Maagista! Ihoni on elämäni kunnossa kun lopetin voiteet!
Kosmetiikkateollisuus on vain businessta!
Olen 31-v nainen ja hoitanut ihoani nuoresta saakka. Monenmoista iho-ongelmaa on ollut! Nyt olen lopettanut kasvojen hoidon - se on minimissään. Pesen vedellä, silmänympärysvoiteen sipaisen, mutta muuten ihoni on vieroitettu rasvaamisesta.
Ja mitä on tapahtunut? Ihoni on kuin samettia, hehkuu, ei kiillä, ihohuokoset käyvät huomaamattomammiksi! Miksi pitäisi käyttää kasvorasvoja jos ei ole paha atopia tms??
Kasvojen ihohuokoset voi puhdistaa muutaman kerran vuodessa ja joskus ehkä kuoria, mutta muu on turhaa.
Onko kellään samoja kokemuksia? Tutkimuksiin perustuvia juttuja ei paljonkaan löydy, varmaankin kun kosmetiikkateollisuus haluaa niin kovasti myydä meille kaikkea turhaa.
Kommentit (59)
Ruokavaliokin oikeasti vaikuttaa, vaikka väitetään, että ei. Minun ihoni oli sileä ja hyvässä kunnossa, kunnes aloin syömään jogurttia ja päälle parissa viikossa sain finnejä sekä huonon ihon. Ihmettelin sitä muutaman viikon kuluttua ja aloin miettiä, että elintavoissani on tapahtunut vain se muutos, että ostelin jogurttia. Teininä ihoni oli tosi huonossa kunnossa jatkuvasti ja silloin söin todella paljon sitä. Muutin ruokailuani ja alle viikossa ihoni oli taas sileä ja hyväkuntoinen.
Minä myös nimenomaan saan finnejä puhdistusgeeleistä yms. Käytän tavallista nestesaippuaa kasvojen pesuun.
Juu, yli 10 vuotta menny aitoa luonnonkosmea, ja ravinteet ihan toista esim granaattiomenassa ja tyrnissä, kuin synteettisissä mössöissä. Ja olen niille herkistynyt. Jotkut vielä luulee lisäx ettö apteekeissa ois ns parempaa kosmea....
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:36"]
Kuulostaa ihan hyvältä. Syöt varmaan terveellisesti ja liikut säännöllisesti, myös raikkaassa ulkoilmassa. Muista kuitenkin että olet vasta 31 v. Vanhemmiten tulet kyllä tarvitsemaan myös voiteita. Käytä silloin luomukosmetiikkaa.
[/quote]
Miksi tarvitaan voiteita?
[/quote]
Suomessa on kesää lukuunottamatta todella kuiva ilma. Ihminen on alunperin kotoisin ihan erilaisesta ilmastosta. Siispä on tyhmää olettaa, että ihomme pystyy suojautumaan näiltä pohjoisen ääriolosuhteilta. Käytetäänhän me vaatteitakin, kun karvapeite ei ole ehtinyt kasvaa uudelleen meitä lämmittämään. (No minulla kyllä melkein.)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:52"]
Oletko muuten tietoinen, että ruoka vaikuttaa myös hormoneihin?
[/quote]
Kyllä. En ole idiootti. Terveellinen ruokavalio auttaa tiettyyn pisteeseen asti, muttei se minun ihostani täydellistä saa. Mitään e-pillereitä en ala ihon vuoksi syömään.
[/quote]
Ilmeisesti et ymmärrä, mitä on terveellinen ravinto.
[/quote]
Ai kala- ja kasvisruokavalio lisättyä sokeria ja lisäaineita vältellen ei ole terveellistä? Justiinsa.
[/quote]
Ei kala-kasvis ravinto ihmiselle riitä.
[/quote]
Hormoneilla kasvatettua nautaako minun sitten pitäisi mussuttaa? Hyvä vitsi.
Menepäs nyt muualle trollailemaan. Minä en jaksa sua enää viihdyttää.
Ei mitään uutta ja ihmeellistä. Mutta miksi noita voiteita sun muita ei kannattaisi myydä, kun löytyy niitä hulluja, jotka ostaa.
Minulle ei riitä pelkällä vedellä pesu. Ihoni on vielä keski-ikäisenäkin niin rasvainen, että jos olen aamulla pessyt kasvot vain vedellä (ei voiteita), jo päivällä silmiä kirveltää, kun iholta menee rasvaa niihin. Iho kiiltelee ja nöyttää ihan limaiselta. Ei siis todellakaan toimi!
En minäkään käytä. Aina harvakseltaan kankean markkinointiansoihin ja ostan jonkun rasvan/puhdistusaineen, mutta iho menee poikkeuksetta huonommaksi aineiden kanssa kuin niitä ilman. Pesen naamani suihkussa aamulla ja poistan meikit (ripsari+rajaus) illalla, ja iho on parhaimmassa kunnossa sitten lapsuuden. Eikä tarvitse kuorinta-ainetta, pesugeeliä, puhdistusmaitoa, silmänympärysvoidetta, päivävoidetta, yövoidetta, aknevoidetta, kosteusvoidetta, peittopuikkoa, peittoväriä, meikkipohjaa tai puuteria - omaan kokemukseeni nojaten aineiden käyttö on vain itseään ruokkiva noidankehä.
Sama juttu. Itsellä niin kuiva iho, että aqualania on pakko levittää kasvoille, mutta ihan saippualla ja vedellä pesen, enkä mitään ylimääräistä tököttiä, vesiä, enkä maitoja naamaani enää tunge.
Ihotyyppini on rasvainen ja olen alkanut pestä kasvoja tavallisella nestesaippualla ja jättänyt kasvovoiteet pois. Iho on mennyt huonompaan kuntoon, mustapäitä ja märkäpaiseita on kasvoissa paljon enemmän. Iho näyttää myös elottomalta ja on muuttunut paljon rasvaisemmaksi. N33
Itsekään en käytä mitään tököttiä iholleni, paitsi talvella kun iho kuivuu väkisinkin. Tosin tänä talvena aion käyttää kookosöljyä. Suolavetta käytän jos finnejä tulee mutta harvoinpa niitä tulee. En kyllä myöskään meikkaa, eikä tarvikaan...
7 jatkaa, että en myöskään pese kasvojeni ihoa saippualla ellei ole jotain erityistä syytä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:32"]
Minulle ei riitä pelkällä vedellä pesu. Ihoni on vielä keski-ikäisenäkin niin rasvainen, että jos olen aamulla pessyt kasvot vain vedellä (ei voiteita), jo päivällä silmiä kirveltää, kun iholta menee rasvaa niihin. Iho kiiltelee ja nöyttää ihan limaiselta. Ei siis todellakaan toimi!
[/quote]
Tämä.
Jos iho on normaali, niin ihan hyvin varmasti toimii rasvaamattomuus ja hoitamattomuus. Rasvaista ihoa ei saa edes puhtaaksi ellei käytä jotain pesuainetta, naama kiiltää ja aivan hirveä olo. Ja kyllä: olen lomilla kokeillut loma-aikoina päiväkausia (pisimmin miltei kuukauden...) tätä joidenkin hehkuttamaa "ei pesuaineita, ei mitään rasvoja" -ihonhoitotekniikkaa. Tuloksena vaan entistä huonompi iho =D
Kyllä minulla iho kiristää, jos en rasvaa. Voiteen tosin pitää olla kevyt.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:38"]
Ihotyyppini on rasvainen ja olen alkanut pestä kasvoja tavallisella nestesaippualla ja jättänyt kasvovoiteet pois. Iho on mennyt huonompaan kuntoon, mustapäitä ja märkäpaiseita on kasvoissa paljon enemmän. Iho näyttää myös elottomalta ja on muuttunut paljon rasvaisemmaksi. N33
[/quote]
Syöt huonoa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:38"]
[/quote]
Syöt huonoa ruokaa.
[/quote]
Ihmiset ovat käsittämättömän pihalla eri ihotyyppien toiminnasta. Menetkö sinä neuvomaan kuivasta ihosta koko elämänsä kärsinyttä, että syöt liian vähän rasvoja?
Ihotyyppi periytyy ja useimmiten se pysyy suhteellisen samana koko elämän ajan ennen vanhuutta. Omalla äidillä on epäpuhdas ja rasvoittuva iho ja ikää jo +50-vuotta. Ei se ruokavalio ja hoito auta kuin tiettyyn pisteeseen asti, yrittäkää nyt ymmärtää :D
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:32"]
[/quote]
Tämä.
Jos iho on normaali, niin ihan hyvin varmasti toimii rasvaamattomuus ja hoitamattomuus. Rasvaista ihoa ei saa edes puhtaaksi ellei käytä jotain pesuainetta, naama kiiltää ja aivan hirveä olo. Ja kyllä: olen lomilla kokeillut loma-aikoina päiväkausia (pisimmin miltei kuukauden...) tätä joidenkin hehkuttamaa "ei pesuaineita, ei mitään rasvoja" -ihonhoitotekniikkaa. Tuloksena vaan entistä huonompi iho =D
[/quote]
Kirjoituksesi oli kuin omilta näppäimiltäni. Rasva on palko saada iholta piis. Jos on käyttämättä kosteusvoidetta, iho erittää rasvaa vielä enemmän estääkseen ihon kuivumisen.
T. Keski-ikäinen edellä
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:32"]
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Sun tapauksessa kiinnittäisin huomiota ruokavalioon.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:24"]
Kosmetiikkateollisuus on vain businessta! Olen 31-v nainen ja hoitanut ihoani nuoresta saakka. Monenmoista iho-ongelmaa on ollut! Nyt olen lopettanut kasvojen hoidon - se on minimissään. Pesen vedellä, silmänympärysvoiteen sipaisen, mutta muuten ihoni on vieroitettu rasvaamisesta. Ja mitä on tapahtunut? Ihoni on kuin samettia, hehkuu, ei kiillä, ihohuokoset käyvät huomaamattomammiksi! Miksi pitäisi käyttää kasvorasvoja jos ei ole paha atopia tms?? Kasvojen ihohuokoset voi puhdistaa muutaman kerran vuodessa ja joskus ehkä kuoria, mutta muu on turhaa. Onko kellään samoja kokemuksia? Tutkimuksiin perustuvia juttuja ei paljonkaan löydy, varmaankin kun kosmetiikkateollisuus haluaa niin kovasti myydä meille kaikkea turhaa.
[/quote]
Pilasin ihoani pitkään kaupan voiteilla. Niissä on paljon lisäaineita ym. joista herkkä iho kärsii. Nykyään käytän vain apteekin perusvoiteita ja pyrin syömään terveellisesti, ruokin ihoni hyvinvointia sisältä päin erilaisilla vihanneksilla eli ravintoaineilla. Iho on tosiaan paljon parempi ja atooppinen ihoni ei enää oireile yhtä pahasti. Kun syö monipuolisesti ja terveellisesti, se näkyy myös naamasta. On ollut paljon tehokkaampaa ihonhoitoa kuin mitkään voiteet.
Olen 60 +, iholaatuni on teinikäisestä ollut rasvainen ja niinpä se on vieläkin, joten olen hoitanut sitä sääännölliseti ja hyvin. Mikään saippuapesu ei iholleni sovi, sen huomaa heti. Öisin en käytä mitään yövoitetita, mutta päiväksi olen alkanut laittamaan kiinteytykseen sopivaa voidetta. Silmänympärysvoidetta olen käyttäny parikymppisestä. Ryppyjä minulla ei ole oikeastaan lainkaan ja veltostumistakin vähän. Jokaisella meistä on omantyyppinen iho, jotten mitään yleispätevää neuvoa ei voi toinen toiselle antaa siitä, miten ihonhoidon kanssa pitää menetellä. Enkä ymmärrä sitäkään, että kosmetiikkaan ja ihon- ja hiustenhoitoon ei saisi pistää rahaa, jos kerran sitä voi siihen käyttää. Kaikki kulutus, kampaajat, kosmetologit, kosmetiikka ostot piristää kansantaloutta. Kuluttakaa vain hyvillä mielin Suomessa, jos siihen on varaa. Parempi tuo kuin kantaa rahaa ulkomaan matkoille.
Kuulostaa ihan hyvältä. Syöt varmaan terveellisesti ja liikut säännöllisesti, myös raikkaassa ulkoilmassa. Muista kuitenkin että olet vasta 31 v. Vanhemmiten tulet kyllä tarvitsemaan myös voiteita. Käytä silloin luomukosmetiikkaa.