Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä? Ylireagoinko?

Vierailija
22.09.2015 |

Mies jäi noin vuosi sitten kiinni salasuhteesta. Suhdetta oli kestänyt jo pitkään. Omien sanojensa mukaan olivat vain hyviä ystäviä ja ystävyys sitten syveni ihastukseksi. Tapailivat, soittelivat, tekstailivat ja tietysti pitkät keskinäiset vuodatukset facebookissa. Seksiin asti eivät kuulemma koskaan menneet vaikka tilaisuuksia olisi ollut.

Asiaa käännettiin ja väännettiin ja minä lupasin antaa anteeksi. Ehtona oli kaikenlaisen yhteydenpidon katkaiseminen. Mies suostui tähän ja sanoin, ettei se ole ongelma. Ei kuulemma tuntenut enää mitään naista kohtaan. Lähes vuosi on tässä suossa nyt tarvottu. Anteeksi annoin, mutta unohtaa en ole voinut. Riidelty on paljon, jolloin olen ollut mustasukkainen ja epäilevä. Mies on kuitenkin koko ajan vakuuttanut, ettei ole kyseisen naisen kanssa missään tekemisissä. Hyviä hetkiäkin on ollut paljon.

Nyt kuitenkin selvisi, että viestejä on edelleen puolin ja toisin lähetelty. Harvakseltaan, mutta ilmeisesti aika säännöllisesti kuitenkin. Viestien sisältöä en tiedä kun mies on ne poistanut. Miehen mukaan viestittely on ollut ihan neutraalia kuulumisten vaihtoa. 

Itse olen nyt aivan rikki ja tunnen oloni jälleen petetyksi. Miehen mielestä ylireagoin ja olen vainoharhainen. Naisesta ei kuulemma ole mitään tarvetta päästä kokonaan eroon, koska heidän kahden välillä ei ole yhtään mitään. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:34"]

Tuota naiselle soittamista täytyy vielä harkita. Viime syksynä kun tuo alkuperäinen paska selvisi niin kävin henkilökohtaisesti naisen luona. Silloin kuvittelin selvinneeni tilanteesta edes jollain lailla "voittajana". Nyt on niin huonot fiilikset, etten taida tahdoa olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Pitäkööt toisensa... Ap

[/quote]

Mitä, jos säilyttäisit edes riippeesi itsetunnostasi ja lähtisit ihan vaan kävelemään. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Eihän tuossa teidän suhteessa ole ollut enää vuoteen mitään järkeä. Suhteessa on se kolmannen mentävä aukko. Jos sitä ei ole vuodessa paikattu niin ei siitä enää ehjäksi ole. Mikä edes on motiviisi olla tuossa suhteessa?!

[/quote]

Täsmälleen näin ajattelen itsekin.

Me petetyt naiset usein otamme roolin, että otamme yhteyttä kilpailijaamme, alamme selvittää ja setviä ja ottaa aktiivisen roolin näissä pettämisjutuissa. Voi miksi, miksi...?? Mies on valmis riskeeraamaan suhteenne ja pitää tuon naisen kanssa yhteyttä selkäsi takana edelleen. Hän mennä porskuttaa ja sinä harkitset jotain "selvittämistä". Älä hyvä nainen nyt enempää alennu. Ihan totta.

Vierailija
22/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toiselle naiselle soitella, et sinä ole mikään heidän suhdetta lopettamaan jos miehesi eo kerran sitä itse tehnyt.
Sinut on petetty nyt kaksi kertaa? Odotatko kolmatta? Säästä itsesi ja repäise laastari ja lopeta itse tuo TEIDÄN suhteenne.
Mies on selkeästi valintansa tehnyt, ei vaan raukkis sitä uskalla kertoa. Ehkä toinen nainen ei ole vielä niin varma tapaus.
Teidän suhteenne taas on... Varma kuolema jos tuohon jäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin klassista. Mies haluaa pois suhteesta, hommaa uuden suhteen odottaen jäävänsä kiinni ja pam, ero hoidettu ilman tunnekeskusteluja. Yäk.

