sallia musliminaisille eri oikeuksia kulttuurinsa pohjalta, jos et salli miehillekään. [/quote] Mun mielestä se salille lähteminen sinänsä on irtiotto nelikymppiseltä somalinaiselta. Ei tarvitse tehdä sitä huivitta tai miesten seassa (kun ei edes suostuisi siihen, kun en minäkään vaikka olen ev lut). [/quote] Olkoot mitä vaan, mutta et voi olla sitä mieltä että musliminainen saa elää täällä niinkuin muslimivaltiossa, mutta muslimimies ei. Ihan käsittämätöntä kaksinaismoralistisuutta. Jos tulee suomeen, niin helvetti soikoon täällä miehet SEKÄ naiset opettelee elämään niinkuin suomessa eletään. [/quote] Olen uskovainen enkä opettele ryyppäämään tai kiroilemaan, vaikka kaikki muut niin tekevät. Laajenna tajuntaasi.
[/quote]
Älä viiti leikkiä tyhmää. Kukaan ei ole vaatinut uskovaisia ryyppämään tai kiroilemaan vaan sitä, että he eivät saa uskontonsa varjolla syrjiä ketään. Vain naisille osoitetut salit ja salivuorot yksiselitteisesti syrjivät miehiä. Se on väärin, ja uskonnon väärinkäyttöä. Suomessa sukupuolet ovat samanarvoisia, ja se pitää heidänkin hyväksyä. Ja tätä mieltä olen kuule ihan naisena.
[/quote]
Nuo ovat yksityisiä liikeyrityksiä! Julkinen taho joutuu hoitamaan kaikkien tarpeet. Yrittäjä voi valita, myykö kenkiä vain lapsille tai naisille tai miehille vai ehkä kaikille. Kampaajan ei ole pakko opiskella parturiksi eikä parturin kampaajaksi. Gynekologiasemalla ei tarvitse olla urologia jne.
Treenaan eri saleilla joista yksi on naisten sali. Voisin valita myös saman paikan sekasalin mutta naisten salilla käy vähemmän jengiä ja vapaille painoille ei tartte jonottaa ja circuittina mahtuu treenaamaan.
Miehet sukupuolena eivät liity tähän siis mitenkään, treenaan myös ohjatussa valmennuksessa salilla ja lajia sekajoukossa. Ei siis selvittämättömiä kouluaikatraumojakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:27"]Minä naisena en halua käydä naisten salilla, koska haluan vain nostaa rautaa, ja naisten saleilla ei ole tarpeeksi painoja ja esim. maastavetopaikkoja. Naisten saleilla on myös iltaisin tauotta jumppia, ja ennen jumppien alkua ja niiden jälkeen pukuhuoneet ovat tupaten täynnä porukkaa, ja jumppasalista kuuluva basson rytkytys ja ohjaajan huutaminen häiritsevät. Sitä, katsooko joku tekemisiäni tai kroppaani salilla, en ole koskaan pistänyt merkille, koska keskityn omiin tekemisiini. [/quote] No perusta sitten oma naisten maastavetosali ja lähde vittuun miesten salilta tuijottamasta ja häiriköimästä!
[/quote]
Tui tui :-). Varo, ettei suoni katkea päästä, kun siellä ruudun takana raivoat. Salini ei ole "miesten sali", vaan sinne ovat kaikki tervetulleita.
[/quote]
Ja ihan sen takia kun miehet ovat suvaitsevaisia ja avoimia ihmisiä toisin kuin pikkusieluiset Pyhät Vulvat joiden mielestä koko maailmaa pyörii heidän vittunsa ympärillä.
[/quote]
No tule sinne naisten salille tappelemaan niistä muutamasta irtopainosta ja niele se,ettei laitteissa (niitä on paljon) riitä painot ja irtotankoja vain muutama. Vai menetkö kuitenkin mielummin sinne sekasalille?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:20"]
Naisten kuntosalista ei ole kenellekään vahinkoa. Kukaan ei kiellä miehiä perustamasta omaa miessalia jonne otetaan vain miehiä jäseneksi. Ketä muka haittaa, että naiset jumppaa naisporukassa?
[/quote]
Sitten saa varmaan perustaa esim. vain miehille sallittuja kauppoja, autopesuloita, parkkitaloja, tai apteekkeja? Eihän se ketään haittaa, ja kuka tahansa voi sitten perustaa myös naisille sallitun kaupan jne.
[/quote]
Kirjoitin jo, ettet viihtyisi naisten salilla, vaikka saisitkkn tulla, koska se on erilailla varusteltu. Miesten pukuhuone olisi turha tyhjä tila.