Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on liian suuri ikäero parisuhteessa mielestäsi?

Vierailija
01.04.2022 |

Tapasin viehättävän ja asiallisen naisen työn yhteydessä. Sanoin hänelle jokin aika sitten että hän on mielestäni kiinnostava ja haluaisin tutustua häneen paremmin, mihin hän myös suostui ja olemme nyt viestitelleet.
Lyhyesti sanottuna meillä vaikuttaa olevan samanlaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita, mikä oli positiivista. Kyseinen nainen tosin nosti huolen iästäni joka on kuusi vuotta enemmän kuin hänen ja sanoi sen olevan asia joka arveluttaa ja olevan este parisuhteelle. Hän kuitenkin sanoi että on halukas joskus tapailla kaveri mielessä ja juttelemaan joka antaa minulle toivoa siinä samassa missä ristikkäisiä viestejä.
Mitä ajattelet tästä ja jos sinulla on ikä erolle raja, mikä ja miksi? Kiitos etukäteen.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta on maksimi, molempiin suuntiin. Haluan olla samassa elämänvaiheessa puolison kanssa.

Vierailija
62/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 41v nainen ja mun mies 31v.

Mitä sitten? Viitsiikö näyttäytyä kanssasi julkisesti?

Naisena en kehtaisi näyttäytyä itseäni lyhyemmän miehen kanssa julkisesti eli en alkaisi seurustelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä ammateissa olevia miehiä ei uskalla ottaa. Liian iso pettämisriski ja osa määrää asioista liikaa.

Tietyissä ammateissa miehet on tosi negatiivisia, ei kiitos

Vierailija
64/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi olla  6....12 v. nuorempi.  Vanha ukkojäärä voi olla aikanaan raskas omaishoitaa.

Vierailija
65/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan molemmat on yli 16.

Vierailija
66/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raja kulkee aikuisena naisena itseäni 12 vuotta nuorempi mies. En pidä samanikäisitä miehistä kuin itse olen ,en itseäni vahemmista miehistä.Miehen on osattava liikua. käytävä kerranvuosi hammaslääkäri.Kengät tai lenkarit oltava siistit. Pukeutuminen vapaa,kuhan vaateet on sopivat keholle.Eikä vyötärö ole jossain vatsan alla. Hiukset saa olla mitä ovat kuhan puhtaat.Pieni leuka sänki jees. Ei saa elää kaukosäädin toisessa kädessä ja kaljapullo toisessa.Rahalla ei väliä,kuhan pysty omat laskunsa ja menonsa hoitaa.Mutta ehdotonta on osattava nauttia ulkoilusta,hiihto,luistelu,kesällä onkimisesta,torikahvilasta ja uimisesta.

Juu, pilkun ja pisteen jälkeen välilyönti.

Onhan siellä jotain muuta pientä.

Vierailija
67/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raja kulkee aikuisena naisena itseäni 12 vuotta nuorempi mies. En pidä samanikäisitä miehistä kuin itse olen ,en itseäni vahemmista miehistä.Miehen on osattava liikua. käytävä kerranvuosi hammaslääkäri.Kengät tai lenkarit oltava siistit. Pukeutuminen vapaa,kuhan vaateet on sopivat keholle.Eikä vyötärö ole jossain vatsan alla. Hiukset saa olla mitä ovat kuhan puhtaat.Pieni leuka sänki jees. Ei saa elää kaukosäädin toisessa kädessä ja kaljapullo toisessa.Rahalla ei väliä,kuhan pysty omat laskunsa ja menonsa hoitaa.Mutta ehdotonta on osattava nauttia ulkoilusta,hiihto,luistelu,kesällä onkimisesta,torikahvilasta ja uimisesta.

Juu, pilkun ja pisteen jälkeen välilyönti.

Onhan siellä jotain muutakin pientä.

Vierailija
68/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 41v nainen ja mun mies 31v.

Mitä sitten? Viitsiikö näyttäytyä kanssasi julkisesti?

Miksi ei näyttäytyisi?

Vierailija
69/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 15 vuotta vanhempi. Vaikka vielä hyväkuntoinen niin tiedostan että todennäköisesti paikat alkaa krempata yms ennen kuin minulla. En pidä kovin ihanteellisena tätä ikäeroa mutta arvotin ihastumisen ja rakastumisen ikäeron yli ja siitä olen tyytyväinen. Jos ero jostain syystä tulee niin varmasti yritän etsiä omanikäiseni kumppanin, koska mukavaahan se olisi olla vielä omilla vanhuuden päivillä jonkun kanssa, eikä sen tarvitse enää olla mikään elämää suurempi rakkaus koska sellaisia on jo saanut kokea.

Melko jännää on että meillä se niin sanottu sukupolvikuilu ei tunnu vaan esimerkiksi tiedämme toistemme nuoruuden musiikki- ja tv-suosikit ja muutenkin tuntuu että olemme eläneet samassa ajassa.

N37

Vierailija
70/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena ajattelen että ehkä 15-20 vuotta vanhempi enintään ja ei yli 5 vuotta nuorempi. Riippuu niin ihmisestä, kukin valitsee itse.

Oon 53-vuotias ja 68-vuotias on jo eri sukupolvea (ja eläkkeellä). 6 vuotta nuorempi on tanakasti keski-ikäinen kuten minäkin.  

Vierailija
71/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi olla maksimissaan 8 vuotta vanhempi tai 2 vuotta nuorempi.

Vierailija
72/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa olla korkeintaan 5 vuotta vanhempi. Toisinpäin niin kunhan nainen on täysi-ikäinen niin se riittää. Ei haittaa vaikka 50 vuotta nuorempi. 

Dannyko siellä kertoilee exästään ja nyxiatään?

Vierailija
73/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ikäero oli tekosyy. Ei se itsellänikään tuo 3 vuoden raja sinällään siitä numerosta ole kiinni, vaan siitä että se ikä näkyy ja tuntuu. Ei vaan kiinnostusta herää.

Ja varaa on valita, tai voin pysyä sinkkunakin.

Et taatusti erota itseäsi kolmea vuotta vanhempaa ellet ole joku 15-vuotias?

Vierailija
74/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään suurinta ikäeroa ei rakkaudessa ole olemassa.

Rakkaudessa on aina kysymys tunteista ja voimakkaasta välittämisestä toista kohtaan.

Tunteet ovat asia,  joita ei yksikään ihminen ei voi totaalisesti säädellä.

Hassua on se, että vaikka on miten onnellisessa avioliitossa, voi silti ihastua ja lopulta jopa rakastua toiseen.

Myös sellaiseen ihmiseen, johon ei koskaan milloinkaan edes kuvitellut rakastuvansa.

Todellisessa välittämisessä ei ole kysymys mistään muusta kuin siitä, että jokin vain osuu kohdalleen, ja molemmat ihastuksen myötä myös rakastuvat toisiinsa ja haluvat viettää elämänsä yhdessä.

Tässä yhteydessä ei kannata pohtia sitä, mitä mahdollisesti toisesta liitosta lähtevä jättää taakseen.  Kuten epätoivo, puolison viha, lapset yms.

Nyt on kyseessä ihmisten ikäero.

Ei ole olemassa mitään rajaa siihen, missä iässä ihminen voi uudelleen rakastua pysyvästi.

Ei ole.  Koska rakkaus on eri asia kuin vaikkapa työpaikka tai uuden auton ostaminen.

Tähän ei kannata sekoitttaa mitään sellaisia miljonääri rakkauksia, jossa nuori nainen nai rikkaan ja vanhan miehen.

Todellisuudessa ihmisillä on aina kysymys siitä, että voi ihastua ja rakastua ja saada lapsia ja hyvä ja onnellisen elämän, vaikka kummpani olisi  20-30 vuotta vanhempi, kuin itse.

Vierailija
75/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta olisi ehkä jo liikaa, vaikkakin jos molemmat ovat aikuisia niin mitäpä se ikäero kenellekään kuuluu. Vanhin kenen kanssa olen itse seurustellut on ollut minua 12 vuotta vanhempi eikä se ikäero kyllä näkynyt oikeastaan missään. Nykyinen miesystäväni on minua 6 vuotta vanhempi. Minusta se on ihan normaali ikäero

Vierailija
76/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä ammateissa olevia miehiä ei uskalla ottaa. Liian iso pettämisriski ja osa määrää asioista liikaa.

Tietyissä ammateissa miehet on tosi negatiivisia, ei kiitos

Ammatilla ei ole mitään merkitystä ihmisen perusluonteen tai häne rakastumisensa tai perheensä kanssa.

Mieti vaikka lääkäriä, joka antaa kuolemantuomi lausuntoja ihmisille.

Tai tuomaria, joka joutuu antamaan tiukkoja tuomioita nuorille rikoksentekijöille.

Tai hautaus urakoitsijaa, joka joutuu siistimään ja jopa pukemaan jokaisen vainajan arkkuunsa, elleivät omaiset halua vainajaa pukea, ja saatta hautauskuntoon.

Entä poliisien ammatit, joissa on tietyissä tilanteissa oltava tiukka ja noudattaa lakia, vaikka se edellyttäisikin sitä, että itseään suojallekseen, poliisin on pakko ampua epäilytä johonkin kohtaa hänen kehoaan.

On myös teurastajien ammettaja, jotka joutuvat päättämään eläinten elämän.

Ei ammatti ole mikään este tai mikäään muukaan siihen, mihin toinen osapuoli voi ihastua tai rakastua-

Rakastumisessa on kyse ihmisestä ja ihmisen luonteesta, käytöksestä ja koko persoonasta.

Toiseen ihmiseen rakastutaan hänen itsensä takia.

Ei hänen ammattinsa takia.

Vierailija
77/85 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ikäero oli tekosyy. Ei se itsellänikään tuo 3 vuoden raja sinällään siitä numerosta ole kiinni, vaan siitä että se ikä näkyy ja tuntuu. Ei vaan kiinnostusta herää.

Ja varaa on valita, tai voin pysyä sinkkunakin.

Et taatusti erota itseäsi kolmea vuotta vanhempaa ellet ole joku 15-vuotias?

Niin, sanoin että ehkä kolme vuotta vielä menee. Mutta kyllä viidenkympin jälkeen on sellaista alamäkeä, että se 6 vuotta vanhempi on ihan kohta kuusikymppinen...

Ainahan niitä voisi poikkeuksia olla, ja jos tutustuisi johonkuhun muulla tavalla, mutta minä kun lähden noista treffipalstan tiedoista, niin rajautukoon ne yli 3 vuotta vanhemmat jo heti alkuun pois. Noilla palstoilla usea viisikymppinen näyttää kyllä yli kuusikymppiseltä...

Niin ja lasteni isäkin on jo kuusikymppinen, mutta en hukkaa näitä viimeisiä vuosia sen ikäisten perässä juoksemiseen.

Vierailija
78/85 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ehdoton maksimi. Sitä suurempi ikäero näkyy jo erona mielenkiinnon kohteissa, suhtautumisessa elämään jne.

Vierailija
79/85 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväkandidaatti, vakavasti sellainen, on reilusti alle 3kymppinen ja minua 33 v nuorempi. Molemmista asia on ihan ok

Ja kaikki miehet on kateellisia  aasialaiskaunottarestani 😎👍

Vierailija
80/85 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväkandidaatti, vakavasti sellainen, on reilusti alle 4kymppinen ja minua 33 v nuorempi. Molemmista asia on ihan ok

Ja kaikki miehet on kateellisia  aasialaiskaunottarestani 😎👍

Korjasin virheeni, alle 40 v