Vierailija
24/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi roikun vielä tässä suhteessa? Joku kysyi ikääni. En tiedä, mitä merkitystä sillä on. Ollaan kaikki kolme jo 40 täytetty. Takana mulla ja miehellä yli 20-vuoden avioliitto. Lapset jo vähintään kouluikäisiä. 

Nyt istun yksin kotona ja mietin, että mun koko elämä on just vedetty vessasta alas. Mulla olisi tässä kodin lisäksi työ ja harratukset. Nyt pitäisi lähteä rakentamaan elämää kokonaan alusta. Ap

Vierailija
25/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:57"]

Niin klassista. Mies haluaa pois suhteesta, hommaa uuden suhteen odottaen jäävänsä kiinni ja pam, ero hoidettu ilman tunnekeskusteluja. Yäk.

[/quote]

Mikä hiton ero?! :D Ap on edelleen onnellisessa pari(kolmi)suhteessaan. Ja ottamassa yhteyttä tähän naiseen etusormi ojossa soo soo tuhma tyttö ei saa kiusata minua olemalla yhteydessä minun rakkaaseen puolisoon. Käyttäyjä ja käytöksen mahdollistaja. Kumpi olikaan tyhmempi toistaan?! :D

Vierailija
26/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:01"]

Niin, miksi roikun vielä tässä suhteessa? Joku kysyi ikääni. En tiedä, mitä merkitystä sillä on. Ollaan kaikki kolme jo 40 täytetty. Takana mulla ja miehellä yli 20-vuoden avioliitto. Lapset jo vähintään kouluikäisiä. 

Nyt istun yksin kotona ja mietin, että mun koko elämä on just vedetty vessasta alas. Mulla olisi tässä kodin lisäksi työ ja harratukset. Nyt pitäisi lähteä rakentamaan elämää kokonaan alusta. Ap

[/quote]

Pystyt siihen kyllä. Tässä tilanteessa sulla on oikeus tavoitella sellaista elämää, jossa sua ei jatkuvasti loukata ja satuteta. Millaisen miehen mallin mies haluaa tolla touhullaan lapsillekin opettaa. Älä alistu tollaseen kohteluun.

Vierailija
27/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:01"]

[/quote]

Sitä saa mitä tilaa. Olet jo iso tyttö ja tehnyt omat valinnat, päätökset ja arviot omassa elämässäsi.

Vierailija
28/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma mielipiteeni: se alkuperäinen juttu (viestittelyä, mutta ei seksiä) ei kuulosta niin kauhean pahalta. Pitkään suhteeseen kuuluu ylä- ja alamäkiä. Sen sijaan loukkaavaa on se, että sovitusta huolimatta yhteydenpito on jatkunut.

Mieti, haluatko olla miehesi kanssa. Rakastatko häntä? Onko ollut muita ongelmia? Olisitko onnellisempi yksin vai hänen kanssaan? Tämän voit tietää vain itse. Nyt sinulla on voimakas tunnereaktio päällä. Sinuna tarkkailisin omia tunteitani muutaman päivän/viikon ja sitten vasta vetäisin lopulliset johtopäätökset.

Vierailija
29/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päästäisin tommosen vapaaksi. Ei se varmaan sustakaan tunnu mukavalta olla jatkuvasti mustasukkainen ja epäileväinen miestä kohtaan? Saisivat salarakkaat mennä ihan luvan kanssa sinne sänkyyn. Ite en tosin usko, että mitään ei ole mukamas tapahtunut. Paskan marjat.

Vierailija
30/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:11"]

Mä päästäisin tommosen vapaaksi. Ei se varmaan sustakaan tunnu mukavalta olla jatkuvasti mustasukkainen ja epäileväinen miestä kohtaan? Saisivat salarakkaat mennä ihan luvan kanssa sinne sänkyyn. Ite en tosin usko, että mitään ei ole mukamas tapahtunut. Paskan marjat.

[/quote]

Valitettavasti olen samaa mieltä. En halua ap:n tuskaa lisätä, mutta ole realisti. Tuskin on ihan noin viatonta kuin väittävät. Kerran kävit naisen luonakin. Suhde jatkui senkin jälkeen. Hehän vedättävät sinua mennen tullen :(

Vierailija
31/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko miestäsi? Haluatko hänelle hyvää? Haluatko että hän on onnellinen? Haluatko että hän onneton? Haluatko omistaa hänet ?

Puhu hänelle, tehän olette kypsiä aikuisia, aloituksesta luulin että olisitte jotain 21v.

Sano suoraan hänelle että rakastat häntä (jos siis rakastat) etkä halua nähdä hantä onnettomana. Muistuta häntä, että hän on tekemässä suuren virheen, jos nyt leikki omilla tunteillaan ja kahden muunkin ihmisen tunteilla.

Suojelkaa rakkauttanne.

Vierailija
32/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt vaikka joudutkin aloittamaan alusta ja elämä tuntuu menneen hukkaan. Enemmän vielä menee, jos olet viiden vuoden päästä taas miettimässä samaa. Olen itse ollut tismalleen samassa tilanteessa. Jäin silloin ja täysin turhaa satutin itseäni vielä monta vuotta. Nämä asiat eivät korjaannu, eikä niitä voi muuksi muuttaa. Mies ei ole luottamuksesi arvoinen. Voimia sinulle.

Vierailija
33/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä tietenkin. Missäs sun itsetunto on?

Vierailija
34/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin ajattelemaan omaa liittoani. Olemme onnellisia tällä hetkellä, tunnen että vilpittömästi rakastan miestäni.

Olemme joskus puhuneetkin tilanteesta, jossa huomaisimme että toinen on onneton. En haluaisi elää ja katsella kuinka mieheni on onneton ja tyytymätön elämäänsä. Jos hän olisi onnellisempi yksin tai jonkun toisen kanssa, niin sitähän minä hänelle haluaisin, sitä että on onnellinen.

Rakastan siis miestäni, en sitä kuvaa jonka yhdessä muodostamme perheenä. En rakasta sitä ajatusta että mieheni on minun. On ihanaa että olemme kohdanneet ja että hän vielä haluaa olla kanssani siksi että on onnellinen kanssani.

Vierailija
35/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ketjun ainoa toisinajattelija, koska en näe miehesi ja tämän ystävän yhteydenpidossa mitään pahaa.

Itselläni on takana jo pitkä avioliitto, johon on kuulunut ylä-ja alamäkiä. Kummallakin on ollut myös ihastuksia, mutta tietääkseni mieheni ei ole mennyt sänkyyn muiden naisten kanssa (ja jos olisikin, niin en haluaisi tietää siitä). Minulle ei tulisi mieleenkään yrittää estää miestäni pitämästä yhteyttä tai jopa flirttailemasta toisten naisten kanssa, koska teen niin itsekin. Silti koen, ettei meistä kumpikaan ole koskaan pettänyt toista, koska seksiä ei ole muiden kanssa ollut.

Ehkä meillä sitten onkin tavallista avoimempi avioliitto..?

Vierailija
36/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:26"]

Taidan olla ketjun ainoa toisinajattelija, koska en näe miehesi ja tämän ystävän yhteydenpidossa mitään pahaa.

Itselläni on takana jo pitkä avioliitto, johon on kuulunut ylä-ja alamäkiä. Kummallakin on ollut myös ihastuksia, mutta tietääkseni mieheni ei ole mennyt sänkyyn muiden naisten kanssa (ja jos olisikin, niin en haluaisi tietää siitä). Minulle ei tulisi mieleenkään yrittää estää miestäni pitämästä yhteyttä tai jopa flirttailemasta toisten naisten kanssa, koska teen niin itsekin. Silti koen, ettei meistä kumpikaan ole koskaan pettänyt toista, koska seksiä ei ole muiden kanssa ollut.

Ehkä meillä sitten onkin tavallista avoimempi avioliitto..?

[/quote]

Yhteydenpito itsessään ei välttämättä ole ollutkaan ns. pahaa, mutta se, että mies on luvannut olla pitämättä yhteyttä ja valehdellut pitäneensä tästä lupauksesta kiinni. Se on paha asia. Jos tämä nainen kerran on miehelle niin tärkeä, niin miksi hän ei ole keskustellut vaimonsa kanssa asiaa läpikotaisin ja hoitanut asiaan jonkinlaisen kompromissin? Mies on tehnyt väärin ja loukannut vaimoaan. Törkeästi.

