Miten jauhenlihaa käsitellään?
Muutin kotoani omilleni ja nyt tekisi mieli tehdä spagettipolongesea. Miten jauhenlihakastike tehdään? Pitääkö paikkaansa, että se tulee pestä kuten täällä on kerrottu?
Kommentit (32)
Pese huolellisesti fairylla ja kädenlämpöisellä vedellä ennen syöntiä.
Jauhenlihassa on toksiineja, eli myrkkyjä, ennen pesemistä. Puhtaat siivouskäsineet käteen (ei siis niitä, joiden kanssa peset vessan), ja peset jauhenlihan kädenlämpöisessä vedessä niin, että vaihdat veden muutamaan kertaan. Vähän kuin joitain sienilajeja ryöpätään, mutta ei kiehuvassa vedessä.
Sitten voit valmistaa normaaliin tapaan paistamalla, tai voit tehdä lihapullia tms.
Se on jauhelihaa. Ja kastike on bolognesea.
Ja jos kysyt tosissasi, että pitääkö jauheliha pestä, niin voi voi.
Mutta en usko kenenkään olevan noin pihalla arjesta, niin pidän avaustasi typeränä trollauksena.
Niitä jauhelihakastikereseptejä löytyy kyllä miljoonia, kun sulla on tuo netti.
Eli syö pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en usko kenenkään olevan noin pihalla arjesta, niin pidän avaustasi typeränä trollauksena.
Eli syö pääsi.
Jauhenliha ja sen peseminen on tämän palstan klassikko. Tukehdu sinä pullaasi.
Otat pöydälle lämpenemään puoli tuntia ennen paistamista. Lämmitä pannu ja laita j.liha siihen. Kypsennä ja vasta sitten laitat tomaattisoossia ja mausteet. Kyl sää ossa
Mutta entä jos jauheliha pitääkin pestä vasta paistamisen jälkeen? Olen kuullut että paistaessa tulee niitä pah-yhdisteitä.
Itse pesen jauhenlihani jauhenlihapesurilla. Niitä saa esim. Motonetista.
Hyvä polongese syntyy mämmistä ja banaanista. Sekoita sen jauhenlihasi kanssa ja keitä 5 tuntia.
Lissät sitten lopussa paketin spagettia. Rakettispagettia.
Bon Appetit.
Vierailija kirjoitti:
Otat pöydälle lämpenemään puoli tuntia ennen paistamista. Lämmitä pannu ja laita j.liha siihen. Kypsennä ja vasta sitten laitat tomaattisoossia ja mausteet. Kyl sää ossa
Paskat siitä lihan laittamisesta huoneenlämpöön ennen paistamista, se on myytti joka kumottu. Samoin se, että liha johonkin kuumalle pannulle, paskat siitäkin.
Otan siis jauhelihan jääkaapista ja laitan sen kylmälle pannulle ja sitten lämmöt päälle. Tulee ihan hyvä.
Mies söi pestyn jauhenlihan jääkaapista. Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
Jauhenlihassa on toksiineja, eli myrkkyjä, ennen pesemistä. Puhtaat siivouskäsineet käteen (ei siis niitä, joiden kanssa peset vessan), ja peset jauhenlihan kädenlämpöisessä vedessä niin, että vaihdat veden muutamaan kertaan. Vähän kuin joitain sienilajeja ryöpätään, mutta ei kiehuvassa vedessä.
Sitten voit valmistaa normaaliin tapaan paistamalla, tai voit tehdä lihapullia tms.
Toivottavasti Ap ei ole oikeasti ohjeen tarpeessa. Onhan meillä vielä kotsaa koulussa?
Eihän kukaan voi olla oikeasti noin uusavuton?
Vierailija kirjoitti:
Pakoitat miehen oksentamaan jauhenlihan takaisin. Sitten vaan pannulle ja naminami.
Tässä on hyvä muistaa, että siitä syömisestä ei voi olla kovin pitkää aikaa.
Muuten oksennus yläpäästä ei toimi, vaan jauhenliha on saatava takaisin miehen alapäästä.
Mulla meni ohi. Millainen eläin on jauhen?
Itse pesen jauhenlihan (tai huuhtelen siivilässä) aina paistamisen jälkeen, jotta ylimääräinen rasva poistuu. Jotkut pesevät ennen paistoa, miten itse parhaaksi näet.
Minä olen käsitellyt jauhen lihaa aikalailla samaan tapaan kuin muutakin jauhelihaa. Jauhen on nyt kuitenkin kuollut jo sukupuuttoon, joten sitä ei saa enää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli syö pääsi.
Anteeksi kamalasti. Vauva-palsta on minulle kovin uusi tuttavuus. En hallitse vielä palstan kaikkia upeita nyansseja ja klassikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli syö pääsi.
Vidun bersreigäidiootti, aina pitää kirjoittaa oikein. Paitsi silloin, kun basgazenzuuri sen estää. Jauheliha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voi helvetti, miten te jaksatte tästä samasta aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsitellyt jauhen lihaa aikalailla samaan tapaan kuin muutakin jauhelihaa. Jauhen on nyt kuitenkin kuollut jo sukupuuttoon, joten sitä ei saa enää mistään.
Eikös kyseessä ole ollut jauhenenliha?
Joka tapauksessa kepeät mullat jauhenelle. RIP. Carpe Diem.
Vierailija kirjoitti:
Miten se jaksoi niiden kaikkien lapsilta syötyjen vanukkaiden jälkeen?
Liota ensin lämpimässä vedessä pari tuntia. Sitten uuniin pellille 200 astetta pari tuntia. Lopuksi suolaa ja maustetta.