Mikä on liian suuri ikäero parisuhteessa mielestäsi?
Tapasin viehättävän ja asiallisen naisen työn yhteydessä. Sanoin hänelle jokin aika sitten että hän on mielestäni kiinnostava ja haluaisin tutustua häneen paremmin, mihin hän myös suostui ja olemme nyt viestitelleet.
Lyhyesti sanottuna meillä vaikuttaa olevan samanlaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita, mikä oli positiivista. Kyseinen nainen tosin nosti huolen iästäni joka on kuusi vuotta enemmän kuin hänen ja sanoi sen olevan asia joka arveluttaa ja olevan este parisuhteelle. Hän kuitenkin sanoi että on halukas joskus tapailla kaveri mielessä ja juttelemaan joka antaa minulle toivoa siinä samassa missä ristikkäisiä viestejä.
Mitä ajattelet tästä ja jos sinulla on ikä erolle raja, mikä ja miksi? Kiitos etukäteen.
Kommentit (90)
"Toiseen ihmiseen rakastutaan hänen itsensä takia.
Ei hänen ammattinsa takia."
Näin ehkä jossain utopiassa, ihmeellisesti vaan ammatti on yksi ensimmäisiä karsijoita, jos miehenä etsii nykypäivänä seuraa.
Kalevalan mukaan iänikuinen tietäjä Väinämöisen ja nuoren Ainon suhde oli hyväksyttävää.
Mies on minua 6v vanhempi, tapasimme nuorina. Homma on toiminut ihan hyvin, eikä ikäero tässä vaiheessa (keski-ikäisinä) tunnu liian suurelta. Mutta tiedostan kyllä, että minulla voi olla edessä ikävä vanhuus yksin tai omaishoitajana. Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä, voin kuolla ennen miestä. En kumminkaan etsinyt näin suurta ikäeroa vaan se on miinus, mutta rakastuin niin paljon, että aloin kuitenkin seurustella.
Nykyään minun ja miehen 8v ikäero (mies nuorempi), ei tunnu missään. Kun aloimme seurustella, asiat olivat toisin: olin 29-vuotias kahden lapsen yh ja mies nuori opiskelijapoika. Aluksi tunsin itseni kehdonryöstäjäksi, mutta nyt kun mieskin on nippanappa 40, ei ikäero tunnu oleelliselta.
Olen alkanut miettiä tätä, kun tapasin 10 vuotta vanhemman miehen. Tällä hetkellä ikäero ei minua paljoa haittaa. Hän on herrasmies, tietää miten nasta kohdellaan. Mutta välillä käy mielessä tämä ikäero. Lähinnä se, että itse olen kokematon. Tämä on ensimmäinen suhteeni. N25, M35
Yli 5v paitsi jos mies nuorempi 😉 Vanhukset tai setämiehet painukaa syvälle suohon.
Kuuden vuoden ikäero vielä menisi, mutta en oikein sitä isompia ikäeroja halua kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tapailen itseäni 5 vuotta vanhempaa miestä. Vaikka keski-ikäisiä ollaan kunpikin (46 ja 51), kyllä sen ikäeron huomaa, mutta ei niin, että se suhdetta häiritsisi mitenkään. Kumpikin on kuitenkin aikuinen, suunnilleen samassa elämäntilanteessa ( noh, mulla asuu jälkikasvu vielä kotona, hänellä ei, mutta muuten)
Miten sen ikäeron muka huomasi? Itse olen huomannut, että 30-60-vuotiailla ei +-alle kymmenen vuoden ikäeroa edes huomaa. Se riippuu elämäntilanteesta.
Todellakin huomaa. Ulkonäöstä.
Mieheni on 12 vuotta nuorempi - sekin oli aluksi vain minun ongelmani (15 vuotta sitten), mutta miehelleni ei ollut koskaan. Olen aina pitänyt itseäni nuoremmista miehistä.
Jos naisella on kuukautiset alkaneet ja miehellä vielä seisoo, niin ei ole liikaa ikäeroa.
t: Muhametukka, Ällähin luvalla