Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapset jatkuvasti omalla pihallani

Vierailija
03.04.2022 |

Asun rivitalossa, jossa minulla on oma aidattu piha, johon minulla on taloyhtiön sääntöjen mukaan käyttöoikeus. Naapurin lapset pelaavat aina palloa aidan vieressä, jolloin pihallani rampataan kesäisin jatkuvasti hakemassa palloa. Portti jätetään usein auki (vaikka olisi joku vanhempi peliä vahtimassa), vaikka olen siitä vuosia sanonut. En jaksaisi stressata karkaako koirani pihasta tuon auki olevan aidan takia. Lisäksi pihallani tuntemattomien ramppaaminen aiheuttaa suurta ahdistusta. Pitäisikö aitaan hankkia lukko tai pääsy kielletty -kyltti vai miten lapset saisi pysymään poissa pihalta? Tai lähettää lappu vanhemmille lasten mukana, jotta kotona voidaan keskustella asiasta. Tietääkseni piha lukeutuu kotirauhan piiriin, vaikka se onkin taloyhtiön omistama.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä he ovat tästä sanoneet kun olet heille tästä sanonut?

Vanhemmat eivät ole sanoneet oikeastaan yhtään mitään, koska heidän mielestään kyseessä on aina vahinko! He aristelevat tulla pyytämään palloja oven taakse. Nolottaahan tuollainen...

Itse ihmettelen, kuinka tällainen tilanne voi olla vanhempien puolesta aina vahingon taakse nojautumista, koska pienellä pihalla pallot eivät todellakaan pysy omalla puolella.

En aio palauttaa heille enää yhtään palloa, sillä pakko tähän on jokin stoppi saada.

Vierailija
42/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä niin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä he ovat tästä sanoneet kun olet heille tästä sanonut?

Vanhemmat eivät ole sanoneet oikeastaan yhtään mitään, koska heidän mielestään kyseessä on aina vahinko! He aristelevat tulla pyytämään palloja oven taakse. Nolottaahan tuollainen...

Itse ihmettelen, kuinka tällainen tilanne voi olla vanhempien puolesta aina vahingon taakse nojautumista, koska pienellä pihalla pallot eivät todellakaan pysy omalla puolella.

En aio palauttaa heille enää yhtään palloa, sillä pakko tähän on jokin stoppi saada.

Tuo kertoo paljon sinun lapsuudesta. Kireä pipo, ainut pehmolelu patterin takana ja keinuhevonen naulattu lattiaan kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän valopäänaapurit laittoi viime vuonna porealtaan niin lähelle pihojen rajaa, että vesi roiskin törkeästi meidän puolelle. Pari kertaa sanoin nätisti. Sitten perheen isokokoinen isä rojahti porealtaaseen sellaisella voimalla, että vedet lensi suoraan kaaressa päälleni, kun tein töitä ulkona. Silloin ärähdin kunnolla, kun meinasi mennä työläppäri rikki. Sen jälkeen allas siirtyi.

Voi kauhistus. Ihan kuin mursu! :D  Tuo isokokoinen aiheuttaa myös näköhaittaa, jos välissä ei ole tiheää suojaa.

Vierailija
44/44 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vaarallisesti katseleva koira.