Onko pankkitunnukset pakko liittää käyttötiliin?
eikö voi pitää niin että pankkitunnukset liitetään talletustiliin?? haluan lopettaa käyttötilini kyseisessä pankissa mutta haluan säilyttää talletustilin. Haluaisin kuitenkin säännöllisesti käydä katsomassa talletustiliä mutta se ei onnistu ilman pankkitunnuksia samalla näen lastenkin säästötilit ilman pankkitunnuksia ei onnistuisi tämä. mutta tuo käyttötili on ihan turhake tällä hetkellä koska minulla on käyttötili toisessa pankissa.
Kommentit (6)
Minulla pankkitunnukset on liitetty asiakkuuteen ja näen kaikki saman pankin tilini yksillä tunnuksilla. En oikein ymmärrä tuota että ne liitettäisiin johonkin tiliin. Jos sinulla olisi pankissa useampi tili, niin olisiko sinulla useammat pankkitunnukset yhteen pankkiin?
Yhdet tunnukset mulla on jolla näen kaikki tilini ja lasten myös. Eli jos lopetan käyttötilin mulla kuitenkin säilyy pankkitunnukset? Eikö sitä palvelumaksua voi periä talletustililtä? Ärsyttää kokoajan kytätä että varmasti on rahaa käyttötilillä ku palvelumaksut peritään kun en muuten koko tiliä edes käytä.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:31"]
Yhdet tunnukset mulla on jolla näen kaikki tilini ja lasten myös. Eli jos lopetan käyttötilin mulla kuitenkin säilyy pankkitunnukset? Eikö sitä palvelumaksua voi periä talletustililtä? Ärsyttää kokoajan kytätä että varmasti on rahaa käyttötilillä ku palvelumaksut peritään kun en muuten koko tiliä edes käytä. ap
[/quote]
Me ei voida tietää, kysy pankista. Laita sinne käyttötilille koko vuoden palvelumaksut ja kännykkä hälyttämään vuoden päästä kun pitää laittaa uudestaan rahaa.
"Haluaisin kuitenkin säännöllisesti käydä katsomassa talletustiliä"
"Ärsyttää kokoajan kytätä että varmasti on rahaa käyttötilillä"
Eikö sen käyttötilin muutamat kympit jotka riittää moneksi kuukaudeksi voisi tarkistaa samalla kun katsoo sitä talletustiliä?
Varmaan tuo onnistuu, ole pankkiin yhteydessä ja jos sen vaatiii niin ilmoita että olet valmis siirtämään ne muutkin tilit toiseen pankkiin jos meinaa mennä hankalaksi,
Tuskin sillä talletustilillä on niin hyvä korko, että kannattaa siitä hyvästä maksaa palvelumaksuja. Eikö kannattaisi vain siirtää talletustilit pääasialliseen pankkiisi?
Tilimuoto voi olla sellainen, että verkkopalvelutunnuksia ei voi liittää yksin talletustiliin. Käyttötili saatetaan tarvita palvelumaksujen perimiseen. Käyttötilistä harvemmin peritään mitään kulua, niin että ei siitä haittaakaan sinulle ole.
Mutta turhaan sitä täältä kyselet, laita viestisi mielummin verkkopankin kautta pankkiisi.