Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalakassien hämmentävä sisältö - joku oikeasti tekee jonkun kasvohoidon synnärillä?

Vierailija
02.04.2022 |

Olen lievästi hämmentynyt joidenkin, varsinkin someammattilaisten varustuksesta synnärille lähtiessä.

Ihanko oikeasti siellä tekevät kasvonaamioita, meikkaavat ja suihkivat kuivashampoota vauvojen kanssa samassa tilassa? Ja missä välissä ne lukee kirjaa tai vaihtaa kolmanteen asukokonaisuuteen? Ka miksi? Ketä varten?

Mä otin mukaan kännykän, laturin, hammasharjan, yhdet vaihtovaatteet, sisäsandaalit, vähän naposteltavaa, kasvorasvan ja pesuaineen, hiusharjan ja pari pompulaa. Vauvalle kotiintulovaatteet.

Synnytyksen jälkeen lähinnä nukuin, kun en imettänyt. Ja kävin suihkussa tai vaihtamassa verisen siteen puhtaaseen.

Mitä ihmiset hommaa synnärillä? Oletteko nähneet näitä influensereita kihartamassa tukkaa? 😄

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain laturi ja huulirasva.

Ei oikein voinut tehdä kasvohoitoja tai vaihtaa asuja kun olin pari viikkoa täysin autettava.

Vierailija
2/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä somepersoonat saa jotain palkkiota siitä, että mainostavat noita tuotteita? Eihän niitä silti ole pakko käyttää. Aika monella ensisynnyttäjällä on kovin ruusuinen kuva siitä, millaista synnytyksen jälkeen on. Toivottavasti   ei tule järkytyksenä, jos tuskin jaksaa hiuksensa kammata.

Toisaalta, jos pimeällä pihalla ei ole voinut viedä roskapussia meikkaamattomana enää vuosikymmeniin, niin ei kai synnyttämäänkään voi luomuna mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sinulta pois? Ihmisillä on erilaisia tapoja rentoutua. Varsinkin synnytyksen kaltaisessa tilanteessa on varmasti hyvä tehdä just niitä asioita jotka rentouttaa ja rauhoittaa. Jos vain suinkin pystyy, kaikki eivät pysty tai halua, ja synnytyksiä on laidasta laitaan. Kyllä itselleni tuli aika tylsää sairaalassa kun kohdunsuu ei vaan avautunut, avautumisvaihe kesti koko yön mutta uni ei tullut. Joku äänikirja olisi varmaan ollut just hyvä niin olisi saanut ajatuksia välillä muualle ja vähentänyt jännitystä. Itselläni oli kassissa lähinnä ruokaa, särkylääkkeitä ja vaatteet.

Vierailija
4/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran jaksaa tehdä kasvohoitoja ja kihartaa tukkaa niin ei se keltään ole pois. Eipä siellä oikein mitään tekemistäkään ole.

Vierailija
5/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy unohtui ?

Vierailija
6/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi kätilöt katsoa oudosti jos siellä alkaa tukkaa kihartamaan, yleensä siellä kuuluu keskittyä siihen vauvaan. Onhan joillekin huomautettu liiallisesta kännykän tuijottamisestakin.

Vierailija
7/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ylpeilyn aihe ap:lla.

Mulla oli sairaalassa mukana omat vaatteet ja meikkasinkin. En ollut synnytyksen jälkeen erityisen kipeä enkä väsynyt, sairaalavaatteissa olo oli vain nuutunut. Olishan siellä ehtinyt jonkun kasvonaamionkin laittaa, eihän siihen kulu kuin 15 minuuttia. Enemmän ihmettelen, jos joku EI ehdi lukea kirjaa.

Vierailija
8/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on sinulta pois? Ihmisillä on erilaisia tapoja rentoutua. Varsinkin synnytyksen kaltaisessa tilanteessa on varmasti hyvä tehdä just niitä asioita jotka rentouttaa ja rauhoittaa. Jos vain suinkin pystyy, kaikki eivät pysty tai halua, ja synnytyksiä on laidasta laitaan. Kyllä itselleni tuli aika tylsää sairaalassa kun kohdunsuu ei vaan avautunut, avautumisvaihe kesti koko yön mutta uni ei tullut. Joku äänikirja olisi varmaan ollut just hyvä niin olisi saanut ajatuksia välillä muualle ja vähentänyt jännitystä. Itselläni oli kassissa lähinnä ruokaa, särkylääkkeitä ja vaatteet.

Ei mitenkään, miksi olisi?

Kysyinkin, että tekeekö joku niin oikeasti vai antaako vain ymmärtää, että kasvohoitoonhan tässä ollaan menossa, eikä halkeamaan kahtia.

Mulla avautuminen kesti 22 tuntia ja supistukset oli koko ajan niin kipeitä, että lähinnä ilokaasua vetelin ja hihittelin.

Äänikirja tai musiikki on ihan hyvä idea ja kulkee kännykässä. Fyysinen kirja vähän hankala ehkä.

Vierailija
9/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voi kätilöt katsoa oudosti jos siellä alkaa tukkaa kihartamaan, yleensä siellä kuuluu keskittyä siihen vauvaan. Onhan joillekin huomautettu liiallisesta kännykän tuijottamisestakin.

Vastasyntynyt nukkuu 20 h vuorokaudessa. Pitääkö vauvaa tuijottaa herkeämättä myös sen nukkuessa?

Vierailija
10/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sairaalassa mukana omat vaatteet ja meikkasinkin. En ollut synnytyksen jälkeen erityisen kipeä enkä väsynyt, sairaalavaatteissa olo oli vain nuutunut. Olishan siellä ehtinyt jonkun kasvonaamionkin laittaa, eihän siihen kulu kuin 15 minuuttia. Enemmän ihmettelen, jos joku EI ehdi lukea kirjaa.

Mitä ylpeilyä tässä oli? Sekö että olin ihan poikki ja halusin vain nukkua? 😆

Kunhan kysyin, että moniko siellä kuivashampoolla tukehduttaa muita.

Vierailija
11/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mukana ripsari ja sävyttävä kasvorasva, en halunnut näyttää zombilta. Siihen meni pari minuuttia kun suihkun jälkeen levitti voiteen naamaan ja ripsaria ripsiin.

Vierailija
12/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humble brag.

Vierailija
13/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli nintendo switch mukana:D Että mikä kenellekin tuo iloa.

Vierailija
14/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää miten nopeasti ihmiset tylsistyy nykyään. Sairaalassa ollaan pari päivää yleensä. Sen ajan voisi ehkä vain levätä ja keskittyä vauvaan. Mutta pitääkin somettaa, meikata, ottaa kuvia… Nykyihminen on ihan adhd. Keskittymiskyky on nykyään huonompi kuin kultakalalla. Ja tämä on tutkittu juttu.

Vierailija
15/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne nyt huomauttelee kaikesta. Vauvat nukkuu lähes koko ajan eikä se vauva siitä kärsi jos äidillä on kasvonaamio kasvoilla.

Vierailija
16/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humble brag.

Kerro nyt toki perustelusi?

Vierailija
17/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse synnyttänyt, mutta ainakin ajattelisin niin, että vaikka se ulkonäkö ei tietenkään ole tärkeintä tuossa tilanteessa olisi kuitenkin mukava saada muistoksi muutama kiva kuva synnäriltä vauvan kanssa, jossa ei näytä aivan räjähtäneeltä.

Vierailija
18/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joidenkin pitää saada instakuvat synnäriltä.

Oikeasti kannattaisi erilaiset kosmeettiset tuotteet jättää vähemmälle, ettei vauva saa maidon mukana mitään ylimääräistä.

Vierailija
19/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli mukana ripsari ja sävyttävä kasvorasva, en halunnut näyttää zombilta. Siihen meni pari minuuttia kun suihkun jälkeen levitti voiteen naamaan ja ripsaria ripsiin.

Vastasynnyttäneen äidin kuuluu keskittyä vauvaan eikä oman naaman tuijotteluun ja maalaamiseen.

T. Kätilö

Nimenomaan. Se fokus pitäisi vihdoin alkaa siirtää omasta navasta (ja lärvistä) toiseen ihmiseen.

Vierailija
20/160 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vielä syvällisemmin mietin, niin somessa annetaan hyvin siloiteltu kuva koko synnytyksestä. Mennään nättinä synnyttämään ja nättinä siellä istutaan ja sitten onkin se nätti vauva sylissä.

Nuorille seuraajille saattaa tulla hieman väärä kuva. Ja omalla kohdalla sitten järkytys.

Ja kyse ei ole nyt sitten siitä, etten ole itse nätti. Ihan nätti olen. 😁

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän