Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on liian suuri ikäero parisuhteessa mielestäsi?

Vierailija
01.04.2022 |

Tapasin viehättävän ja asiallisen naisen työn yhteydessä. Sanoin hänelle jokin aika sitten että hän on mielestäni kiinnostava ja haluaisin tutustua häneen paremmin, mihin hän myös suostui ja olemme nyt viestitelleet.
Lyhyesti sanottuna meillä vaikuttaa olevan samanlaisia arvoja ja kiinnostuksen kohteita, mikä oli positiivista. Kyseinen nainen tosin nosti huolen iästäni joka on kuusi vuotta enemmän kuin hänen ja sanoi sen olevan asia joka arveluttaa ja olevan este parisuhteelle. Hän kuitenkin sanoi että on halukas joskus tapailla kaveri mielessä ja juttelemaan joka antaa minulle toivoa siinä samassa missä ristikkäisiä viestejä.
Mitä ajattelet tästä ja jos sinulla on ikä erolle raja, mikä ja miksi? Kiitos etukäteen.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä ja ihmisistä. Minua ei ole ikinä kiinnostanut kuinka suuria ikäeroja ihmisillä on parisuhteissaan. Itse voisin hyväksyä 10 vuotta vanhemman, mutta en vielä tässä iässä (19) yhtää nuorempaa. Mielellään kuitenkin lähemmäs omaa ikääni, koska veljeni ovat minua n. 10 vuotta vanhempia, ja olisi häiritsevä ajatus että kumppanini voisi olla ikänsä puolesta veljieni luokkakaveri.

Vierailija
22/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapailen itseäni 5 vuotta vanhempaa miestä. Vaikka keski-ikäisiä ollaan kunpikin (46 ja 51), kyllä sen ikäeron huomaa, mutta ei niin, että se suhdetta häiritsisi mitenkään. Kumpikin on kuitenkin aikuinen, suunnilleen samassa elämäntilanteessa ( noh, mulla asuu jälkikasvu vielä kotona, hänellä ei, mutta muuten)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja kulkee aikuisena naisena itseäni 12 vuotta nuorempi mies. En pidä samanikäisitä miehistä kuin itse olen ,en itseäni vahemmista miehistä.Miehen on osattava liikua. käytävä kerranvuosi hammaslääkäri.Kengät tai lenkarit oltava siistit. Pukeutuminen vapaa,kuhan vaateet on sopivat keholle.Eikä vyötärö ole jossain vatsan alla. Hiukset saa olla mitä ovat kuhan puhtaat.Pieni leuka sänki jees. Ei saa elää kaukosäädin toisessa kädessä ja kaljapullo toisessa.Rahalla ei väliä,kuhan pysty omat laskunsa ja menonsa hoitaa.Mutta ehdotonta on osattava nauttia ulkoilusta,hiihto,luistelu,kesällä onkimisesta,torikahvilasta ja uimisesta.

Vierailija
24/85 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä, mutta jos haluaa perinteisen kuvion ydinperheellä niin se nyt sitä valintaa vähän rajaa. Jenni ja Sale olivat muuten aika pitkään yhdessä ennen vauvaa. Luulen että Jennille ei alun perin ollut lapsen saaminen niin tärkeää, mutta mieli muuttui jossain vaiheessa.

Vierailija
25/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luovuttaa. Voi olla, että elämäsi rakkaus ei ole vielä syntynyt tai ehkä vaipat jaloissa.

T: Danny ja Katri-Helena

Vierailija
26/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on keskimäärin niin paljon lapsellisempia kuin naiset, että kyllä sitä ikäeroa on ihan hyväkin olla. Itse en ole koskaan kiinnostunut itseni ikäisistä miehistä saati nuoremmista. 10 vuotta on hyvä ikäero, 15 vuottakin menettelee. 20 alkaa olla sosiaalisesti vähän kiusallista.

Vierailija
27/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella muulla on merkitystä, mutta ei iällä.

Vierailija
28/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 41v nainen ja mun mies 31v.

Vierailija
29/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väität saavasi toivoa, jos hän sanoi, että haluaa tavata vain kaverimielessä?

Vierailija
30/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tuijota ikään joka kuitenkin on pelkkä numero. Kyllä minulla on ihan muut kriteerit.

Onhan se järjetöntä ajatella että tapaan ihmisen jonka kanssa kaikki tuntuu hyvälle. Joka on joka suhteessa sellainen ihminen jonka kanssa voisin ajatella jakaa elämääni.

Mutta voi kauhistus! Kun minulla on sellainen kriteeri että sen ja sen verran vanhempi tai nuorempi ei sovi olla. Sorry, olisit ollut täydellinen mutta tuo ikä...

Ja mitä ihmisetkin sanoo jos alan seurustella tuon ikäisen kanssa. Ei. Eihän se kerta kaikkiaan sovi.

Vierailija
31/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10 vuotta rupeaa olemaan liikaa

Vierailija
32/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena ajattelen että ehkä 15-20 vuotta vanhempi enintään ja ei yli 5 vuotta nuorempi. Riippuu niin ihmisestä, kukin valitsee itse.

Vierailija
33/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä naiselle nuorempaa miestä, kamalaa. Ihan kuin teinipojan kanssa seurustelisi, eikä henkinen yhteys ole koskaan miehillä oikeissa uomissaan kuin vasta reilusti yli yli 35 v. Miehet on parhaimmillaan nelivitosina, naiset 35v. Että ehkä se kymmenisen vuotta on maksimi, minimi joku 3 vuotta, mies aina vanhempi kuin nainen, koska muuten todella outoa.

Vierailija
34/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi ihminen elää sen vähemmän hän miettii ikäeroa. Ehkä luonto on sen niin tarkoittanut  ja miksi ikäero mietityttää joitakin, joilla on vielä  luonnollinen tarve lisääntyä?

Viisi vuotta on varmasti järkyttävän suuri ikäero noin 13 ja 18 vuotiaan välillä, ehkä vielä 20-25 vuotiaiden välillä, mutta sitten pitäisi jo jaksaa aikuistua ja reippaasti kohdata erilaisia ihmisiä elämässään. On hemmetin vaikeaa löytää paria itselleen, jos vahtii vain ettei ikeroa tulisi muutamaa vuotta liikaa. Vain kakarat toimivat niin.

Ap:lle vain, että jos se nainen on noin julmetun pinnallinen ja arka ulkoisista tekijöistä ei hän ihan niin fiksu ole kuin kuvittelet

Vierailija
35/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä ikäero 12 vuotta. Ennen ajattelin, et joku 10 ois ihan maks, mutta toisin kävi. Omalla kohdalla ajattelisin, että jos mies on lähemmäs vanhempieni kuin minun ikäinen niin sit tuntuis jotenki hölmöltä.

Vierailija
36/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on keskimäärin niin paljon lapsellisempia kuin naiset, että kyllä sitä ikäeroa on ihan hyväkin olla. Itse en ole koskaan kiinnostunut itseni ikäisistä miehistä saati nuoremmista. 10 vuotta on hyvä ikäero, 15 vuottakin menettelee. 20 alkaa olla sosiaalisesti vähän kiusallista.

Just toi lapsellisuushomma. En koskaan välittänyt omanikäisistä miehistä/pojista, ne oli aina niin lapsellisia. Jo muutamankin vuoden ero näkyi selvästi. 15 vuotta eroa on jo ehkä liikaa, mutta riippuu miten muut asiat on, onko nuorekas vai ukkoontunut, ulkonäkö, asenne elämään, haluaako perheen, onko perhettä, tulevaisuuden suunnitelmat, jne. Mutta olisi se todella outoa olla yli 20 vuotta vanhemman miehen kanssa, varsinkin jos sillä olisi omia lapsia. Mitä sen kanssa olisi enää yhteistä? Ei olisi mitään yhteistä sukupolvikokemusta, en tajuaisi mitään viittauksia jonnekin menneisiin asioihin, en ymmärtäisi varmaan mitään sen jutuista...

Vierailija
37/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa olla korkeintaan 5 vuotta vanhempi. Toisinpäin niin kunhan nainen on täysi-ikäinen niin se riittää. Ei haittaa vaikka 50 vuotta nuorempi. 

Vierailija
38/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo riippuu hieman siitäkin, minkä ikäinen itse on. Itse en todennäköisesti olisi ollut 16 vuotiaana valmis seurustelemaan itseäni kuusi vuotta vanhemman kanssa mutta nyt noin 40 vuotiaana saattaisin hyvinkin seurustella iteäni kuusi vuotta vanhemman kanssa., tai miksen kuusi vuotta nuoremmankin, joka taas 16 vuotiaana ja vielä 20 vuotiaanakin olisi ollut itselleni mahdoton ajatus. 

M40

Vierailija
39/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin 12 vuotta nuorempi mies on liian nuori. Enemmän kuin 2 vuotta vanhempi mies on liian vanha.

Hyvin kiteytetty.

N50

Vierailija
40/85 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin 12 vuotta nuorempi mies on liian nuori. Enemmän kuin 2 vuotta vanhempi mies on liian vanha.

🤣🤣🤣 onko muka varaa valita?