Vierailija
37/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:17"]

Kiitos kolmonen. Juuri noin ajattelen itsekin. Ja olen sen myös miehelle sanonut. Hänen mielestään ei ole pettämistä ollut alunperinkään, koska ei ole sänkyyn tuon naisen kanssa mennyt. Ap.

[/quote] kas niin pidetään omatunto puhtaana, vieritellään kaikki ylireagoivan akan syyksi. Mistä muuten voit mennä takuuseen ettei ole oltu siellä sängyssäkin asti......?

Vierailija
38/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutos on aina vaikeaa, mutta huonoin vaihtoehto on antaa jälleen kerran anteeksi ja jatkaa valheessa elämistä. Salasuhdetta ei pitäisi antaa anteeksi ensimmäistäkään kertaa. Jonkun baarihaksahduksen voi antaa anteeksi, mutta pitkä salasuhde - se kertoo jo, että pettäjä on päässyt pettämisen makuun eikä aio muuttua vaikka tekisit mitä.

Vierailija
39/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:34"]

Tuota naiselle soittamista täytyy vielä harkita. Viime syksynä kun tuo alkuperäinen paska selvisi niin kävin henkilökohtaisesti naisen luona. Silloin kuvittelin selvinneeni tilanteesta edes jollain lailla "voittajana". Nyt on niin huonot fiilikset, etten taida tahdoa olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Pitäkööt toisensa... Ap

[/quote]

Mitä, jos säilyttäisit edes riippeesi itsetunnostasi ja lähtisit ihan vaan kävelemään. Pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa. Eihän tuossa teidän suhteessa ole ollut enää vuoteen mitään järkeä. Suhteessa on se kolmannen mentävä aukko. Jos sitä ei ole vuodessa paikattu niin ei siitä enää ehjäksi ole. Mikä edes on motiviisi olla tuossa suhteessa?!

[/quote]

Täsmälleen näin ajattelen itsekin.

Me petetyt naiset usein otamme roolin, että otamme yhteyttä kilpailijaamme, alamme selvittää ja setviä ja ottaa aktiivisen roolin näissä pettämisjutuissa. Voi miksi, miksi...?? Mies on valmis riskeeraamaan suhteenne ja pitää tuon naisen kanssa yhteyttä selkäsi takana edelleen. Hän mennä porskuttaa ja sinä harkitset jotain "selvittämistä". Älä hyvä nainen nyt enempää alennu. Ihan totta.

[/quote]Minä en ymmärrä, miten toiseen naiseen yhteydenottaminen ja sitä kautta totuuden selville saaminen (kun mies ei sitä kerro), olisi jotenkin alentavaa petetylle? Onhan siinä mahdollisuus, että toisellekin naiselle on valehdeltu, ja tälläkin on oikeus saada tietää totuus. Rinnastan tässä tapauksessa pettämisen rikoksen uhrina oloon, esim. lompakon ryöstöön tai pahoinpitelyyn. Onko ilmoituksen tekeminen poliisilaitoksella ja tekijän tuntomerkkien antaminen jotenkin alentavaa? Olisiko uhrille parempi vain jättää tapaus taakseen ja mennä elämässä eteenpäin ilman rangaistusvaatimusta?

En ole uskovainen, mutta totuus tekee vapaaksi. Ainakin vapaaksi tekemään valintoja tosiasioiden, ei luulojen pohjalta. Jopa pettäjä voi nähdä tekonsa hieman eri valossa, kun hänelle selviää, että naiset ovat keskenään vaihtaneet tietoja.

Vierailija
40/54 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin.. en ihan suoraan uskoisi, ettäkö jotain ei olisi tapahtunutkin, oma mies jäi viestittelystä myös kiinni, ja alkuun väitti kivenkovaa että MITÄÄN EI OLE tapahtunut. Kun aikani jankkasin, meniköhän siihen pari vuotta, sieltähän niitä sitten alkoi ilmestyä niitä oikeita tapahtumia. Et ylireagoinut, jos se yhtedenpito ei ihan oikeasti nyt LOPU kokonaan, ukko ulkoruokintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän