Olisi pitänyt jäädä lapsettomaksi
Mutta ei, tässä minä olen, kolmen lapsen äiti. Nuorin niin pieni ettei voi luonteesta sanoa vielä mitään, muut samanlaisiajästipäisiä mulkkuja kuin minäkin.
Ei vain uskota, ei millään. Hiki valuu taas iltapuuhien jälkeen. Hyvinä hetkinä ovat maailman parhaimmat muksut, uhmagetkinä voisin viedä syvimpään metsään ja jättää sinne.
Kommentit (53)
Ap:lla noi fiilikset tulee niin vahvasti luultavasti siksi, että kaikki kolme on vielä noin pieniä! Et pääse vielä ensimmäisenkään kanssa "helpommin" ja kasvatuksessa mennään vielä ihan perusasioissa ja uhman taltuttamisessa. Minullakin on kolme lasta, mutta 2. ja 3. välillä pidempi ikäero. Jaksoin hyvin kahden kanssa, mutta kolmas samaan syssyyn olisi ollut minullekin rankka. Nyt nautin tästä pienestä, enkä ahdistu alkavasta uhmasta, koska olen jo kokenut sen, että sekin vaihe menee ohi ja että kasvatus tuottaa myös tulosta. Rankkaa on tietysti välillä, mutta kyllä sä ap selviät. Ei sun olis kannattanut lapsettomaksi jäädä, mutta ehkä miettiä, miten juuri nyt ja tässä elämätilanteessa voisit elämääsi hiukan helpottaa? Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:24"]
Kumma juttu, että ne ihmiset sikiää, joiden ei selvästikään pitäisi. Ihmettelen valittamista lapsista ja heidän käytöksestä jne. Onhan se rankkaa joo, kun on "ihan vahingossa" lisäännytty. Miettikää heitä, joilla lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys..ja sen jälkeen noita valituksianne! *Karma is a bitch*
[/quote] Kumma juttu että heti kun on onnistuneesti päässyt sikiämään pitäisi vain olla onnellinen eikä saisi ikinä valittaa mistään tai olla väsynyt ja kiukkuinen.
[/quote]Kumma juttu, kun ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta raivota ja angstailla sen takia, että olen lapseton. Ei tuollaiset paskafiilikset kuulu hyvään elämään.
[/quote]
Kyllä sulla olis, jos sun äitisi olisi kontrolloiva narsisti tai miehesi sanojaan syövä itsensä nolaava pelle tms. Ongelmia, joita ei aina onnistu ratkomaan on muillakin kuin vanhemmilla.
[/quote]Vanhemmuuden ja huonon kumppanin tapauksessa nuo ongelmat ovat vain itseaiheutettuja.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:52"]
Kumma juttu, että ne ihmiset sikiää, joiden ei selvästikään pitäisi. Ihmettelen valittamista lapsista ja heidän käytöksestä jne. Onhan se rankkaa joo, kun on "ihan vahingossa" lisäännytty. Miettikää heitä, joilla lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys..ja sen jälkeen noita valituksianne! *Karma is a bitch*
[/quote] Kumma juttu että heti kun on onnistuneesti päässyt sikiämään pitäisi vain olla onnellinen eikä saisi ikinä valittaa mistään tai olla väsynyt ja kiukkuinen.
[/quote]Kumma juttu, kun ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta raivota ja angstailla sen takia, että olen lapseton. Ei tuollaiset paskafiilikset kuulu hyvään elämään.
[/quote]
Kyllä sulla olis, jos sun äitisi olisi kontrolloiva narsisti tai miehesi sanojaan syövä itsensä nolaava pelle tms. Ongelmia, joita ei aina onnistu ratkomaan on muillakin kuin vanhemmilla.
[/quote]Vanhemmuuden ja huonon kumppanin tapauksessa nuo ongelmat ovat vain itseaiheutettuja.
[/quote]
Sanoinkin, että kaikilla on ongelmatilanteita, joihin ei löydä ratkaisua. Mutta jos oma ratkaisusi on olla lapseton, tai puolisoton, niin ole sitten. Toiset hankkii lapsia vaikka tietävät, ettei elämä ole ongelmatonta vanhempana.
Voi että, koita jaksaa! Uhmaiät on rankkoja ja onhan joskus itsepäisyys vähän periytyvääkin. Mutta ehkäpä siitä on myös hyötyä, jos sen oikeaan asiaan suuntaa. Työelämä kaipaa myös vahvoja ihmisiä. Ja teet tärkeää työtä, kun huolehdit ja kasvatat lapsiasi. Pidä heistä huolta. Saisitko apua joltain lastenhoitoon, entä puolisosi? Jos ovat alle kouluikäisiä, niin ovatko päivähoidossa tai kerhossa, jossa oppivat toisten kunnioitusta?
Ovat kotihoidossa, mies osallistuu, puhalletaan yhteen hiileen. Minä ja isoveljeni oltiin samanlaisia. Veljieni lapset samanlaisia. Kasvatuksessa eroja, serkusten käytöksessä ei. Vaikka ei on aina ei eikä tahtoaan saa läpi huutamalla niin huudetaan kuitenkin sen sijaan että joku kaunis päivä hyväksyisi sen että vanhemmat päättää.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:01"]Miksi olet hankkinut kolme? Yhden kanssa olisi varmasti helpompaa. [/quote] Siis voi VITTU! Ihan sama kuinka monta lasta on niin aina se on liikaa tai liian vähän. Pitäiskö olla 1,5 lasta että saa valittaa?! Tai 1,75 lasta? Vittu! Mulla on vaan yksi lapsi ja en saa valittaa kun "no ootko miettiny et se on vaan yksinäinen kun ei oo sisaruksia" , tai , "no se on sitä ainoan lapsen arkea"... JUST JOO!! Suurin osa äideistä on joskus kypsiä lapsiinsa, ihan sama kuinka monta niitä on!
[/quote]
Ne lapset pitäisi tehdä oman jaksamisen mukaan, eikä sen mukaan mitä naapurin Martta odottaa sinun tekevän.
Saan minäkin jo ihmettelyjä, että ettekö oikeasti tee kuin yhden, mutta ihan vapaasti saavat ihmetellä. Lapsi ei kuole vaikkei sisaruksia saisi, siitäkin on jo hyvä lähteä opettamaan ettei aina saa mitä haluaa. Pärjäämme todennäköisimmin parhaiten vain yhden lapsen kanssa. En todellakaan halua väkisin samaan tilanteeseen kuin ap, jossa hermot on niin kireällä, että tekisi mieli kuskata se omatekemä lapsikatras metsään ja jättää sinne.
Nuo pienet ikäerot on myös toinen juttu, mitä tosissaan ihmettelen. On niin trndi saada nykyään toinen lapsi, kun edellinen ei ole täyttänyt kahtakaan. Eli mennään täysin lottoarvonnalla, kun ei todellakaan tiedetä vielä miten sitä uhmaikää tullaan jaksamaan. Eli ihan valinnoilla on siinäkin kohtaa menty.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:27"]
Mulla esikoinen ollut aina helppo, nyt nuorempi on aikamoinen tulisielu, kaupassa se joka rääkyy eniten. On ollut pakko ottaa tiukka kuri käyttöön, itse ei saa menettää hermojaan, sit sujuu. Kolmas tulossa, pakko ajatella että kyllä tästä vielä selvitään! Koskaan en ole lapsiini kyllästynyt enkä ajattele että haluaisin eroon heistä.
[/quote]
Miksi olette laittaneet kolmosen ylipäätään aluille, jos ajatus on että pakko vaan selvitä?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:42"]
Hyvät ja huonot hetket kuuluu elämään. Äitikin on vain ihminen ja hyvin vajavainen.. Tekeminen on yksi avainsana, kiukuttelut on paljon vähemmällä kun lapsella on mieleistä puuhaa.. Meillä toiseksi nuorin tekee koko ajan tuhmuuksia ellei ole muuta tekemistä,. Kiukuttelu ja uhma kuuluu kasvuun vain alistettu lapsi ei uhmaa, Se on vain elämää.. Karju välillä kunnolla ulkona, hakkaa tyynyjä.. Siivoa raivoa pois.. Pidä sylissä, muista nukkua päiväunet.. Hermot on tiukalla jos itse on väsy. T. Viiden äiti
[/quote]Millä perusteella tuollainen kurjuus "kuuluu elämään"? Minusta hyvän, itselle sopivan elämäntavan tunnistaa juuri siitä, ettei se aiheuta jatkuvasti noin huonoja fiiliksiä.
[/quote]
Koska on muodikasta hankkia päiväkodillinen lapsia mahdollisimman pienellä ikäerolla (eli ehkäisyä ei mielellään ollenkaan käyttöön edellisen synnytyksen jälkeen), koska "lapsi kärsii ilman sisaruksia/olen aina haaveillut suurperheestä".
Pinna on katki, kädet koko aan täynnä työtä, äiti hajoilee paineen alla, parisuhde on loppujen lopuksi pelkkää kämppisasumista työnjakoineen.
Mutta on niin hienoa, että lapsella on sisaruksia.
Pistä päiväkotiin, jotta oppivat käyttäytymään ja tottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:52"]
[/quote]
[/quote]
Narsistinen äiti on lapsen itseaiheuttama ongelma?
Kai se on pakko... mutta entä jos mun lapset on sit ne pk:n häiriköt ketkä ei usko ketään eikä mitään.. muistan kun minä ja veljeni oltiin puistohoidossa pienenä, äiti vei aamulla, me karattiin heti kun "tädit" katsoimuualle. Kyllä me aina takaisin kuitenkin kiltisti mentiin...
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:52"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:34"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:48"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:24"] Kumma juttu, että ne ihmiset sikiää, joiden ei selvästikään pitäisi. Ihmettelen valittamista lapsista ja heidän käytöksestä jne. Onhan se rankkaa joo, kun on "ihan vahingossa" lisäännytty. Miettikää heitä, joilla lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys..ja sen jälkeen noita valituksianne! *Karma is a bitch* [/quote] Kumma juttu että heti kun on onnistuneesti päässyt sikiämään pitäisi vain olla onnellinen eikä saisi ikinä valittaa mistään tai olla väsynyt ja kiukkuinen. [/quote]Kumma juttu, kun ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta raivota ja angstailla sen takia, että olen lapseton. Ei tuollaiset paskafiilikset kuulu hyvään elämään. [/quote] Kyllä sulla olis, jos sun äitisi olisi kontrolloiva narsisti tai miehesi sanojaan syövä itsensä nolaava pelle tms. Ongelmia, joita ei aina onnistu ratkomaan on muillakin kuin vanhemmilla. [/quote]Vanhemmuuden ja huonon kumppanin tapauksessa nuo ongelmat ovat vain itseaiheutettuja. [/quote] Narsistinen äiti on lapsen itseaiheuttama ongelma?
[/quote]
Narsistiseen äitiin voi katkaista välit kokonaan. Itse sinä aikuisena ihmisenä päätät, ketä lähipiiriisi haluat.
Oma äitini oli täysi sadisti, koko lapsuuden sain kuulla olevani paska ihminen ja kuinka minut olisi pitänyt jättää tekemättä. Koulunkäyntiä terrorisoitiin mm. pakkovalvottamisella (esim. muistan kymmenvuotiaana kuorineeni isoa satsia perunoita vielä yhdeltä yöllä, ei saanut mennä nukkumaan ennenkuin kaikki oli tehty), eikä apua läksyihin uskaltanut kysyä, turpiin tuli jos ei heti osannut tehdä oikein. Ja sitten tietty huonoista koearvosanoista sai niin ikään turpiin + huudot kuinka turha ihminen olen ja kuinka minun pitäisi tappaa itseni.
Muutin kotoa viisitoistavuotiaana, enkä ole sen koommin äitiini pitänyt yhteyttä. Mutta en myöskään ala pistämään mitään elämän kurjuuksia lapsuuden piikkiin, vaan päinvastoin rakennan aikuisuudesta paljon paremman, mitä lapsuuteni oli. Ja siihen hyvän elämän rakentamiseen kuuluu olennaisesti se, että se nainen, jota äidiksi pitäisi kutsua, ei minun elämääni kuulu.
Niinpä!!! Samat tunteet ja kaksi muksua... Yhtään lisää en tee!!!! Ja miesystävällä vauvakuule mutta miehille lapset on helppoja, äidissä ne on ikuisuuden kiinni ja 9kk pitäis olla raskaana ja pilata kroppa.. Nou thanks!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:17"]
Niinpä!!! Samat tunteet ja kaksi muksua... Yhtään lisää en tee!!!! Ja miesystävällä vauvakuule mutta miehille lapset on helppoja, äidissä ne on ikuisuuden kiinni ja 9kk pitäis olla raskaana ja pilata kroppa.. Nou thanks!
[/quote] Ei se kroppa kolmannesta mene pahempaan kuntoon enää...
Eikun sä oot ap käsittänyt tän ihan väärin. Sun pitää ylistää itseäsi rakastavana äitinä ja kiillottaa sädekehää että mikään ei ole suurempaa kuin äidinrakkaus, uhraisit henkesi niiden puolesta. Ei saa koskaan kertoa että vituttaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:34"]
[/quote]
[/quote]
Ei voi olla narsisti ilman lääkärin diagnoosia!! Ja mies taas on ihan oma valinta, saati mennä lisääntymään tälläisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:00"]
Pistä päiväkotiin, jotta oppivat käyttäytymään ja tottelemaan.
[/quote]
Ehhei. Päiväkodissa oppivat esittämään tottelevaa aikuisille ja kiusaamaan heikompiaan. Siitä saat tuplastressiä, kun alkaa tulla vääntöä kiusattujen vanhemmilta ja viimeistään koulun taholta. Pidä kotona, että tulee hyviä ihmisiä.