Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri kävi leikkauttamassa silmät laserilla Virossa. Huonosti kävi.

Vierailija
21.09.2015 |

En tajua, miten järkevä ihminen menee Viroon leikkauttamaan näkönsä, koska sai sen puoleen hintaan. Näkö parani, muttei päässyt silmälaseista eroon. Leikkauksen tarkoituksena oli nimenomaan päästä niistä laseista eroon, koska ne häiritsivät aktiiviurheilijaa tosi paljon. 

Nyt on silmiä viilattu niin, ettei niitä enää voi leikata ja loppuikä on pakko pelata taas piilolinssien ja silmälasien kanssa.

Mutta ihan kiva, että säästi rahaa!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomen tunnetummalle silmäkirugillekin sattuu virheitä. Ja ihan täyden hinnan maksoi tuttuni jolla edelleen lasit.

Vierailija
2/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:19"]

Ihan suomen tunnetummalle silmäkirugillekin sattuu virheitä. Ja ihan täyden hinnan maksoi tuttuni jolla edelleen lasit.

[/quote]

Suomessa toimiikin näissä tapauksissa vakuutukset ja tuollaiset virheet voi silmäkirurgit ainakin rahallisesti joutua korvaamaan, jos ei näölle voi enää mitään.

Mutta eipä nuo vakuutukset toimi tuolla etelässä samalla tavalla. Ainakin paperityö on vähän hankalaa kieltä osaamattomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka 30000 laserleikkaus päätyy sokeutumiseen. Että kaikkea muuta kuin riskitöntä hommaa.

Vierailija
4/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet (!) silmälääkäreistä pitää laserleikkauksia joko turhina tai jopa vaarallisina. En lähde leikkaukseen jota kannattaa alan ihmisistä noin harva. Sitä paitsi leikkaus jättää silmän pysyvästi kuivaksi, leikattu silmä ei kosteuta itseään enää normaalisti vaan tarvitaan silmätipat. En halua olla niistä riippuvainen loppuikääni, ja pelottaa sekin että miten sitten vanhuksena käy kun tippojen laitto itse ei onnistu?
Ei kiitos leikkausta minulle!

Vierailija
5/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:29"]

Puolet (!) silmälääkäreistä pitää laserleikkauksia joko turhina tai jopa vaarallisina. En lähde leikkaukseen jota kannattaa alan ihmisistä noin harva. Sitä paitsi leikkaus jättää silmän pysyvästi kuivaksi, leikattu silmä ei kosteuta itseään enää normaalisti vaan tarvitaan silmätipat. En halua olla niistä riippuvainen loppuikääni, ja pelottaa sekin että miten sitten vanhuksena käy kun tippojen laitto itse ei onnistu? Ei kiitos leikkausta minulle!

[/quote]

Ei välttämättä. Aktiivisesti urheileva veljeni kävi laserleikkauksessa heti kun pystyi. Hän pääsi silmälaseista eroon eikä ole tarvinnut silmätippoja alun jälkeen.

Vierailija
6/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei kyllä tarvita mitään silmätippoja lopun elämää todellakaan. Kannattais nyt taas ottaa vähän selvää ennen kuin tänne kirjoittelee. Se että kaverin serkun kaimalle kävi niin, ei tarkoita että kaikille kävisi. Itselläni on tehty tuo toimenpide noin neljä vuotta sitten, näköni on erinomainen, enkä todellakaan käytä mitään silmätippoja, vaan olen ollut lopputulokseen erittäin tyytyväinen. On ihanaa kun ei tarvitse pelleillä silmälasien ja piilolinssien kanssa. Elämäni parhaita päätöksiä, ehdottomasti. Kävin tosin ihan täällä Suomessa ja kirurgi oli yksi alan parhaista. Ulkomaille en menisi tätä tekemäään vaikka maksettaisiin.

Vierailija
7/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos sitä taittovirhettä on paljon, niin ei noissa yleensä luvata että täysin pääsee laseista eroon. Eli ei ole välttämättä mikään kauhea virhe jos niin käy, että näöntarkkuus kyllä paranee, mutta ei niin paljon että täysin laseitta pärjäisi. 

Vierailija
8/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Suomessa laseroimassa silmäni ja ihanaa elää ilman laseja, uskomatonta! Silmät eivät ole lainkaan kuivat ja silmätippoja piti tiputella 2vko leikkauksen jälkeen lääkärin ohjeiden mukaan. Silmäni ovat kuin uudet!

Vierailija
9/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet (!) silmälääkäreistä pitää laserleikkauksia joko turhina tai jopa vaarallisina. En lähde leikkaukseen jota kannattaa alan ihmisistä noin harva. Sitä paitsi leikkaus jättää silmän pysyvästi kuivaksi, leikattu silmä ei kosteuta itseään enää normaalisti vaan tarvitaan silmätipat. En halua olla niistä riippuvainen loppuikääni, ja pelottaa sekin että miten sitten vanhuksena käy kun tippojen laitto itse ei onnistu? Ei kiitos leikkausta minulle!

[/quote]

Lähde, kiitos.

Vierailija
10/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans kans pari vuotta sitten käynyt tossa toimenpiteessä täällä Suomessa ja olen tosi tyytyväinen että kävin. Enkä käytä mitään hemmetin silmätippoja jne. Se että itse ei uskalla tai jostain syystä halua mennä tohon leikkaukseen on ihan ok, mutta ei silti tartte pelotella ihmisiä tai valehdelle aiheesta, josta ei mitään tiedä, eikä ole siitä kokemusta.

Vierailija
11/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Laittaisitko lähteen?

(Kävin muuten itse laserleikkauksessa enkä ole joutunut käyttämään silmätippoja toipumisajan jälkeen kertaakaan)

Vierailija
12/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:17"]

En tajua, miten järkevä ihminen menee Viroon leikkauttamaan näkönsä, koska sai sen puoleen hintaan. Näkö parani, muttei päässyt silmälaseista eroon. Leikkauksen tarkoituksena oli nimenomaan päästä niistä laseista eroon, koska ne häiritsivät aktiiviurheilijaa tosi paljon. 

Nyt on silmiä viilattu niin, ettei niitä enää voi leikata ja loppuikä on pakko pelata taas piilolinssien ja silmälasien kanssa.

Mutta ihan kiva, että säästi rahaa!

[/quote]

Kaikkea likitaittoa ei saa noilla leikauksilla korjattua ja tämä varmaan hänelle kyllä kerrottiin? Itsellä on -10 ja -8,5 silmät ja parhaimmillaankin noilla leikkauksilla mun kohdalla päästäisiin jonkin 3 ja 4 väliin eli edelleen tarvitsen silmälasit ja/ tai piilarit. Eli ei kannata, vaikka saisi kuinka halvalla.

Vierailija
13/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:22"]

Joka 30000 laserleikkaus päätyy sokeutumiseen. Että kaikkea muuta kuin riskitöntä hommaa.

[/quote]

Lähde?

Googlailemalla ei löytynyt yhtään tapausta, jossa silmä olisi sokeutunut laserleikkauksen vuoksi. 

Vierailija
14/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suomalaiset ole sen ammattitaitoisempia, hinnat vaan kolminkertaiset niinkuin kaikessa muussakin Suomessa tahtoo olla. Nämä ovat vain niitä myyttejä, joilla saadaan kuluttajalampaat maksamaan suomalaisesta eikä alalla tarvita sen kummempaa hintoja alentavaa kilpailua. Ei taida kukaan voida taata, että näkö parantuu 100%, plus ikänäkö iskee jossain vaiheessa ja taas vehdataan lasien kanssa. Kyllä aion uskaltaa mennä leikkaukseen jossain vaiheessa kun on varaa, ja luotan kyllä muidenkin maiden lääkäreihin yhtä lailla - huono mäihä voi käydä Suomessakin lääkärin suhteen. :)

Vierailija
15/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli neljäkymppiset laserleikkauksessa käyneet kaverini ovat jokainen joutuneet hankkimaan taas silmälasit ikänäön takia ja uudelleen ei voi leikata. Mutta saivat nyt muutaman vuoden ilman silmälaseja kuitenkin.

Vierailija
16/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:22"]

[/quote]

Mistä tällainen tieto? Mä en tiedä yhtään Suomessa tehtyä leikkausta, joka olisi päätynyt sokeuteen. En tiedä tietenkään kaikkia tapauksia, mutta seuraan tilastoja työni puolesta aktiivisesti.

Luulisi, että tuollaisesta olisi jo julkisuudessakin kirjoiteltu isoin otsikoin...

Vierailija
17/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on leikattu toinen silmä melkein 15-vuotta sitten. Operaatio meni tosi hyvin, enkä ole mitään tippoja tarvinnut.

En voi valittaa ja menisin koska vain uudestaan.

Siskoni on sittemmin lukenut itsensä silmälääkäriksi ja jostain syystä hänkään ei suosittele silmien laserointia näön korjaamiseksi. Ei ole ihan vielä selvinnyt, että miksi ei... Lienee ihan yleistä lääkärikunnassa, jotka eivät näitä leikkauksia tee.

Vierailija
18/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Ihmisen näkö voi muuttuä läpi elämän, ja sitä ei yksikään taittovirheleikkaus pysäytä. Itseltä leikattiin -6 molemmista silmistä (omalla kohdalla sarveiskalvot tarpeeksi paksut vaikka -13 korjaamiseen), ja olen erittäin tyytyväinen. Kuivuminen on joillakuilla tosiasia, itse joudun aamulla herätessä laittamaan silmätipat, että saan hiekkaisuuden tunteen nopeammin pois. Poistuu se itsestäänkin, mutta aikaa menee enemmän.

Henkilökohtaisesti olen enemmän kuin tyytyväinen. Piilolinssejä en voinut käyttää, kun silmäni olivat jo ennen leikkausta kuivat ja linssit tuntuivat lähinnä roskilta silmissä. Lenkkeily oli rasittavaa kun aina oli lasit huurussa tai märät, juokseminen hankalaa kun ilman laseja ei nähnyt kuoppia tiessä, lasit pomppi nenällä. Niitä piti aina olla myös pesemässä. Elämä on niin paljon helpompaa ilman laseja että en kyllä kadu pätkääkään. Leikkaus on kuitenkin aina riski, ja jokaisen on ihan itse omalta kohdaltaan päätettävä haluaako kyseistä riskiä ottaa.

Vierailija
19/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini silmät leikattiin muistaakseni -7 vahvuudesta, mutta jätettiin johonkin 1-2 välille. On nostanut elämänlaatua paljon kun  esimerkiksi uimahallissa näkee nykyään, ettei mene väärälle puolelle (meni kerran miesten puolelle :D). Käytti alussa silmätippoja muutaman viikon. Leikkaus oli hänelle hyvä juttu, mutta toki virheitä voi sattua.

Vierailija
20/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:57"]

Yli neljäkymppiset laserleikkauksessa käyneet kaverini ovat jokainen joutuneet hankkimaan taas silmälasit ikänäön takia ja uudelleen ei voi leikata. Mutta saivat nyt muutaman vuoden ilman silmälaseja kuitenkin.

[/quote]

Tuo ei ole uutinen, vaan ominaisuus. Uudelleen ei voi leikata, koska laserleikkaus ei ole ikänäköleikkaus. Mutta on ne pelkät ikänäkölasit helpompi vaihtoehto kuin sovittaa isoille miinuksille ikänäkölinssi ns moniteholinssi. Jotkut ei totu monitehoihin lainkaan. Päänsärkyä ja pahoinvointia. Luet linssin alareunasta, kun luet läheltä, ja kun katsot kauas, katsot linssin keskeltä. Kuulostat siltä, ettei sinulle ole voimakkaita miinuslinssejä. Ole onnellnen siitä.