Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä varmaan alkaa olla jo sen ikäisiä kirjoittajia, jotka ovat itse olleet päiväkodissa hoidossa. Millaiset muistot jäi?

Vierailija
28.11.2025 |

Vasta jostain ysäriltä lähtien on ollut päiväkoteja ns. "kaikille" saatavilla. 80-luvun lapset ja siitä taaksepäin eivät saaneet päiväkotipaikkoja juuri koskaan, sillä kunnallinen päivähoito oli silloin vielä ihan lastenkengissä. Lapset hoidettiin yleisesti silloin kotona.

Kertokaa, te päiväkodin käyneet, jäikö millaiset muistot? Ovatko päiväkodit niin pahoja paikkoja, kuin ainakin koko 2000-luku on rummutettu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin päiväkodin 70-luvulla. Oli ok, enpä muustakaan olemisen tavasta tiedä.

Vierailija
2/2 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli ihan viidakko. Mulla on kasvoissa arpi, minkä sain kun mua lyötiin terävällä lelulla naamaan. Karkailtiin päiväkodin aidan yli ja viereisen tontin tenavat kiipesivät taas aidan yli sinne päiväkotiin. Kiusattiin puoliksi ulkomaalaista ja suljettiin se porukasta ulos. 

Maaseudulla. Itse laitoin oman lapseni yksityiseen, en uskaltaisi kunnalliseen laittaa kaiken lukemani ja kokemani perusteella. Myös alalla olevat kaverit ovat tukeneet tätä ajatustani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi