Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalakassien hämmentävä sisältö - joku oikeasti tekee jonkun kasvohoidon synnärillä?

Vierailija
02.04.2022 |

Olen lievästi hämmentynyt joidenkin, varsinkin someammattilaisten varustuksesta synnärille lähtiessä.

Ihanko oikeasti siellä tekevät kasvonaamioita, meikkaavat ja suihkivat kuivashampoota vauvojen kanssa samassa tilassa? Ja missä välissä ne lukee kirjaa tai vaihtaa kolmanteen asukokonaisuuteen? Ka miksi? Ketä varten?

Mä otin mukaan kännykän, laturin, hammasharjan, yhdet vaihtovaatteet, sisäsandaalit, vähän naposteltavaa, kasvorasvan ja pesuaineen, hiusharjan ja pari pompulaa. Vauvalle kotiintulovaatteet.

Synnytyksen jälkeen lähinnä nukuin, kun en imettänyt. Ja kävin suihkussa tai vaihtamassa verisen siteen puhtaaseen.

Mitä ihmiset hommaa synnärillä? Oletteko nähneet näitä influensereita kihartamassa tukkaa? 😄

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran jaksaa tehdä kasvohoitoja ja kihartaa tukkaa niin ei se keltään ole pois. Eipä siellä oikein mitään tekemistäkään ole.

Ei ole muuta tekemistä?!😀Mites se itse vauvaan tutustuminen, lepääminen jne. Ite en

malttanu ees syödä vauvan tuijotukselta!😄 ihmettelen miks sinne otetaan ees kännykän laturi, ei tullu käytettyä puhelinta muuta kuin kuvia ottaessa, muun ajan oli äänettömällä laukussa. En ymmärrä sairaalasta sometusta, olin kyllä niin kiinni vauvassa (omasta halusta). Ehtii somettaa kotona, kun vauva roikkuu tississä tunnin välein ja nukkuu kolmen tunnin päikkyjä!🤦🏻‍♀️

Ehdottomasti näin. Äidin pitää lopettaa kaikki muu ja elämän on pyörittävä lapsen ympärillä 24/7. Tämä on hyväksi myös lapsen kehitykselle, kun oppii siihen, että on koko maailman keskipiste.

Vierailija
82/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä suomalaista kulttuuria: naisen pitää olla rähjääntynyt ja keskittyä vain ja ainoastaan vauvaan. Itseään ei saa hemmotella tai omasta hyvinvoinnista ei saa huolehtia. Lapsen äiti ei saa tuntea itseään viehättäväksi, koska hän on äiti. En ole synnyttänyt, mutta olen kyllä somessa huomannut sitä, että on väärin, jos juuri vauvan saanut äiti huolehtii omasta hyvinvoinnistaan eikä keskity siihen 20h vuorokaudessa nukkuvaan vauvaan 24/7. Mun mielestä Suomessa pitäisi kiinnittää enemmän äidin hyvinvointiin huomiota. Jumalauta naiset kantaa lasta sisällään 9kk mahdollisesti kärsien pahoinvoinnista ja muista raskausoireista. Raskauden aikana on myös paljon ruokarajoitteita. Sen jälkeen nainen puskee itse elävän ihmisen sisältään tai vaihtoehtoisesti käy läpi henkisesti ja fyysisesti rankan sektion. Synnytyksessä voi tulla komplikaatoita. Eikö tämän kaiken jälkeen nainen ansaitsisi vähän hemmottelua ja sitä, että hänenkin hyvinvoinnista ja jaksamisesta huolehditaan, tietenkään vastasyntynyttä pientä ihmettä unohtamatta.

Hieno kirjoitus, paljon sanoja.

Hei Haloo! Sinne mennään synnyttämään!

Jos ihminen ei sitä pientä hetkeä voi ola laittautumatta, niin syytä katsoa peiliin. Ei siellä kukaan tule sillä silmällä katsomaan, että näyttääkö joku hyvältä vai ei ja jos itsestä tuntuu kauhealta olla "tämän näköisenä", niin on  kyllä vakavan itsetutkiskelun paikka.

Synnytyslaitoksella huolehditaan äidin ja lapsen jaksamisesta ja hyvinvoinnista, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ehostamisen kanssa.

En ole koskaan synnyttänyt, enkä miehenä siihen kykene ja tuskin pystyisinkään, mutta kolmessa synnytyksessä olen ollut mukana. Eli mahdollisesti enemmän kokemusta kuin sinulla.

Sullekin suosittelen kasvonaamiota. 15 minsaa silmät kiinni ja lopetat sen vieraiden naisten tiirailemisen  : D Se on kasvonaamio jota käytetään arkenakin , ei mikään botox tai silikooni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taas huomaa kuinka tuomitseva maa suomi on.

Vierailija
84/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä taas huomaa kuinka tuomitseva maa suomi on.

niinpä

Vierailija
85/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse lähdössä synnyttämään pian (toivottavasti ihan lähipäivinä.) Sairaalakassissa on perus hygieniajutut, vaihtovaatteet ja vauvalle vaatteet. Sekä ihan julmettu määrä herkkuja. Viimeksi osastolla ollessa teki kokoajan vain mieli karkkia (varsinkin salmiakkia) ja limukkaa (itsellä myös kokis auttaa maidon nousussa.) Vähän kyllä hävettää lähteä kunnon mättökassin kanssa (taisi olla oikeasti joku 3-5 turkinpippuri, salmiakki ja lakritsi pussia lähdössä matkaan.) Kotimatkalla pakko hakea sushia.

Mulla on synnytys vasta alkusyksystä/loppukesästä, mutta jo nyt suunnittelen mitä kaikkia salmiakkeja ja lakuja otan mukaan synnärille 😄. Ja todellakin sushia syön heti kun maistuu ja jaksaa hakea (voihan olla ettei maistu). Salmiakkia ja lakritsia on kova ikävä 😅. Onneksi aika tuntuu menevän todella nopeasti.

Vierailija
86/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itse lähdössä synnyttämään pian (toivottavasti ihan lähipäivinä.) Sairaalakassissa on perus hygieniajutut, vaihtovaatteet ja vauvalle vaatteet. Sekä ihan julmettu määrä herkkuja. Viimeksi osastolla ollessa teki kokoajan vain mieli karkkia (varsinkin salmiakkia) ja limukkaa (itsellä myös kokis auttaa maidon nousussa.) Vähän kyllä hävettää lähteä kunnon mättökassin kanssa (taisi olla oikeasti joku 3-5 turkinpippuri, salmiakki ja lakritsi pussia lähdössä matkaan.) Kotimatkalla pakko hakea sushia.

Mulla on synnytys vasta alkusyksystä/loppukesästä, mutta jo nyt suunnittelen mitä kaikkia salmiakkeja ja lakuja otan mukaan synnärille 😄. Ja todellakin sushia syön heti kun maistuu ja jaksaa hakea (voihan olla ettei maistu). Salmiakkia ja lakritsia on kova ikävä 😅. Onneksi aika tuntuu menevän todella nopeasti.

Imettävän äidin ei pitäisi mättää mitään sokeriherkkuja, vaan ajatella ruokailunsa vauvan tarpeita ajatellen. Missä vitamiinit ja ravinteet? Sairaalassa saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa, joten lisäainesotkut voi jättää ostamatta.

Vierailija
87/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minullakin kirja mukana, kun olen erittäin ahkera lukija. En kyllä muistaakseni sitä ehtinyt avata kuitenkaan. Meikitkin oli mukana, meikkasin kevyesti ennen kotiin lähtöä kun muutenkin tykkään olla vähän laitettu. Synnytys oli kivulias, mutta voin oikein hyvin heti sen jälkeen. Olin vauvasta ihan euforiassa, eikä se kyllä nukkuvaa vauvaa haitannut että käytin 10 minuuttia oman naaman laittoon vikana päivänä.

Vierailija
88/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä se pois, jos normaalistikin meikkaava ihminen laittaa itseään myös synnärillä? Ei kai siellä kukaan mitään discomeikkejä luo?

Jos kasvonaamion haluaa laittaa, niin siitä vaan. 

Vierailija
89/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettävän äidin ei pitäisi mättää mitään sokeriherkkuja, vaan ajatella ruokailunsa vauvan tarpeita ajatellen. Missä vitamiinit ja ravinteet? Sairaalassa saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa, joten lisäainesotkut voi jättää ostamatta.

Voi jeesus sentään. En minä itseäni karkilla elätä, älä huoli. Keho kyllä tuottaa kaiken tarvittavan maitoon, vaikka söisinkin - hui kauhistus - ruoan lisäksi salmiakkia ja lakua. Kasvissyöjänä veikkaan että syön huomattavasti enemmän kasviksia, vihanneksia, marjoja yms. mitä suurin osa ihmisistä. Ja kasviksia, marjoja ja vihanneksiahan ei siinä sairaalaruoassa ole juuri nimeksikään 😄.

Vierailija
90/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen oli muuten ihaninta (siis vauvan ja kaiken sen salmiakin lisäksi) päästä suihkuun, pestä hiukset omalla shampoolla ja hoitoaineella, pestä kasvot omalla putsarilla ja laittaa omaa voidetta. Hiusten harjaus oli myös ihanaa.

Sitten tunsi olevansa oma itsensä vaikka oli jääside alapäässä, univelkaa 36h ja jalassa verkkopikkarit<3

Että jos jollakin tähän hommaan kuuluu vielä kasvonaamio tms niin mikäs siinä. Ei ole multa pois.

Vierailija
91/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä suomalaista kulttuuria: naisen pitää olla rähjääntynyt ja keskittyä vain ja ainoastaan vauvaan. Itseään ei saa hemmotella tai omasta hyvinvoinnista ei saa huolehtia. Lapsen äiti ei saa tuntea itseään viehättäväksi, koska hän on äiti. En ole synnyttänyt, mutta olen kyllä somessa huomannut sitä, että on väärin, jos juuri vauvan saanut äiti huolehtii omasta hyvinvoinnistaan eikä keskity siihen 20h vuorokaudessa nukkuvaan vauvaan 24/7. Mun mielestä Suomessa pitäisi kiinnittää enemmän äidin hyvinvointiin huomiota. Jumalauta naiset kantaa lasta sisällään 9kk mahdollisesti kärsien pahoinvoinnista ja muista raskausoireista. Raskauden aikana on myös paljon ruokarajoitteita. Sen jälkeen nainen puskee itse elävän ihmisen sisältään tai vaihtoehtoisesti käy läpi henkisesti ja fyysisesti rankan sektion. Synnytyksessä voi tulla komplikaatoita. Eikö tämän kaiken jälkeen nainen ansaitsisi vähän hemmottelua ja sitä, että hänenkin hyvinvoinnista ja jaksamisesta huolehditaan, tietenkään vastasyntynyttä pientä ihmettä unohtamatta.

Hieno kirjoitus, paljon sanoja.

Hei Haloo! Sinne mennään synnyttämään!

Jos ihminen ei sitä pientä hetkeä voi ola laittautumatta, niin syytä katsoa peiliin. Ei siellä kukaan tule sillä silmällä katsomaan, että näyttääkö joku hyvältä vai ei ja jos itsestä tuntuu kauhealta olla "tämän näköisenä", niin on  kyllä vakavan itsetutkiskelun paikka.

Synnytyslaitoksella huolehditaan äidin ja lapsen jaksamisesta ja hyvinvoinnista, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ehostamisen kanssa.

En ole koskaan synnyttänyt, enkä miehenä siihen kykene ja tuskin pystyisinkään, mutta kolmessa synnytyksessä olen ollut mukana. Eli mahdollisesti enemmän kokemusta kuin sinulla.

Sullekin suosittelen kasvonaamiota. 15 minsaa silmät kiinni ja lopetat sen vieraiden naisten tiirailemisen  : D Se on kasvonaamio jota käytetään arkenakin , ei mikään botox tai silikooni!

Ymmärrätkö että se 'laittautuminen' voi olla ihan ihosta huolta pitämistä? Sama kuin hampaidenpesu, todella automaattinen asia monelle. Kyllä minä ottaisin kasvojenpuhdistaineen mukaan ja kosteusvoiteen, sävytettyä huulirasvaa, hiusharjan, yms. Kasvonaamioista sen verran että se ei ole vaan esteettinen juttu, vaan henkinen. Suihkun ja kasvonaamion jälkeen tuntee olonsa ihan uudeksi ja raikkaaksi, mikä voi tuntua vielä paremmalta joillekin kun on ponnistanut tuntikausia hikisenä, verisenä ja räytyneenä vauvaa ulos..

JA on se nyt kumma, kun toisaalla itketään kun suomalaiset ei laittaudu tarpeeksi ja ei osaa pukeutua, ja toisaalla irvistellään miksi ei voi olla laittautumatta, kyllä pitäisi olla tyytyväinen ihan räytyneenä eikä edes tehdä mitään mikä tekee sille naiselle itselleen olon vähän paremmaksi. 

Kun ei ole itse synnyttänyt ei ole mitään varaa haukkua sitä miten joku henkisesti selviytyy asiasta. Ei enää eletä(onneksi) mitään kapinanaikaa jolloin pitää synnyttää ja sen jälkeen mennä takaisin heinätöihin.

Vierailija
92/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä itselle tullut synnärillä mieleen laittaa kasvonaamiota. Kirjaa tosin luin, siellä käytävällä oli pieni kirjahylly. Paljon siinä tuli vauvaa katseltua silloinkin kun se nukkui, mutta ehti siinä lukeakin 🙂

Vierailija
93/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi jeesus sentään. En minä itseäni karkilla elätä, älä huoli. Keho kyllä tuottaa kaiken tarvittavan maitoon, vaikka söisinkin - hui kauhistus - ruoan lisäksi salmiakkia ja lakua. Kasvissyöjänä veikkaan että syön huomattavasti enemmän kasviksia, vihanneksia, marjoja yms. mitä suurin osa ihmisistä. Ja kasviksia, marjoja ja vihanneksiahan ei siinä sairaalaruoassa ole juuri nimeksikään 😄.[/quote]

On sairaalassa ainakin ennen saanut kasvisruokaa...

Vierailija
94/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kyllä itselle tullut synnärillä mieleen laittaa kasvonaamiota. Kirjaa tosin luin, siellä käytävällä oli pieni kirjahylly. Paljon siinä tuli vauvaa katseltua silloinkin kun se nukkui, mutta ehti siinä lukeakin 🙂

Jatkan vielä, joku toinen voisi sen lukemisen sijasta laittaakin kasvonaamion, verrattuna vasikka siihen että selaisi puhelinta.

Se tuntui kyllä ihanalta synnytyksen jälkeen päästä suihkuun. Lämmin vesi ja raikas olo suihkun jälkeen..

Vierailija
95/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, joku toinen voisi sen lukemisen sijasta laittaakin kasvonaamion, verrattuna vasikka siihen että selaisi puhelinta.

Se tuntui kyllä ihanalta synnytyksen jälkeen päästä suihkuun. Lämmin vesi ja raikas olo suihkun jälkeen..

*vaikka, ei vasikka 😂

Vierailija
96/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus sentään. En minä itseäni karkilla elätä, älä huoli. Keho kyllä tuottaa kaiken tarvittavan maitoon, vaikka söisinkin - hui kauhistus - ruoan lisäksi salmiakkia ja lakua. Kasvissyöjänä veikkaan että syön huomattavasti enemmän kasviksia, vihanneksia, marjoja yms. mitä suurin osa ihmisistä. Ja kasviksia, marjoja ja vihanneksiahan ei siinä sairaalaruoassa ole juuri nimeksikään 😄.

Kaikki, mitä syö vaikuttaa myös äidinmaitoon. Usein vauvojen vatsavaivojen vuoksi on äidin alettava tarkkailla omaa ruokavalioaan ja mahdollisesti luovuttava joistakin tuotteista, esim. maitotuotteet, pähkinät. Eli en kyllä ihan heti söisi salmiakkia ja lakua kovinkaan paljon. 

Vierailija
97/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun suihkuun ehti. Mutta samapa se, jos joku ehtii ja jaksaa siellä tukkaa kihertää. Itsellä ei ollut synnytyssairaalassa omaa vessaakaan, jossa kihertää. Ne jaetut vessat olivat sellaisia epäsiistejä (esim. veriroiskeita näkyi) paikkoja, joissa ei tehnyt mieli oleilla.

Vierailija
98/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on kilpailu kenellä oli synnytyslaukussa vähiten tavaraa.

Vierailija
99/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voi kätilöt katsoa oudosti jos siellä alkaa tukkaa kihartamaan, yleensä siellä kuuluu keskittyä siihen vauvaan. Onhan joillekin huomautettu liiallisesta kännykän tuijottamisestakin.

Ehkä silloin saattaisi katsoa kieroon, jos sitä hiusta käherretään kun vauva ilmaisee tarpeitaan, ei muuten. Joten näin kätilönä sanon, että ihan hyvähän se on, jos osaa hyödyntää aikaa itselleen, kun vauva nukkuu.

Sama se on kännykässäkin. Imettäessä ei ole tarkoitus katsoa kännykkää ja vauva tarvitsee katsetta ja seurustelua. Kaikki ei tätä ota huomioon, jonka takia siitä kännykästä sanotaan.

Vierailija
100/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, mitä syö vaikuttaa myös äidinmaitoon. Usein vauvojen vatsavaivojen vuoksi on äidin alettava tarkkailla omaa ruokavalioaan ja mahdollisesti luovuttava joistakin tuotteista, esim. maitotuotteet, pähkinät. Eli en kyllä ihan heti söisi salmiakkia ja lakua kovinkaan paljon. 

Ja kaikilla vauvoilla ei ole mitään isoja vatsavaivoja eikä läheskään kaikkien äitien tarvitse rajoittaa synnytyksen jälkeen syömistään millään tavalla. Kaikki sisarukseni ovat voineet syödä ihan mitä ovat ikinä halunneet syödä, ei mitään ongelmaa. Joten ei, en ala etukäteen vielä synnytyksen jälkeenkin suorittamaan syömistä ja rajoittamaan syömisiäni jopa entisestään sen takia, että koska saattaa olla mahdollista että joku saattaa vaikuttaa. Jos oireita tulee, rajoitan sitten mutta syömistä ja äitiyttä en aio alkaa suorittamaan enkä kilpailemaan siitä, että minä olen parempi äiti mitä sinä olet. Kuten sinä juuri teet. Viet eteenpäin juuri sitä paskaa ja myrkyllistä ajattelua siitä, että äitiyttä pitää suorittaa ja siitä pitää suoriutua täydellisesti ihan ruokamuruja myöten. Juuri tuollainen harrastamasi toiminta väsyttää monet äidit ja aiheuttaa valtavaa ahdistusta ja masennusta. Oletko esimerkiksi miettinyt hetkeäkään sitä, että saatat jaella neuvojasi syömishäiriöstä toipuvalle, joille tuollainen tuomitseminen ja jeesustelu voi toimia triggerinä syömishäiriön uudelleen aktivoitumiseen? Et tietenkään, koska sinulla oli kiire kiillottaa omaa sädekehääsi ja päästä näpäyttämään, olemaan parempi äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän