Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Aviopuolison turhat lupaukset :(

Vierailija
19.09.2015 |

En tiedä mitä tehdä :( Jonkun mielestä nämä asiat ovat vähäpätöisiä, mutta itselleni ne on tosi rankkoja :( Olen sanonut miehelle, etten mitään muuta vihaa niin paljon kuin turhien lupausten antamisia. Tuntuu, että joka kerta jos lupaukset petetään, vajoan yhä alemmaksi. Olemme olleet yhdessä jo yli 15vuotta.

Mieheni tietää ja olen toivonut, että hän ei joisi tai ottaisi muutamaa kaljaa ja hän niin lupaakin, mutta usein tämä lupaus unohtuu :( en voi esim luottaa siihen, että hän sanoo käyvänsä vain yhdessä tai että, ei ota nyt... joskus lupaukset pitää ja hän skarppaa. Hirveitä määriä hän ei juo kotona, kuin äärimmäisen harvoin... mieheni tietää, että asia on minulle tärkeä ja olen kertonut miksi en kestä hänen juomistaan, edes vähäsenkään. Hän sanoo ymmärtävänsä, mutta ei kuitenkaan pidä sitä niin raskaana asiana :( Menimme esim kerran lastemme kanssa laivalle, ja hän lupasi olla ottamatta. Turha lupaus. En uskalla enää lähteä laivalle hänen kanssaan :( en pysty luottamaan.

Toinen on se, että meillä on useampi lapsi ja mieheni tietää, että toivoisin vielä yhtä lasta. Hän on antanut olettaa, että saisin kokea vielä odotuksen ym, mutta aina hän on siirtänyt asiaa, antanut turhia toiveita.. Nyt sanoi lopulta, ettei haluakaan lapsia enää. On hyvin petetty olo. On annettuu ymmärtää, että vielä joskus yrittäisimme, mutta sitten sanookin ettei enää. Ymmärrän, että mies saa muuttaa mielipidettään, mutta minulle tämä on niin vaikea paikka, etten tiedä mitä enää tehdä. Mies sanoi, ettei halunnut ja uskaltanut sanoa aikaisemmin ettei halua, koska pelkää menettävänsä minut. Sekö minut pitäisi hänen lähellään, jos annetaan turhia lupauksia ja toiveita... Minun usko luottamukseen on kokonaan hävinnyt. En uskalla enää luottaa mihinkään hänen sanoihinsa, kun mietin sanooko hän se vain siksi, ettei minulle tulisi paha mieli. Mies kokee, ettei ole minulle luvannut mitään :(

Onko normaalia, että toine saa antaa turhia lupauksia? Minussakin on paljon vikoja, sitä en kiellä. Tuntuu, että minulla ei ole mitään ihmisarvoa... miten uskallan luottaa enää ja jatkaa niin kuin ei mitään. Hän on ihana isä lapsilleen, ja on mukana arjessa. Minua vaan itkettää kokoajan, tuntuu kuin olisin umpikujassa...

Ajatuksia? Todellaa toivon erilaisia näkökantoja... Minun mielestäni toisen sanoihin pitää voida luottaa, oli ne isoja tai pieniä lupauksia...

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:30"]

No montako lasta teillä jo on!??

[/quote]

Viisi.. ja mikä on se määrä, monesta saa haaveilla ja kenellä siihen oikeus? Ja kyllä, olen kiitollinen näistä lapsista, ihan suunnattoman kiitollinen. ei siitä ole kyse, etteikö mikään riittäisi, vaikka sitäkin olen jo miettinyt :( Tunnen vain näin sydämessäni, että yksi vielä puuttuu... Lapset ei ole meille olleet itsestäänselvyys.

Ap

[/quote]

VIISI! Nyt oikeasti järki käteen. Onko teillä rehellisesti rahkeita niin henkisesti kuin fyysisesti KUUDENTEEN lapseen, sen seuraavat 18 v?

[/quote]

Suhteellista, kuka sen määrittää mikä on oikea toive lapsimäärästä? Onko yhden lapsen äidillä suurempi oikeus toivoa lisää, kuin useamman lapsen äidillä? Ap

[/quote]

Sivuutit kysymykseni. Onko teillä rahkeita vai ei?

On vähän eri asia toivoa toista lasta kuin kuudetta, todellakin. Ensinnäkin lapset saavat eri tavalla huomiota, varaa on enemmän, tukea on enemmän kun lapsia ei ole kokonaista laumaa. 

Oletko miettinyt jos tuleva lapsi ei olisikaan täysin terve? Miten jaksamisesi siinä tilanteessa?

[/quote]

Kyllä tämän hetkisen tilanteen mukaan on, mutta koskaan ei voi etukäteen tietää mitä elämä tuo tullessaan, ei edes sen yhden lapsen vanhempina. Ja kyllä olen miettinyt, jos lapsi olisikin sairas, ihan henkilökohtaisten menetysten ja kokemuksien vuoksi tämä on päällimmäinen asia, mitä olen käynyt mielessäni läpi. Ap

[/quote]

Kannattaa tehostaa terapiaa. Et voi korvata menetystäsi aina uudella lapsella. 

[/quote]

Tästä ei ole kyse, en korvaa kuollutta lastani. Kukaan ei pysty korvaamaan. Ap

Vierailija
62/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:12"]

Kyllä, minäkin uskon vakaasti, että kuudes lapsi ratkaisee suhteenne ongelmat.

[/quote]

Ei tässä kukaan ole sanonut, että uusi lapsi ratkaisisi ongelmamme

Ap

[/quote]

No kannattaako tehdä lisää lapsia kun et edes voi luottaa mieheesi tai tunne itseäsi arvokkaaksi ihmiseksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:11"]

Valitettavasti minulle tulee aloittajasta mieleen narsisti.. Oma äitini on narsisti ja puhe on hyvin saman tyylistä. Jos et ole onnellinen niin lähde kävelemään sillä toista et voi muuttaa ja teet hänet 'opastuksellasi" vain onnettomaksi.

[/quote]

Olen miettinyt tätäkin itsestäni, mutta kaikissa meissä on jotain narsistin vikaa ja todellakin, elämässäni olen paljon ajatellut muiden parasta ja muita, jättänyt omat ongelmani yksin kannettaviksi. ajattelen siis paljon myös muiden tunteita. Ap

Vierailija
64/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on hyväpalkkainen työ, jotta saa perheenne elätettyä, vai millä kustannatte elämisenne? Teilä on nyt jo suuria ongelmia suhteessanne, johtuen taustastasi ja psyykkisistä ongelmistasi, olet mielestäsi psyykkisesti niin tasapainoinen että tuohon tilanteeseen kannattaa tehdä vielä kuudes lapsi?

Vierailija
65/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:12"]

Kyllä, minäkin uskon vakaasti, että kuudes lapsi ratkaisee suhteenne ongelmat.

[/quote]

Ei tässä kukaan ole sanonut, että uusi lapsi ratkaisisi ongelmamme

Ap

[/quote]

No kannattaako tehdä lisää lapsia kun et edes voi luottaa mieheesi tai tunne itseäsi arvokkaaksi ihmiseksi? 

[/quote]

Ongelmani on se, että olen liian ankara itselleni kaikesta mitä teen ja sanon. En jaksa avata asiaa nyt enempää... Ap

Vierailija
66/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:19"]

Miehelläsi on hyväpalkkainen työ, jotta saa perheenne elätettyä, vai millä kustannatte elämisenne? Teilä on nyt jo suuria ongelmia suhteessanne, johtuen taustastasi ja psyykkisistä ongelmistasi, olet mielestäsi psyykkisesti niin tasapainoinen että tuohon tilanteeseen kannattaa tehdä vielä kuudes lapsi?

[/quote]

Kyllä, mieheni on hyväpalkkaisessa työssä ja itsellänikin työpaikka. Ja voin olla hyvä äiti, vaikka kannan taustallani traumoja. Lapsista pidämme huolta. Ap

Vierailija
67/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt olen lukenut, teidän ei todellakaan tulisi tehdä yhtään enempää lapsia. Ei yhden yhtä.

Jatkat terapiaa, miehellekään moinen ei tekisi pahasta ja hoidatte 5 jo olemassa olevaa mahdollisimman hyvin. 

Vierailija
68/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän väliin kiitos kaikille vastanneille, on paljon ajatuksiaa herättäviä asioita tullut esille.

Ap

Vierailija
69/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoisiko joku siihen mitään, että ovatko turhat lupauset oikeutettuja parisuhteessa, vaikka toiselle on sanottu että se satuttaa ja loukkaa? Siis näin yleisesti? Olisiko teistä kiva, jos luvataan asioita ja petetään lupaukset?

Tulee tunne, että on ihan normaalia sanoa mitä haluaa...

Ap

Vierailija
70/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:30"]

Mutta sanoisiko joku siihen mitään, että ovatko turhat lupauset oikeutettuja parisuhteessa, vaikka toiselle on sanottu että se satuttaa ja loukkaa? Siis näin yleisesti? Olisiko teistä kiva, jos luvataan asioita ja petetään lupaukset?

Ap

[/quote]

Miten reagoit jos mies kertoo totuuden, oletko miettinyt sitä?

Ei se toki oikein ole, niinkun ei moni muukaan miehesi tekemä asia.

Vierailija
71/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useampi lapsi jo niin ei tarvitse tehdä yhtään lisää. Liika on liikaa.

Vierailija
72/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:30"]

Ap

[/quote]

Miten reagoit jos mies kertoo totuuden, oletko miettinyt sitä?

Ei se toki oikein ole, niinkun ei moni muukaan miehesi tekemä asia.

