Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KYSYMYS TUPAKOINNIN lopettaneille?!

Vierailija
20.09.2015 |

Todella monihan sairastuu lopettamisen jälkeen haavaiseen paksusuolen tulehdukseen jota ei voi parantaa ja aiheuttaa lisäksi syöpää. Tupakointi jonkin verran suojaa taudilta. Onko monionnistunut 100% lopettamaan niin ettei ole saanut tätä tautia riesakseen vai saako sen liki kaikki lopettaneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähteestä tuollaisia tietoja löytyy? Olen lopettanut tupakoinnin ns. seinään reilut kuusi vuotta sitten eikä minulla ole soulistossa mitään häikkää haavoilla tai ilman.

Vierailija
2/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on pullollaan tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vuos lopettamisesta ja ei edelleenkään mitään tavallisesta poikkeavaa suolistossa. Ja tupakointi altistaa nii monelle eri sairaudelle et vaikka tollasen vois saada, nii kannattaa siltikin lopettaa.

Vierailija
4/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tupakointi suojaa taudilta? En usko, eikä ne kymmenet muut sairaudet mitä tupakointi aiheuttaa yhtään lisää uskoa.

Vierailija
5/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla provoilua. Jotkut tykkää, kun toista pelottaa.

Vierailija
6/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin kyökkikirurkipsykolookivaletoktorina veikkaisin että ongelma on ennemmin siinä ettei tupakoinnin tilalle ole otettu toista stressihallintakeinoa jolloin lisääntynyt stressi laukaisee kehon oireilua.

No, minua viisaammat tutkikoot asiaa enemmän, minä keskityn kyselemään tyhmiä kunnes joku osaa vastata viisaita.

Vierailija
7/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ap?

Vierailija
8/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:02"]Vai että tupakointi suojaa taudilta? En usko, eikä ne kymmenet muut sairaudet mitä tupakointi aiheuttaa yhtään lisää uskoa.
[/quote]
Kummasti tupakointi auttaa näissä mielisairauksissa skitsosa ja bipossa jos pyrkii pukkaamaan psykoosia. On tutkittu jo pari vuosikymmentä sitten, mutta totuuksia maailmaan mahtuu rajallinen määrä ja tämä totuus ei kuulu joukkoon. Olin jossain vaiheessa taas puoli vuotta kuntoutustuella siis muinoin olin ollut pitkään polttamatta, töihin paluu arvrelutti, vaikka sitä eniten toivoin. Sanoin pyskiatrille, että taidan aloitella jälleen polttamaan. Hän ei yllättäen sanonut sanaakaan vastaan vaan kertoi tästä tutkimuksesta. Nykyään olen eläkkeellä ja yritän polttaa, joka päivä en edes muista välillä menee yli aski. Minulla on usko että jos ei nyt paranna mitään, niin ihmiselle joka on menossa maniaan tai psykoosiin ketjupolttaminen voi olla hyödyksikin ja vaikka siitä ei tsrpeeksi tutkimalla hyötyjä löydä, niin niissä sairauksissa tuo on ihan oikeasti todella pientä.

Vierailija
9/9 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:02"]Vai että tupakointi suojaa taudilta? En usko, eikä ne kymmenet muut sairaudet mitä tupakointi aiheuttaa yhtään lisää uskoa.
[/quote]
Kummasti tupakointi auttaa näissä mielisairauksissa skitsosa ja bipossa jos pyrkii pukkaamaan psykoosia. On tutkittu jo pari vuosikymmentä sitten, mutta totuuksia maailmaan mahtuu rajallinen määrä ja tämä totuus ei kuulu joukkoon. Olin jossain vaiheessa taas puoli vuotta kuntoutustuella siis muinoin olin ollut pitkään polttamatta, töihin paluu arvrelutti, vaikka sitä eniten toivoin. Sanoin pyskiatrille, että taidan aloitella jälleen polttamaan. Hän ei yllättäen sanonut sanaakaan vastaan vaan kertoi tästä tutkimuksesta. Nykyään olen eläkkeellä ja yritän polttaa, joka päivä en edes muista välillä menee yli aski. Minulla on usko että jos ei nyt paranna mitään, niin ihmiselle joka on menossa maniaan tai psykoosiin ketjupolttaminen voi olla hyödyksikin ja vaikka siitä ei tsrpeeksi tutkimalla hyötyjä löydä, niin niissä sairauksissa tuo on ihan oikeasti todella pientä.

[/quote]
Tuo on vaan tekosyy millä puolustelet sitä ettet onnistunut etkä edes tahtonut lopettaa.