Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porilainen yh näki sähkölaskun ja purskahti itkuun

Vierailija
02.04.2022 |

Satakunnan Kansassa hyvä ja koskettava juttu, ja vähän surullinenkin. Yh oli kaatunut, käsi murskaksi, ja joutui vaihtamaan alaa, ja nyt rahat ei riitä.. monelle tuttu tilanne, mutta itseä on alkanut vähän häiritsemään nämä lehdissä olevat yh jutut. Ne ovat niin samankaltaisia , ja vähän jopa sääliäkerääviä. Itse olen nimittäin myös pienituloinen yh, mutta ei mulla (eikä lapsella) todellakaan mikään surkea elämä ole ollut. Kun usein näistä jutuista saa vaan sen kuvan, että yh:t ei pärjää mitenkään, ja elämä on niin vaikeaa...

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta yksin elättää lapsi, kaksikin. Kun on raskasta selvitä ilman lapsia taloudellisesti .

Vierailija
2/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä sähkölaskut itkettää perheellisiä sähköinsinöörejäkin. Tili tuli, tili meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se sähkölasku oli?

Vierailija
4/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On raskasta yksin elättää lapsi, kaksikin. Kun on raskasta selvitä ilman lapsia taloudellisesti .

Miksi sitten pitää tehdä lapsia jos on jo valmiiksi yh...?

Vierailija
5/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei. Olen kahden lapsen yh (vanhin jo aikuinen) ja olen jopa opiskellut kaiken keskellä korkeakoulututkinnon. Omaa hölmöyttä on ottaa joku pörssisähkösopimus ja asua sähkölämmitteisessä kämpässä. Itselläni on määräaikainen sopimus hintaan 4,44 kWh ja kerrostaloasunto lämpenee kaukolämmöllä.

Vierailija
6/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteissa tehdään lapsia .Ei aina tiedä erotaanko !

Vierailija
7/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se juttu on ?

Vierailija
8/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellurei. Olen kahden lapsen yh (vanhin jo aikuinen) ja olen jopa opiskellut kaiken keskellä korkeakoulututkinnon. Omaa hölmöyttä on ottaa joku pörssisähkösopimus ja asua sähkölämmitteisessä kämpässä. Itselläni on määräaikainen sopimus hintaan 4,44 kWh ja kerrostaloasunto lämpenee kaukolämmöllä.

No jo voi hellurei että olet fiksu ja filmaattinen. Sähköjen nousu tapahtui niin nopeaa että ei monikaan ollut varautunut.

Vierailija
9/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on aina henkilökohtainen arvovalinta. Ja jo näitä valintoja tehdessään pitää miettiä miten pärjää tulojen laskiessa. Ero, työttömyys, sairaudet on ihan tiedossa olevia elämän riskejä joihin pitää osata varautua.

Vierailija
10/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua itketä sähkölaskut vaikka olen työtön.

Sen kun maksaa pois.

Viimeisin lasku siirtoineen oli lähes 400e.

Vierailija
11/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asuu sähkölämmitteisessä rivarissa. Lasku ollu 500-600 egee. Ja haluaa välttää kerrostaloon muuttoa.

Vierailija
12/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteissa tehdään lapsia .Ei aina tiedä erotaanko !

Yksikään suhde ei ole turvassa

Vierailija
13/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kirjoittavat. Yh:lla on rahat tiukemmalla kuin ydinperheellisellä varsinkin jos on enemmän kuin yksi lapsi huollettavana. Olen itse keskituloinen yhden lapsen yh ja pärjäämme hyvin mutta jos minulla olisi kaksi lasta niin olisimme tiukilla. Lapset maksavat. Monet isät valssaavat usein takavasemmalle vastuustaan (toki on yh-isejäkin mutta harvassa) ja yh jää yksin. Onneksi minulla on muuten vahva tukiverkosto (vanhempani, sisko, ystävät) joten apua saan tarvittaessa. En lukenut juttua mutta ei kaikilla ole turvaverkostoa. Koeta löytää hiukan empatiaa muille ap samalla kun olet tyytyväinen omaan tilanteeseesi.

Vierailija
14/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä sähkölaskut itkettää perheellisiä sähköinsinöörejäkin. Tili tuli, tili meni.

Olen myös sähköinsinööri ja sähkölaskuni on pysynyt samana kuin kaksi vuotta sitten ja pysyy vielä vuoden sopimuksen loppuun.

Vierailija
15/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän asuu sähkölämmitteisessä rivarissa. Lasku ollu 500-600 egee. Ja haluaa välttää kerrostaloon muuttoa.

Sitä niittää mitä kylvää. Omasta mukavuudesta pitää olla valmis myös maksamaan.

Vierailija
16/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle myivät Fortumin tehomyyjät jonkun pörssisähköhintaisen määräaikaisen sopimuksen ja maksaa tällä hetkellä Fortumille noin 130 kuussa ja paikalliselle sähköyhtiölle 40 euroa /kk.

170 euroa kuukaudessa ihmiselle jonka ansiosidonnaisesta päivärahasta jää 700 käteen tuo on ihan järkyttävä summa. Asuu 27 neliön yksiössä. Sanoi että pärjää eikä aio hakea toimeentulotukea vaikka yritin neuvoa, että edes kysyisi asiasta.  

Syksyllä onneksi voi vaihtaa sähköntoimittajaa kun sopimus loppuu

Vierailija
17/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kirjoittavat. Yh:lla on rahat tiukemmalla kuin ydinperheellisellä varsinkin jos on enemmän kuin yksi lapsi huollettavana. Olen itse keskituloinen yhden lapsen yh ja pärjäämme hyvin mutta jos minulla olisi kaksi lasta niin olisimme tiukilla. Lapset maksavat. Monet isät valssaavat usein takavasemmalle vastuustaan (toki on yh-isejäkin mutta harvassa) ja yh jää yksin. Onneksi minulla on muuten vahva tukiverkosto (vanhempani, sisko, ystävät) joten apua saan tarvittaessa. En lukenut juttua mutta ei kaikilla ole turvaverkostoa. Koeta löytää hiukan empatiaa muille ap samalla kun olet tyytyväinen omaan tilanteeseesi.

Yh saa enemmän tukia mitä useimmat ydinperheen vanhemmat yhteensä.

Vierailija
18/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Nythän (kun on ollut kunnon tuulia) sähkö on ollut ennätyshalpaa. Jotain sentin kilovatti (+siirto, jossa ne verot...).

Vierailija
19/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo voi hellurei että olet fiksu ja filmaattinen. Sähköjen nousu tapahtui niin nopeaa että ei monikaan ollut varautunut.

Hyvät ajat ikuisiksi ajoiksi ansaittua? Jos joku ei vielä ole osannut varautua niin ihan vaan tiedoksi ettei mikään enää tule olemaan niin halpaa kuin tänään.

Vierailija
20/102 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin ihmisestä kiinni. Minä jäin leskeksi lasten ollessa vaippaikäisiä.

Miehen suku jätti minut ja lapset samalla hetkellä, kun mies todettiin kuolleeksi. Omat vanhemmat asuivat toisella paikkakunnalla.

Opiskelin lasten ollessa pieniä opistotasoisen ammatin ja valmistuin kiitettävin arvosanoin.

Lapsista kasvoi tasapainoisia veronmaksajia, esikoinen opiskelee yliopistossa ja kuopus AMK tason tutkintoa.

Lasten ollessa pieniä meillä ei ollut autoa. En tupakoi enkä kapakoinut, joten rahat jäivät elämiseen ja lasten hyvinvointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi