Naapurin lapset jatkuvasti omalla pihallani
Asun rivitalossa, jossa minulla on oma aidattu piha, johon minulla on taloyhtiön sääntöjen mukaan käyttöoikeus. Naapurin lapset pelaavat aina palloa aidan vieressä, jolloin pihallani rampataan kesäisin jatkuvasti hakemassa palloa. Portti jätetään usein auki (vaikka olisi joku vanhempi peliä vahtimassa), vaikka olen siitä vuosia sanonut. En jaksaisi stressata karkaako koirani pihasta tuon auki olevan aidan takia. Lisäksi pihallani tuntemattomien ramppaaminen aiheuttaa suurta ahdistusta. Pitäisikö aitaan hankkia lukko tai pääsy kielletty -kyltti vai miten lapset saisi pysymään poissa pihalta? Tai lähettää lappu vanhemmille lasten mukana, jotta kotona voidaan keskustella asiasta. Tietääkseni piha lukeutuu kotirauhan piiriin, vaikka se onkin taloyhtiön omistama.
Kommentit (44)
Ohjaa koirasi kakkimaan naapurin pihalle. Sitten ramppaat keräämässä jätökset hitaasti ja höpiset kuuluvasti koirallesi. Ja päästä koirasi pihalle joka kerta, kun lapset siellä ovat. Ja mene leikkimään sen kanssa. Ja aja lapset omalle pläntilleen.
Eikö taloyhtiössä ole järjestyssääntöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta iso verkko naapurille pystytettäväksi maalin taakse ja poista se portti kokonaan. Miksi teillä yleensäkkään on portit pihojen välillä?
Eikös naapurien pitäisi itse ratkaista pulma, ja ostaa verkko lapsiaan varten, jotta LUVATON käyskentely naapurin pihalla loppuisi? Naapuri kai myös maksaa itse? Tai keksii lapsilleen toisen pelipaikan, mikä ei häiritse muita?
Tämä on jo kuin noissa kissaongelmissa, että neuvotaan kissoista kärsivää naapuria ostamaan itse kissankarkotteita tai aitaamaan pihansa. Hävytöntä kerrassaan.
Vaikka kuinka olisi hallinta-oikeus, kyse on kuitenkin taloyhtiön maasta. Eli ihan noin vain kulkemisen estäminen ei onnistu. Jos haluaa yksinoikeuden piha-alueeseensa, se on sitten okt ja korkea muuri ympärille, että peurat, ketut, rusakot jne ei pääse tontille. Taloyhtiössä on pakko ottaa muutkin huomioon ja enemmin varmaan kannattanee elää sovussa kuin riidoissa? Verkko maksaa 10€.
Höpö, höpö taas.
Hallintaoikeus tarkoittaa, että minä hallitsen ja minulla on oikeus ja minä olen kyllä millilleen pitänyt oikeuksistani kiinni.
Jos naapurin romua etsiytyy pihalleni, otan talteen ja jos ei itse tulla pyytämään pois anteeksipyynnön kera, myyn tavaran kuin se olisi omani.
Kukaan ei ole vielä uskaltanut kokeilla.
Oletko jo ehtinyt pyytämään sisään juomaan makeaa mehua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta iso verkko naapurille pystytettäväksi maalin taakse ja poista se portti kokonaan. Miksi teillä yleensäkkään on portit pihojen välillä?
Eikös naapurien pitäisi itse ratkaista pulma, ja ostaa verkko lapsiaan varten, jotta LUVATON käyskentely naapurin pihalla loppuisi? Naapuri kai myös maksaa itse? Tai keksii lapsilleen toisen pelipaikan, mikä ei häiritse muita?
Tämä on jo kuin noissa kissaongelmissa, että neuvotaan kissoista kärsivää naapuria ostamaan itse kissankarkotteita tai aitaamaan pihansa. Hävytöntä kerrassaan.
Vaikka kuinka olisi hallinta-oikeus, kyse on kuitenkin taloyhtiön maasta. Eli ihan noin vain kulkemisen estäminen ei onnistu. Jos haluaa yksinoikeuden piha-alueeseensa, se on sitten okt ja korkea muuri ympärille, että peurat, ketut, rusakot jne ei pääse tontille. Taloyhtiössä on pakko ottaa muutkin huomioon ja enemmin varmaan kannattanee elää sovussa kuin riidoissa? Verkko maksaa 10€.
Haitata sinö tietämätön moukka pitkä paska.
Osta kaksi numeroa liian pienet urheilushortsit ja aloita juoksuharrastukseen valmistautuminen pihallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö taas.
Hallintaoikeus tarkoittaa, että minä hallitsen ja minulla on oikeus ja minä olen kyllä millilleen pitänyt oikeuksistani kiinni.
Jos naapurin romua etsiytyy pihalleni, otan talteen ja jos ei itse tulla pyytämään pois anteeksipyynnön kera, myyn tavaran kuin se olisi omani.
Kukaan ei ole vielä uskaltanut kokeilla.
Näinhän se on. Hallintaoikeushan siihen asuntoonkin vain on osakkeiden perusteella. Eikä sinnekään ole naapureilla omin luvin asiaa. Sama juttu pihan kans, jos se hallintaoikeus siihen kuuluu jollekin tietylle osakesarjalle.
Fiksusti tietysti voi asian yrittää hoitaa, en alkaisi viikkokausia tavaroita pidättää. Ehkä vetoaisin koiraan ja sen varjolla ystävällisesti mutta päättäväisesti kieltäisin pihallani käymisen kokonaan.
[quote
Fiksusti tietysti voi asian yrittää hoitaa, en alkaisi viikkokausia tavaroita pidättää. Ehkä vetoaisin koiraan ja sen varjolla ystävällisesti mutta päättäväisesti kieltäisin pihallani käymisen kokonaan.[/quote]
Ei ainakaan meillä toimi, koska puhe ei auta.
Mitä he ovat tästä sanoneet kun olet heille tästä sanonut?
Lapsillekin voi puhua. Sovitte yhdessä miten toimitaan, jos se pallo va-hin-gos-sa sinne pihalle lentää.
ei muuta kuin pistät keklulla pallot tyhjiksi
Meidän valopäänaapurit laittoi viime vuonna porealtaan niin lähelle pihojen rajaa, että vesi roiskin törkeästi meidän puolelle. Pari kertaa sanoin nätisti. Sitten perheen isokokoinen isä rojahti porealtaaseen sellaisella voimalla, että vedet lensi suoraan kaaressa päälleni, kun tein töitä ulkona. Silloin ärähdin kunnolla, kun meinasi mennä työläppäri rikki. Sen jälkeen allas siirtyi.
Samoilta naapureilta on lentänyt meidän puolelle vaikka mitä tavaraa. Jos eivät ole heti tulleet asiallisesti hakemaan, olen vienyt roskiin. Ei pitäisi olla niin vaikeaa pitää tavaroitaan omalla puolella.
Mä jouduin eilen huutamaan taaperolle joka tallusti meidän pihaan. Koiralla on pitkä juoksuvaijeri ja se saattaa aiheuttaa lapselle pahankin vamman. Vahtikaa vanhemmat niitä lapsianne.
Mene keskustelemaan lapsille ja vanhemmille asiasta. Sano,että asiaan pitää tulla heti muutos. Uskon ,että keskustelun jälkeen saat olla täysin rauhassa.
Lukko.
Tässä on lisäksi se ongelma, että vieraan koiran aitaukseen ei voi tulla myöskään esim. turvallisuussyistä. Sanoisin vanhemmille asiallisesti, että palautat aina ehtiessäsi pihalle vahingossa tulleet pallot, mutta itse niitä ei saa hakea. Palauttelet aidan yli ehtiessäsi. Voi mennä seuraavaan päiväänkin.
Jos kerran pari lentää pallo, on se ymmärrettävää. Jos useammin, on se jo sitä, ettei lasten pelejä ole oikein järjestetty ja ohjattu. Itse rakensin puukehikosta ja verkosta kehikon (siistin) estämään omien lasteni pallojen ja kiekkojen päätymisen pihaltamme pois. Toimi.
Meillä on niin ikään koiran takia aidattu piha. Jos joku porttia avaisi, saattaisi koira karata tai purra. Ei ole koskaan ketään purrut, mutta mistä minä sen tiedän, miten toimisi jos vieraat lapset tulisivat valvomatta koiran aitaukseen. Itse koira ei aidan sisältä pääse pois.
Lukko ja kielto itse hakea palloja.
Vierailija kirjoitti:
Väännä kakkapökäleitä pihallesi miinoiksi.
Ap:llä on siellä koira, eli hoitunee luonnostaan ilman omaa panosta.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri saa ihan itse ostella verkkonsa.
Vierailija kirjoitti:
Riko ne pallot
Miksi harmia pitää purkaa hajottamalla asioita? Maailma muutenkin hukkuu ylikulutukseen ja roskaan. Pallon voi ottaa säilöön, ja antaa takaisin vasta kunnon pahoittelut saatuaan, tai lahjoittaa vaikka eteenpäin.
Laita porttiin kyltti: Punkkeja pihalla.