Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että! Enää tasan kuukausi, kun Suomessa tulee käyttöön Pohjoismainen työnvoimapalvelumalli

Vierailija
02.04.2022 |

Sitten työtön hakee 0-4 työpaikkaa kuukaudessa. Työkkärin kanssa keskustellaan parin viikon välein.

Ei kannata sortua laiminlyönteihin, sillä jo neljännestä laiminlyönnistä seuraa 12 viikon työssäolovelvoite! Tarkoittaa sitä, että silloin työttömyysetuus on ja pysyy karenssissa, kunnes työssäolovelvoite on suoritettu! Ei ole mitään aktiivimallin vajaan 5% leikkausta seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi, vaan 100% leikkaus, joka on ja pysyy, kunnes työssäolovelvoite on suoritettu!

Eli kannattaa aktiivisesti hakea niitä töitä, eikä laiskotella sohvalla!

Kommentit (242)

Vierailija
201/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että! Ai että! Ara! Ara!

Vierailija
202/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään arvelette, että tämä uudistus tulee olemaan voimassa, kunnes siitä luovutaan tehottomana ja työnantajien kyllästyttyä tuhansiin hakemuksiin?

Uudistus pysynee voimassa vuosia mutta kukaan ei tarkastele sen toteutumista. Vähän niin kuin nytkin työttömän pitää hakea avoimia paikkoja jne. mutta tämän tarkasteluun riittää se että ruksaat omilla sivuilla kyseisen kohdan. 

Olen melko varma ettei edes työkkäri saatikka sitten kunnan puolen työntekijät vielä edes tiedä miten menetellä. Heidän lomakausikin osuu mallin alkuun ja vielä ei olla edes saatu rekryttyä kaikki kuntakokeilun työntekijöitä vaikka aloituksesta on mennyt yli vuosi. Katselleen ja odotellaan millainen soppa saadaan tällä kertaa aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun setämiehet tekivät tämänkaltaisen mallin, niin se oli helvetin esikartano. Nätit tytöt kun tekevät, niin se on ok.

Vierailija
204/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sossustahan nuo ne rahat hakevat jotka karenssissa häviävät. Tämän typerämpää uudistusta tuskin voisi olla - työllistää tasan työkkärin ja kelan virkailijoita lisää 🤷🏻‍♀️

Lässyn lässyn. Kaikki eivät saa sossusta rahaa. 

Tällä uudistuksella juuri haetaan nimenomaan sitä, että mahdollisimman moni päätyisi sossun asiakkaaksi, pois oikeilta työmarkkinoilta. Ja tadaa! Näin on uudet tulokkaat aasiasta ja Ukrainasta saatu meille tänne töihin! Ihan kuten Marin jo vuosia on aivopessyt: "ei ole työntekijöitä, ei ole työntekijöitä..." No pian niitä on. Ulkomaalaisia halpalaisia.

Mitäpä ei tämä maa tekisi halpuuttamisen eteen!

Vierailija
205/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh? Häh? Öö?

Mä ymmärrän sen ap että sä saat konkreettisen orgasmin kun työttömiä uusilla vaatimuksilla kuvaannollisesti nus sitaan pyllyyn, kepitetään entistä kovempaa. Niin, monilla ihmisillä todellakin on sillä lailla että kuvaannollinen nus siminen tuottaa konkreettisen orgasmin. Se on toiselta nimeltään: sadismia, vahingoniloa, pahuutta, halpamaisuutta, sikamaisuutta, tunneloismaisuutta, kurjien hyväksikäyttämistä, sosiaalipor noa,...

Mutta jotain muuta sun aloituksessa en ymmärrä. Kirjoitat työttömyysetuuden menettämisestä että: "pysyy karenssissa, kunnes työssäolovelvoite on suoritettu". Häh? No ei todellakaan pysy!

Okei, jostain "työssäolovelvoitteesta" en mitään tiedä, mutta jollain "työssäolovelvoitteella" ei myöskään ole mitään merkitystä. Jos ei tee mitä työkkäri vaatii niin työkkäri lopettaa työttömän asiakkuuden. Niin. Silloin ihminen ei enää ole työkkärin asiakas eli ei saa työttömyysetuutta. Mutta sen työkkärin asiakkaaksi saa ilmoittautua uudestaan jo heti vaikkapa seuraavalla viikolla. Niin. Eli eipä se karenssin kesto liity mihinkään työssäolovelvoitteeseen millään lailla. Ei millään lailla.

Jos olet työkkärin asiakas niin saat työttömyysetuutta. Jos et tee kaikkea mitä työkkäri vaatii niin ne lopettaa sun asiakkuuden. Mutta kunhan seuraavalla viikolla taas ryhdyt työkkärin asiakkaaksi niin alat taas saada työttömyysetuutta.

Eli en nyt sitten todellakaan tiedä miten joku "työssäolovelvoite" liittyy mitenkään mihinkään, tai vaikuttaa johonkin työttömyysetuuden saamiseen ollenkaan.

t. Työtön ihminen joka on viimeisten 5 vuoden aikana ainakin yli 10 kertaa ollut työkkärin asiakas ja menettänyt sen asiakkuuden, eli on saanut työttömyysetuutta ja välillä ei viikkoon ole saanut sitä.

PS. Ne viikot kun en ole ollut työkkärin asiakkaana: minä olen saanut tavallista enemmän toimeentulotukea. Minulle on aivan sama onko saamani rahan nimi "työttömyysetuus" vai "toimeentulotuki". Ei sillä ole mitään merkitystä minkä nimistä mikäkin Kelan maksama tuki on. Jokatapauksessa saan aina kaikenkaikkiaan saman summan rahaa, aina yhtä paljon rahaa. Eri tukien nimillä ei ole mitään merkitystä. Merkitystä on ainoastaan sillä kuinka paljon saan. Minä saan aina saman summan, vaikka olisi kaikenmaailman pohjoismaisia uudistuksia ja velvoitteita ja mitälie muuta jotka tuottavat sinulle hekumaa. Sinun hekumasi tulee sellaisesta asiasta jolla ei ole mitään merkitystä, asiasta joka ei vaikuta minun rahatilanteeseeni millään lailla.

Työssäolovelvoiteen aikana et saa työttömyystukea muuten kuin jos osallistut aktivointiin. Et vaikka laittaisit katkenneen työnhaun voimaan. Se tai karenssi ei katkaise työnhakua itsessään ja saat siltä ajalta toimeentulotukea jos olet siihen oikeutettu ja haet sitä.

Se on totta että ihan saman rahan saat vaikka olisit pelkällä toimeentulotuella jos olet saanut toimeentulotukea jo sitä ennne työttömyysetuuden päälle. Siltä kantilta karenssit ja työssäolovelvoitteet on ihan sama.

Vierailija
206/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun setämiehet tekivät tämänkaltaisen mallin, niin se oli helvetin esikartano. Nätit tytöt kun tekevät, niin se on ok.

Molempia mallejahan täällä on haukuttu yhtälailla? Kumpikaan ei tosin paranna työllisyyttä.

Vierailija
207/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma tässä uudessa järjestelmässä oikein on? Kenelle on ylivoimaista tehdä neljä työpaikkahakemusta kuukaudessa? Mikä ongelma on siinä, että TE-virkailija soittaa?

Töihin haluava tekee hakemuksia hoputtamattakin. Yksinkertaista.

Hyvin pieni osa työttömistä ei halua töihin. Heille hakemusten teko ja työkkärin soittelu voi olla turhauttavaa, mutta silti pieni vaiva, koska jollei töihin halua, mikään ei ole sen helpompaa kuin olla pääsemättä töihin. Hakemuksen voi tunaroida, ja haastattelun tunaroiminen on vieläkin helpompaa. Kaiken voi tehdä niin hienovaraisesti, että siihen ei työkkäri pysty puuttumaan.

Siis: missä on ongelma? Mikä ap:tä ja joitakin muita niin naurattaa?

Ongelma on se että ei ole paikkoja mihin koulutus tai osaaminen riittää.

On olemassa paikkoja, joihin ei tarvita liiemmin koulutusta tai muitakaan taitoja. Jos työssäkäyntialueella on sellaisia neljä, ei "hakemisen ongelmaa" ole.

Kun ei ole sellaisia paikkoja.

Millä alueella asut? Etsin sinulle neljä paikkaa, joita voit hakea niin, että et joudu kahnauksiin työkkärin kanssa.

Osaan etsiä ihan itse.

Lähimmät naapurikunnat 40-50km päässä ja sitten seuraavat yli 80km päässä.

Ei ainoatakaan paikkaa mihin olisi realistiset mahdollisuudet päästä.

Tuollaisia kuntia on muun muassa Tervola. Oikotiellä annetaan kunnan alueelle 60 vapaata työpaikkaa. Joukossa on työnantajia, jotka eivät vaadi muuta kuin sopivan asenteen ja/tai työturvallisuuskortin. Tuollaisille työnantajille voit lähettää hakemuksen tai avoimen hakemuksen, jossa kerrot, mitä pystyisit tekemään. Työpaikkaa et tietenkään välttämättä saa, mutta TE-toimistolle tuollainen riittää. Vai eikö riitä?

Molin sivut näytti 44 avointa työpaikkaa joissa suurimmassa vaadittiin muutakin kuin sopivaa asennetta. Provisiopalkkattuja en edes katsonut. Yhdessä vaadittiinkin sitten ruohonleikkaajalta englannin JA ukrainan kielten taitoa. Ilmeisesti paikka on laitettava hakuun jotta saadaan jotain tukia kenties.

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11254407?locations=Tervola&&announced…

Etsimme muu kiinteistöhuollon työntekijä Tervolaan.

Edellytämme sinulta:

- työkokemusta.

- Englannin ja ukrainan kielen taidot

Työtehtäviin kuuluvat pieniä korjaustöitä, myös pystyä tekemään nurmikonleikkuu, lumi- ja hiekoitustyöt, roskakierrokset jne.

Työalue on savuton ja alkoholiton.

Työt alkavat heti sopivan henkilön löydyttyä.

Ja näyttivätkin hakevan molin kautta useampia työntekijöitä avustaviin tehtäviin ja vaatimuksena tosiaan ukrainan kielen taito.

Eikö edes venäjän kielen taito riittäisi ?

Kai ukrainalaiset sitäkin ymmärtävät.

Vai onko tilanne sama kuin meillä ruotsin kielen suhteen.

Vierailija
208/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Mikä kumma on huonoa siinä, että mietitään koulutusta alalle, joka työllistää?

Naiset hoitoalalle, niinkö? Työttömiä miehiä ei sinne patistella, ei ainakaan jos on 5-kymppinen. Naisten oletetaan kuitenkin vielä tuossa iässä innostuvan hoitamisesta. 

Minä olen viisikymppinen nainen, eikä minulle ole koskaan ehdoteltu hoitoalalle kouluttautumista. Pitkäaikaistyöttömyyteni aikana olen kuitenkin suorittanut loppuun yhden AMK-tutkinnon ja hankkinut taksinkuljettajan ajoluvan - oma-aloitteisesti. Kannattaa toimia itse, ennen kuin työkkäri alkaa painostaa. Säästyy paljolta ikävältä.

Sinulla on siis kaksi työtä, toinen AMK-alalta ja toinen taksinkuljettajana? Jos sinulla ei ole kahta työtä, niin sehän tarkoittaa, että toinen noista oli ihan turha koulutus. 

Totta. Käytännössä kumpikin on ihan turha koulutus, koska en ole työllistynyt kumpaankaan. On minulla kyllä kolmaskin ihan turha koulutus: se maisterintutkinto, jolla työllistyin reilut 25 vuotta ennen työttömyyden koittamista.

Vierailija
209/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hakea, jos täyttää 63 muutaman kuukauden päästä?

Vierailija
210/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämäkin viestiketju jo osoitus siitä, että työttömän palkkaaminen on sama asia kuin viedä ihmiseltä toimeentulo! Mieluummin yhteiskunnan maksama tuki kuin työpaikka.

Sisälukutaitosi on surkealla tasolla. Kyse oli karenssien asettamisesta ja näitä kun voidaan asettaa aika mielivaltaisesti. Viime aktiivimalli leikkasi minun ansiosidonnaistani ja kävin kahdella CV- kurssilla sen aikana. Kun kolmannelle en enää lähtenyt heilui leikkuri.

Karenssi perustuu aina lakiin, se ei ole koskaan mielivaltainen. Jos työtön ei suostu lukemaan oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan, ei ole TE-toimiston vika, että työttömälle ei makseta etuutta silloin, kun tämä rikkoo lakia.

Häh? Eikös se ole juuri työkkärin tehtävä kertoa työttömälle tämän oikeudet ja velvollisuudet. Mitä sä horiset?

Jos tämän jälkeenkin toimii itselleen epäedullisesti, niin oma vika tietty..

Vierailija
211/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh? Häh? Öö?

Mä ymmärrän sen ap että sä saat konkreettisen orgasmin kun työttömiä uusilla vaatimuksilla kuvaannollisesti nus sitaan pyllyyn, kepitetään entistä kovempaa. Niin, monilla ihmisillä todellakin on sillä lailla että kuvaannollinen nus siminen tuottaa konkreettisen orgasmin. Se on toiselta nimeltään: sadismia, vahingoniloa, pahuutta, halpamaisuutta, sikamaisuutta, tunneloismaisuutta, kurjien hyväksikäyttämistä, sosiaalipor noa,...

Mutta jotain muuta sun aloituksessa en ymmärrä. Kirjoitat työttömyysetuuden menettämisestä että: "pysyy karenssissa, kunnes työssäolovelvoite on suoritettu". Häh? No ei todellakaan pysy!

Okei, jostain "työssäolovelvoitteesta" en mitään tiedä, mutta jollain "työssäolovelvoitteella" ei myöskään ole mitään merkitystä. Jos ei tee mitä työkkäri vaatii niin työkkäri lopettaa työttömän asiakkuuden. Niin. Silloin ihminen ei enää ole työkkärin asiakas eli ei saa työttömyysetuutta. Mutta sen työkkärin asiakkaaksi saa ilmoittautua uudestaan jo heti vaikkapa seuraavalla viikolla. Niin. Eli eipä se karenssin kesto liity mihinkään työssäolovelvoitteeseen millään lailla. Ei millään lailla.

Jos olet työkkärin asiakas niin saat työttömyysetuutta. Jos et tee kaikkea mitä työkkäri vaatii niin ne lopettaa sun asiakkuuden. Mutta kunhan seuraavalla viikolla taas ryhdyt työkkärin asiakkaaksi niin alat taas saada työttömyysetuutta.

Eli en nyt sitten todellakaan tiedä miten joku "työssäolovelvoite" liittyy mitenkään mihinkään, tai vaikuttaa johonkin työttömyysetuuden saamiseen ollenkaan.

t. Työtön ihminen joka on viimeisten 5 vuoden aikana ainakin yli 10 kertaa ollut työkkärin asiakas ja menettänyt sen asiakkuuden, eli on saanut työttömyysetuutta ja välillä ei viikkoon ole saanut sitä.

PS. Ne viikot kun en ole ollut työkkärin asiakkaana: minä olen saanut tavallista enemmän toimeentulotukea. Minulle on aivan sama onko saamani rahan nimi "työttömyysetuus" vai "toimeentulotuki". Ei sillä ole mitään merkitystä minkä nimistä mikäkin Kelan maksama tuki on. Jokatapauksessa saan aina kaikenkaikkiaan saman summan rahaa, aina yhtä paljon rahaa. Eri tukien nimillä ei ole mitään merkitystä. Merkitystä on ainoastaan sillä kuinka paljon saan. Minä saan aina saman summan, vaikka olisi kaikenmaailman pohjoismaisia uudistuksia ja velvoitteita ja mitälie muuta jotka tuottavat sinulle hekumaa. Sinun hekumasi tulee sellaisesta asiasta jolla ei ole mitään merkitystä, asiasta joka ei vaikuta minun rahatilanteeseeni millään lailla.

Työssäolovelvoiteen aikana et saa työttömyystukea muuten kuin jos osallistut aktivointiin. Et vaikka laittaisit katkenneen työnhaun voimaan. Se tai karenssi ei katkaise työnhakua itsessään ja saat siltä ajalta toimeentulotukea jos olet siihen oikeutettu ja haet sitä.

Se on totta että ihan saman rahan saat vaikka olisit pelkällä toimeentulotuella jos olet saanut toimeentulotukea jo sitä ennne työttömyysetuuden päälle. Siltä kantilta karenssit ja työssäolovelvoitteet on ihan sama.

Työssäolovelvoite on työkkärin juttu. Mitään työssäolovelvoitetta ei ole olemassakaan jos et ole työkkärin asiakas. Siis jos työkkäri lopettaa asiakkuutesi niin työssäolovelvoitteesi loppuu myös samalla siihen paikkaan. Joten senkus vain ryhdyt työkkärin asiakkaaksi uudestaan.

Vierailija
212/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi muutamaa työpaikkaa jotka saavat hakemukseni joka kuukausi vaikka minulla on terveyseste joka estää työskentelemästä siellä.

Ei onnistu, se järjestelmä hoksaa, että olet jo hakenut tähän yritykseen ja tähän tehtävään. Siitä menee viesti virkailijalle, joka tarkistaa asian ja ilmoittaa, että tämä hakemus ei käy.

Jos ei omiin kykyihin sopivia tehtäviä ole joka kuukausi neljää, niin kuin ei useimmilla ole, mitäs sitten pitäisi tehdä? Haetaan insinöörin paikkaa kun koulutus on kokin? Jessus mitä pelleilyä.

Jos ei ole koulutusta, niin sitten työvoimakoulutukseen. 80 km etäisyydellä asuinpaikasta lähes kaikilla on tarjolla vähintään 10-20 työpaikkaa kuukaudessa, tästä on tehty selvitys viime vuonna.

Ei nykyisillä bensanhinnoilla kannata ajaa 80km työmatkaa. Kiitos hallitus että teitte työnteosta kannattamatonta.

Vierailija
213/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen:

-osa-aikatyössä, aloitin viime stksynä

-masentunut epävakaan persoonan omaava helposti työssä väsyvä

-ajokortiton

-saan työmarkkinatukea

-ollut työtön 4v

-39v

Montakohan työpaikkaa minun haettava kk? Ottavatko työkkärissä huomioon sairauden joka rajoittaa työssä jaksamista, osa-aikatyö n.40h/kk on ainoa mitä jaksan, jos teen enemmän olen heti sairaslomalla. Liiallisella työnteolla on myös sellaiset vaikutukset että minulla leikkaa kiinni töissä eli raivoan asiakkaille ja mielessäni on murhanhimoisia ajatuksia. Näin on käynyt nykyisessäkin osa-aikatyössä mutta vielä olen saanut pitää työpaikkani.

Vierailija
214/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempia mallejahan täällä on haukuttu yhtälailla? Kumpikaan ei tosin paranna työllisyyttä.

Kumpikin malli aiheuttaa katkeruutta työttömissä. Koska viiskymppisenä on muutenkin melkein mahdotonta saada töitä niin kait se on alettava hakemaan eläkettä. Pääseehän niitä alle kolmekymppisiäkin eläkkeelle. Se on ainakin varmaa että alan vaikeaksi koska sellaiseksi tämä elämäkin menee.

Vierailija
215/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi muutamaa työpaikkaa jotka saavat hakemukseni joka kuukausi vaikka minulla on terveyseste joka estää työskentelemästä siellä.

Ei onnistu, se järjestelmä hoksaa, että olet jo hakenut tähän yritykseen ja tähän tehtävään. Siitä menee viesti virkailijalle, joka tarkistaa asian ja ilmoittaa, että tämä hakemus ei käy.

Jos ei omiin kykyihin sopivia tehtäviä ole joka kuukausi neljää, niin kuin ei useimmilla ole, mitäs sitten pitäisi tehdä? Haetaan insinöörin paikkaa kun koulutus on kokin? Jessus mitä pelleilyä.

Miks ihmiset kommentoi, jos eivät tiedä mistään mitään?

Vierailija
216/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa sentään riittää että hakee. Ei rankaista jos kovasta yrittämisestä huolimatta ei työllisty kuten siinä Sipilän mallissa. Onpa tosi kannustavaa kun yrität ja yrität ja sitten vaan leikkuri heilahtaa.

Eihän riitä sitten enää pelkkä hakeminen, jos tulee työssäolovelvoite. Työssäolovelvoitteen kun voi täyttää vain työtä tekemällä, ei hakemalla. Jos kukaan ei ota hakemuksista huolimatta töihin, niin miten silloin työssäolovelvoitteen voi täyttää? Eli silloin ollaan aivan samassa tilanteessa, kun missä oltiin aktiivimalli ykkösessä, jossa töitä piti saada leikkurin välttääkseen. Nyt vain leikkuri on paljon pahempi, kun se on 100 prosenttia 5:n prosentin sijasta ja kesto on niin pitkään, kunnes työssäolovelvoite on suoritettu.

Ok, en ole perehtynyt kovin hyvin. Itse olen työkyvytön ja sairaslomalla joten se hakemus määrä on kohdallani 0. Sipilän malli leikkasi automaattisesti kun kukaan ei palkkaa tietenkään henkilöä joka on sairaslomalla. Tämä oli täysin absurdia.

Työkyvyttömien ei pitäisi työnhakijoina ollakaan.

Vierailija
217/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on painotus työttömyyden alussa. Yleensä välittömästi työttömyyden alettua on helpompi päästä töihin joten siihenhän tuossa pyritään, että entistä harvempi joutuu kierteeseen josta on vaikea päästä pois

Sehän siinä absurdia on että valtaosa työttömyysjaksoista loppuu muutenkin alle 3kk sisällä. Sitten siellä on toki tämä sama sakki joka ei mihinkään kelpaa ja joka käy välillä palkkatukitöissä ja sitten työttömänä jne ja heillä se pitkittyy vaikka kävisivät joka päivä te-toimistolla.

Mä kuulun tuohon sakkiin mikä ei tule koskaan kelpaamaan mihinkään, jäin työttömäksi masennuksen takia 2009 (läheisen kuolema), ja en ole onnistunut 13v aikana työllistymään. On mulla merkonomin tutkinto (2v vanha) millä ei tee hevonveetä. 3 muusta koulusta potkittiin pois sopimattomana alalle, merkonomi oli ainut mihin kelpasin ja tällä ei työllisty. Mitä helvettiä täs pitäis tehdä jos työantajat ei huoli mua töihin, ei edes duunari paikkoihin missä ei vaadita mitään koulutusta/kokemusta.

Pelkään että tulen myös olemaan joku ikuinen työtön. Olen opiskelija tällä hetkellä ja nyt kuulemma on opiskelijoille oikein roimasti kesätyöpaikkoja tarjolla. Monissa ei vaadita mitään kokemustakaan ja minulla ei ole tuota työttömyyden leimaakaan. Eipä silti kuulu mistään paikasta mitään.

Jos en ala saada kokemusta en tule myöhemminkään kelpaamaan töihin ja siinä onkin tuo kierre sitten valmis.

Ei kuulu mistään paikasta mitään?

Vink: niihin pitää ensin hakea.

Vierailija
218/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

0-4, eli nollakin riittää 😂

Nolla riittää, jos olet täysin työkyvytön eli esim. sairauspäivien jälkeen saattohoidossa sairaalassa.

Miksi työkyvyttömän pitäisi ylipäätään olla työnhakijana?

Vierailija
219/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

0-4, eli nollakin riittää 😂

Nolla riittää, jos olet täysin työkyvytön eli esim. sairauspäivien jälkeen saattohoidossa sairaalassa.

Miksi työkyvyttömän pitäisi ylipäätään olla työnhakijana?

On pakko olla että saa jostain rahaa. Vai pyhällä hengelläkö työkyvyttömänä on elettävä jos eläkehakemus tulee bumerangina takaisin niin kuin se Suomessa usein tulee?

Vierailija
220/242 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poistettaisiin työttömille kustannuksella teetätetyt "ilmaiset työharjoittelut" niin työllisten määrä kasvaisi noin 600 000. Sen verran ihmisiä työttömiä/opiskelijoita on jatkuvasti ilman palkkaa työssä.

Olisi todella kiva olla se potilas, jolle labrahoitaja toteaisi, että "olet ensimmäinen asiakkaani, en ole koskaan ennen ottanut verikoetta". Tai kuulisi sähkömieheltä, että tämä ei ole koskaan ennen kytkenyt omakotitalon sähköpääkeskusta, mutta opetellaanpa nyt.

Jokuhan se ensimmäinen jokatapauksessa on.

En minäkään ymmärrä, millä se asia siitä paranee, että harjoittelijalle ei makseta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme