Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä? Ylireagoinko?

Vierailija
22.09.2015 |

Mies jäi noin vuosi sitten kiinni salasuhteesta. Suhdetta oli kestänyt jo pitkään. Omien sanojensa mukaan olivat vain hyviä ystäviä ja ystävyys sitten syveni ihastukseksi. Tapailivat, soittelivat, tekstailivat ja tietysti pitkät keskinäiset vuodatukset facebookissa. Seksiin asti eivät kuulemma koskaan menneet vaikka tilaisuuksia olisi ollut.

Asiaa käännettiin ja väännettiin ja minä lupasin antaa anteeksi. Ehtona oli kaikenlaisen yhteydenpidon katkaiseminen. Mies suostui tähän ja sanoin, ettei se ole ongelma. Ei kuulemma tuntenut enää mitään naista kohtaan. Lähes vuosi on tässä suossa nyt tarvottu. Anteeksi annoin, mutta unohtaa en ole voinut. Riidelty on paljon, jolloin olen ollut mustasukkainen ja epäilevä. Mies on kuitenkin koko ajan vakuuttanut, ettei ole kyseisen naisen kanssa missään tekemisissä. Hyviä hetkiäkin on ollut paljon.

Nyt kuitenkin selvisi, että viestejä on edelleen puolin ja toisin lähetelty. Harvakseltaan, mutta ilmeisesti aika säännöllisesti kuitenkin. Viestien sisältöä en tiedä kun mies on ne poistanut. Miehen mukaan viestittely on ollut ihan neutraalia kuulumisten vaihtoa. 

Itse olen nyt aivan rikki ja tunnen oloni jälleen petetyksi. Miehen mielestä ylireagoin ja olen vainoharhainen. Naisesta ei kuulemma ole mitään tarvetta päästä kokonaan eroon, koska heidän kahden välillä ei ole yhtään mitään. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:34"]

Tuota naiselle soittamista täytyy vielä harkita. Viime syksynä kun tuo alkuperäinen paska selvisi niin kävin henkilökohtaisesti naisen luona. Silloin kuvittelin selvinneeni tilanteesta edes jollain lailla "voittajana". Nyt on niin huonot fiilikset, etten taida tahdoa olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Pitäkööt toisensa... Ap

[/quote]

Mitä, jos säilyttäisit edes riippeesi itsetunnostasi ja lähtisit ihan vaan kävelemään. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Eihän tuossa teidän suhteessa ole ollut enää vuoteen mitään järkeä. Suhteessa on se kolmannen mentävä aukko. Jos sitä ei ole vuodessa paikattu niin ei siitä enää ehjäksi ole. Mikä edes on motiviisi olla tuossa suhteessa?!

[/quote]

Täsmälleen näin ajattelen itsekin.

Me petetyt naiset usein otamme roolin, että otamme yhteyttä kilpailijaamme, alamme selvittää ja setviä ja ottaa aktiivisen roolin näissä pettämisjutuissa. Voi miksi, miksi...?? Mies on valmis riskeeraamaan suhteenne ja pitää tuon naisen kanssa yhteyttä selkäsi takana edelleen. Hän mennä porskuttaa ja sinä harkitset jotain "selvittämistä". Älä hyvä nainen nyt enempää alennu. Ihan totta.

[/quote]Minä en ymmärrä, miten toiseen naiseen yhteydenottaminen ja sitä kautta totuuden selville saaminen (kun mies ei sitä kerro), olisi jotenkin alentavaa petetylle? Onhan siinä mahdollisuus, että toisellekin naiselle on valehdeltu, ja tälläkin on oikeus saada tietää totuus. Rinnastan tässä tapauksessa pettämisen rikoksen uhrina oloon, esim. lompakon ryöstöön tai pahoinpitelyyn. Onko ilmoituksen tekeminen poliisilaitoksella ja tekijän tuntomerkkien antaminen jotenkin alentavaa? Olisiko uhrille parempi vain jättää tapaus taakseen ja mennä elämässä eteenpäin ilman rangaistusvaatimusta?

En ole uskovainen, mutta totuus tekee vapaaksi. Ainakin vapaaksi tekemään valintoja tosiasioiden, ei luulojen pohjalta. Jopa pettäjä voi nähdä tekonsa hieman eri valossa, kun hänelle selviää, että naiset ovat keskenään vaihtaneet tietoja.

[/quote]

^ Ihannetapauksessa kai noin. Mutta entä jos se toinen nainen ei olekaan rehellinen? On ihan huuli pyöreenä olevinaan ja tuskin ovi on painunut kiinni kun jo soittaa miehelle ja punovat lisää juoniaan. Tämä on yhtä varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
42/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait tietää yhteydenpidosta? Kertoiko mies itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on 99% varmuudella harrastanut seksiä naisen kanssa jo aikaisemmin. Ehkä ne on yrittänyt lopettaa suhteen, kun sait tietää siitä, mutta ei ole vaan pystyneet pysymään erossa. Mies on luvannut lopettaa yhteydenpidon, koska ei välttämättä halua eroa, mutta todellisuudessa toimii toisin. Lähipiirissä oon nähnyt vastaavia tilanteita todella monia. Mies on ihastunut toiseen, mutta tuttu ja turvallinen arki saa pysymään avioliitossa, kunnes vaimon mitta tulee täytee.

Vierailija
44/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella itseäni ap paikalle. Miten olet koonnut itsesi tuosta? Myötätuntoni. Tulee mieleen rotta, joka järsii talonrakennetta. Miksi? Ylä ja alamäkeä on, mutta miten ihmeessä sinä sait sen tietoosi? Huh. kysy nyt hyvä tavaton mieheltäsi, aikooko se rikkoa talon? Mutta voi se olla ihan vaan tuuletustakin pitkässä suhteessa. Kestätkö totuuden? Jos kestät. Pyydä se. Flirttiä? Elossaoloa? Jännitystä? Ystävän tarvetta? 40-kympin kriisi? Uutta etsimässä? Rakastaako miehesi sinua? Huh, myötätuntoni. Puhut kuin haluaisit vahvistusta, vaikka jo nyt sattuu. Ei saa kiusata itseään kuvitelmilla. Ei elämä ole joko tai, mutta joko-tai:ssa ei voi elää:)! Voimia!

Vierailija
45/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:34"]

Tuota naiselle soittamista täytyy vielä harkita. Viime syksynä kun tuo alkuperäinen paska selvisi niin kävin henkilökohtaisesti naisen luona. Silloin kuvittelin selvinneeni tilanteesta edes jollain lailla "voittajana". Nyt on niin huonot fiilikset, etten taida tahdoa olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Pitäkööt toisensa... Ap

[/quote]

Mitä, jos säilyttäisit edes riippeesi itsetunnostasi ja lähtisit ihan vaan kävelemään. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Eihän tuossa teidän suhteessa ole ollut enää vuoteen mitään järkeä. Suhteessa on se kolmannen mentävä aukko. Jos sitä ei ole vuodessa paikattu niin ei siitä enää ehjäksi ole. Mikä edes on motiviisi olla tuossa suhteessa?!

[/quote]

Täsmälleen näin ajattelen itsekin.

Me petetyt naiset usein otamme roolin, että otamme yhteyttä kilpailijaamme, alamme selvittää ja setviä ja ottaa aktiivisen roolin näissä pettämisjutuissa. Voi miksi, miksi...?? Mies on valmis riskeeraamaan suhteenne ja pitää tuon naisen kanssa yhteyttä selkäsi takana edelleen. Hän mennä porskuttaa ja sinä harkitset jotain "selvittämistä". Älä hyvä nainen nyt enempää alennu. Ihan totta.

[/quote]Minä en ymmärrä, miten toiseen naiseen yhteydenottaminen ja sitä kautta totuuden selville saaminen (kun mies ei sitä kerro), olisi jotenkin alentavaa petetylle? Onhan siinä mahdollisuus, että toisellekin naiselle on valehdeltu, ja tälläkin on oikeus saada tietää totuus. Rinnastan tässä tapauksessa pettämisen rikoksen uhrina oloon, esim. lompakon ryöstöön tai pahoinpitelyyn. Onko ilmoituksen tekeminen poliisilaitoksella ja tekijän tuntomerkkien antaminen jotenkin alentavaa? Olisiko uhrille parempi vain jättää tapaus taakseen ja mennä elämässä eteenpäin ilman rangaistusvaatimusta?

En ole uskovainen, mutta totuus tekee vapaaksi. Ainakin vapaaksi tekemään valintoja tosiasioiden, ei luulojen pohjalta. Jopa pettäjä voi nähdä tekonsa hieman eri valossa, kun hänelle selviää, että naiset ovat keskenään vaihtaneet tietoja.

[/quote]

^ Ihannetapauksessa kai noin. Mutta entä jos se toinen nainen ei olekaan rehellinen? On ihan huuli pyöreenä olevinaan ja tuskin ovi on painunut kiinni kun jo soittaa miehelle ja punovat lisää juoniaan. Tämä on yhtä varteenotettava vaihtoehto.

[/quote]No, eihän se tämän petetyn syy ole, jos kaksi idioottia on löytänyt toisensa. Pettäjä kannattaa yleensä aina jättää, joten tuo yhteys toiseen naiseen on vain siltä varalta, että tätäkin on johdettu harhaan. Joskus toinen nainen on toiminut hyvässä uskossa luullen, että pari on jo eromassa.

Ei kai kukaan siksi yhteyttä ota, että toinen nainen katkaisisi suhteen ja armosta jättäisi miehen tämän puolisolle. Ei kai kukaan pettäjästä nyt tappelemaan ala. Tai jos alkaa, niin on aarteensa ansainnut.

Vierailija
46/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.
Itse olin tilanteessasi kolme vuotta sitten. Mies jäi kiinni yhteydenpidosta toiseen naiseen. Annoin asian anteeksi, vaikka Jälkeenpäin en edes muista pyysikö mies koskaan anteeksi.. Sitten löytyi toinen puhelin joka täynnä viestejä tämän naisen kanssa.
Aikaa meni mutta annoin taas anteeksi. Sitä mies pahoitteli kyllä. Vuosi tästä aloin kuulla kyliltä että nainen on edelleen kuvioissa ja erittäin vahvasti!
Kaikki selkeni. Kaikki valheet ja petokset. Vieraantunut puolisoni.. Aika meni kuin sumussa siitä eteenpäin. Ero tuli.
Nyt olen asunut 1,5 vuotta omillani. Ja tunnen oikeasti eläväni! Uskalsin jättää 25vuoden avioliiton taakseni ja elää omaa elämääni. En ole katunut.
Mitä tulee ex mieheeni.. No on nykyään jo naimisissa tämän toisen naisen kanssa. Ja olkoot. Se ihminen ei ole se kenen kanssa minä aikanani liittoni solmin.

Vierailija
47/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vielä mietit ONKO tuo pettämistä?
Ai kun eivät ole panneet? Oi kyllä ovat!
Ai kun miehesi väittää että pystyy lopettamaan suhteen? Siltä näyttää..
Mitä odotat että täällä vastataan? 'älä hyvä Av mamma hyvää miestä jätä! Toru nyt sitä toista naista. Käy polkemassa jalkaa sen kuistilla ja sano että jättää SINUN miehesi rauhaan! Miehelläsi kun ei ole omaa tahtoa vaan vastahakoisesti pakon edessä pitää yhteyttä siihen toiseen naiseen..'
...
Tai sitten vaan avaat silmäsi...

Vierailija
48/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksikymmentä vuotta kestäneessä suhteessa sama toistui useamman kerran, viestittelyä, ystävättäriä ja salailua. Asiasta käytiin aikoinaan keskustelua, että ystävättäret ovat aitoja ystäviä, kun heitä ei tarvitse salailla. Mies oli asiasta samaa mieltä, ainakin siis periaatteessa, käytännössä ei, sillä oli lopulta liian perso kaikelle saamalleen huomiolle ja niitä suhteitahan piti ylläpitää (vaikka ei nyt välttämättä seksiä). Lopulta oma suhteemme päättyi miehen aloitteesta. Vetosi muihin vaikeuksiin elämässääm´n eikä juurikaan ollut valmis keskustelemaan kanssani, oli vain outo ja vaikean näköinen. No, lopulta kuitenkin taustalla oli taas salaillen kehitetty suhde. Vaikka muuten kaipaus on voimakas, olen kyllä helpottunut ettei minun tarvitse kokea tätä enää ainakaan hänen taholtaan. 

Vierailija
49/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:26"]

Taidan olla ketjun ainoa toisinajattelija, koska en näe miehesi ja tämän ystävän yhteydenpidossa mitään pahaa.

Itselläni on takana jo pitkä avioliitto, johon on kuulunut ylä-ja alamäkiä. Kummallakin on ollut myös ihastuksia, mutta tietääkseni mieheni ei ole mennyt sänkyyn muiden naisten kanssa (ja jos olisikin, niin en haluaisi tietää siitä). Minulle ei tulisi mieleenkään yrittää estää miestäni pitämästä yhteyttä tai jopa flirttailemasta toisten naisten kanssa, koska teen niin itsekin. Silti koen, ettei meistä kumpikaan ole koskaan pettänyt toista, koska seksiä ei ole muiden kanssa ollut.

Ehkä meillä sitten onkin tavallista avoimempi avioliitto..?

[/quote]

Ei yhteydenpidossa ole mitään pahaa. Valehtelussa ja luottamuksen pettämisessä on.

Vierailija
50/54 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:19"]Jos nainen ei merkitse miehelle mitään, miksi yhteydenpitoa pitää jatkaa, kun vaakalaudalla on oma parisuhde?
[/quote]
Samaa mietin.

Vierailija
51/54 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluottamus on parisuhteelle ihan yhtä paha kuin pettäminen eli et ylireagoi,

Vierailija
52/54 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on vähänkään hyvä valehteleen ja näytteeen niin saa kaikki aina anteeksi. Lupaa molemmille vaikka mitä päästäkseen tilanteesta pois. Naisten kannataa selvittää asia yhdessä. Mies on tässä valehteleva, surkea pelkuri paska ! Kohta sitä ei huoli kumpikaan vaikka se haluis pitää molemmat :D

Vierailija
53/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo naiivi.

Vierailija
54/54 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän