Voisiko joku mies selittää, miksi (jotkut) miehet haluaa lapsia mutta eivät sitten hoidakaan niitä?
Lähtötilanne siis tämä (ja ei koske kaikkia miehiä, vaan joitakin, joista haluan ymmärtää mistä on kyse): mies haluaa perheen ja lapsia, lupaa osallistua vauvan/lapsen hoitoon, lupaa tasavertaista vanhemmuutta jne.
No lopputulos: ei suostu vaihtamaan vaippoja, ei suostu hoitamaan yöheräämisiä (antamaan pullosta maitoa), ei suostu heräämään aikaisin lasten kanssa antaakseen heille aamupalaa, ei vie leikkipuistoon, ei suostu hoitamaan osaa päiväkotikuskauksista jne. Ei osallistu, ei hoida, vaikka lapsen halusi.
Ja kyseessä siis tilanteet, joissa nainen haluaa miehen osallistuvan eikä välitä pätkääkään siitä pukeeko mies lapselle vihreän vai keltaisen paidan tai onko se paita vaikka nurinpäin päällä, kunhan se on päällä.
Selittäkää.
Kommentit (970)
Mun vastaus meni kai liian pitkään ketjuun niin se ei näy, laitan uudestaan:
Noi aiemmin jonkun kertomat esimerkit: kakka vaipassa, lapset ilman ruokaa tuntikausia jne ei ole mitään "sananvalta"- kysymyksiä. Vaipat pitää vaihtaa, ruokaa täytyy olla ja lasten katsomaa ohjelmaa vahdittava jne. Kuka urpo luulee, että lastenhoidossa on jotain sananvaltajuttuja, joita isien pitäisi saada. Ja jossei noita perusasioita mukaanlukien päiväunet pysty millään hoitamaan niin miksi pitäisi olla "sananvaltaa" jossain hienosäädössäkään esim pitääkö pukea ohut vai lämmin pipo. Jossei ole kiinnostusta tuntea oma lapsi ja pitää huolta perustarpeista, niin mikä valta silloin pitäisi olla?
Eli nainen vinkunu ja vonkunu lasta, mies sitten lopulta suostuu koska ei halua menettää naista, nainen alkaa valittamaan miksi mies ei hoida lasta vaikka "on halunnut lasta".
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen vinkunu ja vonkunu lasta, mies sitten lopulta suostuu koska ei halua menettää naista, nainen alkaa valittamaan miksi mies ei hoida lasta vaikka "on halunnut lasta".
No, miksi miehet hakee uutta naisystävää, vaikka alle kouluikäisiä tai ala-asteikäisiä lapsia, hakevat lastenhoitajaa ja ilmaissiivoojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi miehet hakee uutta naisystävää, vaikka alle kouluikäisiä tai ala-asteikäisiä lapsia, hakevat lastenhoitajaa ja ilmaissiivoojaa.
Olisko seksiä haussa. Sitä ite haen naisilta enkä mitään muuta.
Vieraannuttaminen, huoltokiusaaminen, viranomaisväkivalta, ja jatkuva rahantekokoneena oleminen vie voimat. Synnyttäjä on energiavampyyri, joka vie isän voimat ja ajaa hänet viranomaisten avulla ulos lapsen elämästä ja häiritsee lapsen ja isän tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset eivät osaa näitä, joten nainen on pelkkä seksiobjekti.
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa naisilla on enemmän vaimo-osaamista, ne hoitaa lapset ihan luonnostaan eikä niiltä kuule koskaan tuollaista vuodatusta.
Se johtuu taas siitä, että rooliin EI kuulu yliopistotutkinto ja hyväpalkkainen ura sekä täysimittainen osallistuminen perheen taloudelliseen elättämiseen. Kaikkea ei voi saada. Jos haluaa vaimon olevan täysipainoisesti työelämässä, on itse hoidettava täysi osuutensa kotihommista.
Aloittaja kyselee tässä sitä, miksi moni mies yrittää sitten käytännössä kuitenkin sälyttää vaimollensa kotirouvan kotityövastuut JA tasa-arvoisen suomalaisen naisen työelämä- ja talousvastuut samaan aikaan. Onko se tyhmyyttä vai ilkeyttä vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesta riippumatta kaikki eivät etukäteen käsitä, mitä on lapsen myötä tulossa. Ei oteta asioista selvää ja ei lueta asioista. Sitten lapsen synnyttyä tuleekin järkytyksenä, että tällaistako tämä on. Itseäni ihmetyttää, miten moni nainenkin jättää selvittämättä, mitä se lapsiarki oikeasti on. Äidin on kuitenkin pakko sopeutua tilanteeseen, kun vauva on yleensä äidissä kiinni. Isällä jatkuu usein elämä työn ja muun myötä kuten ennenkin.
Minä nyt en osannut kuvitella miten paljon hormonitoiminta ja järjetön unenpuute vaikuttaa omaan jaksamiseen. Itsekin kuvittelin, että jos väsyttää, niin nukun jossain välissä. En tiennyt, että kun on tarpeeksi väsynyt, ei pysty nukkumaan.
Nää on kai näitä, jotka tulee "tavallisista" perheistä, kun eivät osaa kuvitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä puoliso ei osallistunut lasten eikä kodinhoitoon ja naapurin yh:n lapsi soitti ovikelloa 12 h päivässä 4 vuotta.
Nyt omat lapset jo isoja ja eläkkeellä olevia vanhempia ja anoppiaen tule hoitamaan koskaan.
Seuraavaksi on minun oman ajan vuoro.
Sama. Olen aika tiukasti joutunut sanomaan opiskeleville lapsille, että palvelun taso ei ole entisellään. Kotiin saa tulla kyllä, mutta ruokaa ei välttämättä ole, jos ei sitä itse järjestä, ja minun etätöitäni ei saa häiritä yhtään. Eikä myöskään yöunia, eli kun sammutan valot ja menen nukkumaan, ei enää mennä keittiöön kolistelemaan. Hassua kyllä, mies tekee nykyään tosi paljon kotitöitä, kuten myös ennen lapsia. Se lapsiperhe-elämä oli jotenkin miehelle sokea piste, hän koki ilmeisesti juuri lasten olevan äidin projekti. Itse en enää juurikaan koske kattiloihin enkä tiskeihin, hyvin harvoin rättiin tai pölynimuriinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä puoliso ei osallistunut lasten eikä kodinhoitoon ja naapurin yh:n lapsi soitti ovikelloa 12 h päivässä 4 vuotta.
Nyt omat lapset jo isoja ja eläkkeellä olevia vanhempia ja anoppiaen tule hoitamaan koskaan.
Sama. Olen aika tiukasti joutunut sanomaan opiskeleville lapsille, että palvelun taso ei ole entisellään. Kotiin saa tulla kyllä, mutta ruokaa ei välttämättä ole, jos ei sitä itse järjestä, ja minun etätöitäni ei saa häiritä yhtään. Eikä myöskään yöunia, eli kun sammutan valot ja menen nukkumaan, ei enää mennä keittiöön kolistelemaan. Hassua kyllä, mies tekee nykyään tosi paljon kotitöitä, kuten myös ennen lapsia. Se lapsiperhe-elämä oli jotenkin miehelle sokea piste, hän koki ilmeisesti juuri lasten olevan äidin projekti. Itse en enää juurikaan koske kattiloihin enkä tiskeihin, hyvin harvoin r
Ainahan lapset on naisen oma projekti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa naisilla on enemmän vaimo-osaamista, ne hoitaa lapset ihan luonnostaan eikä niiltä kuule koskaan tuollaista vuodatusta.
Se johtuu taas siitä, että rooliin EI kuulu yliopistotutkinto ja hyväpalkkainen ura sekä täysimittainen osallistuminen perheen taloudelliseen elättämiseen. Kaikkea ei voi saada. Jos haluaa vaimon olevan täysipainoisesti työelämässä, on itse hoidettava täysi osuutensa kotihommista.
Aloittaja kyselee tässä sitä, miksi moni mies yrittää sitten käytännössä kuitenkin sälyttää vaimollensa kotirouvan kotityövastuut JA tasa-arvoisen suomalaisen naisen työelämä- ja talousvastuut samaan aikaan. Onko se tyhmyyttä vai ilkeyttä vai mitä.
Se on miehen itsekkyyttä, itsekeskeisyyttä ja mukavuudenhalua - tai laiskuutta, niin kuin ennen sanottiin. Asenne voi myös periytyä miehen omalta isältä.
Minusta siinä on mukana aika paljon myös itsepetosta. Tilanteen mukaan häilytään tasa-arvon ja perinteisten mallien välillä. Asuntolainan kanssa ollaan niiiin modernia että, mutta tarhasta hakemisen kohdalla taas aktivoituu se puoli aivoista, missä MIEHEN työ menee ilman muuta lasten tarpeiden ohi. Ja naisen työ ilman muuta joustaa lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoitaminen on naisten tehtävä - ei Miesten eikä sitä Miesten sitä kuulukkaan tehdä.
Miehet sen sijaan kasvattaa lapset - kun taas lasten kasvatukseen naisilla ei ole asiaa.
Näin lapsista tulee täyspäisiä ja maailmasta parempi.
No tämähän on tosiaan huomattu,että maailma on täynnä täyspäisiä lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isät on tervemenneitä neuvolaan naisen mukaan. Siellä miehellekin annetaan jos jonkinlaista opasvihkosta ja nettiosoitteita, joista voi käydä opiskelemassa vauvan hoitoa. Kuinka monen mies on lukenut neuvolan oppaat ja lainannut kirjastosta kirjoja lapsen hoidosta ja kehityksestä? Niinpä.
Minulla oli nuorena ensimmäisessä työpaikassa ihana keski-ikäinen miespomo. Sanoi aina kaikille nuorille miehille töissä, että kun teille tulee lapsia, TE menette sinne neuvolaan joka kerta ja hoidatte lapsen lääkärikäynnit. TE viette lasta hoitoon ja haette. TE huolehditte omasta lapsestanne. TE kyselette läksyt. Se vaimo on synnyttänyt ne lapset ja jos vaimo vielä hoitaa lapsia muutoin kotona, teille kuuluu osanne hommasta. Välillä mies toi mukanaan työpaikalle lapsiaan hoitoon, jos kotona oleva vaimo ei voinut lapsia hoitaa. Ja myös hoiti omat lapsensa, eikä tyrkännyt niitä jollekulle
Wau, mikä pomo!!!
Pahimmillaanhan nämä ovat sitten eron sattuessa kohdalle penäämässä taas tasa-arvoisesti isän oikeuksia, vaikka eivät ole hoitaneet ollenkaan tasa-arvoisesti isän velvollisuuksia ennen eroa. Sitten kummastelevat, kun ei heitä pidetä juuri minään vanhemmuuden suhteen. Ei kai, kun näyttö on ollut huonoa ja jatkuvaa.
Toki moni vapaamatkustajaisä myös terhentyy eron myötä tosiaan tekemäänkin jotain lastensa eteen omalla vuorollaan. Eivät kylläkään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoitaminen on naisten tehtävä - ei Miesten eikä sitä Miesten sitä kuulukkaan tehdä.
Miehet sen sijaan kasvattaa lapset - kun taas lasten kasvatukseen naisilla ei ole asiaa.
Näin lapsista tulee täyspäisiä ja maailmasta parempi.
No tämähän on tosiaan huomattu,että maailma on täynnä täyspäisiä lapsia...
Niinpä, naisille ei todellakaan olisi saanut antaa yhtäkään lasta kasvatettavaksi, lopputulos on nyt jokaisen nähtävissä.
Moni näistä miehistä vain haluaa jatkaa sukuaan ja perimäänsä ja silloin melkein mikä tahansa käy. Jos nainen suostuu huonoon diiliin edesvastuuttoman kanssa niin oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaanhan nämä ovat sitten eron sattuessa kohdalle penäämässä taas tasa-arvoisesti isän oikeuksia, vaikka eivät ole hoitaneet ollenkaan tasa-arvoisesti isän velvollisuuksia ennen eroa. Sitten kummastelevat, kun ei heitä pidetä juuri minään vanhemmuuden suhteen. Ei kai, kun näyttö on ollut huonoa ja jatkuvaa.
Toki moni vapaamatkustajaisä myös terhentyy eron myötä tosiaan tekemäänkin jotain lastensa eteen omalla vuorollaan. Eivät kylläkään kaikki.
Tämä! Vapaamatkustaja-ex halusi oikeudessa yksinhuoltajuuden ja lähivanhemmuuden, koska minä en selviäisi lasten kanssa! Olin vasta 8 vuotta selvinnyt täysin yksin niin ero olisi lopettanut sen? Tuomari tirahti itkuun, että miten ihana isä näillä lapsilla on, kun ex pisti uhrinäytöksen päälle. Pelkäsin todella sitä exän ja tuomarin dynamiikkaa, mutta yhteishuoltajuus siitä sitten tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen aika tiukasti joutunut sanomaan opiskeleville lapsille, että palvelun taso ei ole entisellään. Kotiin saa tulla kyllä, mutta ruokaa ei välttämättä ole, jos ei sitä itse järjestä, ja minun etätöitäni ei saa häiritä yhtään. Eikä myöskään yöunia, eli kun sammutan valot ja menen nukkumaan, ei enää mennä keittiöön kolistelemaan. Hassua kyllä, mies tekee nykyään tosi paljon kotitöitä, kuten myös ennen lapsia. Se lapsiperhe-elämä oli jotenkin miehelle sokea piste, hän koki ilmeisesti juuri lasten olevan äidin projekti. Itse en enää juurikaa
Tää on vähän sama, kun jotkut koirien kasvattajat pentua myydessä huomauttaa, että viime kädessä se on perheen äiti, joka ottaa vastuun koiran hoidosta ja ulkoiluttamisesta vaikka kuinka lapset olisivat vakuuttaneet hoitavansa. Ja näinhän se menee.