Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaan juurien resektio vai uusi juurihoito?

Vierailija
21.09.2015 |

Nyt on tilanne tämä: tapaturman jälkeen on edelleen infektio, vaikka on yksi juurihoito tehty, joten hammaslääkärin mukaan on nämä 2 vaihtoehtoa. Kertokaa molempien etuja ja haittoja, kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelotti juurihoito niin paljon, että odotin pari vuotta ja menin sitten poistamaan hampaan kokonaan. :D

Vierailija
2/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juurihoito on esilääkityksessä, mutta silti pelottaa. Ilman etuhammasta on vaikea olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa resektio? Siis hammas poistetaan vai? Jos siihen pitää laittaa implantti, niin on kallista ja vie aikaa. Kipeäkin on toimenpiteiden jälkeen. Jos selviät juurihoidolla, niin mikäs tuossa.

Vierailija
4/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin juurihoitoa melkein 10 hoitokertaa, ennen kuin se jotenkuten onnistui. Ongelmaa tässä hampaassa oli senkin jälkeen kuitenkin jatkuvasti, ja lopulta se tulehtui uudestaan. Olisin joutunut resektioon, mutta siinä vaiheessa mulle riitti ja hammas pois!

näin jälkeenpäin olen todella tyytyväinen että poistatin sen hampaan. En olisi enää viidettä vuotta jaksanut saman hampaan takia rampata hammaslääkärissä. Huh, ja se tuska mitä se hammas aiheutti, hyi :s

Suosittelen vaan sua tekemään niin kuin susta tuntuu parhaalta. :)

Vierailija
5/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resektio on juuren kärkien leikkaus, pyritään saamaan tulehdus pois. En vielä tiedä mitä teen. Toimenpiteeseen on aikaa. Terv. Ap.

Vierailija
6/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etuhammas vai mikä? Yleensä resektio vaatii kyllä uusintajuurihoidon. Kun eka juurihoito tehtiin, käyttikö hammaslääkäri kofferdamia ts kumista liinaa naaman päällä? Jos ei käyttänyt, hoito ei ollut tän päivän standardin mukaisesti tehty.

Vierailija
7/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaetu. Tais olla jotain liinaa, ja hampaidenkin päällä? Olin hiukan lääkepöllyssä. Ap

Vierailija
8/10 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kyllä mietin, että onko jotain sössitty (hoitovirhe tms) koska edelleen infektio, vaikka 2 antib.kuuria. Ap.

Vierailija
9/10 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö sittenkin pyytää poistamaan??

Vierailija
10/10 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 juurihoitokertaa on hurja määrä. Kauhee vaiva. Täällä ei varmaan edes tehdä niin monta kertaa ainakaan julkisella. Tsemppiä juurihoidon kanssa taisteleville. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä