Olisi pitänyt jäädä lapsettomaksi
Mutta ei, tässä minä olen, kolmen lapsen äiti. Nuorin niin pieni ettei voi luonteesta sanoa vielä mitään, muut samanlaisiajästipäisiä mulkkuja kuin minäkin.
Ei vain uskota, ei millään. Hiki valuu taas iltapuuhien jälkeen. Hyvinä hetkinä ovat maailman parhaimmat muksut, uhmagetkinä voisin viedä syvimpään metsään ja jättää sinne.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:37"]
Muslimi lasta opetetaan leikkaamaan valkoisen ei-muslimin nukkevauvan päätä irti.
[/quote] Sinunko takia asiallisetkin ktjut poistuu kun postat randomilla tuollaista?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:01"]Miksi olet hankkinut kolme? Yhden kanssa olisi varmasti helpompaa.
[/quote]
Siis voi VITTU! Ihan sama kuinka monta lasta on niin aina se on liikaa tai liian vähän. Pitäiskö olla 1,5 lasta että saa valittaa?! Tai 1,75 lasta? Vittu! Mulla on vaan yksi lapsi ja en saa valittaa kun "no ootko miettiny et se on vaan yksinäinen kun ei oo sisaruksia" , tai , "no se on sitä ainoan lapsen arkea"... JUST JOO!! Suurin osa äideistä on joskus kypsiä lapsiinsa, ihan sama kuinka monta niitä on!
[/quote]
Kielenkäyttö on sellaista, että syy lasten villiin käytökseen on selvä.
Huh
Kumma juttu, että ne ihmiset sikiää, joiden ei selvästikään pitäisi. Ihmettelen valittamista lapsista ja heidän käytöksestä jne. Onhan se rankkaa joo, kun on "ihan vahingossa" lisäännytty. Miettikää heitä, joilla lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys..ja sen jälkeen noita valituksianne! *Karma is a bitch*
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:01"]Miksi olet hankkinut kolme? Yhden kanssa olisi varmasti helpompaa. [/quote] Siis voi VITTU! Ihan sama kuinka monta lasta on niin aina se on liikaa tai liian vähän. Pitäiskö olla 1,5 lasta että saa valittaa?! Tai 1,75 lasta? Vittu! Mulla on vaan yksi lapsi ja en saa valittaa kun "no ootko miettiny et se on vaan yksinäinen kun ei oo sisaruksia" , tai , "no se on sitä ainoan lapsen arkea"... JUST JOO!! Suurin osa äideistä on joskus kypsiä lapsiinsa, ihan sama kuinka monta niitä on! [/quote] Kielenkäyttö on sellaista, että syy lasten villiin käytökseen on selvä. Huh
[/quote] No tällä kenen kielenkäytöstä valitat on vain yksi lapsi, joten mihin viittaat kun puhut lapsista monikossa? Ap:n lapset villejä tämän yhden lapsen äidin kielenkäytön takia?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:24"]
Kumma juttu, että ne ihmiset sikiää, joiden ei selvästikään pitäisi. Ihmettelen valittamista lapsista ja heidän käytöksestä jne. Onhan se rankkaa joo, kun on "ihan vahingossa" lisäännytty. Miettikää heitä, joilla lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys..ja sen jälkeen noita valituksianne! *Karma is a bitch*
[/quote] Kumma juttu että heti kun on onnistuneesti päässyt sikiämään pitäisi vain olla onnellinen eikä saisi ikinä valittaa mistään tai olla väsynyt ja kiukkuinen.
Ihan oman kokemuksen perusteella olen huomannut, että ne ikävät ja hankalat luonteenpiirteet peritään myös. Muistan itse olleeni lapsena samanlainen hankala inttäjä kuin mitä oma tyttäreni on nyt. Jostakin ne/me hankalat ihmiset kasvaa. Ja kun on hankala lapsi niin sitä tulee kiellettyä ja komennettua enemmän kuin helppoa lasta. Kyllä lapsiin saa välillä väsyä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:24"]
[/quote]
No mulle ei perheen saaminen ollut itsestäänselvyys, ei miehen eikä lasten ja kyllä mä silti valitan. En ollut kylläkään hedelmätön, mutta siinä missä suuri osa kuitenkin saa kotoa ihan ok eväät olla tasapainoinen äiti/isä, niin mä en ollut saanut ja mietin uskallanko ikinä kasvattaa lapsia. Miksi mun nyt pitäis sanoa, että kaikki on vain aivan ihanaa? Ja jos olisin ollut melkein hedelmätön niin silloinko se pyhittäisi kaikki minun epäonnistumiseni lapsen kanssa? Tyyliin "antaa sen nyt kiipeillä verhoissa ja haistattaa, olinhan mä niin vähällä jäädä ilman lasta"?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:32"]Mutta ei, tässä minä olen, kolmen lapsen äiti. Nuorin niin pieni ettei voi luonteesta sanoa vielä mitään, muut samanlaisiajästipäisiä mulkkuja kuin minäkin.
Ei vain uskota, ei millään. Hiki valuu taas iltapuuhien jälkeen. Hyvinä hetkinä ovat maailman parhaimmat muksut, uhmagetkinä voisin viedä syvimpään metsään ja jättää sinne.
[/quote]
On se vielä mahdollista, mutta en suosittele koska ihan vitun laitonta.
Mun mielestä on jopa pelottavaa, että kun joku kertoo, että katuu lapsiaan koska nämä ovat mulkkuja, saa aloitus kymmeniä yläpeukkuja. Ihan käsittämätöntä.
Vaikeaa toki voi olla, mutta valinta on tehty ja sen mukaan elettävä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:16"]Mun mielestä on jopa pelottavaa, että kun joku kertoo, että katuu lapsiaan koska nämä ovat mulkkuja, saa aloitus kymmeniä yläpeukkuja. Ihan käsittämätöntä.
Vaikeaa toki voi olla, mutta valinta on tehty ja sen mukaan elettävä.
[/quote] Ehkä peukutetaan siksi että on helpotus huomata että äitinä/isänä voi ja saa tuntea.välillä negatiivisia tunteitakin? Hulluksihan siinä tulee jos pitäisi vain tuntea onnea ja kiitollisuutta joka hetki vaikka lapset ajoittain rääkyvät ja riehuvat eivätkä usko mitään.
Mulla esikoinen ollut aina helppo, nyt nuorempi on aikamoinen tulisielu, kaupassa se joka rääkyy eniten. On ollut pakko ottaa tiukka kuri käyttöön, itse ei saa menettää hermojaan, sit sujuu. Kolmas tulossa, pakko ajatella että kyllä tästä vielä selvitään! Koskaan en ole lapsiini kyllästynyt enkä ajattele että haluaisin eroon heistä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:27"]
Mulla esikoinen ollut aina helppo, nyt nuorempi on aikamoinen tulisielu, kaupassa se joka rääkyy eniten. On ollut pakko ottaa tiukka kuri käyttöön, itse ei saa menettää hermojaan, sit sujuu. Kolmas tulossa, pakko ajatella että kyllä tästä vielä selvitään! Koskaan en ole lapsiini kyllästynyt enkä ajattele että haluaisin eroon heistä.
[/quote]
Näillä ihmisillä tarkoitan juuri oikeat eväät kotoa saaneita vanhempia. Mä en ainakaan osaa valita menetänkö hermoni vain en, vaan ne menee, halusin tai en. Mutta siksi en kasvatakaan lapsiani itse. (Vaan mies, jolla hermo kestää).
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:36"]
Olisit laittanut haarat kiinni
[/quote]Miten ihanan viisas kommentti.