Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni vaatii minulta ihan kamalasti

Vierailija
02.04.2022 |

Havahduin tänään siihen, että aika moni kysyy minulta nykyään, kuinka jaksan. Paitsi mieheni, jonka mielestä en tee mitään riittävästi. Hänen vaatimuslistansa kasvaa kasvamistaan eikä hän epäröi sanoa ääneen, jos jossain lipsun. Taustatietoa sen verran, että olen aika vaativassa kokopäivätyössä ja minulla on erittäin aikaavievä harrastus, joka ollut elämäni tärkeimpiä asioita lapsesta saakka. Nekin vievät aikaa ja energiaa.

Sitten se vaatimuslista:
- Minun pitää aina pukeutua siististi ja laadukkaisiin vaatteisiin, myös kotona
- Salilla on käytävä kahdesti viikossa
- Minun tehtäväni on keksiä ja järjestää ruuat aina viikoksi eteenpäin, joskus saattaa kokata itse, mutta jättää silloinkin siivoamiset minulle
- Joka ikisen aterian pitäisi olla superterveellinen, proteiinipitoinen, ei ikinä eineksiä eikä missään tapauksessa mikroaaltouunia kotiin. Salaattikastikekin on tehtävä itse.
- Epäsiistiä ei saa kotona olla koskaan, hänen tavaroitaan ei saa siirtää eikä koskea niihin, jos itse jätän vaikka hiusharjan jonnekin, tulee sanomista heti
- Jos hän huomaa jossain roskan tai pölyä, sen sijaan että pyyhkäisisi ne itse pois, hän kritisoi ja luennoi minulle, että kotimme on hirveä, katso nyt tätäkin, ja syyttää epäsuorasti minua. Enkä nyt provoile, mutta hän ilmoitti juuri kirjoittavansa excel-listauksen tekemättömistä kotitöistä, jotka voisimme "jakaa". Syystä lainausmerkit.
- Joka päivä on käytävä ulkona, myös silloin kun sanon olevani kipeä. Harrastukseni puolesta olen ulkona muutenkin helposti 8 h ja yli viikossa, mutta jos siitä on vapaata, mies käytännössä painostaa ja pakottaa minut lenkille.

Saan harvoin kiitosta tekemisistäni, mutta lista parannusehdotuksista on loputon. Ja pettymys jokapäiväistä, kun olenkin vain ihminen. En voi juoda edes lasillista viiniä viikonloppuna ilman vinoilua, että minulla on alkoholiongelma.

Klo on nyt 17 , ja tässä pitäisi vielä lähteä salille, siivota pölyt joista mies aamulla kiukustui ja sitten kokata ja siivota keittiö. Aamupäivä meni harrastuksen parissa, josta en halua luopua, koska se on henkireikäni ja maksan sen yksin, ei ole mieheltä pois. Lapsia ei ole

En jaksaisi enää tehdä mitään, mutta pakko on, koska haluan vain olla rauhassa enkä nähdä sitä arvostelevaa, aina tyytymätöntä katsetta, ja kuunnella valitusta. On kuitenkin viikonloppu.

Mitä teen?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut mitään, en siis riviäkään saati, että olisin edes yrittänyt.

Vierailija
42/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea koko listaa. Miten tuo on parisuhde eikä työleiri? Joko eroa tai ala veloittaa mieheltä työtunnin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot et komentelu loppuu nyt.

Menet sohvalle ja otat lasin viiniä.

Tarvittaessa näytät komentelijalle keskisormea.

Vierailija
44/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin just näin. Joskus ne miehetkin haluu, et niille näytetään kaapin paikka. Alistuva kumppani kun on tylsyyden multihuipennus. Teet aivan mitä itse haluat ja kun mies huomaa, ettei hänen vinkumisensa tehoa, niin joko lopettaa sen nolona ja pääsette tasapainoiseen suhteeseen tai sitten eroatte. Kasvata selkäranka.

Vierailija
45/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
46/72 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäilystäkään siitä, kumpi teistä on parisuhteessa se joka määrää kaapin paikan.

Tuo ei ole parisuhde. Mies tarvitsee palvelijan ja kokin, ei kumppania. Nyt suuta auki ja teet lopun äijän sairaasta pomottamisesta.

Vierailija
47/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kyllä kuulostaajo narsistilta. Harkitse vakaasti liiton jatkamista. Ei ainakaan lapsia tuohon tilanteeseen. Homma ei ainakaan helpotu.

Etsi joku ulkopuolinen, neutraali taho jolle voisit puhua. Työterveys?

Tämä palsta se ei ole.

Ei ole narsisti, on vaan nipo. Kammottavaa seuraa joka tapauksessa.

Vierailija
48/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Mulla on mies jota ovat vanhemmat hemmotelleet niin että välillä kuvittelee olevansa maailman erinomaisin yksilö. Hänellä on myös vanhemmilla ollut sama malli, isä arvostelee äitiä. Hän ei todellakaan ole yhtä tarkka ja nipo kuin ap:n mies, mutta hänellä on taipuvaisuutta hyppiä silmille ja alkaa vahtia ja arvostella tekemisiäni. Voin sanoa että ehdottamasi taktiikka toimii häneen, nimenomaan keskisormella maustettuna. Siloin yleensä mies tajuaa sekoilunsa. Onneksi muuten hän on vallan mukava, mutta välillä ajautuu automaatiolla arvostelutatsiin. Ap heitä pölyrätti miehellesi ja anna nipoilla yksinään. Onhan se järkevää syödä terveellisesti ja elää siististi, mutta tuollainen elämä on jo sairaalloisen neuroottista.

49/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs se mies tekee. Syö sohvalla sipsejä ja juo kaljaa?

Vierailija
50/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo niin sinä "fiksuna" ihmisenä olisit häipynyt aikoja sitten. Olet täysi hölmö.

Vierailija
51/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta veikkaan, että asutte Espoossa ja miehesi DI. Siellä on paljon tällaisia super-ihmisiä, -pareja ja - perheitä. Esim. käsitys epäsiisteydestä on sitä luokkaa, että kylpyhuoneen tasolle jätetty hiusharja tai eteisessä näkyvillä oleva kenkä ja yksi hiekoitushiekan pala kynnyksellä on järkyttävä sekasotku. 

Vierailija
52/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset vähän syvemmälle menevää apua kuin ”jätä se”. Katsele hieman lapsuuden perhettäsi ja sen dynamiikkaa, miten siellä meni? Oliko isäsi vaativa, paljon poissa, edellytti virheetöntä kotoa ja lapsia, oliko äitisi kotona, vai niin paljon poissa ettei lapsia oikein ehtinyt huomaamaan?

Jostakin nimittäin täytyy johtua se, että alistut ja yrität välttää miehesi ihan älyttömyyksiin meneviä vaatimuksia ja teeskenneltyä pettymystä sinuun?

Et voi mitenkään ”parantaa” miehestäsi kivaa ja rentoa , sinua tukevaa puolisoa! Se ei vaan onnistu vaikka sitä joka päivä toivotkin.

Sinun pitää tutustua itseesi, ja siihen miten ja miksi toimit ja elät liitossasi. Voi olla raskas reissu, mutta todellakin voit paremmin sen jälkeen.

Liitollesi sitten käy, miten käykin.

Vierailija
53/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuossa on kysymyksessä henkinen väkivalta. Kyse ei siis ole vain siitä että miehesi olisi ku sipää tai nipottaja.

Vierailija
54/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tästä kertomuksesta mieleeni tangokuningas Mika Pohjonen. Hänen entinen vaimonsa (en muista nimeä) kertoi jossain haastattelussa, että ukko piti häntä ihan piikana. Oli valittanut mm. siitä, että matonhapsut eivät olleet suorassa. Vaimo oli sitten kammannut ne suoraan. Ja siihen liittyi kaikkea muutakin natsismia, mm. vaimon piti valvoa aamuyöhön, jolloin tämä suuruus tuli keikalta kotiin. Pitihän sitä passari olla valvomassa. 

Vierailija
55/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee tästä kertomuksesta mieleeni tangokuningas Mika Pohjonen. Hänen entinen vaimonsa (en muista nimeä) kertoi jossain haastattelussa, että ukko piti häntä ihan piikana. Oli valittanut mm. siitä, että matonhapsut eivät olleet suorassa. Vaimo oli sitten kammannut ne suoraan. Ja siihen liittyi kaikkea muutakin natsismia, mm. vaimon piti valvoa aamuyöhön, jolloin tämä suuruus tuli keikalta kotiin. Pitihän sitä passari olla valvomassa. 

Ja tämä sama tyyppi sitten petti vaimoaan toisen naisen kanssa, eikö niin ollut..

Vierailija
56/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi olet hänen kanssaan? Lähteminen voi olla vaikeaa mutta teet sen kuin laastarin repäisyn. Olo helpottaa välittömästi

Vierailija
57/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä mies vastaa jos hänen huomautellessa pölykikkareesta vastaat että mikset sinä siivoa? Tai huomautatko häntä kun jättää keittiöön sotkut kokattuaan? Nyt sitä selkärankaa

Vierailija
58/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että oikein mies pakottaa kahdesti viikossa salille :D jos et kerran uskalla sanoa vastaan niin miksi menet sinne salille etkä vaikka sille punaviinilasilliselle ravintolaan pariksi tunnikks

Vierailija
59/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite eilen olin illan reikäisissä rönttövaatteissa, jättänyt ruuanlaiton jäljiltä sotkut keittiöön, join kaksi lasia viiniä kun katsoin hömppää ja mieheni tuli illalla syleilemään ja kertomaan kuinka rakastaa.

Elämä on valintoja ap, ja kannattaa tehdä sellainen valinta että heivaat tuollaisen miehen saman tien. Sehän imee sinusta elämän

Vierailija
60/72 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvinkin saman haastattelun: Mikan omakotitalo, Mikan naarmuton parkettilattia, Mikan hienot (?) matot ja virheetön järjestys talossa. Maton hapsuille oma harja.

Kananmuna paistetaan tismalleen kuten Mika haluaa. Vaimon pitää valvoa siihen asti aamuyötä, kun keikkasankari saapuu kotiin.

Samoin oli korkeat vaatimukset vaimon kampauksesta ( aina tiptop) ja luonnollisesti Mikan valitsema pukeutumistyyli.

Oli se raskas haastis kyllä lukea. En meinannut uskoa ihan todeksikaan. Mutta näköjään näitä on.