Marrasmurut keskiviikkoon!!!
Huomenta pitkästä aikaa!!! En ainakaan huomannut pinoa joten jos minäkin joskus aloittelen =o)
Täällä ollut niin pitkät pinot että kun on saanut luettua niin ei ole enää jaksanut istua koneella kirjoittamassa =o)
Minulla oli maanantaina neuvola ja kaikki ihan ok. Vauva jo ihan tuolla alhaalla. Synnytys alkanut jännittämään vaikka onkin jo kolmas tulossa tuo kuopus kun tuli tunnissa niin ajajttelen että ehdinkö tästä edes sairaalaan....
Jotain galluppejakin oli... ainakin vaipoista.. Meillä molemmilla ollut pampers paras tulevalle koitetaan samaa ja jos ei käy niin sitten seuraava merkki kokeiluun =o)
Jos uutta gallupia... Ketä tulee mukaanne synnytykseen???
Itse aion synnyttää kuten aikaisemmatkin eli kätilön kanssa =o) ylimääräiset ihmiset alkaa minua ainakin nyppimään kun hermostuksissaan kulkee eestaas sängyn vieressä....
Nyt herättämään mukelot =o)
Ilta_tähti rv 34+3 tai jotain =o)
Kommentit (61)
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, on mennyt aika pinojenlukemiseen ja sitten ei jaksakaan itse vastata mitään.
Synnytyksestä: mies tulee mukaan jos vain ehtii töistä jos sattuu työaikaan ja toisekseen jos saadaan tytöille hoitaja siksi ajaksi
en tiedä onko siitä tosiaan ollu mitään " hyötyä" ku on ollu mukana mutta hengessä mukana aiankin
Vaipoista: esikoisella Liberoa , Pampersista tuli ihottumaa
kuopuksella kävi kaikki merkit varmaan pääasiassa Muumia ja Pampersia käytettiin
Nyt ajattelin kokeilla kestoja ainakin puolittain sen näkee sitten miten menee
Oletteko muuten ostaneet kestot käytettyinä, uusina vai jopa itse tehneet?
Olen lukenut kestovaippasivuilta tietoa ja niitäkin on niin paljon niitä malleja ettei tiedä mitä ostais ja sopiiko se just meidän vauvalle
Ajattelin netistä tilata startti tai säästöpakkauksen
Omasta olosta sen verran että muuten hyvä mutta istuminen ja kaikki tekeminen kipeyttää vasemman puoleisen kyljen selkäpuolelta. Ei edellisessä raskauksissa ollut tämmöstä kipua.
Saikullehan minä sitten jäinkin töistä reilu viikko sitten ei olis enää jaksanut olla vaikka jäljellä oli enää 2vkoa töitä.
Kipeitä supistuksia on tullut joskus yöllä siis sellaisia niinkuin olis ollu tosi kysymyksessä
mariia75 33+5
Minä aion lähteä poikien ja isovanhempien kanssa syyslomalla mökille jos ensi viikon lääkärintarkastuksessa kaikki hyvin. Ainoastaan se jännittää että mökillä olellessa ollaan lossin takana että toivottavasti ei kiirettä tule =o) aikaisemmat odotukset ovat menneet jonkin verran yli joten ei kai tämäkään aikaisemmin tule...
Täällä sataa vettä kaatamalla ja muutenkin väsynyt ja harmaa ilma =o/ Jos tarttuisi imuriin vielä ennen kuin pojat tulevat koulusta kotiin, saavat sitten taas sotkea =o)
Sateesta huolimatta aurinkoa keskiviikkoon =O)
kestoista: me on päädytty taskuvaippaa kokeilemaan. vaikuttavat vaivattomilta. sisusimuja voi itse tehdä vanhoista pyyhkeistä sun muista ja ei ole niin paksut kuin muut. kohtapuoliin pitäisi ainakin tampereella olla jotkut kesto-messut. mulla yksi tuttu 3 lapsen äiti kävi ihan kotona selittämässä ja näyttämässä erilaisia malleja. netistä saa keytettynä ostettua ja kokeiltua erilaisia malleja- ja hyvin käyvät edelleen myyntiin jos ei sovikaan joku malli. ja me ajateltiin tosiaan vasta kiinteiden aloituksen jälkeen kokeilla kestoja. edellisen vauvan kanssa kariutui siihen kun maitoallerginen vauva kakkasi 20 kertaa päivässä ja sitä kakkavaippaa oli niin tajuttomasti ja aina valui ripulina pitkin reisiä että ei jaksanut. sitten ei enää mielessä käynyt että olisi voinut kokeilla uudestaan kiinteiden jälkeen... mutta nyt yritetään.
tänään on sitten miehen kanssa tapeltu oikein kunnolla. sillä on aikamoiset työstressit päällä ja minä seurankipeänä pälisen ja se ärähtää kun ei voi keskittyä kaikkeen yhtäaikaa ja minä alan heti vollottaa ja niinse tuttu kuvio menee... mä olen kyllä jotenkin tosi herkillä. eilen en voinut fahrenheit-dokkaria katsoa kun kuolleita lapsia näin ja tuntui että tukehdun siihen paikkaan. ja lisää virheliikkeitä: tyhmänä sitten ajattelin että kun en minnekään sokkarille pääse niin käyn katsomassa kenkätarjontaa kun läheisessä kenkäkaupassa on loppuunmyynti. iso virhe kuumeisena. olin poikki jo ennen perille pääsyä. ja radiostakin tuli vaan itkettäviä biisejä... just näin. pitäs nyt vaan maata vähän. ja tasaantua.
sitten ensimmäistä " kotipäivää" vietellään. Kohta on jo haettava esikoinen hoidosta enkä ole saanut mitään tehtyä! Näinkö se aika sitten kuluu..? Kun mies ja poika aamulla lähtivät kävin vielä " hetkeksi" pitkäkseni, ja huonostihan siinä kävi =)
No, kaipa ne on nämä väsymykset nukuttava pois nyt kun vielä kun aikaa ja mahdollisuutta. Esikoinenkin jää pk:sta pois parin viikon päästä ja sitten ei paljon aamupäiväunia nukuta.
Kyseltiin synnytyksestä ja vaipoista. Meillä taidettiin käyttää kaikenlaisia kertakäyttövaippoja (Pampers, Libero, Muumi, Daily ja Pirkka) enkä ole nyt toisen kohdalla rehellisesti sanoen pohtinut koko asiaa,vaikka varmaan jo pitäisi.
Mies lähtee synnytykseen mukaan. Viimeksi en olisi ilman häntä selvinnyt ja hänestä oli todella iso apu. Pitää vaan tällä kertaa valmistautua esikoisen hoitoonvientiin :)
Mutta nyt kutsuu ulkoilma! Jotakin sisältöä näihin päiviin on saatava =)
Voimia kaikille muruille.
Remu 32+2
koitas momentti ottaa ihan rauhassa. jätä kengä shoppailut sikseen :) minä jolla on kaikki hyvin tän raskauden puolesta en todellakaan lähde tonne helsingin keskustaan pyörimään. käytiin miehen kaa syyskuun lopulla keskustassa ja siellä oli kaikki tulossa syliin, sai olla kyllä niiiin varovainen. kyynärpäätä mahaan ja kylkeen, ei oo uutta. ihmiset ei kyllä yhtään kato ketä ne tönii ja tuuppii, pitäis kävellä selkä kumarassa, kävelykepin kaa ja ehkä olla vielä huivi päässä tai ainakin harmaa tukka että edes joku tajuaa varoa!
hyvä kirsikka kun kysyit kestoista.. oon meinaa miettinyt kun mulla on toi äippäpaketin yksi kesto, no tiedän että sillä ei pitkälle pötkitä. ajattelin isovanhemmilta ja joulupukilta toivoa vähän avustusta niihin. kirsikka tais kysyy et kuinka pienelle niitä voi käyttää? mietin samaa, jos kakka on ihan löysää niin se koko vaippaha menee sit pesuun samantien?
äippäpaketissa oli niitä liinoja siihen vaippaan, mut eihän ne kuitenkaan sitä sisävaippaa pidä pelkästään kuivana. pitäiskö jotain vanhoja pyyhkeen palasia vaikka laittaa lisäksi sitten?
niitä all in vaippoja en ajatellut edes kokeilla, jos olisi kuivausrumpu niin niitä vois ajatella mut ei ilman.
jostain kattelin sitä keston starttipakettia ja se makso yli 100e !! apua.
vois tietty vähän kattoa tuolta osta ja myy, jos joku myis niitä kestoja.
zen cafen samuli on ylellä, pitää kattoa nyt sitä. :)
päivän jatkoja =)
ootellaan...
Vaipoista : minä olen ajatellut käyttää kestoja päivisin kun ollaan kotona ja kertakäyttövaippoja yöllä ja silloin kun ollaan ulkona tai jossain menossa.
Synnytys ; mies tulee mukaan ehdottomasti, ei kyllä ole muuta edes ajateltu. On ollut aina ja on nytkin. Toivottavasti synnytys osuisi viikonlopulle niin menisi kaikista jouhevimmin lastenhoidon suhteen.
Tein tuossa joutessani perheelle 5 viikon ruokalistan niin ei tarvi miettiä aina joka päivä että mitä laittaisi... Löysin vauva-lehden ruokapuolelta hyvän ketjun jossa oli helppoja uuniruokia joita ajattelin kokeille, yhtä jo tänään. Asumme omakotitalossa ja meillä on iso leivinuuni jota olen lämmittänyt joka päivä nyt kun olen ollut kotona. Säästyy öljyä koska ei tarvi vielä laittaa lämmitystä päälle. Kun uunia alkaa lämmittämään aamusta niin kolmen aikoihin saa laittaa pellit kiinni ja on lämmin uuni jossa voi laittaa ruokaa ja leipoa. Hieman työlästä tietenkin mutta onpahan edes jotain hommaa joka päivälle.
MrsCruiser 32 tasan :)
Mies on ollut kaikilla kerroilla mukana. Viimeksi kolmannen kanssa rupesi empimään ja sanoin, ettei ole pakko. Kysyin jo siskoani lupasi tulla kanssani. Mutta sitten se mies halusikin tulla mukaan ja hyvä niin!
Nyt kun asiasta keskusteltiin, niin toivoin, että tulisi taas mukaan. Sanoin, että jos tekee pahaa, niin voi mennä ponnistuksen ajaksi ulos! Ja aikookin kyllä tulla. Kun ei niitä hetkiä sen juuri syntyneen vauvan kanssa mikään korvaa... tai siis näin mä ajattelen.
Vähän kyllä meinasin eka doulaakin tähän synnytykseen mukaan, mutta kun sairaalassa olo aika saattaa jäädä muutamaan tuntiin, niin en viitsinytkään.
Vauvan tarvikkeista:
Meiltä löytyy melkein kaikki jo omasta takaa. Toki vaipat ja tutit pitää ostaa. Makkaria pitäis uudelleen järjestää, jotta sinne saa mahtumaan vauvan sängyn ja hoitopöydän. Kellarista pitäisi myös hakea pieniä vaatteita ja ruveta niitä pesemään... urakkaa riittäis kerrakseen.
(.) Mä olen voinut aika hyvin koko raskauden. Jonkin sortin liitoskivut vähän vaivaa, vas. nivusta vihloo. Vas puolella on myöskin luumun kokoinen tyrä ja reidessä suonikohjuja. Mutta ne ei vielä ainakaan oikeestaan kipuile. Turvotusta on nyt tullut enemmän. Yleensä mulla on ollut näin vasta ihan lopussa :O Seuraava neuvola on ensiviikon torstaina, sitä odotellessa :)
Mun ainut painoarvio vauvasta on ollut rv26 1000g. Millaisia arvioita muilla on ollut noilla viikoilla?
Ja olikos muita " streptokokki äitejä" ? Mä söin kuurin alkuraskaudessa, nyt vikassa lääkärissä pitäis saada lähete uusiin kokeisiin, että vielä se minulla on? Viime synnytyksessä vauva sai infektion ihan yllättäen.
äitikki
Oli tosi hankalaa äsken olla ulkosalla, jouduin about sata kertaa hiljentämään kävelyvauhtia tai pysähtymään kokonaan kun alakertaan vihloi ensimmäistä kertaa todella kovaa, on noita viiltelyjä ollut ennenkin mutta ei läheskään niin kovina kuin tänään. Supisteli myös paljon ja vauva on ollut todella vilkkaalla päällä muutenkin. Mietin jo tuossa että olisko pitänyt lähteä näytille mutta jätin sitten menemättä ja aattelin levon auttavan, niinhän tuo lepo auttaakin. Sisko oli vain (melkein) paniikissa, kun kiusasin että tämä muija lähteekin synnärille että olepas hyvä sisko rakas ja hae esikoiseni pois tarhasta! Toinen ihan kauhusta kankeena toteaa vain että älä viitsi pelotella :) Josko sitä lakkaisi kiusaamasta ihmisiä x)
Huomenna olisi sitten neuvola (huokaus)...
Tässä alkaa olemaan hippasen täynnä näitä käyntejä, tuntuu etten mitään muuta teekään ku pompin terveyskeskuksessa/sairaalassa yms. Tässä kun on vielä esikoisenkin silmäpolit yms. vielä tälle kuulle. Esikoiselle tulee vielä tässä kuussa mahdollisesti silmäleikkauskin. Uhkasivat että se on ennen tämän vauvan syntymää. Eli kokonaisuus on se että tässä kuussa tämä perhe on kaksi kertaa leikkurissa. Onneksi toisella kertaa olen minä, eikä esikoinen x)
Juuh...olikohan mulla muuta...
Jos oli kirjoitan toistamiseen :D tai siis kolmansineen...eli siis kolmannen kerran :D tänään! :)
Swehina rv 34+3
Esikoinenhan on kerhossa, ei enää tarhassa...
Miten mä nyt aina sotken nuo kaksi sanaa...
Kysyit streptokokki äideistä, mullahan kans oli positiivinen näyte vk 26 ja siihen söin antibiootin. Lääkäri meinasi, että sehän voi olla positiivinen kuurin jälkeenkin, ja streptokokkiäitejä voi olla paljonkin, mutta ne ei oireile ja ne ei tule esille, kun ei oteta sitä koetta automaattisesti kaikilta. Mitkä oli ne oireet ja hoito, kun vauvallasi oli se infektio?
G: mies ollut mukana kummassakin synnytyksissä ja lähtee tähänkin, koen suureksi tueksi ja turvaksi hänen läsnäolon, yhteinen " projekti" kun kuitenkin on. (Vaikkakin minullehan tuo kolmannen " kuume" tuli ja aloin vonkumaan vaavia..!)
Tästäpä lisää gallupia: Onko nykyiset raskautenne olleet kummankin haaveita ja toiveita vai vain toisen vanhemmista?
travel 32+4
swehina: mua taas vaivaa ku sinne neukkariin ei pääse mielestäni tarpeeksi usein :)
mäki palloilin eilen siellä ruoka sivustoilla, olivat hyvän pinon tehneet uuniruokia, olihan siellä seassa varmaan toistakymmentä samaa ohjetta kanasuikaleista, mut haitanneeko tuo.
onko muilla nenästä tullut verta enemmän kuin ennen? oon varmaan ehkä kysynytkin asiaa joskus, nyt vaan alko mietityttää ku ei tunnu loppuvan tää veren tulo. mulla ei varmaan oo nenä vuotanu ku viis kertaa koko elämäni aikana, nyt raskausaikana sitä on tullut ainakin tuplasti enemmän. tuntuu et pitää oikee miettiä millon niistää ja haluuko nenän toimimaan vai kestääkö sit sen veren tulon. argh!!
pyörii viime yö mielessä kyl niin pahasti, tai se uni! en oo kertaakaan nähnyt unessa itteäni siinä kipujen kourissa, tai mitään siitä synnytyksestä, mä vaan yhtäkkiä oonki saanut vauvan ja oon äiti. yleensä oon vielä jossain ihan muualla ja sit lähen sinne sairaalaan kattoo vauvaani, se ei oo missään mulla koskaan mukana, aina vaan sairaalassa.. pah, outoa!
taidanpa jatkaa bb talon vakoomista :)
travelin g: hehee :D me oltiin sovittu ja puhuttu asiasta että jos vauva tulee niin on tullakseen. ehkäsyä ei käytetty. sit kun testi näytti positiivista se oli todella yllätys molemmille, kumpikaan ei oikeen osannut odottaa niin pian tärpänneeksi. pienoinen paniikki iski silloin. puhuttiin ja mietittiin että jos kerta yhdessä kuitenkin ollaan niin voi se vauvakin tulla sit samantien. naimisiinki mentiin sit nopeampaa kuin oli tarkoitus. sen kyllä niistä häistä huomasikin :D mies on ollut kyllä alusta asti ihan yhtä mukana kuin itsekkin.
Täällä ollaan todella harmaissa maisemissa. Onneksi oma mieli on positiivinen kun vointi vielä ihan ok. Supistelee vain silloin, jos kävelee lenkillä liian kovaa.
Itse en ole pitkiin aikoihin kirjoittanut mitään, on vaan kiva lukea toisten juttuja. Mukavasti tuntuu kaikilla olevan asiaa, pinkat isoja :)
Vaippa-asiasta en oikein osaa sanoa, ekaa kun odotan. Mutta ehkä kuitenkin tavallisiin vaippoihin kallistutaan.
Isäntä ollut onneksi tukena ja turvana koko odotuksen, ja tulee myös innolla synnytykseen mukaan. Isosisko vaan varoitteli, ettei pidä päästää miestä jalkopäähän jalanpitäjäksi, niin kuin hänen miehensä oli joutunut...
Itseä vaivaa sama kuin usealla muullakin, eli öisin nukkuma-asennon löytäminen on vaikeaa. Kyljellään on nukuttu jo pitkään tyyny polvien välissä, mutta kun nuo lonkat pakkaa puutumaan. Ja aina herää kun kääntyy. Mitähän on loppuaikana, kun nytkin jo hankalaa :(
Myös syömisessä näytti monella olevan huonon olon tunnetta. Minulla se tulee aina aivan yllättäen. Ja oksentamaan pitää aina rynnätä. Onneksi tämä vaivaa vain 1-2 x viikossa.
Ei muuta kun kaikille hyviä vointeja!
pia-marika rv 33+1
Heipä hei!
Karkuun pääsi tuo äsken tuo viesti. Mutta nyt uudelleen! Sateista, sateista, ja niiiiiin harmaata täällä. Ihan tulee mieleen se laulu, että nyt on lokakuu ja minusta näkee sen. Jotenkin ihanakin käpertyä tänne omaan pieneen pesään tämän mahan ja kahden aiemman lapsen kanssa. Kynttilöitä poltellaan ja leivotaan melkeen joka päivä jotakin. Itse kuitenkin olen sellainen kesän lapsi, että jotenkin tuntuu, että sitkeä kaveri täältä mahasta täytyy olla tulossa, kun syntymäajankohtakin marraskuu. Heti pitää tottua kylmään ja kosteaan, sateeseen ja loskaankin. Ehkä marraskuiset ja muut syksyn lapset saavat suomalaista sisua tupla-annoksen, että selviävät!
Eilen kävin neuvolassa. Limatulppa taisi mennä eilen aamulla, kun veristä limapötköa pukkasi koko aamun ja tihuutti sitä vielä iltasellakin. Eivät sitten neuvolassa kokeilleet tilannetta, kun sanoivat, että parempihan tuon olis vielä pari viikkoa kasvaa, ettei turhaan kohdunkaulaa ärsytettäisi ainakaan.
Painoarvio meidän neidillä oli reilu viikko sitten 2400, eli ei mikään jättiläinen ole tämä pikkuinen. Syön rautaa koko ajan ja hemppa oli silti laskenut:( Oli enää 109, ja olo kieltämättä vähän hutera. Painoa on tullut jo jotain 15 kg. ei tarvis kyllä enää tulla ollenkaan :) Sf oli 31 cm. ja paineet 126/70. Sykkeet hyvät ja neitimäiset 150-160!
Liikkeet tällä vauvalla vähentyneet, ei kai mahdu enää kovin pyörimään ja pääkin kun jo laskeutunut ja kiinnittynyt, niin kai se vähän rajoittaa mekastamista. Välillä vain meinaan aina huolestua, kun ei ole liikuskellut tämä vähään aikaan, mutta on aina herännyt sitten kumminkin.
Gallupeista: Mies tulee mukaan, jos vain saadaan hoitaja kahdelle aiemmalle mukulalle. Mielelläni en haluaisi yksin mennä. Vaipppoja kävin ostamassa pamperssi-paketin tuonne laatikkoon odottelemaan. Aikaisemmilla käytettiin milloin mitäkin, en kyllä huomannu kauheesti mitään eroja eri merkkien toimivuudessa!
Nyt meen siivoon sormivärejä keittiön pöydästä... HINTANSA aina näillä nettihetkillä:)
-Sisel, 36+1
Eli meillä tämä vauva on ollut ihan molempien haave ja toive :) Tai siis tiedettiin jo ekaa " tehtäessä" , että lapsia toivotaan tähän talouteen ainakin se kaksi. Ajankohtakin oli koko ajan meille selvä, eli vauvatilaus laitettaisiin heti vetämään siinä vaiheessa, kun minä saisin vakiviran... Ja kun sen tammikuussa sain, niin saman tien annettiin kakkoselle lupa tulla. Ja tärppi tuli heti :)
olipas marrastoiveen tarina kaunis :) ihan liikutuin :)
ai mitä siellä joku sano että mies pitämässä jalkoja?? synnytyksessä siis? mä sanoin synnytyskeskustelussa että en halua että joku kätilö pitää mun jalkoja, mut onko se sit mies joka niitä pitää? apua! mä kyl ajattelin sitä jakkaraa kokeilla ja siinä ei tarvii jalkoja pitää ku ne on itestään, mut mut.. hmm.. tätä pitää miettiä. kohta ku kerron miehelle niin se sanoo että mee keskenäs synnyttää... *huokaus*
voi räkä!
vastausta vielä.... minulla oli kuparikierukka joka täytyi poistaa kohtutulehduksen takia. Enkä sitten saanut aikaseksi mennä laitattamaan uutta kun tulehdus oli parantunut, ja sitten päätettiin että tulkoon kolmas jos on tullakseen.. Täällä kun tuo tärppääminen ei ole helppoa ollut. Sen takia ikäerot niin suuret. Aikaisemmat siis -95 ja -99 ja näiden poikien välissä kyllä pari keskenmenoa..
Olin loppuraskauden lääkärissä ja kaikki näyttäis olevan ok. Sf mitta oli nyt 30cm ja viikkoja 35+4. Omalla käyrällään kasvaa. Aiempien käyrät meni kyllä keskikäyrän yläpuolella. Riippuu varmaan mittaajastakin ja vauvan asennosta. Kovasti koitteli vauvan asentoa, kun sanoin, että tuntuu vieläkin välillä olevan poikittain. Paikat oli pehmenneet lisää, kanavaa 2cm ja ulkosuu oli sen sormen verran auki. Ihan normaalia tässä vaiheessa. Nyt onkin neuvola sitten kerran viikossa ja luulisi ajan kuluvan nopeasti aina neuvolaa odotellessa.
Mulla oli streptokokki edellisessä, sain siihen kuurin, mutta uusia näytteitä ei otettu. Synnytyksessä en saanut siihen tippaa ja tyttö saikin silmätulehduksen. Sitä ei kuitenkaan tarkistella, ellei ole siihen viittaavia oireita. No ei ollut oireita edellisessäkään raskaudessa...
Mies tulee synnytykseen. Laskettuna päivänä hänellä olisi Lahdessa asti kisa, mutta sovittiin, että ellei vauva ole syntynyt siihen mennessä, hän ei lähde. No menee sitten kuitenkin yli ;) Mutta yhteinen päätös tehtiin. Siskoa jo pyysin varmuudeksi, mutta uskon, että harmittais jos mies ei pääsisi.
Mulla oli eilisen illan tosi voimakasta kipua taas " umpparin" kohdalla. Hyvä kun pääsin liikkumaan. Pakko kait silti uskoa, ettei se oo mitään vaarallista.
Mitähän vielä oli... Lisää kysymyksiä... MITEN PITKÄ SAIRAALAMATKA? Meillä menee autolla 5-15 min riippuen muusta liikenteestä. 3,5 km
Bubbles 35+4
Tiukka vanne masun ympärillä kirjoittelen...supistaa siis. Jännä kun supparin aikana menee kädetkin ihan maitohapoille. Meneekö teillä muilla?
Kaatosateessa rämmittiin lasten kanssa kotiin äsken. Kävin samalla reissulla Stockalla ja ilokseni huomasin, että sinne oli tullut myyntiin kestovaippoja ja niitä kuvioituja harsovaippoja. Ostin yhden All-In-One-vaipan, johon ei käsittääkseni tarvitse laittaa muuta. Sitten ostin sellaisen froteisen AIO- vaipan, jonka pitäisi mennä 3-15kg lapselle. Siinä on säädettävät nepparit ja siihen piti ostaa sitten kuorivaippa päälle. Ostin 2 Popolino wrap (?)-kuorta niihin (S + M -koko) sellaisella ihanalla toukkakuviolla :-) Alan hurahtaa tuohon kestoiluun ihan täysillä...
Aiemmin päivällä kävin Vaippatalon nettikaupassa ja tilasin sieltä Padapum -kantorepun, jota on kovasti kehuttu ergonomian ja muun käytännöllisyytensä ansiosta. Ostin sellaisen kivan vihreän repun. Tarkoitettu siis vauvalle 5kk->. Samalla tilasin Kushies kestovaippa kokeilusetin (all-in-one) sekin. Nyt vain odottelen pakettia postista. Maksoin hela hoidon samantien. Jestas kun siellä oli kaikenlaista kivaa tilattavaa...mutta maltoin mieleni. Meinasin jo ostaa naisten kestositeitäkin tai kuukuppia, jonka sieltä voisi myös tilata. Minulla on aiempien raskauksien jälkeen ollut ihan järkyttävän runsaat kuukautiset. Hyi, kohta koittaa taas tuo menkkojen kanssa läträäminenkin...en ole kaivannut sitä yhtään!
Käykääpä te kestovaipoista kiinnostuneet katsomassa sieltä sitä valikoimaa: www.vaippatalo.fi
Kantoliina pitäisi pestä ja tänään Sokoksen reissulla ostamani vauvabodyt. Pyyheliinat pesin jo ja ripustin kuivumaankin. En viitsinyt laittaa niitä kuivuriin, vaan laitoin pesuveteen huuhteluainetta...yhtä pehmeitä niistä sillä tavoinkin tulee.
Taas on tullut törsättyä ihan kivasti rahaa...pitäisi ostaa vielä hoitotaso ja hoitoalusta...yms. pientä. Nyt pitää mennä laittamaan lapsille ruokaa, jotta ehtivät harrastuksiinsa...
Kanelisokeri 33+4
Eli kävin neuvolalääkärissä ja vihjaisin samalla että äidilläni ja siskollani on ollut ahtauden vuoksi tosi hankalat synnytykset. Täti sitten tunnusteli alakerran ja totesi että pääsen TAYSiin arvioon! Jessss, mikä suuri helpotus oman mielenrauhan kannalta!
Kyselyihin vielä pikaiset vastaukset: eli kyllä on liitoskipuja, toisina päivinä pahempia kuin toisina, enemmän jos liikkun. Syyslomasuunnitelmia ei ole, laskettuun aikaan enää neljä viikkoa ja mies tiiviisti töissä/raksalla.
the-masu