Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurut keskiviikkoon!!!

04.10.2006 |

Huomenta pitkästä aikaa!!! En ainakaan huomannut pinoa joten jos minäkin joskus aloittelen =o)

Täällä ollut niin pitkät pinot että kun on saanut luettua niin ei ole enää jaksanut istua koneella kirjoittamassa =o)

Minulla oli maanantaina neuvola ja kaikki ihan ok. Vauva jo ihan tuolla alhaalla. Synnytys alkanut jännittämään vaikka onkin jo kolmas tulossa tuo kuopus kun tuli tunnissa niin ajajttelen että ehdinkö tästä edes sairaalaan....

Jotain galluppejakin oli... ainakin vaipoista.. Meillä molemmilla ollut pampers paras tulevalle koitetaan samaa ja jos ei käy niin sitten seuraava merkki kokeiluun =o)

Jos uutta gallupia... Ketä tulee mukaanne synnytykseen???

Itse aion synnyttää kuten aikaisemmatkin eli kätilön kanssa =o) ylimääräiset ihmiset alkaa minua ainakin nyppimään kun hermostuksissaan kulkee eestaas sängyn vieressä....

Nyt herättämään mukelot =o)

Ilta_tähti rv 34+3 tai jotain =o)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ekaksi noihin galluppeihin:

Vaippa asia: meillä daily ja muumit taas olleet ainoita vaippoja jotka sopineet muista saaneet ihottumaa ja ensimmäisellä olikin kesto vaippoja aikoinaan kun kärsi ihottumista.

Tälle nuorimmalle joka nyt 4v ollaan käytetty kaikenlaisia vaippoja ja ovat sopineet kohtuullisesti kaikki.

Tulokkaalle taas kestot ja kertikset molemmat käyttöön.

Eli päivisin kestot ja yöaikaan kertakäyttö vaipat!

Sitten synnytykseen:

Mulle tulee mies mukaan niin kuin aikaisemmillakin kerroilla.

Jokaisessa synnytyksessä ollut siis mukana ja parempaa apua en tiedä kuin mies mukana varsinkin kun muutoin olisin viime synnytyksessäkin joutunut oleen huoneessa yksistäni pitkän aikaa.

Koska tuli monia " hätä" tapauksia kesken mun synnytyksen.

Omaan oloon:se on suht hyvä mutta nyt aamusta jo tullut muutama supistus.

Äippäpoli tänään taysissa ja kokoarvio samalla.

Mikään ruoka ei maistu taas vaihteeksi jokin semmoinen öklötys aamu.

Mutta nyt palailen myöhemmin äippäpolin jälkeen...

Rv 33+2

Vierailija
2/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä äippälomapäivää täällä aloitellaan... käsittämätöntä että olin jo ennen kuutta aamupalalla vaikka olisi saanut nukkua pitkään. Koko yö meni miettiessä että mitä kaikkea jäi eilen töissä tekemättä ennen lomalle lähtöä :(

Jospa nyt lomalla ehtisin enemmin palstailemaankin ja pinoja lukemaan, nuo viimeiset työviikot oli niiiiin kiireisiä ettei paljon koneelle jaksanut enää raahautua. Olen siis pihalla kaikista jutuista mitä täällä on viimeaikoina " puhuttu" mutta ehkä vielä ehdin mukaan.

Meillä vauvan tavarat rupeaa olemaan melkolailla kasassa. On yritetty ostella tavaroita pikkuhiljaa ettei koko budjetti mene sekaisin, vielä pitäisi ostaa patja + peitto pinnasänkyyn ja jotain pieniä tarvikkeita.

Syksyistä päivää kaikille Muruille täältä kaatosateesta!

Nasketti rv 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin heräilty jo kuudelta(nukkumaan menin joskun yhden jälkeen kun sain lanttu ja porkkana laatikot pois uunista)

poitsu kahtoo lastenohjelmia joten itselle hieman aikaa.

vaipoista:meillä kans kaikkea mahdollista kokeiltu daily ja muumi ollut ihan hyviä,pamppers" haissut" jännälle(jonka takia luulin että pojalla ole pienempä pissatulehdus vaan eipä ollut)

täällä myös kestoillaan tuon reilun 2v pojan kanssa mitä nyt tarvii vaippoja(joskun ei tarttee ja joskus ei suostu potalle ei millää)

elikkä tulevalle on jo muumeja ja daily ja kestoja iso kasa.

itselläkin tänään poli käynti,ja koko arviota myös(mutta ei ole iso tulossa)

kun täällä oli puhetta navan pullottamisesta,niin itsellä on napatyrä(liikaa mummoja nostellut,heh)joka kieltämättä haittaa odotusta,kipeä kun masu pullistuu,pullistumistaan ulos päin,siitä seuraten myös tyräkin.

täällä myös kärsitään pahasta olosta,ei saa oikein ruokaa alas.

selkää jomottaa jne.

muutenkin vähän huono aamu kun ei saanut nukuttua.

mutta nyt tämä unen pöpperöinen mamma lähtee tiskaan ja sitten suihkuun.

toukokuunäiti 32+6

Vierailija
4/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi kohta alkaa pukea esikoiselle vaatteita päälle kun kerho alkaa klo 9. Aamupiirretyt loppuivat just passelisti (meidän pikku herra ei hievahdakaan ennen kuin nuo on saanut katsoa).

Synnytys: Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, synnytys on suunniteltu sektio. Oli esikoisenkin kohdalla mukana ja tälläkin kertaa tulossa. Esikoinen laitetaan tädin luoksen hoitoon siksi aikaa kunnes kaikki on tavallaan ohi.

Nyt menoksi...

Swehina rv 34+3

Vierailija
5/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun saldo- eilen alkanut ripuli jatkuu, keuhkot on sikakipeet ja kuumetta 38. olo on aika kurja ja piti taas keuhkojen takia kortisoni alottaa (mulla infektioastma) etten saa mitään kohtausta. lieviäkin kohtauksia pelkään nyt vauvan kanssa, joten kiltisti kortisonit vedän. ja yksi km taustalla ilmeisesti astmakohtauksen takia.

vaipoista: me varmaan ostetaan liberoita. mikä on erikoista niin niissä tuo kappalehinta on ihan dailyjen tasoa kun ostaa jättipakkauksia- mielestäni huomattavasti parempia kuin muut vaipat ja meillä toimineet kahdella lapsella. en nyt muista menikö se hinta niin myös pienissä koissa, mutta ainakin isommissa. katsokaas kun kaupassa käytte. sitten kun on kiinteät aloitettu niin suunnitelmissa on kestojen käyttö. taskuvaippa mallia meinattiin ja siinä vaiheessa kakka on jo sen verran kiinteetä ettei tule ihan älyttömästi sitä pyykkiä.

synnytyksest: mies tulee mukaan kuten aikaisemminkin. ja hyvä niin. itse koin sen tosi tärkeänä ja varsinkin ekassa synnytyksessä tuntui että mies piti mun puolia tilanteessa kun alkoi olla ongelmia, sali on täynnä porukkaa ja lääkäri karjuu että suu tukkoon.. toinen synnytys olikin sitten molemmille sellanen kokemus että tässäkö tää nyt oli?!

pitänee keksiä jotain aamupalaa ja antaa muille vuoroa.

mom rv34+5

Vierailija
6/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans muksut tulee yksinään olkkariin katsomaan lastenohjelmia. Herkkäunisena siihen herään, mutta nyt kun ei ole menoa mihinkään, niin pysyin sängyssä kunnes tulivat herättämään. Mies tuli jo eilen kotiin ja menee vasta maanantaina takaisin = ). Nyt tietysti (!) nukkuu vielä... Kaksi kertaa öisin yleensä käyn vessassa, niin nytkin. Muuten nukun hyvin. Vauvalla on just nyt hikka. Eipä tarvi tän kaverin kohdalla paljon liikkeitä seurailla, mutta hyvä niin!

G: EKALLA KERRALLA OLI MIES MUKANA, TOISELLA OLIN YKSIN, NYT EI VARMUUTTA. (tulipas isoa tekstiä...)

Mutta nyt aamupalalle! Palaan myöhemmin.

Effica ja Pyry tasan 36 viikkoa

Vierailija
7/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutamaan päivään jaksanut kirjoittaa kun pinot ovat olleet niin pitkiä, mikä on kyllä kiva asia! Minäkin kävin kontrollissa koon takia kun oli epäilys isosta vauvasta, mutta suhteellisen " normaali" sen pitäisi olla. Neuvolassa on kaikki ollut OK, sitä verenpainetta tarkkaillaan. Tänään olisi se viimoinen lääkäriaika, tuntuu siltä että paikat on edelleen kuin tiiliskivet ja yli saattaa mennä kovastikkin... No se jää nähtäväksi!

G: Minulla mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen, ei se itsekkään jäisi pois mistään hinnasta. Saa nähdä sit onko siitä jeesiä siellä vai ei, mut ensikertalaisena voi joutua odotteleen niin pitkään et onpa sit ainakin seurana. Sitten niistä vaipoista, minä olen stressannut kovasti et kuinka osaan käyttää niitä kestoja. Eilen illalla sit puhuttiin miehen kans et kuhan saadaan vauva kotiin niin katsellaan ja harjoitellaan sitten jos siltä tuntuu. Jos energiaa ei riitä niin ei siihen maailma kaadu. Lidlissä on niin edullisia vaippoja et niitä vois kokeilla, itse en ole niistä valituksia kuullut...

Omaa napaa: Eilen oli taas tuskainen päivä, tuntuu kuin maha repeäsi. Vasenta sivua vatsasta särki koko päivän, en tiedä onko siellä joku lihas venymässä vai mitä lienee. Yö oli myös tuskainen, sai rampata vessassa ja nouseminen sattui niin pirusti tuonne kohdun kiinnikkeisiin. Kauppareissuilla sattuu aina alavatsaan ja nyt on tullut pieniä raskausarpien alkuja kroppaan. Valkovuodon runsaus on kiusallista!

Täällä oli puhetta myös rakentamisesta... Meillä kans tehdään taloa pitkästä tavarasta ja torppa on ihan meille suunniteltu (n.200 m2). Mies on siellä useana päivänä viikosta, vielä sen olen kestänyt mutta olen pitänyt monta saarnaa siitä että kun vauva tulee niin elämän PITÄÄ rauhoittua hetkeksi! Eli en aio istua aamusta iltaan yksin kotona ja kasvattaa lasta joka ei tunne isäänsä.

the-masu ja pikkuakka 35+6

Vierailija
8/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tänään, kun niin hämärää ja sateista. Kellokin soi taas klo 7.00, kun koululaisilla niin monta 8.00 aamua viikossa. Eilen oli siis neuvola ja sairaslomalla olen nyt äitiysloman alkuun (n. 3 vk). Ärsyttää, kun jouduin kuin jouduinkin ekan kerran siihen sokerirasitustestiin, kun painoa lääkärin mielestä tullut kuitenkin sen verran liikaa. Vaikka saman verran tuli edelliseltäkin ja samoissa lukemissa olen. Sukurasitetta ei onneksi ole diabeteksessä. Noo, täytynee käydä kokeessa. Seuraava neuvola-aika laittoi jo 2 vkon päähän lääkäri, kun pehmeät oli paikat, auki ei kuitenkaan mutta turvotusta on ja verenpaineet tällä kertaa ok, mutta seurantaa haluaa. Parempi näin.

Illalla lähdin sitten lenkkeilemään (lue: hissukseen köpöttämään) ja kyllä paluumatkalla supisteli niin maaaaaan hirveästi, tietty kun ronkkinut ensin tuota alapäätä lääkäri. Arvelin, että pääseeköhän tästä kotiinkaan. Yö sujui kuitenkin hyvin.

Ahdistaa tuolla nurtislla lojuvat lehdet, kun sateenkaan vuoksi ei pääse haravoimaan ja toisekseen, kun minusta ei taida olla haravoijaksi. Jospa kuivahtaisi sen vertaa, että mies voisi ajaa ne keräävällä leikkurilla.

Nari nari taas, taidan koittaa torkahtaa pojan sängylle, kun tuossa vieressä on houkuttelevana auki vielä petaamattomana.

Hyvää päivän jatkoa,

travel 32+4

Vierailija
9/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen pinossa joku kyseli vielä tuosta raskausmyrkytyksestä. Mulla ei hirveesti tietoa ole siitä miten näillä viikoilla ottavat sairaalaan sisälle. Mutta hoitonahan ei ole kuin lepo ja synnytys!

Itselleni kehittyi lievä toksemia kakkosta odottaessani, tosin vasta rv 39. No lepäillä piti ja synnytys käynnistettiin laskettunapäivänä.

Mutta tilannettasi varmaan tarkkaillaan. Ja muistaakseni jostain verikokeitakin voidaan ottaa ja mm. maksa-arvoissa saattaa olla muutoksia. Mutta toivottavasti tuo ei kehittyisi sinulla pahaksi. Mystinen vaiva!!

Meillä vanhin on koulussa ja pienet tuossa tappelee, kohta pitää mennä väliin. Lähdetään pian puistoon niin saavat purkaa energiaansa siellä. Yöstäkin selvisin vain yhdellä vessakäynnillä, kiva!

mutta nyt askareet kutsuu, moikka...

äitikki rv 32+3

Vierailija
10/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen tähän aikaan koneella... Yö meni ihanasti, kiva kun unta riittää :) Esikoinenkin nukkuin koko yön kuin tukki, kerran huuteli jotain unissaan, mutta ei edes vessassa käynyt.

Gallupit...

VAIPAT: Meillä käytettiin esikoisella alkuun Liberoja, en edes tiedä että miksi? Jostain syystä Liberopaketti sattui käteen ja kun ne vaipat sopi meidän pullealla pojalle niin hyvin, niin eipä sitten vaihdettu merkkiä! Myöhemmin ne alkoi falskata, siis olisko ollut jotain yli puolivuotiaana? Siinä vaiheessa kokeiltiin monet merkit ja todettiin Pampersin Active Fit siihen tilanteeseen sopivaksi. Kun poika alkoi kävellä ja käydä potalla useammin päivässä (10kk iässä) totesin housuvaipat kaikista kätsyimmiksi ja niistä Pampersin Easy Upit, Liberon vastaavat meni tosi usein rikki saumoista ylös nostaessa tai laskiessa ja falskasivatkin.

Mutta tuohon vaippa-asiaan vaikuttaa ihan olennaisena se, minkä mallinen vauva on! Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Pääasia, että jokaiselle vauvalle löytyy se omin vaippa :) Mutta tosiaan, meillä pullealle vauvalle Libero oli hyvä.

SYNNYTYS: Mies oli ekalla kerralla mukana ja saapi tulla nytkin. Olen ehdottomasti kieltäytynyt menemästä yksin, jätän muuten synnyttämättä ;) Mies oli siellä ainoa tuki ja turva ja miehellekin kokemus oli sellainen, ettei hän sitä toisellakaan kerralla halua väliin jättää.

Ja vielä tästä nettikeskustelusta ja sen tasosta... Odotusaikana yleensä keskustelu kai pysyy ihan aisoissa... Mutta tosiaan kun aletaan vauvapuolella keskustelemaan imetyksestä ja kiinteiden annosta, niin johan alkaa tunteet leiskua. Tämä olisi minusta jokaisen hyvä tiedostaa jo nyt ja miettiä etukäteen, että miten sellaiseen suhtautuu. Että lähteekö mukaan loanheittoon, vai pysytteleekö vain asiassa. Asiallinen keskustelu esim. imetyksestä tai siitä, milloin olisi hyvä aloitella kiinteitä on aina tervetullutta.

Mutta eipäs tässä kai nyt muuta... Omassa navassa tuntuu iso vauva, joka yrittää potkia aukkoa tuohon mahaan päästäkseen ulos ;)

Alialle piti vielä sanoa, että en totta tosiaan voi edes kuvitella sun tuskan ja tukaluuden määrää, kun tämä on jo yhdellä vauvalla varustettuna aikas epämiellyttävä vaihe. Että sympatiat sinne!

Marrastoive rv 36+3

Vierailija
11/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas oikeen super yö !!! saatin ukon kaa eilen riita aikaseksi enkä suostunut menemään sen viereen nukkuu, nukuin sohvalla. näin nyt unta että sain vauvan. tosin vaan niin että en muistanut synnytyksestä mitään. sit tulin tänne kirjottaa että toinen marrasmuru on nyt syntynyt mut se ei oikeen onnistunut. ihan outoo. se mun vauva oli valmiiks semmonen pari vuotias joku ihan super villi yksilö, apua :D

synnytyksestä: mies tulee mukaan kättärin haikaranpesään. sinne ei yksin pääsekkään, tukihenkilö pakko olla mukana. yksin en kyllä varmana meniskään synnyttää.

mä en saa taaskaa mun 24 toimii =/

aamupalaa..

ootellaan 35+5

Vierailija
12/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies eilen kyseli, että paljonkos meitä kirjottelijoita on. Eilisestä pinosta laskin, että sillä kertaa taisi eri nimimerkillä olla 36 kirjoittajaa... ihan hyvin!

Oon kyllä nukkunu melko sikeesti viime aikoina. Aamu meneekin ihan hyvin, mutta sitten tytön päikkäreiden jälkeen alkaa olo nuutuun, vaikka itsekkin ois torkahtanu.

Masussa kaikki taitaa olla hyvin. Mitäs sitä oloaan valittamaan, jos tällä hetkellä tuntuu " hyvältä" .

Vaipoista: Kyllähän se niin on, että mikä passaa toiselle, ei jostain syystä käy toiselle. Meillä on ollu vaihtelevasti pampersit ja liberot käytössä, mistä on kulloinkin löytynyt se paras vaihtoehto. Tuttavani tiedän vannovan Lidlin vaippojen nimeen ja ystäväni Dailyjen... dailyt ovat ilmeisesti käyneet hyvin lapselle, jolla tulee herkästi ihottumaa vaippa-alueelle.

Synnytys: Mies tulee mukaan ehdottomasti, jos vain ehditään saada hoitaja tytölle. Mulle se henkinen tuki oli tärkein... ja kun sitä odottelua oli. Tosin sitten oli niitä hetkiä, että sulkeuduin ihan itseeni ottamaan supistuksen vastaan ja niitä hetkiä mieheni oli hankala tulkita.

Eilen juuri ajattelin, että nyt on hieman taas hakusessa sellainen keskittymiskyky ja rauhalliseen olotilaan pääseminen. Ajattelinkin alkaa tässä loppuaikana taas käymään edes muutaman kerran viikossa esikoisen odotusajalta tutuilla löntystelylenkeillä... yksin, tyyliin kilometri puolessa tunnissa. Jospa sen synnytä rentoutuneena cd:n sais myös kuunneltua... vai liekkö jää lojumaan tuonne laatikkoon.

Sarafan rv 33+6

Vierailija
13/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalan pitkiä pinoja! :) Mutta mielenkiintoista asiaa:

VAIPOISTA: Itse olen seuraillut muutaman kestovaippaperheen elämää ja todennut, ettei se kovin hankalaa ole. Lisäksi itse allergikkona haluan välttää kaikkia ylimääräisiä kemikaaleja yms, joten olen ahnkkinut varastoon vinon pinon kestovaippoja (lähinnä harsoja ja kuoria). En aio ottaa asiasta mitään paineita, ja varmaan osittain käytetään kestiksiäkin. Yritän valita niistä vähiten luontoa rasittavat merkit (muumi ja daily -> kotimaisuus ja luontoystävällisyys). Jos eivät meidän vauvalle sovi, mietin tilanteen uudelleen. Ai niin: kokeneemmat ovat todenneet, että se pakkauksen kestovaippa on susi - se ei siis anna kunnon kuvaa kestovaipoista :)

VARUSTEISTA: Rintarepuista joku kommentoi, ettei vauvan jaloissa kiertänyt veri. Mua on kaksi fysioterapeuttia kieltänyt ehdottomasti hankkimasta rintareppua, sillä vauva kuulemma roikkuu niissä liikaa lonkkiensa varassa ja liian pystyssä asennossa. Tämän vuoksi (paljon repussa kuljetetun) vauvan lonkat eivät välttämättä pääse kasvamaan oikein ja repussa vauva väsyykin nopeasti. En siis itse aio kapistusta hankkia.

Vauvan hoito ja jopa tarvikevalinnat herättävät tosi helposti tiukkaakin keskustelua (tai riitaa...) äitien välillä. Jokaisella saa mielestäni olla mielipide ja sen saa myös ilmaista. Täytyy kuitenkin muistaa kunnioittaa myös muiden mielipiteitä! Jos joku on eri mieltä kuin itse on, täytyy muistaa, ettei se tee tästä toisesta keskustelijasta riitelijää - kaikesta ei pidä ottaa nokkiinsa :) Äidit ovat vaan niin kovin herkkiä hermostumaan :D

Täällä odottelen innokkaana meidän vaunuja. Tilattiin ne Saksasta, ja niiden pitäisi saapua tällä viikolla. KIVAA! Nyt taidan lähteä kävelylle kirjastoon lukemaan uusimmat vauvalehdet!

Allu 34+3

Vierailija
14/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia fysiikan lakeja uhmaten lähdin aamulla Sokoksen 3+1 päiville. Jestas, miten hidasta kulkuni oli. Nyt olen sentään kotona jo keräämässä voimia iltapäivän kaupunkireissua varten (pitää hakea lapset kouluista)

Tänään on lasten harrastuspäiväkin, eli menoa riittää. Eipähän pääse lepäilemään laakereillaan :-)

Olo on edelleen yhtä tönkkö kuin aiemminkin, närästys on helpottanut, mutta vihlonnat senkun jatkuvat. Epäilen, että vauva jojottelee nyt taas tosi alhaalla. Minullahan ei kuopus edes kiinnittynyt lainkaan, ei edes silloin kun olin jo matkalla synnyttämään. Jojotteli vain ja lopulta synnytystä vauhditettiin puhkaisemalla kalvot...näin taitaa käydä tälläkin kerralla. Ne supparit kalvojen puhkaisun jälkeen meinasivat viedä tajun.

Eilen illalla nukuin pari tuntia ruoan jälkeen ja yöllä juoksin pariin otteeseen vessassa. Nukuin vessakäyntien väleissä jossakin omituisessa valvetilan ja unitilan välissä. Näin taas unia, joita ohjailin ihan tietoisesti ajatuksillani. Eli se siitä levänneestä olosta.

Flunssa se vain ei hellitä otettaan. Tukkoisen nenänkin vielä kestän, mutta nämä korvat ovat ihan kamalat. En kuule mitään ja ne raksuvat ja ritisevät. Lisäksi huimaa kun ne menevät lukkoon.

Maanantaina pääsen sentään neuvolaan. Kauhistuttaa, että paljonko tässä nyt vielä oikein tätä massaa vielä tulee? Ei tuo lähtöpainokaan ollut mikään pieni...ja nyt on tullut jo noin 16 kg lisää...turvonnutkin olen ihan kaikkialta...

Mitäs galluppeja täällä olikaan? Ai niin, Synnytykseen tulee mukaan mies. Hän on ollut mukana jokaisessa synnytyksessä. En muista oliko hänestä muuta hyötyä kuin se, että hän katseli koneelta supistuskäyrää ja piti kädestä :-)

Minulle on ainakin ihan sama, noiden kiinteiden aloittamisen suhteen. riippuu ihan vauvan koosta ja maidon riittävyydestä. Tytön kohdalla imetin sen ½ vuotta ja aloittelin kiinteät pikkuhiljaa siinä 4-5kk iässä, kuten siihen aikaan suositeltiin. Pojan kohdalla kiinteät oli pakko aloittaa jo 3kk iässä kun hän ei enää rintamaidolla pärjännyt, oli kokoa niin valtavasti ja suursyömärin ruokahalu. Muistan, että yhdellä imukerralla pikkuherra vetäisi rinnat ihan hernepusseiksi ja inisi lisää ruokaa heti vaan lisää...yöllä tuo ei sitten syönyt enää mitään ja maidon tulo sitten pikkuhiljaa loppui kun en jaksanut herätä yöllä erikseen lypsämään... Näissä vauvan ruokailuasioissa olen mielestäni avarakatseinen. Jokainen äiti varmasti tietää parhaiten oman lapsensa tarpeet ja osaa ne tyydyttää. Oman lapseni kohdalla toivon, ettei taas tarvitsisi elää vuosikausia suppealla dieetillä maito- ja vilja-allergioiden vuoksi...

Vauvan jalat taas vispaavat ja väpättävät ees sun taas vatsanahan alla. Jännä tunne. Hikkaillut tuo on jo vaikka kuinka ja kauan, mutta hikkailut ovat alkaneet nyt loppua. Tänä aamuna mietin, että ihan hyvin tässä voisi jo synnyttää 3-4 vkon kuluttua. Nuo öiset vessamatkat vähän ahdistavat, kun jotenkin olen alkanut pelätä, että jonkin nousun yhteydessä voi ihan hyvin mennä vedet.

Kysyin neuvolan gyneltä tuota vauvan painoarviota, muttei hän osannut minua juurikaan sen suhteen ohjeistaa. Sanoi olevansa todella huono niissä asioissa ja jättää ne ultraajalle. Harmi. Sf-mittaani en luota, sillä se vaihtelee ihan vauvan asennon mukaan...nytkin se on 36,5cm (!), vatsanympärys näytti olevan huikeat 125cm... pinkeä on kuin mikä, muttei ole vielä arven arpea tullut, ihme ja kumma. Ehkäpä minun ihoni ei enää voi revetä enempää kuin mitä se on kahden aiemman lapsen kanssa revennyt.

Kanelisokeri 33+4

Vierailija
15/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanelisokeri: mulla on ollut pari viime yötä just samanlaisia kuin sinulla. viime yönkin kävin kyllä tosi monta kertaa veskissä ja aina välissä näin jotain unta ja olin just sellasessa horroksessa että varmaan pistin omia ajatuksia jokaiseen uneen. ihan kummaa, jostain osama bin ladenista näin unta. (johtui ehkä tuosta 9/11 elokuvasta mitä eilen illalla katsoin. )

galluppiin: meillä lähtee mies mukaan synnytykseen. ainakin toivottavasti kerkeää ja saatais vaikka yhdessä lähteä. onhan tää aika jännää näin ekan kanssa. ei tiedä yhtään miten ite sit oikeesti reagoi. ei mitää suuria pelkoja ole eikä suunnitelmia.

meidän vauva oli eilen huolestuttavan hiljainen, mutta sitten kun tökin sitä niin aina kyllä antoi takaisin. ehkä sillä oli lepopäivä.laskin kyllä liikkeitä ja aina tuli ne kymmenen kun lauloi tai muuten herätteli. illalla oli sit vielä synnytysvalmennus ni sitä ennen terkka kuunteli äänet ja olihan ne ihan ok.

onko muillakin sietämättömiä liitoskipuja? mulla vaihtelevasti joka toinen päivä. eilisilta ja yö oli kyllä sellasta että koko ajan vaavi puski päätään haaroväliin ja piti juosta kusella kun vihloo. en se kyllä jo pari viikkoa ollut alhaalla,että luulisi olevan kerennyt jo aika alas.

no nyt pyykkiä pesemään ja kahville...

voimia kaikille kenellä on tavallista huonompi päivä! kohta me kaikki päästään tositoimiin ja saadaan nyytit kainaloon. =)

huomenna alkaa virallisesti äippäloma. saikkua on ollut jo pari kuukautta.

heipat!

ellu ja masukki 34+5

Vierailija
16/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIPOISTA: Tosiaan, vauvat yksilöitä ja se on ihan hyvä, että vaihtoehtoja löytyy kokeilla ja löytää kullekin sopiva. Niinkin se on, ettei välttämättä sama merkki käy läpi vaippaiän. Minä en ainakaan osaa suositella mitään tai *vannoa* jonkin nimiin, kun tosiaan niin vauvakohtaista. Meillä on aluksi käytetty Pampersia ja Liberoa, toisinaan Dailya. Muumit ei ole sopineet. Myöhemmin on käytetty Lidlin vaippoja, jotka minusta ihan hyviä, mutta ei sopineet meillä ihan pienenä. Housuvaipoista meillä on sopineet parhaiten Liberot, Lidlin ja Pirkan vaipat...

SYNNYTYS: Mies tulee mukaan, jos ei mitään lastenhoito-ongelmia. Ehdottomasti paikalle haluaa tulla, vaikkei tosiaan siellä voi oikeastaan paljoa tehdä. Mutta se henkinen tuki on tosi tärkeää! Sitten kun vauva on syntynyt, alkaa isinkin rooli ihan täysillä =)

MIELIPITEISTÄ: Enpä ole vauvapuolella käynyt juttuja seuraamassa. Olen kyllä sitä mieltä, että kaikilla saa olla omat mielipiteensä ja nekin saa ilmaista, mutta ketään ei sovi kastittaa tai pitää toista huonompana. Eri asia sitten, jos todella tekee jotain vaarallista, mutta niistä tuskin nyt on kyse... Maailma on niin pullollaan asioita, joita voi tehdä monella tapaa ja jokainen on yksilö. Se rikastuttaa elämää. Meidän pitäisi osata keskustella ilman, että hermostutaan pienistä tai otetaan niistä liikaa itseemme. Eikähän kukaan voi pelkän tekstin perusteella *langettaa tuomiota* toisen elämästä tietämättä siitä oikeasti yhtään mitään! Mutta kuten sanottu, itse voimme päättää, miten asioihin suhtaudumme ja pysymmekö asialinjalla.

Nyt hetkeksi ruokailuun ja sitten muksut levolle. Iltapäivällä onkin neuvola. IIIKKKS!!!!

TalviSalama + Tiitiäinen 35+6

Vierailija
17/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensin gallupit.

VAIPAT: Mä oon kokeillu kaikkia ja oon aika kaikkiruokainen. libero ehkä miellyttäny eniten. Eniten meillä kuitenkin takaisee tarjoukset eli raha. Isompana oon tykänny lidl:n vaipoista, ovat olleet edullisia ja toimivia.

KESTOVAIIPAGALLUPPIA TOIVOISIN:

Nyt tekis mieli kokeilla kestovaippoja. Jos joku kertois niistä tälle tietämättömälle, olis tosi kiva kuulla. Miten siis toimivat, miten pestään , mistä saa ja paljonko maksavat. Mitkä ovat perusteluja et käytätte? Ja ihanko heti vastasyntyneelle hyvä?

Synnytys: Mies tulee meilläkin mukaan. Ollu kaikissa kolmessa edellisessäkin.

Oma napa: Melko hyvä yö takana. Hankin eilen bb :n 24/7 ja sitä on tullu töllättyä ja otettua rauhallisesti.

SYYSLOMAGALLUPIIA VIELÄ: Mitä meinaatte tehdä syyslomalla? Uskaltaako joku vielä reisuun lähteä?

Me saadaan lapset mummolaan mökille ainakin yheks yöks, Jee!

Jos vaikka syömään ja leffaan vielä uskaltais.

Vierailija
18/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis surkein yö koskaan takana. Ensi en meinannu millään nukahtaa, sit ku on nukahtanu niin heräs pissahätään klo 4 enkä sen jälkeen oo nukkunu yhtään. Eli viimeyön unisaldo jotain 4h. Voi tulla kiukkuinen täti täällä...

Hyvä nukkuma-asento on nykyään vaikea löytää. Selällä ei voi nukkua ja jos yritän olla vas kyljellä niin selkä alkaa vihoitella, jäljelle jää siis oik. kylkiasento =/

Täällä aika moni käy kokoarvioinnissa. Mua jännittää hieman oma tilanne kun viimeinen lääkäri/ultra oli jo viikko sitten eikä mulla ole kuin (huomenna) 33 rv kasassa. Tässähän vauva ehtii vielä kasvaa vaikka kuinka paljon jos haluaa. Lääkäri vain meinas että kyllä alakautta mahtuu tulemaan, mutta voiko sen tietää jo tässä vaiheessa? Eka vauva tulossa, joten kokemusta synnytyksestä ei ole. No, kaippa th lähettää lääkäriin jos jotain outoa ilmenee.

G: Mies on luvannut tulla mukaan synnytykseen. Yksin en menisi missään nimessä, kun ei oo minkäänlaista tietoa tulevasta kokemuksesta. Onneksi, ei osaa jännittääkään sitten. =)

Nyt imurin kimppuun, suihkuun ja sit ruokakauppaan. Ruokalistalla olis tänään kinkkukiusaus. =)

rusina rv 32+6

Vierailija
19/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä " taustailijoita" Eli lukenut olen, mutten kirjoittanut. Nyt jäätyäni kotiin on aikaa olla enemmän koneella.

Eli toista odotan, esikoinen reilu 1½ v ja vielä pari viikkoa hoidossa. Saan olla ihan yksin päivät kotona :0)

Synnytyksestä: Meillä ei olla harkittukaan muita vaihtoehtoja, eli mies tulee mukaan. Esikoinen menee mummolaan tai sille sukulaiselle jolla paras hetki ottaa hänet.

Vaipoista: meillä ollut pampperssit koko ajan käytössä. Nyt hiukan hävettää, mutta en ole koskaan edes harkinnut ostavani " halpis" vaippoja. Eli ei olla edes kokeiltu :(

Eilen olikohan remu joka kyseli sf mitasta. Mulla oli viikoilla 32+0 mitta 29. Onko se ison mahan merkki? En ole miettinytkään moista. Tämä vauva tuntuu kyllä paljon isommalta kuin esikoinen (reilu 3kg) Vaivojojakin ollut enemmän...

Nyt on saatava jotain aikaan, kirpparille hirmu läjä vaatteita silitettävä ja vietävä

Syksyistä päivän jatkoa!

Vierailija
20/61 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoruta neuvola ja synnytystapa-arvio kuulumiset.

Maanantaina oli tosiaan nla. Kaikki hyvin. Hb noussut takaisin lähtöklukemiin (ilman apuja) ja oli 147. Painoa tullut n.16kg. Paineet ok. Sf 33. Terkka arvioi vauvan painoksi 2500g ja sanoi taas että pieni vauva tulee teille. Pääkin heilui vielä kunnolla, eikä ollut kiinnittynyt... Mutta...

Eilen oli sitten se synnytystapa-arvio. Tällä kertaa oli eri lääkäri, kun aiemmin. Ultrasi ja sanoi, että hyvinpä on pää kiinnittynyt ja laskeutunut alas. Oli ihmeissään, kun kerroin pään heiluvan valtoimenaan eilen. Koko arvion teki myös ja totesi, että 2530g painaa. Sanoi sitten: Kylläpä on tulossa jättikokoinen vauva teille ja alkoi puhumaan, että pitää lähteä sokerirasitukseen!!?? TÄH!

Sitten aukaisin suuni ja sanoin että kumma juttu, kun neuvolassa eilen juuri kävin ja arvioi vauvan olevan 2500g, eli keskivertoa pienempi ja pissa ollut aina puhdas, niin mitä tää ny on?

Lääkäri vain , että ai jaa. Laitetaas nää mitat käyrille, niin katotaan onko iso vai pieni. Olipas lääkäri itsekin hämmästynyt, kun keskikäyrän alapuolella oli.

Hyvänen aika! Pitäisi mielestäni tuossa asemassa jo tietää ilman käyriä, millä viikoilla vauva on iso ja millä pieni.

Teki myös " alasyynin" ja meinasi, että n. 3000g mahtuu, mutta häntäluu on vähän edessä, joten kävin vielä lantiokuvissa. Saas nähdä mitä ne kertoo.

Olin yllättynyt kun lääkäri kysyi lopuksi, että haluatko tulla käynnistykseen la:n tienoilla, vähän aikaisemmin? Vaikka minulla ne paikat kypsyneet ennenaikojaan toisen lääkärin mielestä, niin tämä oli sitä mieltä, että käynnistykseen menee. La mulla 04.11 ja lääkäri antoi käynnistelyajan 7.11 : )

Jännä, miten erilaisia " tuomioita" lääkäreiltä saa, kun aiemmin on pitänyt varoa, ettei vauva tule ennen aikojaan ja nyt sitten on paikat kuulemma vielä niin hyvin kiinni, että pitäisi alkaa kotikonstein vauhdittaan, että tulis vähän aiemmin ku laskettuna aikana, että mahtuu alakautta.

Jep jep! Katotaan ny...

G: Vaiposta ei kokemusta mulla, eikä turhista hankinnoista. Synnytykseen otan miehen mukaan. Eilen olikin synnytysvalmennus, jossa käytiin läpi kyseinen tapahtuma pääpiirteittäin sekä kierrettiin synnytysosastolla. Ei ollu mies järkyttynyt, kuten pelkäsin, joten mukaan tulee : )

Momenntia taas vastustaa. Ei kiva! Koitahan jaksella.

Alia paralla " tuplatuskaisuus" , joten kaikki sympatia sinulle. Toisaalta sitten lopussa kiitos seisoo, kun kaksin verroin onnea!

Olivia + Mönkiäinen 35+5