Työssäkäyvä, milloin on seuraava viikon yhtämittainen lomasi, mitä aiot silloin tehdä?
Ansiosidonnaista saava työtön kyselee vinkkejä vapaa-ajan viettoon näin "kautta rantain".
Kommentit (29)
Pidän kevätlomani pääsiäisen jälkeen. Huomattavasti halvempaa matkustaa ja majoittua kuin yleisinä koulujen lomakausina ja pyhinä.
Menen käymään Rovaniemellä. Ihan Lapissa olen käynyt useita kertoja vaeltamassa, mutten koskaan pysähtynyt siinä matkalla. Nyt sit erikseen.
Ei mitään käsitystä. Kummastakaan 😅
Pääsiäisestä jatkan talvilomalle. Jos suinkin mahdollista, niin puutarhahommia ajattelin tehdä.
Mä olen pitänyt talviloman tammikuussa ja seuraava loma on neljän viikon kesäloma joka on syyskuussa. Pitkä aika on vielä lomaan. Kesälomalla en varmaan lähde lähikuntia kauemmas koska aion suorittaa sairaanhoitajan opintojen kursseja etukäteen. Syyskuussa on ensimmäinen harkka niillä jotka sen joutuu tekemään, mutta mä olen sen ahotoinut työkokemuksella joten mulla on 7 viikon tauko koulun suhteen. Sinä aikana voi suorittaa muita kursseja.
Heinäkuun lopulla (VASTA!) Menen äidilleni ainakin osaksi viikkoa jossa pyöräillään, otetaan aurinkoa, käydään uimassa, lillutaan poreissa, lenkkeillään, grillataan ja käydään shoppailemassa. Kotona ollessa lenkkeilen, otan aurinkoa ja vaan chillaan ja nautin ettei tarvi käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Määräaikaisena en saa pitää lomia.
Mikset neuvottele lomia itsellesi? Moni kommari saa lomaa kun liitto näiden asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan. Määräaikaisena en saa pitää lomia.
Mikset neuvottele lomia itsellesi? Moni kommari saa lomaa kun liitto näiden asiat.
Haluan, että minulla on työpaikka myös jatkossa, ja luulen, että lomien kyselyt ovat työnantajalleni riittävä syy ottaa seuraavaan määräaikaiseen joku toinen, joka ei lomia kysele.
Mulla piti olla tuo pääsiäistä edeltävä viikko, mutta pitääkin mennä maanantaina töihin. Mutta sitten kun lomalle pääsen, niin siivoan. Olen ollut koko talven tosi väsynyt ja tehnyt vain välttämättömimmät kotityöt. Nyt laitan talvivaatteet pois, etsin kesävaatteet ja varusteet, listaan puutteet (kolme lasta), siivoan muutaman sekaisen kaapin, teen perusteellisemman viikkosiivouksen. Yhtenä päivänä lähden naapurikaupunkiin kylpylään muutamaksi tunniksi ja käyn jossain syömässä.
Kesälomalla sitten lomailen enkä touhua mitään ylimääräistä. Kreikkaan on varattuna viikon loma, toivottavasti päästään sinne.
Tekisi hirvittävästi mieli lähteä enemmänkin reissuun, mutta nyt ei ihan ole varaa (eikä lomaa) kun haluan matkustaa koko perheen kanssa. Sitten kun lapset ovat isoja, niin toivottavasti pääsen enemmän matkustamaan.