[/quote]

Riippuen tilanteesta. Toki olisin surullinen ja vihainen, olen paljon tunteella eläjä. Mutta enemmän minua loukkaa se, että minulle valehdellaan ja siitä mulle tulee sellainen olo, ettei minua kunnioiteta yhtään. Että minulle saa sanoa mitä vaan, kunhan en pahastuisi.  Ap

Vierailija
73/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:35"]

Jos on useampi lapsi jo niin ei tarvitse tehdä yhtään lisää. Liika on liikaa.

[/quote]

Kuka määrittelee sen liikaa? Eli heillä joilla on useampi lapsi, on lapsia liikaa? Kuka heistä on ylimääräinen?

Vierailija
74/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viisi on jo olemassa eli se kuudes tasan liikaa. Ei mikään tasapainoinen perhe jolle soisi yhtään lasta lisää. 69

Vierailija
75/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:30"]

No montako lasta teillä jo on!??

[/quote]

Viisi.. ja mikä on se määrä, monesta saa haaveilla ja kenellä siihen oikeus? Ja kyllä, olen kiitollinen näistä lapsista, ihan suunnattoman kiitollinen. ei siitä ole kyse, etteikö mikään riittäisi, vaikka sitäkin olen jo miettinyt :( Tunnen vain näin sydämessäni, että yksi vielä puuttuu... Lapset ei ole meille olleet itsestäänselvyys.

Ap

[/quote]

VIISI! Nyt oikeasti järki käteen. Onko teillä rehellisesti rahkeita niin henkisesti kuin fyysisesti KUUDENTEEN lapseen, sen seuraavat 18 v?

[/quote]

Suhteellista, kuka sen määrittää mikä on oikea toive lapsimäärästä? Onko yhden lapsen äidillä suurempi oikeus toivoa lisää, kuin useamman lapsen äidillä? Ap
[/quote]
Niin monta kuin se mies jaksaa elättää.

Vierailija
76/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:30"]Mutta sanoisiko joku siihen mitään, että ovatko turhat lupauset oikeutettuja parisuhteessa, vaikka toiselle on sanottu että se satuttaa ja loukkaa? Siis näin yleisesti? Olisiko teistä kiva, jos luvataan asioita ja petetään lupaukset?

Ap
[/quote]
Mies loukkaa sinua jos ei lupaa sinulle haluamiasi asioita ja loukkaa silloinkin jos lupaa.
Hän on valinnut sen helpomman tien päästä vaatimusten esittämisestä eroon.

Vierailija
77/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:34"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:30"] No montako lasta teillä jo on!?? [/quote] Viisi.. ja mikä on se määrä, monesta saa haaveilla ja kenellä siihen oikeus? Ja kyllä, olen kiitollinen näistä lapsista, ihan suunnattoman kiitollinen. ei siitä ole kyse, etteikö mikään riittäisi, vaikka sitäkin olen jo miettinyt :( Tunnen vain näin sydämessäni, että yksi vielä puuttuu... Lapset ei ole meille olleet itsestäänselvyys. Ap [/quote]   VIISI! Nyt oikeasti järki käteen. Onko teillä rehellisesti rahkeita niin henkisesti kuin fyysisesti KUUDENTEEN lapseen, sen seuraavat 18 v? [/quote]   Suhteellista, kuka sen määrittää mikä on oikea toive lapsimäärästä? Onko yhden lapsen äidillä suurempi oikeus toivoa lisää, kuin useamman lapsen äidillä? Ap [/quote] Niin monta kuin se mies jaksaa elättää.

[/quote]

Kiitos, tässä oli jo yksi hyvä vastaus,ei mikään ympäripyöreä. Ap

Vierailija
78/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:44"]

Ne viisi on jo olemassa eli se kuudes tasan liikaa. Ei mikään tasapainoinen perhe jolle soisi yhtään lasta lisää. 69

[/quote]

Täytyy myös muistaa, ettei tällä kirjoituksen perusteella pelkästään voi sanoa näin.. Mutta ymmärrän kantasi. Ap

Vierailija
79/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:30"]Mutta sanoisiko joku siihen mitään, että ovatko turhat lupauset oikeutettuja parisuhteessa, vaikka toiselle on sanottu että se satuttaa ja loukkaa? Siis näin yleisesti? Olisiko teistä kiva, jos luvataan asioita ja petetään lupaukset? Tulee tunne, että on ihan normaalia sanoa mitä haluaa... Ap [/quote] Mies loukkaa sinua jos ei lupaa sinulle haluamiasi asioita ja loukkaa silloinkin jos lupaa. Hän on valinnut sen helpomman tien päästä vaatimusten esittämisestä eroon.

[/quote]

Mutta eikö olisi reilumpaa loukata reilusti? Kertoisi edes vähän kunnioituksesta toista kohtaan.

Vierailija
80/98 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta olisi tärkeämpää se, että toiseen voi luottaa asiassa kuin asiassa, ilman että saa pelätä millon toinen on oikeasti sitä mieltä ja milloin vaan sanoo olevansa, vaikkei tarkoita sitä. Ap (edellisenkin vastaus ap..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi