Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maagista! Ihoni on elämäni kunnossa kun lopetin voiteet!

Vierailija
20.09.2015 |

Kosmetiikkateollisuus on vain businessta!
Olen 31-v nainen ja hoitanut ihoani nuoresta saakka. Monenmoista iho-ongelmaa on ollut! Nyt olen lopettanut kasvojen hoidon - se on minimissään. Pesen vedellä, silmänympärysvoiteen sipaisen, mutta muuten ihoni on vieroitettu rasvaamisesta.
Ja mitä on tapahtunut? Ihoni on kuin samettia, hehkuu, ei kiillä, ihohuokoset käyvät huomaamattomammiksi! Miksi pitäisi käyttää kasvorasvoja jos ei ole paha atopia tms??

Kasvojen ihohuokoset voi puhdistaa muutaman kerran vuodessa ja joskus ehkä kuoria, mutta muu on turhaa.

Onko kellään samoja kokemuksia? Tutkimuksiin perustuvia juttuja ei paljonkaan löydy, varmaankin kun kosmetiikkateollisuus haluaa niin kovasti myydä meille kaikkea turhaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:32"]

Minulle ei riitä pelkällä vedellä pesu. Ihoni on vielä keski-ikäisenäkin niin rasvainen, että jos olen aamulla pessyt kasvot vain vedellä (ei voiteita), jo päivällä silmiä kirveltää, kun iholta menee rasvaa niihin. Iho kiiltelee ja nöyttää ihan limaiselta. Ei siis todellakaan toimi!

[/quote]

Tämä.

Jos iho on normaali, niin ihan hyvin varmasti toimii rasvaamattomuus ja hoitamattomuus. Rasvaista ihoa ei saa edes puhtaaksi ellei käytä jotain pesuainetta, naama kiiltää ja aivan hirveä olo. Ja kyllä: olen lomilla kokeillut loma-aikoina päiväkausia (pisimmin miltei kuukauden...) tätä joidenkin hehkuttamaa "ei pesuaineita, ei mitään rasvoja" -ihonhoitotekniikkaa. Tuloksena vaan entistä huonompi iho =D

[/quote]

Sun tapauksessa kiinnittäisin huomiota ruokavalioon.

[/quote]

Juon 2-3 litraa vettä päivässä, kasviksia menee ainakin kilo, syön puhdasta ja käsittelemätöntä ruokaa, kylmäpuristettuja öljyjä ja minimaalisesti mm. valkoista sokeria.

Edelleen: ihotyyppiänsä ei voi valita, minulla on rasvoittuva iho, jonka hoitamiseen ei pelkkä vesi riitä vaan ne 4 perustuotetta (pesuaine, öljy silmämeikinpuhdistukseen, perusvoide ja silmänympärysvoide). Hui, kauhea vaiva!

Vierailija
42/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:38"]

Ihotyyppini on rasvainen ja olen alkanut pestä kasvoja tavallisella nestesaippualla ja jättänyt kasvovoiteet pois. Iho on mennyt huonompaan kuntoon, mustapäitä ja märkäpaiseita on kasvoissa paljon enemmän. Iho näyttää myös elottomalta ja on muuttunut paljon rasvaisemmaksi. N33

[/quote]

Syöt huonoa ruokaa.

[/quote]

Ihan terveellisesti syön. Ruokavaliolla ei tosin edes voi saada muutettua ihotyyppiään, taikka saada aknea parantumaan.

Jos jollain paranee "akne" vaikka jättämällä vehnän pois, niin silloin niissä näpyissä on ollut kyse vehnän aiheuttamasta allergisesta reaktiosta, eikä aknesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekaiho, eikä todellakaan onnistu tuollainen. Johan ne kasvot joutuu pesuaineille alttiiksi hiuksia pestessä, ja sen jälkeen ihoa kiristää. Käytän tosin vain kevyttä rauhoittavaa kosteusvoidetta, mikä ei jätä ihoa rasvaiseksi. Mutta iho pukkaa myös talia, johon tietty tarttuu kaikenmaailman saastepartikkeleja tuolta ulkoilmasta, enkä todellakaan halua jättää niitä iholleni muhimaan. Vedellä ei rasva lähde. Ei siinä mitään, jos eläisin jossain autiolla saarella, jossa ilma on puhdas, mutta kaupungissa epäpuhtauksia päätyy iholle sellainen määrä, että pakko ne on pestä kunnolla pois. Muuten ei hyvää seuraa. Ihohuokoset tukkeutuu ja finniä pukkaa naama täyteen.

Vierailija
44/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei riitä pelkällä vedellä pesu. Ihoni on vielä keski-ikäisenäkin niin rasvainen, että jos olen aamulla pessyt kasvot vain vedellä (ei voiteita), jo päivällä silmiä kirveltää, kun iholta menee rasvaa niihin. Iho kiiltelee ja nöyttää ihan limaiselta. Ei siis todellakaan toimi!

[/quote]

Mulla taas rasvoittuminen on helpottanut kun en tunge kaikenlaisia litkuja naamaani. Aikaa tosin meni  hetki mutta suolavesipesu ja pelkkä vesipesu on auttanut minua. Ihon ei enää tarvitse tunkea rasvaa ulos huokosista kun en ylihoida ihoa. Käytän puhdistusainetta vain meikin poistoon, jos olen meikannut. Yövoiteita en käytä ikinä. Meikin alle käytän kostetuttavaa voidetta.

Vierailija
45/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppini on rasvainen ja olen alkanut pestä kasvoja tavallisella nestesaippualla ja jättänyt kasvovoiteet pois. Iho on mennyt huonompaan kuntoon, mustapäitä ja märkäpaiseita on kasvoissa paljon enemmän. Iho näyttää myös elottomalta ja on muuttunut paljon rasvaisemmaksi. N33

[/quote]

Onko ruokavaliosi kunnossa? Se vaikuttaa ihon kuntoon rasvoja ja pesuaineita enemmän.

Vierailija
46/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon ravinto tulee sisältäpäin, iho pyrkii puskemaan voiteet vain pois. Kosmetiikkateollisuus on bisnestä ja tuotteet on saatava kaupan vaikka ovatkin lähes kaikki turhia. Niin se vain menee, ihmisiä vedetään höplästä. kannattaakin olla kriittinen ja mielellään jättää hömpötykset ostamatta.

Vierailija
47/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein koskaan käyttänyt puhdistusaineita tai voiteita. Teininä yritin käyttää, mutta äidin ostamat aineet kirvelivät ihan hirväesti ja saivat ihon punoittamaan ja kosketusaraksi. Siirryin pelkkään vesipesuun ja se on toimunut. Ei ole epäpuhtauksia, finnejä tai rasvaisuutta/kuivutta. Itselle on siis toiminut.

En kuitenkaan tiedä missä määrin perintötekijät vaikuttavat. Sekä äidilläni että isälläni on aina ollut hyvälaatuinen iho. Jos olisi hirveän rasvoittuva tai kuiva, en sitten tiedä.

Ruokavaliokin taitaa olla sellainen että sillä voi kyllä huonontaa tilannettaan, mutta ei parantaa enempää kuin mitä geenit sallivat. Mieheni pikkusisko on kilpaurheilija ja syö siksi todella terveellistä, valmentajan ja lääkärin määräämää ruokaa, mutta silti iho ei ole kovin hyvä.

Vierailija
48/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni ihotyypistä ja sopivista tuotteista. Itselleni tuli aivan järkyttävä määrä finnejä, kun erehdyin käyttämään kasvoilleni Lancomen anti-age voidetta, joka tuli näytteenä jonkun lehden välissä.. mutta kun palasin taas normaaliin kevyeen päivävoiteeseeni (Lumene) ei ole näppyjä. Minulla on pintakuiva sekaiho, joka kaipaa hiukan kosteutusta, mutta anti-aging tuotteet eivät sovi kyllä ollenkaan. Ikää on 33v.

Vierailija
49/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:50"]

Olen 60 +, iholaatuni on teinikäisestä ollut rasvainen ja niinpä se on vieläkin, joten olen hoitanut sitä sääännölliseti ja hyvin. Mikään saippuapesu ei iholleni sovi, sen huomaa heti. Öisin en käytä mitään yövoitetita, mutta päiväksi olen alkanut laittamaan kiinteytykseen sopivaa voidetta. Silmänympärysvoidetta olen käyttäny parikymppisestä. Ryppyjä minulla ei ole oikeastaan lainkaan ja veltostumistakin vähän. Jokaisella meistä on omantyyppinen iho, jotten mitään yleispätevää neuvoa ei voi toinen toiselle antaa siitä, miten ihonhoidon kanssa pitää menetellä.  Enkä ymmärrä sitäkään, että kosmetiikkaan ja ihon- ja hiustenhoitoon ei saisi pistää rahaa, jos kerran sitä voi siihen käyttää. Kaikki kulutus, kampaajat, kosmetologit, kosmetiikka ostot piristää kansantaloutta.  Kuluttakaa vain hyvillä mielin Suomessa, jos siihen on varaa. Parempi tuo kuin kantaa rahaa ulkomaan matkoille.   

[/quote]

Hius on kuollutta ainetta joten hiusten"hoito"aineet ovat ihan puppua. Piristää varmaan kansantaloutta niiden ostaminen mutta rasittaa päänahkaa se silikonin määrä mikä  hiusta "elävöittää". Sinänsä kampaajalla ja kosmetologilla käyminen on jees koska se tulee pienyrittäjyyttä.

Vierailija
50/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:32"]Minulle ei riitä pelkällä vedellä pesu. Ihoni on vielä keski-ikäisenäkin niin rasvainen, että jos olen aamulla pessyt kasvot vain vedellä (ei voiteita), jo päivällä silmiä kirveltää, kun iholta menee rasvaa niihin. Iho kiiltelee ja nöyttää ihan limaiselta. Ei siis todellakaan toimi!
[/quote]
Sama täällä.

Vierailija
51/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:41"]Kyllä minulla iho kiristää, jos en rasvaa. Voiteen tosin pitää olla kevyt.
[/quote]

Niin varmaan ku puunaat sen ensin kuivaksi.

Vierailija
52/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:00"]

Olen 60 +, iholaatuni on teinikäisestä ollut rasvainen ja niinpä se on vieläkin, joten olen hoitanut sitä sääännölliseti ja hyvin. Mikään saippuapesu ei iholleni sovi, sen huomaa heti. Öisin en käytä mitään yövoitetita, mutta päiväksi olen alkanut laittamaan kiinteytykseen sopivaa voidetta. Silmänympärysvoidetta olen käyttäny parikymppisestä. Ryppyjä minulla ei ole oikeastaan lainkaan ja veltostumistakin vähän. Jokaisella meistä on omantyyppinen iho, jotten mitään yleispätevää neuvoa ei voi toinen toiselle antaa siitä, miten ihonhoidon kanssa pitää menetellä.  Enkä ymmärrä sitäkään, että kosmetiikkaan ja ihon- ja hiustenhoitoon ei saisi pistää rahaa, jos kerran sitä voi siihen käyttää. Kaikki kulutus, kampaajat, kosmetologit, kosmetiikka ostot piristää kansantaloutta.  Kuluttakaa vain hyvillä mielin Suomessa, jos siihen on varaa. Parempi tuo kuin kantaa rahaa ulkomaan matkoille.   

[/quote]

Hius on kuollutta ainetta joten hiusten"hoito"aineet ovat ihan puppua. Piristää varmaan kansantaloutta niiden ostaminen mutta rasittaa päänahkaa se silikonin määrä mikä  hiusta "elävöittää". Sinänsä kampaajalla ja kosmetologilla käyminen on jees koska se tulee pienyrittäjyyttä.

[/quote]

Omat ohuet, kuivat ja luonnonkiharat hiukseni ainakin voivat paljon paremmin hoitoaineen avulla. Olkoonkin vaikka, että se saa hiukset vain näyttämään ja tuntumaan paremmalta. Ilman hoitoainetta hiukseni ovat vain yksi iso takkumytty, jota harjatessa hiukset venyvät ja katkeilevat.

Vierailija
53/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Hius on teknisesti kuollutta, mutta se ei tarkoita, etteikö se reagoisi ulkomaailman kanssa. Jokainen, jonka hius on yhtään kiharuuteen taipuvaista, tietää, kuinka hius reagoi kosteuteen. Se pörhistyy ja avaa pinnallaan olevat suomut imeäkseen ilmassa olevaa kosteutta. Periaatteessahan se on kuitu. Sitä voi siis värjätä, kosteuttaa, pinnoittaa ym., aivan kuten muitakin luonnonkuituja. Muutos tuntuu ja näkyy, vaikkei se pysyvä olisikaan. Kyllä ne oikeanlaiset aineet edesauttaa kosteuden imeytymistä hiukseen ja sitä kautta vähentää hiuksen reagointia ulkoilman kosteuden kanssa. Kuiva hius pörhistyy kosteassa, kostea ei. Siksi suora hius, joka pitää kosteutta kiharaa paremmin, ei pörhisty kiharan tavoin. Se ei toki ole hyvä idea, että hiuksen vain pinnoittaa silikonilla, koska silloin ulkoilman kosteus ei pääse hiukseen ollenkaan ja se kirjaimellisesti kuivuu kokoon ja katkeaa tai vähintäänkin haaroittuu. Mutta on myös olemassa laadukkaita tuotteita, jotka hoitaa sen kosteutuksen, eikä vain pinnoita. 

Vierailija
54/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Suomessa on talvisin niin kuiva ilma, että kihara hius kirjaimellisesti kuivuu kokoon, jos sitä ei mitenkään keinotekoisesti kosteuta.

Nim. kokemusta on

Vierailija
55/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Tämä.

Jos iho on normaali, niin ihan hyvin varmasti toimii rasvaamattomuus ja hoitamattomuus. Rasvaista ihoa ei saa edes puhtaaksi ellei käytä jotain pesuainetta, naama kiiltää ja aivan hirveä olo. Ja kyllä: olen lomilla kokeillut loma-aikoina päiväkausia (pisimmin miltei kuukauden...) tätä joidenkin hehkuttamaa "ei pesuaineita, ei mitään rasvoja" -ihonhoitotekniikkaa. Tuloksena vaan entistä huonompi iho =D

[/quote]

Sun tapauksessa kiinnittäisin huomiota ruokavalioon.

[/quote]

Juon 2-3 litraa vettä päivässä, kasviksia menee ainakin kilo, syön puhdasta ja käsittelemätöntä ruokaa, kylmäpuristettuja öljyjä ja minimaalisesti mm. valkoista sokeria.

Edelleen: ihotyyppiänsä ei voi valita, minulla on rasvoittuva iho, jonka hoitamiseen ei pelkkä vesi riitä vaan ne 4 perustuotetta (pesuaine, öljy silmämeikinpuhdistukseen, perusvoide ja silmänympärysvoide). Hui, kauhea vaiva!

[/quote]

Ihotyyppiä ei voi valita, mutta valita voi, mitä syö.

Vierailija
56/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:43"]

[/quote]

Syöt huonoa ruokaa.

[/quote]

Ihmiset ovat käsittämättömän pihalla eri ihotyyppien toiminnasta. Menetkö sinä neuvomaan kuivasta ihosta koko elämänsä kärsinyttä, että syöt liian vähän rasvoja?

Ihotyyppi periytyy ja useimmiten se pysyy suhteellisen samana koko elämän ajan ennen vanhuutta. Omalla äidillä on epäpuhdas ja rasvoittuva iho ja ikää jo +50-vuotta. Ei se ruokavalio ja hoito auta kuin tiettyyn pisteeseen asti, yrittäkää nyt ymmärtää :D

[/quote]

Ei tietenkään ruokavalio auta ihon kuntoon, jos syödyt ruuat on huonoja. Yritä nyt ymmärtää. :D

Vierailija
57/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rasvainen iho, ja jätin myös voiteet toistaiseksi pois. Eipä ole tarvinnutkaan. Akne minulla on ollut useita vuosia, mutta nyt hieman rauhallisempana. Pesen kasvot kuitenkin iltaisin, sellaisella pesuaineella joka ei vie iholta luontaista rasvakerrosta pois, mutta puuteri lähtee. 

Vierailija
58/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lopeta heti tuo saippualla peseminen! Saippua on voimakkaasti emäksistä ja tuhoaa ihon oman happaman suojavaipan. Käytä kasvojen pesuun vain hapanta pesunestettä. Vesi on myös ihon omaa ph:ta emäksisempää. Siksi vesipesunkin jälkeen ihon ph tulisi aina tasoittaa kasvovedellä. Muuten pelkkä vesipesukin voi aiheuttaa iho-ongelmia ja kuivumista.

Vierailija
59/59 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran kuukauden ajan, että en käyttänyt yövoidetta. Tuloksena rasvaa pukkaava iho, joka ei rauhoittunut edes päivän aikana. Sitten otin käyttöön Lancomen zen-yövoiteen ja se oli kuin unelma iholleni. Ihoni ei rasvoittunut edes päivällä. Sääli, kun se on niin kallista :(