Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porilainen yh näki sähkölaskun ja purskahti itkuun

Vierailija
02.04.2022 |

Satakunnan Kansassa hyvä ja koskettava juttu, ja vähän surullinenkin. Yh oli kaatunut, käsi murskaksi, ja joutui vaihtamaan alaa, ja nyt rahat ei riitä.. monelle tuttu tilanne, mutta itseä on alkanut vähän häiritsemään nämä lehdissä olevat yh jutut. Ne ovat niin samankaltaisia , ja vähän jopa sääliäkerääviä. Itse olen nimittäin myös pienituloinen yh, mutta ei mulla (eikä lapsella) todellakaan mikään surkea elämä ole ollut. Kun usein näistä jutuista saa vaan sen kuvan, että yh:t ei pärjää mitenkään, ja elämä on niin vaikeaa...

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kirjoittavat. Yh:lla on rahat tiukemmalla kuin ydinperheellisellä varsinkin jos on enemmän kuin yksi lapsi huollettavana. Olen itse keskituloinen yhden lapsen yh ja pärjäämme hyvin mutta jos minulla olisi kaksi lasta niin olisimme tiukilla. Lapset maksavat. Monet isät valssaavat usein takavasemmalle vastuustaan (toki on yh-isejäkin mutta harvassa) ja yh jää yksin. Onneksi minulla on muuten vahva tukiverkosto (vanhempani, sisko, ystävät) joten apua saan tarvittaessa. En lukenut juttua mutta ei kaikilla ole turvaverkostoa. Koeta löytää hiukan empatiaa muille ap samalla kun olet tyytyväinen omaan tilanteeseesi.

Karmeaa tuubaa. Kyllä minulla rahat (tuet) lisääntyivät merkittävästi eron myötä. Nyt on varaa kaikkeen siihen mihin ei ydinperheessä ollut. Työttömänä tietenkin olen ja kannattaa pysyäkin. Exällä tosin on tiukempaa, kun ei työssäkäyvänä etävanhempana saa mitään tukia. Eikä muuten ole vastuutaan pakoileva isä, kuten yleistät.

Niinpä.

Jos mä jäisin yksinhuoltajaksi niin saisin kaikki lääkkeet, silmälasit sun muut tuosta vaan.

Nyt joudun jättämään tärkeitä lääkkeitä välistä, kulkemaan rikkinäisissä vaatteissa, lainaamaan rahat laseihin jne.

Ihan kaikki saa toimeentulotukea, jos siihen on tarve. Ei liity yksinhuoltajuuteen mitenkään.

Ei kuule saa.

Jos toimeentulotuen edellytykset täyttyvät, niin saa. Ei liity millään tavalla yksinhuoltajuuteen, vaan tuloihin ja menoihin.

T: Yksinhuoltaja joka ei noita saa.

Höpöhöpö.

Mä en edes työttömänä saa.

Vierailija
102/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö ihmisiltä saada automaattisesti sääliä, kun joku kertoo olevansa yh. minä en jotenkin osaa yhtään sääliä yh:oita. elävät meidän veronmaksajien siivellä ja vielä kehtaavat valittaa saamistaan tukirahoista.

Etköhän sinä ennemmin elä minun verorahoillani, kuin toisinpäin. Mun palkasta kun lähtee veroa 41%, ja yksinhuoltaja olen.

Mun iskä onkin vahvempi kuin sun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän