Kaveri kävi leikkauttamassa silmät laserilla Virossa. Huonosti kävi.
En tajua, miten järkevä ihminen menee Viroon leikkauttamaan näkönsä, koska sai sen puoleen hintaan. Näkö parani, muttei päässyt silmälaseista eroon. Leikkauksen tarkoituksena oli nimenomaan päästä niistä laseista eroon, koska ne häiritsivät aktiiviurheilijaa tosi paljon.
Nyt on silmiä viilattu niin, ettei niitä enää voi leikata ja loppuikä on pakko pelata taas piilolinssien ja silmälasien kanssa.
Mutta ihan kiva, että säästi rahaa!
Kommentit (26)
Pian tulee vuosi leikkauksesta. Upeaa on ollut tämä elämä ilman piilareita ja silmälaseja! Vielä kun pääsisi esim Malediiveille sukeltelemaan, saisi ensi kerran elämässä nähdä veden alla (piilareita en koskaan kastellut, pelkäsin tulehduksia).
Onhan se totta että tervettä silmää ei kannata leikata, mutta enemmän piilareista varmasti on silmävaurioita tullut kuin laserleikkauksesta. Eikä ole kallis suomessakaan nykyisin, n 3000e yhteensä.
Kuusi vuotta sitten leikattu Tallinnassa molemmat silmät. Tippoja tarvitsin muistaakseni kuukauden verran, sen jälkeen ei mitään oireita silmissä. Ikänäköä toki jossain vaiheessa tulee, mutta se on täysin luonnollista. Nyt olen kuitenkin saanut olla ilman laseja jo vuosia ja varmaan toinen mokoma menee vielä. En kadu hetkeäkään, elämänlaatu parani huimasti.
Mulla leikattu n 30 v sitten (voi olla ylikin) Suomessa. Olin ilman laseja viiskymppiseksi ja nyt pitää siis käyttää kakstehoja. En ole koko aikana tarvinnut mitään tippoja. Mut leikattiin aikalailla ensimmäisten joukossa täällä Suomessa ja tyytyväinen olen ollut. Mä sain elää yli 20 v ilman laseja, joten leikkaushintakin on tullut säästettyä, kun ei laseja oo tarvinnut ostaa.
Oman kokemuksen perusteella voin suositella. Itse en muualla uskaltaisi leikkauttaa kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 15:57"]Suomessa laseroitu 10v. sitten ja yhä olen todella tyytyväinen ja kiitollinen. Aivan uskomatonta, että pääsin laseista ja piilareista, olen vapaa!
[/quote]
Ihan sama! Paras investointi omaan elämänlaatuun koskaan. Nyt olen viisikymppinen ja pärjään edelleen ilman lukulaseja.
1-2 % leikkauksista epäonnistuu siten että siitä ei ole juurikaan hyötyä tai on enempi haittaa. Tämän lisäksi silmien kuivuminen, hämäränäön ongelmat ja ylikorjaus => ennenaikainen ikänäkö ovat huomattavasti ykeisempiä ongelmia. Varmaankin siksi silmälääkärit eivät hirveästi näitä suosittele.
Suomessa laseroitu 10v. sitten ja yhä olen todella tyytyväinen ja kiitollinen. Aivan uskomatonta, että pääsin laseista ja piilareista, olen vapaa!