Sairaalakassien hämmentävä sisältö - joku oikeasti tekee jonkun kasvohoidon synnärillä?
Olen lievästi hämmentynyt joidenkin, varsinkin someammattilaisten varustuksesta synnärille lähtiessä.
Ihanko oikeasti siellä tekevät kasvonaamioita, meikkaavat ja suihkivat kuivashampoota vauvojen kanssa samassa tilassa? Ja missä välissä ne lukee kirjaa tai vaihtaa kolmanteen asukokonaisuuteen? Ka miksi? Ketä varten?
Mä otin mukaan kännykän, laturin, hammasharjan, yhdet vaihtovaatteet, sisäsandaalit, vähän naposteltavaa, kasvorasvan ja pesuaineen, hiusharjan ja pari pompulaa. Vauvalle kotiintulovaatteet.
Synnytyksen jälkeen lähinnä nukuin, kun en imettänyt. Ja kävin suihkussa tai vaihtamassa verisen siteen puhtaaseen.
Mitä ihmiset hommaa synnärillä? Oletteko nähneet näitä influensereita kihartamassa tukkaa? 😄
Kommentit (160)
Miksi ihmeessä eräälläkin oli mukana ruokaa ja särkylääkettä!? Molemmat kyllä saa talon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse synnyttänyt, mutta ainakin ajattelisin niin, että vaikka se ulkonäkö ei tietenkään ole tärkeintä tuossa tilanteessa olisi kuitenkin mukava saada muistoksi muutama kiva kuva synnäriltä vauvan kanssa, jossa ei näytä aivan räjähtäneeltä.
Synnytyksen jälkeen on ihan ok olla räjähtänyt. Sehän siinä vähän niinkuin on tapahtunut. Ei kaiken tarvitse olla täydellistä. Somessakaan.
Listastasi puuttui kaikkein tärkein eli huulirasva. En käytä sitä juurikaan normaalista, mutta jostain syystä sairaalassa huulet kuivuvat kummasti ja sitä tarvitsee.
Monenlaista vipeltäjää on tullut nähtyä sairaalassa, kun olen siellä aina ollut keskimääräistä pidempään, milloin oman, milloin lapsen kunnon takia tai molempien. Jotkut meikkaavat ja laittavat itseään paljonkin. Ärsyynnyin, kun yksi suihkutteli hiuslakkaa huoneessa, jossa vauvat olivat vierihoidossa. Ei kyllä mikään järjen jättiläinen ollut muutenkaan.
Jotkut pukeutuvat omiin vaatteisiinsa, mutta kyllä ne sairaalavaatteet ovat kätevimmät, kun sattuu vuotoja sieltä sun täältä, puhumattakaan siitä, miten ovat märät lakanoita myöten, kun nesteet lähtevät liikkeelle ja heräät keskellä yötä hikimärkänä. Tai vauva puklauttaa päälle tai onnistuman yllättämään vaippaa vaihtaessa. Voi heittää sairaalan pyykkikoriin ja vaihtaa puhtaat päälle.
Kasvonaamio on hemmottelua , tyytyväinen äiti on ilo kaikille . Itsekin tykkään kasvonaamioista niin miksei synnärilläkin.
Mä en olisi ikinä halunnut käyttää omia vaatteita synnärillä. Synnytyksen jälkeen alapäästä verenvuotoa ja rinnoista vuosi maitoa. Oli niin helppoa ja huoletonta käyttää sairaalan vaatteita, nakata likaiset pesuun ja vaihtaa puhtaat tilalle. Ei tarvinnut kotini raahata likapyykkipussia. Mä olin vauvan kanssa viikon sairaalassa joten siinä ajassa olisi kyllä monet omat vaatteet sotkeutuneet eritteisiin. Joo oli kyllä siteet käytössä, mutta aina voi tulla ohivuotoja. Rintaliivejä en aluksi jaksanut käyttää lainkaan joten maitoa tuli paitaan.
Oletko itse ap tuollainen ankkahuuli-instabeibe tavallisessa arjessa? Et ole yhtään sen parempi ihminen, vaikka menit synnärille vain välttämättömät tavarat mukanasi. On aivan yhtä ok ottaa sinne vähän luksusta, jos siitä tulee itselle parempi mieli että saa vähän hemmotellakin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse ap tuollainen ankkahuuli-instabeibe tavallisessa arjessa? Et ole yhtään sen parempi ihminen, vaikka menit synnärille vain välttämättömät tavarat mukanasi. On aivan yhtä ok ottaa sinne vähän luksusta, jos siitä tulee itselle parempi mieli että saa vähän hemmotellakin itseään.
Joo en ole. 😁 Mutta ehkä nää bebet nimenomaan ei voi vieroittua aineistaan edes sairaalassa.
Kauheaa! Kyllä pitää naisen olla synnytyksen jälkeen räjähtänyt ja jatkaa sitä lookkia ainakin siihen asti kun lapsi vuoden! Ihan hurveäö, jos naiselle tulee hyvä olo siitä, että vähän ehostaa itseään! Ennen kuulumatonta!
Kaikki ei ole synnytyksen jälkeen ihan raatona. Jos suihkussa köyminen ja sen jälkeen pieni ehostus tekee hyvän olon, niin keneltä se on pois? Vauva nyt yleensä nukkuu sen 20h vuorokaudessa, niin pitäisikö äidin istua siinä sängyn vieressä tuijottamassa, ettei kiintymyssuhde vain häiriinny.
Vierailija kirjoitti:
Mä en olisi ikinä halunnut käyttää omia vaatteita synnärillä. Synnytyksen jälkeen alapäästä verenvuotoa ja rinnoista vuosi maitoa. Oli niin helppoa ja huoletonta käyttää sairaalan vaatteita, nakata likaiset pesuun ja vaihtaa puhtaat tilalle. Ei tarvinnut kotini raahata likapyykkipussia. Mä olin vauvan kanssa viikon sairaalassa joten siinä ajassa olisi kyllä monet omat vaatteet sotkeutuneet eritteisiin. Joo oli kyllä siteet käytössä, mutta aina voi tulla ohivuotoja. Rintaliivejä en aluksi jaksanut käyttää lainkaan joten maitoa tuli paitaan.
Minä taas käyttelin sairaalan flanelliliivejä isorintaisena, etenkin melonivaiheessa, missä maito rupesi nousemaan ja isoista rinnoista tuli isot melonit. Joskus hieman riettaastikin ylimmät napit auki ja sopivasti käärittynä, että nostivat rinnat ylös roikkumasta, mutta imetyksestä kipeät nännit ulkopuolella vain pehmeää sairaalamekkoa vasten. Suihkutissivaiheessa taas harso tungettuna sisään imemään suurimmat vuodot.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli mukana ripsari ja sävyttävä kasvorasva, en halunnut näyttää zombilta. Siihen meni pari minuuttia kun suihkun jälkeen levitti voiteen naamaan ja ripsaria ripsiin.
Aika huolestuttavaa, jos ajattelet että meikitön (=luonnollisen näköinen) ihminen näyttää zombilta. Kuulostaa siltä että olet vieraantunut todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en ole. 😁 Mutta ehkä nää bebet nimenomaan ei voi vieroittua aineistaan edes sairaalassa.
Miksi niistä pitäisi vieroittua jos itsensä hemmottelusta tulee hyvä olo? Kuulostat siltä, että tunnet nyt olevasi jotenkin parempi ihminen, kun otit vain välttämättömät asiat mukaan sairaalaan. Korostat sitä, kuinka et ole turhamainen ja vauva on sinulle tärkeämpi kuin niille, jotka ottavat sen kasvonaamion mukaan. Hyi mikä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli mukana ripsari ja sävyttävä kasvorasva, en halunnut näyttää zombilta. Siihen meni pari minuuttia kun suihkun jälkeen levitti voiteen naamaan ja ripsaria ripsiin.
Vastasynnyttäneen äidin kuuluu keskittyä vauvaan eikä oman naaman tuijotteluun ja maalaamiseen.
T. Kätilö
Nimenomaan. Se fokus pitäisi vihdoin alkaa siirtää omasta navasta (ja lärvistä) toiseen ihmiseen.
Ei kai se vauvakaan nyt hereillä ole 24/7
Oon itse lähdössä synnyttämään pian (toivottavasti ihan lähipäivinä.) Sairaalakassissa on perus hygieniajutut, vaihtovaatteet ja vauvalle vaatteet. Sekä ihan julmettu määrä herkkuja. Viimeksi osastolla ollessa teki kokoajan vain mieli karkkia (varsinkin salmiakkia) ja limukkaa (itsellä myös kokis auttaa maidon nousussa.) Vähän kyllä hävettää lähteä kunnon mättökassin kanssa (taisi olla oikeasti joku 3-5 turkinpippuri, salmiakki ja lakritsi pussia lähdössä matkaan.) Kotimatkalla pakko hakea sushia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä eräälläkin oli mukana ruokaa ja särkylääkettä!? Molemmat kyllä saa talon puolesta.
No ei siinä synnytyksen aikana kyllä mitään ruokaa saanut.
Eikä sen jälkeenkään kukaan tuonut salmiakkia tai suklaata niin onneksi oli omasta takaa ;) Särkylääkkeet oli meillä mukana miestä varten.
Vierailija kirjoitti:
Koska uniikki lumihiutale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huolestuttavaa, jos ajattelet että meikitön (=luonnollisen näköinen) ihminen näyttää zombilta. Kuulostaa siltä että olet vieraantunut todellisuudesta.
No minä näytän ilman meikkiä väsyneeltä. Ihoni ei ei ole tasainen ja silmänaluset tummat. Lisäksi minulla on ihan värittömät ripset ja olemattomat kulmakarvat. Itselläni on tuhat kertaa parempi olo, kun hieman tasoitan ihonsävyä ja laitan ripsaria ja piirrän kumat. On ryhdikkäämpi olo. Eikä se ole mitään todellisuudesta vueraantumista, kautta ihmiskunnan historian naiset ovat ehostaneet itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kasvonaamio on hemmottelua , tyytyväinen äiti on ilo kaikille . Itsekin tykkään kasvonaamioista niin miksei synnärilläkin.
Vauvalle paras olisi, kun ei leviteltäisi kehoon erilaisia ihon kautta imeyyviä kosmeettisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse synnyttänyt, mutta ainakin ajattelisin niin, että vaikka se ulkonäkö ei tietenkään ole tärkeintä tuossa tilanteessa olisi kuitenkin mukava saada muistoksi muutama kiva kuva synnäriltä vauvan kanssa, jossa ei näytä aivan räjähtäneeltä.
Synnyttäneissä naisissa on kahdenlaisia: niitä jotka säteilevät ja niitä jotka ovat uupuneita ja rähjäisiä. Kummallakin syynä on hormonaalinen tilanne.
Moni vastasynnyttänyt nainen ei tarvitse mitään meikkejä, kun he ovat niin täynnä euforisia onnellisuushormoneja. Ja sitten ne, joiden raskaus on ollut rankka ja synnytys kestänyt pitkään – heistä ei ihan meikkivoiteella saa edustuskelpoista. Siihen auttaa vain lepo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä voi kätilöt katsoa oudosti jos siellä alkaa tukkaa kihartamaan, yleensä siellä kuuluu keskittyä siihen vauvaan. Onhan joillekin huomautettu liiallisesta kännykän tuijottamisestakin.
Vastasyntynyt nukkuu 20 h vuorokaudessa. Pitääkö vauvaa tuijottaa herkeämättä myös sen nukkuessa?
Aika moni tuore vanhempi kyllä tosiaankin jaksaa haltioitua nukkuvan vauvansa katselusta!
Mikromuovia lisää luontoon, nythän sitä on löytynyt jo vauvojenkin verestä. Voisivatko meikkaavat naiset alkaa kantaa huolta tästä seikasta ja lopettaa muovia sisältävien meikkituotteiden käytön?