Voi prkl! Tänään sitten tein riisipuuroa. EI KELPAA!
Lapsen ekat sanat oli "en haluu puuroo". Ja varmasti sillä pitäisi olla nälkä! Voi helvetinhelvetti, että mun teki mieli heittää puurot seinään. Mikä vittu näissä mun pöperöissä on vikana. Muualla kyllä syö riisipuurot ynnä ne kalat (joista eilen aloitin ketjun). MUTTA KOTONA EI KELPAA SITTEN MIKÄÄN!!
No, puuro on haudutuskattilassa ja muuta ei todellakaan ole tänään sitten tarjolla. Tulkoon itse sanomaan sitten kun on nälkä. Että mä kiehun. Eikä tää paha PMS:kään helpota tunnetta.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:11"]
Tsemppiä. Jospa se menee jossain vaiheessa ohi, pidä vaan hermot kurissa. Pienet annokset, ja olisko vaikka kasviksia joita söisi? Jos kärttää välipalaa niin lyö porkkanan kouraan?
[/quote]
En anna nyt mitään välipalaa. Porkkanoista tykkää, niitä syö välillä muutenkin välipalaksi.
ap
[/quote]
Itselläkin on ollut stressiä kun lapset ovat aina olleet huonoja syömään. Välipalojakaan ei sitten harrastettu, jotta sitä "oikeaa ruokaa" menisi ajallaan. Mutta taas toisaalta onko sillä väliä jos lapsi syö välipaloina kasviksia vaikka juuri ennen ruoka-aikaa, vaikka se sitten olisikin makaronin ja riisin menekistä pois.
Tai salaattia ja raasteita suurin osa lautasella.
Muuta asenne. Tänään on ruokana riisipuuroa. Jos ei maistu niin ei sitten maistu. Seuraava ruoka on kun on ruoka-aika. Mitään välipaloja ei tule ennen seuraavaa ruokaa. Älä menetä hermojasi.
Jos vaan laittaa ruoan tarjolle ja jos se ei kelpaa, niin sitten ei kelpaa. Antaa olla syömättä, mutta ei sen enempää huomiota lapsen kiukuttelulle, ei lähdetä kiistelemään eikä haastamaan. Muut jatkavat syömistä ja seuraava ruoka on sitten kun sen aika on, kai nälkä jossain vaiheessa iskee. Voisko toimia, jos vaan sitkeästi jatkaisi tällaista rutiinia..?
(Mulla ei oo omia maksuja, mut läheltä on tullut seurattua, kun yksi lapsi saa ruokakiukuttelulla koko perheen pikkusormensa ympärille ja kotielämän sekaisin. Mitään ei voi vanhemmille oikein sanoa näin sivusta ja lapsettomana.)
Onko lapsella stressiä tai kotona ilmapiirissä ongelma? Jos joku tekijä vie ruokahalun?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:11"]Mä lopetan ruuan tekemisen kokonaan. Mä voin laihduttaa ja lapsi voi syödä makaronia joka päivä. Tarhassa sille kelpaa kaikki ja se syö siellä kuin hevonen, kavereitten kanssa kilpaa. Sitten kotona vänkyttää. No, onneksi huomenna on maanantai niin se pääsee taas kunnan keskuskeittön herkuille.
ap *ihan helvetin synkkänä*
[/quote]
No laita siihen puuron kylkeen hilloa älkä painosta syömään. Juttelet ihan muita juttuja.
Oliko pahan makuista? Jos muualla syö riisipuuroa, niin ihmettelen, miksi kotona ei maistu. Laitatko puuroon mitään vai pitääkö yrittää paljaana syödä ilman kanelisokeria tai ilman kiisseliä, voita tms.?
En itsekään söisi pelkkää riisipuuroa, jos siihen ei saisi kanelia päälle tai jotakin soppaa.
7 lapsisen perheen isä nosti lautasen jääkaappiin ja sit kun tuli nälkä otettiin lautanen kaapissa ja syötiin kylmänä, muuta ei saanut. Oli mitä ruokaa vaan näin tehtiin
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:11"]
Monta vanukasta ja karkkipatukkaa vetänyt jo tänä aamuna ennen puuroa?
[/quote]
Mutsisi sai karkkipatukoita.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:05"]
Lapsen ekat sanat oli "en haluu puuroo". Ja varmasti sillä pitäisi olla nälkä! Voi helvetinhelvetti, että mun teki mieli heittää puurot seinään. Mikä vittu näissä mun pöperöissä on vikana. Muualla kyllä syö riisipuurot ynnä ne kalat (joista eilen aloitin ketjun). MUTTA KOTONA EI KELPAA SITTEN MIKÄÄN!!
No, puuro on haudutuskattilassa ja muuta ei todellakaan ole tänään sitten tarjolla. Tulkoon itse sanomaan sitten kun on nälkä. Että mä kiehun. Eikä tää paha PMS:kään helpota tunnetta.
[/quote] älä hermostu. kylmän rauhallisesti otat lautasen ja lusikan pois. Maistuu myöhemmin ja varsinkin kun käytte ulkoilmassa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:05"]
[/quote] älä hermostu. kylmän rauhallisesti otat lautasen ja lusikan pois. Maistuu myöhemmin ja varsinkin kun käytte ulkoilmassa.
[/quote] puuron kanssa tarjoat kanelia ja vähän sokeria. Maanittelemaan ei pidä alkaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:24"]
Sunnuntain ruokana riisipuuroa eikä muuta tule? Juuri syötiin paahtopaistia ja muusia. Illemmalla toinen ruoka. Riisipuuro ei ole ruokaa
[/quote]
Pääsette varmasti taivaaseen.